Komolyan nem bántásból mondom, de nagyon nem értesz hozzá :)
Ez persze nem gond. Az emberek nagyon nagy része így van ezzel.
Csak annyit, hogy a diesel vége még nagyon messze van. És ha a dieselnek vége, akkor kb a benzinesnek is. Nem a dieselsége miatt fog eltűnni.
Nem akarok beleszállni ebbe a diesel-benzines beszélgetésbe.
Értem Paco oldalát is, aki mérnöki szemmel próbálja nézni, és ezért ragaszkodik az almát-almával hasonlításhoz.
De értem Rudó oldalát is, aki a mindennapi élet oldaláról közelít. Ha venni akarsz egy benzinest, akkor lényegtelen, hogy az turbós, vagy nem, ugyanez igaz a dieselre is. A kérdés, hogy mit kapsz a pénzedért. (Mondjuk abban mindenképp igaza van, hogy szerintem a tulajok 90%-a - és lehet keveset mondtam - nem tudna rámutatni az autójának a motorterében a turbóra. Meg sem merem tippelni, hány % tudja, hogy mi is az...)
De tudjátok jól, hogy már régen magába szívott engem is a sötét oldal... Csak a diesel! :)
Arról meg nem is beszélve, hogy a nyáron olyan, már jó ideje sorozatgyártásban lévő 2 lityós turbódiesellel jártam, ami 500Nm és 240 lóerőt ad le, folyamatos 4x4 hajtással. ÉS! 6,1 literrel jártam vele vegyes üzemben (2/3 autópálya 140-160-al, 1/3 város).
Jelenleg is a nagy buszomban egy 205 lovas 2 lityós td van. 210 fölött megy, hatalmas, kényelmes, és városban 9 literrel járok vele.
Akkor a te logikád szerint ezt egy 1,5-ös sorozatgyártású benzinesnek is kellene tudnia :)
Hanem technológiákat hasonlítunk össze. Azaz elvileg a szívómotort a szívó motorral, a feltöltöttet a feltöltöttel. Jelenleg te folyamatosan azt mondod, hogy a dízel jobban megy mint a benzines*. Csak azt felejted el mellé tenni, hogy a feltöltött dízel megy jobban mint a szívó benzines. Ja persze azzal akár egyformán megy. Mit ad isten azt hogy a feltöltött benzines messze megeszi reggelire a feltöltött dízelt azt nagyvonalúan figyelmen kívül hagyod. Folyamatosan tagadod ezt a tényt. Hozol mindenféle hülye indokokat hogy 10 évvel ezelőtt nem lehetett kapni feltöltött benzinest. Ami konkrétan megint nem igaz mert lehetett. Szintén hülye indok, hogy most sem lehet feltöltött benzinest kapni - mert mint írtuk lehet, sőt.
Kértelek, hogy tegyél párba motorokat az állításod szerint, azonos technológiával. Nem vagy hajlandó, mert nem tudtál. (Illetve tudod hogy ha megtennéd akkor csúnyán bukna az elméleted). Kitartasz a mellébeszélés mellett.
"Szóval az fáj, hogy a dízel jobban megy mint a benzinesböl, te a dízelt úgy tudod csak elfogadni "szívó dízel"."
Én el tudom fogadni hogy létezik turbodízel, sőt akár közös nyomócsöves nagynyomású közvetlen befecskendezéses turbodízel, te miért nem tudod elfogadni, hogy annak a technológiai párja a turbo benzines, sőt akár a közös nyomócsöves nagynyomású közvetlen befecskendezéses turbo benzines?
*mintha azt mondanád, hogy a majom vörösebb mint az ember. Elvégre mindkettő főemlős. És nem teszed hozzá, hogy te a kaukázusi rasszú emberre gondolsz és az orángutánra. Utána meg tagadod, hogy létezik amerindid rassz is ami vörösebb mint az orángután - mondván, hogy olyan kevesen vannak hogy nem is számítanak.
Igen, a benzineseknél is általánossá vált, de csak mert így lehet a teljesítmény megtartása mellett a környezetvédelmi normáknak is megfelelni, hogy akkor kisebb motor, ráakasztva egy turbó.
A dízel meg egy betegágy önmagában, azért kellett már 30 évvel azelőtt turbót rakni rá és már legalább 10 éve részecskeszűrőzni az előírások miatt. Na egyébként szerintem már a DPF is egy olyan trükközés, mint manapság a "csalószoftverek". Méréshez jó, aztán majd nem a városban köhögi ki azt a kormot, hanem az autópályán...
Ha jobban meggondolom, akkor meg amúgyis egy fél literrel kisebb turbós benzines hozza azt kb., mint egy turbódízel ezer vagy mittudomén hány bar nyomáson. A dízel egy zsákutca és kész. :D
Lehet hogy hosszú az az utca, de valami elkezdődött mostanra azért, hogy belátható időn belül beteljesüljön a vég.
Szóval az fáj, hogy a dízel jobban megy mint a benzinesböl, te a dízelt úgy tudod csak elfogadni "szívó dízel".
Na ez így tökéletesen igaz, elismerem marhaság, nettó hülyeség!
Azonban ha már nyelvészkedünk, itthon egyelõre a gyüjtõneveket úgy használjuk, hogy belõlük a többségre asszociálunk, tehát ha azt mondjuk "ember" egy fehér emberre gondolunk (egyelõre...) ,ha azt írom jelzõ nélkül dízel az td sõt nem is td hanem magasnyomású td, kihangsúlyozni azt kell ha szívó dizel merthogy az a kissebbség.
Tehát elnézést,marhaságot írtam az így nézne ki:
-manapsàg egy szívó dizel jobban megy ming egy benzines.
Én abszolút nem értetlenkedek. Elég világosan leírtam, hogy értem mit akarsz mondani csak éppen az csúsztatás, terelés, alternatív igazság, nem tudom hogy mondjam még másféleképpen, úgy hogy ne sértődj meg. Hiszen nevezhetném nettó hülyeségnek is.
Ugyanis volt egy állításod. Ezt az állítást továbbra sem tudod megvédeni. Akkor miért nem ismered el, hogy tévedtél?
A újabb (mielőtt a 155 lancia motorjával jössz) turbó benzinesek a 159 TBi óta vannak az alfákban, Mito, Giulietta benzineseinek szűk fele turbós.
A Mito és a Giulietta előtt lehetett választani a nem túl acélos megbízhatóságút TS, a fehér holló ritkaságú V6 és kategóriájában zseniálisan jól sikerült JTD-k között.
Az általad berakott videoban ismét egy SZÍVÓ benzinest és egy TURBO dieselt hasonlítasz már megint össze. Arra kértelek rögtön az elején, hogy almát almával, körtét körtével Igaz?
Tehát sokadszor kérlek. Feltöltött motort feltöltöttel, szívót szívóval. Vagy ha nem találsz ilyet (nem fogsz) akkor nyugodtan bökd ki, hogy "sajnálom, tévedtem, nem megy jobban a diesel mint a benzines".
Szándékosan értetlenkedsz. Itt a videó is,számok is:
"
Az utakon szinte csak td és szivó benzin fut.
De, hogy igazatok legyen itt egy videó Alfa 156 1.9JTD VS 147 2.0TS, a 156 egy jóval nehezebb kombi mint látjátok és azt is látjátok mennyit kap a benzinestől.
A fogyasztás? Sovány vigasz lesz amikor ezt a megtakarítást egyben kell majd kifizetned porlasztókra.
Sovány vigasz évi 390eft? Nekem ez nem sovány. (komplett blokkot veszek 120e-ért ha esetleg kellene,de így 300ekm-el a háta mögött köszöni jól van,hibátlan)
Olvass vissza a fórumban és nézd meg mennyi -segítsetek baj van az xy típusú benzinesemmel és mennyi a segítsetek baj van a jdt-vel.
Tényleg befejeztem, te valószínűleg az az igazi elvakult benzinespárti vagy aki én is voltam, csak megvilágosodtam, győztek az észérvek, de ezt már leírtam lentebb.
Ha már megint elkezdünk eltérni a tárgytól, akkor meg mondhatom azt hogy az a realitás hogy azokkal a dízel autókkal te sehova nem fogsz autózni, mivel már az összes német városból ki vannak tiltva, és nemsokára itt is ki lesznek.
De ha visszatérünk a felvetett problémához, miszerint "jobban megy a dízel" akkor arra még mindig nem adtál választ hog ymióta és hogyan? Még mindig arra várok, hogy megmutasd azt a két vagy négy motort.
A fogyasztás? Sovány vigasz lesz amikor ezt a megtakarítást egyben kell majd kifizetned porlasztókra.
Nekem meg az a realitás amit meg tudunk fizetni.Ennyi erővel akkor meg tök feleslegesen "vitázunk" meg az elektronyos mindent visz.:)
Tökmindegy nem győzködök én senkit, megyek csucsuzni inkább, ha valaki szeret 10l tankolni 100km-ként mikor megkaphatja ugyanazt 6l-ért is akkor csinálja, áldásom rá.Mindenki örüljön annak amiben ül, én 5m-es autóval járok 6l-es fogyasztással 8mp-es 0-100 gyorsulással, lehet utánacsinálni benzinessel.
Mellesleg évi 30ekm-t megyek az úgy kb 390eft mínusz.
"Igazatok van turbó vs szívó ügyben természetesen csak továbbra is a realitást felejtitek ki, dízel az már szinte mind td a benzinesek közt meg kuriózum a tb"
Nekem az a realitás amit kapni a boltban. Már említettem, hogy jelenleg az Alfa Romeo csak és kizárólag feltöltött benzineseket árul. Ez elég realitás?
"(hagyjuk ki az 1,0 1,2 1,4 motorokat)."
Oké, akkor hagyjuk ki az 1-8 -2.0 diesel motorokat is. :P
Igazatok van turbó vs szívó ügyben természetesen csak továbbra is a realitást felejtitek ki, dízel az már szinte mind td a benzinesek közt meg kuriózum a tb (hagyjuk ki az 1,0 1,2 1,4 motorokat).
Az utakon szinte csak td és szivó benzin fut.
De, hogy igazatok legyen itt egy videó Alfa 156 1.9JTD VS 147 2.0TS, a 156 egy jóval nehezebb kombi mint látjátok és azt is látjátok mennyit kap a benzinestől.
"ráadásul a használat során leginkább a nm a lényeg,"
Ha már itt tartunk. A használat során a keréken mért Nm a lényeg. És ne felejtsd el, hogy a diesel alacsonyabb fordulatszámtartománya miatt a váltóáttétel jóval magasabb mint a benzineseké, így hiába van a motoron magasabb nyomatékod ha abból a kerékre csak a fele jut el. (Apró információ: váltónak a köznapi neve ugyan sebességváltó, de a (valójában helyes) gépészeti megnevezése nyomatékváltó.)
Az a baj, hogy még mindig a turbós dízelt hasonlítod a nem turbós benzineshez.
Vegyünk két hasonló hengerűrtartalmú benzinmotort és dízelmotort, mindkettő hengerenként négy szelepes. Teljesítményük hasonló, kb. megegyezik, csak a dízelt ehhez kell hogy nyomja a turbó.
Tegyük egyenlővé ezt a feltételt is, a nem piszkált benzinmotor úgy maga mögött hagyja a dízelt, hogy az szénné tuningolva és gyárkéményként füstölve is csak megközelíteni tudja. Talán nem is olyan közelről. Ha ugyanúgy megpiszkáljuk a turbóbenzinest, akkor meg ismét nincs miről beszélni.
A dízel tehát nem megy jobban. Ezt el kell fogadni. A jelentős hátrányát úgy hozta be, hogy kapott egy turbót és ez általánossá vált. De összehasonlításnál azért ezt vegyük számításba.
Nem, ezek nem érvek, hanem egy légből kapott és téves vélemény. Én konkrétan megmondtam, melyik autó melyik motorjairól beszélek. Egykorú technológiákat összehasonlítva.
Ugyanezt várom el tőled is. Azt állítod, hogy a diesel jobban megy. Indokold meg miért? Hozz fel négy egykorú motort (szívót szívóval, feltöltöttet feltöltöttel párbaállítva), ugyanabban az autóban, ahol a keréken mért teljesítmény és a keréken mért nyomaték magasabb a dieselnek mint a benzinesnek.
Érveket leírtam már, 2000benzinesek 150ló alatt vannak 200nm-el 2000dízelek hasonló le de 100-al több nm, ráadásul a használat során leginkább a nm a lényeg, a fogyasztásról nem is beszélve.
Elbeszélünk egymás mellett, te csak alfa rómeókról beszélsz én meg úgy általában az autókról, úgy mint mikor az átlag polgár kimegy az autópiacra 500-3m-ig a zsebben és autót akar venni.
Én pl nem azért vettem annó alfát mert hűű meg haa, hanem nagy,szép,gyors erős autót akartam amit aztán tankolni is tudok.
Ár/érték arányban mai napig nem tudok jobbat mint a 2,4 166-om.
Vélemény,tapasztalat, hogy erősebbek,gyorsabbak fele annyit esznek a dízelek a megfizethető kategóriában ennyi. Persze lehet vadászni extrém példákat.
Az, hogy az alfa csinálta ezt a 240lovas benzinest a dízele meg "csak" 175 lovas az csak azt jelenti,hogy van egy igen meghúzott benzinese meg egy alap dizel, nem is fog labdába rúgni ezzel a dízellel a konkurencia sportosabb dízelei már mind 200ló fölött vannak, nem is értem miért csinálták, már tizenévvel ezelőtt is 175lovas volt a jtd alfa.