Ebben ugyanúgy áll a lánc, mint az N16-ban, de más a feszítője. Ha racsnis, akkor nehezebb megállapítani, hogy nyúlott-e. Atta írta, SR20-ban nem szokott nyúlni, de ez még későbbi, mint az enyém, és ha ebbe is gyenge láncot tettek, akkor lehet az is. Ráadásul az N16-nál a lánccsere szükség esetén van írva a könyvébe. Igazából a láncszemeket összetartó szegecsek kopnak meg. Fölül a két lánckereket össze kell forgatni, hogy lógjon köztük a lánc, amennyit lehet, és meg kell nézni, mekkora kotyogása van a szemeknek. Nekem két tizedet voltak kopva a csapok, tíz szemnél 2mm, 100 szemnél 2cm hosszváltozás.
A fura hang indításkor azt jelenti hogy a lánc feszítőben nincs elég olaj, és addig amíg fel nem álla az olajnyomás kicsit laza a lánc. Légtömegmérőt megnézem ma csak nagyon elhavaztam ezzel az opel generállal.
Megnéztem, tényleg 134.000 km van a kocsiban, végig vezetett szervizkönyvvel és magyarországi üzembe helyezés, első tulaj.
A gyári leírásában 90.000 km-ként kéne cserélni a láncot. Írtátok, hogy ennél a motornál 134.000 km alatt nem szabad megnyúlnia.
Ha leszedem a szelepfedél deknit, látszik a lánc nyúlása a fenti két vezérmű tengely közötti pár centis szakaszon? Ha itt van lógása vagy nagyon ki van hegyesedve a két kerék, az már intő jel lehet?
Ahogy olvastam a lánc is okozhatja az alapjárat összevisszaságát. Nagyjából 100-110.000 km óta vacakol az alapjárat.
Atta2, nem találtál esetleg bosch légtömegmérőt az otthoni készletedben?
A szelep dekni alól bal oldalról hallok valami csapágy morgás szerű hangot alkalmanként hidegen. Lehet esetleg, hogy tényleg a lánc lenne ami bekavar? Bár mondtátok, hogy 134.000 km alatt nem szabadna, hogy baja legyen a láncnak, de lassan kezdek kételkedni a kilométerekben, bár cégtől vettük és nagyon jó ismerőstől. Nem az a piti típus, hogy átvágjon.
Ami viszont érdekes, hogy elpukkant már a generátor a kocsin, tönkrement a légtömegmérő, kikönyökölt a cvt váltó is és volt már lengőkar is cserélve... És ezt úgy, hogy öregurasan vezetek és nem nyomom neki. Szinte 3000 fölé még nem is ment a motorfordulat.
4 éve van benne gáz, ami lehet kissé meggyötri a hengerfejet, bár gázzal kb. 30.000 km-z mehettem eddig összesen. Igazi hétvégi autó.
Igen, felvillan, de indítás után vagy szépen jár a motor, vagy csak a gázpedál rugdalására marad járva, de nincs folyamatos sárga jelzés. A kódot is úgy kaptam el, hogy a leállás után már csak gyújtást adtam rá, de nem indítottam.
Gyújtáskor felvillan a sárga lámpa? Volt már, akinek ki volt égve, és megvezette... Ha hibakódot generált, meg még az autó is megállt, szerintem minimum fel kellett volna villannia.
P0340-el köszöntött az eső örömére az autóm - de sárga lámpa nincs. Éppen haza tudtam menni vele, de menet közben 2-3 alkalommal is leállt, majd az udvarban is. Itt olvastam ki a kódot. Remélem, holnap nem lesz rossz idő, tudok vele valamit kezdeni .
Köszönöm, hogy próbálsz segíteni, de nem tudok képet feltenni, mivel az ajtót, egy autószerelő ismerősöm szedte szét, akkor fotóztuk le a komplett hibás alkatrészt. Azután összerakta az ajtót, így csak arról a komplett zárról / alkatrészről van fotóm amit már közzétettem.
Szóval ebben ment tönkre a villanymotor ami a mechanikát mozgatja. (írom ezt úgy, hogy nekem lövésem sincs, hogy szét lehet-e ezt szedni, vagy hogy néz ki belülről...)
Ingadozik és 10-15 mp-ként leesik a fordulat úgy 500 alá kicsivel. Erre korrigál is visszaáll 700 kürülre és ingadozik tovább.
Ebben biztos 134.000 km van, mert az egész életét ismerjük az autónak. Érdekes módon ez már 2009-ben is problémám volt (korábbi levelezésből derült ki) és akkor még 100.000 alatt volt a km a kocsiban.
A gyújtás kábeleket átnézem este, jó ötlet a sötétben nézés :)
A tömítetlenséget is megpróbálom kideríteni. Valaki valahol írta, hogy indító rásegítő sprayt fúj a csövekre és ha valahol repedés van, ott beszívja a motor és megemelkedik a fordulatszám.
Alapjáratot hogy lehet megtanítani neki? Csak consult 2-vel lehet ezt állogatni vagy van valami műszer nélküli megoldás is? Vegyem le az akksi sarut pár órára?
Azt vettem észre, hogy az akksisaruk kissé el vannak vékonyodva, néhol hiányosak. Melegedni nem melegednek és problémamentesen indul az autó. Okozhat ez gondot, hogy esetleg nem teljesen tökéletes a saru felfekvés?
125000-nél. Óra szerint. Csak az előző 10 évéről nem tudok semmit. Viszont a hibajelenségem az volt, hogy beállt alapjáratra, és ott a mutató föl-le járt egy milimétert folyamatosan, úgy másodpercenként kétszer, s és 5-10 másodpercenként lejjebb esett 3-4 milimétert, majd visszaállt. Na akkor ugrott egyet a gyújtásszögem is. De mint Atta írta, ez más motor.
Víz bárhol, el tud szivárogni, hf tömítés nem jellemző erre a motorra hogy meghibásodna, vízpumpánál is el tud valamennyi szivárogni. Este sötétben nyisd ki a géptetőt, indítsd be, és sasold a gyújtás kábeleket nem e húz át valamelyik. Nekem motor mosás után produkált ilyet, befolyt a víz a pipa alá és ott húzott át. Indult de dadogott bizonyos fordulatszámig, aztán meg mint akit picsán rúgtak. Esetleg még fals levegő lehet.
De kísérteties. Gyújtásszöget megtudod nézni egy stroboszkóppal? Nekem is ugyanígy ingadozott a fordulatom (N16), annak lánc lett a vége. Akármit csináltam, mindig megmaradt a hiba. Diagnosztikával minden értékem rendben volt.
Ma túrtam azért kicsit az autót, de nem változott semmi, instabil az alapjárat mindkét légtömegmérővel. Gyári és utángyártott.
Pillangó szelepet és a "alapjárat" motort is megnéztem, kipucoltam. Látszólag szépen mozog a segédlevegő átengedő alapjárati motor. Pillangószelep pedig most szép tiszta,lerakódásoktól mentesebb.
Az a furcsa, hogy nem áll a fordulat mérő mutató, hanem kb +- 30-at mozog fel-le, majd periodikusan leesik a fordulat 500 körülre, majd korrigál. Furcsa periodikusságot érzek a dologban. Ha lehúzom a légtömegmérőt, akkor is ingadozik a fordulat, de miután 1100-ra megemeli az alapjáratot, így nem esik vissza annyira a fordulat és nem akar lefulladni.
Olyan kicsit, mintha valami leterhelné akkor a motort és azért kezd rákorrigálni, vagy esetleg egyik henger kihagy és akkor zuhan le a fordulat.
Tudnak ezek a kocsik azért fejtörést okozni az embernek :)
Nekem is elromlott ugyanez a záram is meg a csomagtéré is.
Fogaskerék tört el. Sokalltam a 20-30 ezres új zárat. A rajta lévő "márka" alapján valamelyik Renault fórumon találtam egy házi javítási leírást képekkel. Ez a csomagtérihez volt. Ehhez hasonlóan sikerült megjavítanom az első ajtóét is, amit le is fényképeztem. Ha kell megkeresem és megosztom.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ugye írtam az előző hozzászólásban, hogy légtömegmérőt keresek, de lehet előtte titeket kellett volna megkérdezni, mert lehet nem is ez okozza a bajt.
Kicsit olvasgattam és az alapjárati ingadozást 1000 dolog okozhatja, egr szelep, vákum cső, pillangó szelep, stb. Javítsatok, ha nem :)
Van esetleg ötletetek, merre induljak el, mit pucoljak ki, ellenőrizzek le, mielőtt új légtömegmérőt vennék?
Tehát a helyzet:
Adott egy SR20DE motorkódú nissan primera automata váltóval benzin/gáz üzemmel.
Hidegen az alapjárat 1100 fordulaton van kb. és stabil.
Ahogy bemelegedett a motor, onnatól az alapjárat 7-800-ra beáll, de gyakran leesik 500 alá, akkor szabályoz és megemeli 900 környékere a fordulatot, majd szépen visszaáll 7-800-ra. Néha amikor leesik 500 alá a fordulat, akkor le is áll a kocsi.
Ezt szinte minde pirosnál 1-2* eljátssza. Benzinnél és gáz üzemnél is ugyanez van. Tehát alapjárati motor nem gondolnám, hogy lehet ilyen esetben. Van 2 légtömegmérőm, az eredeti és egy utángyártott, de mindkét esetben nagyjából ugyanaz a helyzet. Ha lehúzom a légtömegmérőt, magasabb lesz az alapjárat és nem akar lefulladni annyira.
Kb. ennyit, amit így laikusként össze tudtam gyűjteni a témáról. Vákumcsöveket még nem csekkoltam le eddig, a hétvégén talán arra sort tudok keríteni.