Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
A szerződés a géppel adott szoftver korlátai miatt vedte a Mitacot. Nem tartalmaz(hat)ott tilalmat harmadik fél szoftverének használatára, az max. garanciarontó lehetett.
És ebből az kóvetkezik, hogy a vásárlónak ENNEK ELLENÉRE NINCS JOGA az általa kifizetett hardvert más szoftverrel a meghirdetett feladata alkalmassá tenni? A Mitac navigációs eszközek deklarálta az eszközét, nem papírnehezéknek..
Egyébként pedig az érvelésed a felhasználók cserbenhagyásáról akkor bukott meg, amikor a kérdéses felhasználók (köztük te is) rákattintottál olvasás nélkül az EULA "elfogadom" gombjára.
Idézném:
8.2. A Licenctulajdonos nem garantálja, hogy a szoftvertermék alkalmas a Licenctulajdonos vagy a Felhasználó által meghatározott felhasználásra...
Azaz azt sem garantálja senki, hogy a megvásárlás után működni fog... nem hogy a térképek vagy bármi is frissül. Ha ezzel problémád lett volna akkor, vagy másnak, ott és akkor lehetett volna reklamálni. :D :D
Nem Mitac márkaszerviz volt, hanem a Moov garanciajegyén megjelölt budapesti cég. És közölte, hogy a regebbi C sorozathoz semmi közük, garancian túl meg pláne semmit nem tehetnek. Arra van külön cég." (Ó 3-4 éve még úgy tudhatta, hgy az LCP még létezik.)
Kérdezzem meg az EEU központot. Ezzel a válasszal nem vagyok kisegítve. En azt kérdeztem, hogy HOL LEHET:-)
Van Debrecenben egy új sugárút, a Tisza István út. 2 éve adták át, azelőtt nem létezett. Ha a 3 éves térképen ráböksz egy pontjára, azt kapod, hogy az adott hely közúton nem közelíthető meg. Ez a viszonylag normális műkódés? Amiért te 6 évig nem vettél észre a térképen általad ismeretlen dolgokat, az csak azért van, mert nem tudsz róluk és a program valahogy anélkül is elvisz A pontból B pontba. De ha az új területen van a célpontd? . . .
"....Hol lehet a Cx20 sorozat hardverjébe a Moov-ot betölte(t)ni? Mert engem a Mitac szerviz elhajtott. Azt mondták, hogy ez az LCP dolga (lenne, ha lenne..."
Na ennyit a Mitac szervizről.. :D :D Főleg, ha tényleg ezt mondták.... :D
Egyébként írj a Mitac EEU központjába... onnan kapsz authentikus választ... és esetleg SD kártyán egy új Navman szoftvert is hozzá. ;-)
Fogd fel bérleti konstrukciónak. Első iGomat kb. 6 évig használtam Európában és annyira nem volt vészes. Ennyi idő után ha újra kell egy manapság mondern, olcsónak számító egyben cuccot venni, akkor azt mondom, kiszolgált gazdagon.
Ha bele gondolsz a megvásárolt papír alapú térképeddel sem mehetsz vissza reklamálni, hogy 3 éves már és adjanak ingyen, egy újat. adnak újat, ha fizetsz.
Senki sem mondta, hogy ingyen kell neki adni. A Mitac a pénzért való frissítést is megtagadta. És beszállító partnereinek megtiltotta, hogy saját konstrukcióban a Mitacot megkerülve biztosítsák a térképfrissítést. (Kivétel a 2009es Mo.)
A Mio esetében JELENLEG IS él ez a helyzet, MINDEN régebbi Mio készülék frissíthető hivatalosan a Mitac új szoftverére.
Hol lehet a Cx20 sorozat hardverjébe a Moov-ot betölte(t)ni? Mert engem a Mitac szerviz elhajtott. Azt mondták, hogy ez az LCP dolga (lenne, ha lenne).
Semmilyen cikkel nem tudod megváltoztatni azt a tényt, hogy a Mitac 2007-ben még árusított egy olyan tartós fogyasztási cikket, aminek a rendeltetésszerű müködési alapja a folyamatos térképfrissítés, és ennek térképtámogatását 2008-ban megszüntette. Mi ez, ha nem kényszerítés?
Na ez a Mitac és "kényszerítős" duma a legrosszabb, amiket fel szoktak hozni a tulajok. Azt hiszem linkeltem már a cikkeimet ezzel kapcsolatban. ;-)
Összességében akkoriban és sok esetben most sem ígér semmiféle frissítést senki. Élethosszig tartót pedig pláne nem. Azok a cégek, akik igen, ezt a szolgáltatást külön megfizettetik a készülék vásárlóival. Lásd a Garmin esetében a Life Time, vagy a TomTom hasonló megoldása. Ingyen meccs nézés nincs....
A Mio és a hazai forgalmazója sem ígért semmit a vevőknek. A hazai forgalmazó is csak szavatosságot ígért a termékre, ami azt jelentette, hogy alkatrészt természetesen 3 évig biztosít hozzá (ez eleve több, mint a kötelező). Ha bele gondolsz a megvásárolt papír alapú térképeddel sem mehetsz vissza reklamálni, hogy 3 éves már és adjanak ingyen, egy újat. adnak újat, ha fizetsz.
A Mio esetében JELENLEG IS él ez a helyzet, MINDEN régebbi Mio készülék frissíthető hivatalosan a Mitac új szoftverére. Hogy az szart sem ér? Na az egy másik kérdés, de nehogy már az legyen a lopás jogalapja, hogy nekem nem tetszik a kocsi színe amit venni lehet.....
Arról már ne is beszéljünk, hogy a sok hozzá nem értő birkának fel se tűnik, hogy időközben az NNG és partnercégei is hülyére vették sőt, ki merem jelenteni, hogy esetenként szándékosan átverték/megvezették a vásárlókat. (Még mielőtt egy NNG alkalmazott vagy bárki szokás szerint perrel, szankciókkal fenyegetne, bizonyítani tudom a kijelentést és csak Moha Bá-nak köszönhető, hogy még nem vittem a GVH elé az ügyet!)
Szóval lassan én is elérek oda, hogy legyintsek a jogtiszta szoftverek témakörében, főként az NNG vagy annak volt és jelenlegi partnerei esetében, de még tartom magam.. még bízok... Bár az, hogy az új Becker készülékek EULA-ja nem is olvasható el magyar nyelven, sőt a szoftver egy jelentős része nincs is lefordítva, az már nálam is a vicc kategória határát súrolja....
...de ettől még nyíltan, és hivatalosan el kell ítéljek mindenféle warez dogot. :(
Szerintem ez valamiféle kooperáció a Naviextras (NavNgo?) és a TopMap között. A Naviextras portálját használják, mert ott megoldott a készülék/alapcsomag azonosítás. Ha nem a Naviextras, akkor valami hasonló.
Ez igaz, csak jelen esetben a Mitac kényszeríti bele a hoppon maradt vevőket a lopásba. (Na olyan nagyon azért nem kell kényszeríteni :-) Ha nem mára levélnehezéket árult volna 7-8 éve, biztosan lenne olyan Mio Cx20 tulajdonos, aki merő kalandvágyból (azért a 15-20 ezer HUF-ért) megvenné az éves frissítést.
Ha nekem lenne rá idegem, energiám, induló pénzem, előállítanék egy Stopwatchal indítható dobozosként megvehető naviszoftvert OSM térképekkel a kelet-európai Mio Vx20 tulajdonosoknak. Pereljen be a MITAC, ha sok felesleges ideje és pénze van :-) Persze nem csak a miósoknak lenne jó, hanem minden WinCE-s dzsunkatechnek, csak azoknál nem kell buherálni, mert az indítás legális.
A térképcsomag következő országokat tartalmazza: Albánia, Belorusz Köztársaság, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Horvátország, Ciprus, Cseh Köztársaság, Észtország, Macedónia (Volt Jugoszláv Köztársaság), Görögország, Magyarország, Koszovó, Lettország, Litvánia, Moldova, Montenegró, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Ukrajna.
Több mint 3 684 700 kilométernyi utat magába foglaló térképlefedettség.
Töltse le a legfrissebb térképet + további 1 évig a frissítéseket
A térkép legfrissebb verziójának megvásárlásával frissítheti akár meglevő térképét, akár plusz térképként is feltelepítheti navigátorára. Az egyszeri térképfrissítéshez a vásárlástól számított további 1 évig biztosítunk (legfeljebb 4 darab negyedéves) térképfrissítést, melyet Ön ugyanazon navigációs készülékre telepíthet.
Nos? Jöhetnek a tippek. Kíváncsi leszek fog-e valaki pontos választ adni a leírás alapján. (A gyártó szerint egyértelmű és aki nem értette, az magára vessen) :D :D
Látod Gyuri? Olyan jókat mosolygok, amikor a kérdező már a kérdésben egyértelművé teszi a "lopást" aztán azon hőbölög, hogy na miből képzelem és hogy jövök én ahhoz, hogy őt gyanúsítgassam? :D :D :D
De az értelmesebbje legalább beismerően biccent, amikor elmagyarázzák neki, hogy miből sejtjük, sőt tudjuk, hogy az ötvennégyezres címletű Eurója hamis! :D
Na akkor a lopott szoftver kérdését megbeszéltük. :D :D Ne haragudj, de tényleg az a helyzet amit leírtam.
Lehetne találgatni, meg tippelni a dologra, és vélhetően meg is oldódna a gondod, de ezer millió dolog okozhatja. Másrészt ezen a fórumon kifejezetten tiltott és kitiltással fenyegetett dolog a warez, vagy a szerzői jogok sértése. Néhányunknak aki pedig ebből él, kifejezetten irritáló, amikor valaki ingyen szeretné azt, amiért mi órákat, heteket, éveket gürizünk, csak mert "ő letőti a netről". Néhányan azzal nyugtatják magukat, hogy azért lopnak, mert nincs rá pénzük... nincs X ezer forintjuk a szoftverre. Jellemzően azok az emberek mondogatják ezt akiknek kvázi a munkaeszközük a navi. Szerencse, hogy farmernadrágot, meg kenyeret nem lehet letölteni a világhálóról. :D :D
Persze aztán pöszén néznének, ha mondjuk ők nem lennének kifizetve, mondván a munkájuk gyümölcsét az emberek ingyé akarják, úgyhogy a főnök közölné velük: "skacok, nincs lóvé ebben a hónapban (is) ingyen dolgoztatok". :D :D megnézném hányan és meddig lapátolnának, vagy esetleg hány km-t fuvaroznának.....
Ezzel együtt valószínűleg a futtatott szoftvereddel lesz a gond, azaz rossz verziót használsz.
Ami a sok topikba beírt "tanításodat" illeti, szerintem a témakörben sokat okosodsz, ha utána keresel Google barátoddal a "MioFan" fórumnak. ;-)
Előrehozom, mert az olvasás sokaknak nem megy... nem csak neked szól, hanem mindenkinek akinek inge...
--------/////////
....következzék egy kis magyarázat neked és a többi "baszok fizetni a szoftverért, majd letőtöm a cuccot a netről" felhasználónak.
......
....
Összefoglalva, egy hatalmas katyvasz alakult ki a hardver és op-rendszer piacon. Hogy ez kinek a hibája, abba ne menjünk bele, de pl. az NNG nem véletlen nem folyt bele az Androidos fejlesztésbe az elején. Nem akarta a support kapacitásának 99%-át a hozzád hasonló kérdések megtippelésével tölteni... Igen MEGTIPPELÉSE, mivel pl. a "teló" még a "program" de még az "indulj gomb" is elég spongyola megfogalmazás. Fogalmunk nincs, milyen szoftver verziót, esetleg milyen vason futtatsz, és még egy halom dolgot nem tudunk.
Te és természetesen az esetleges vásárló viszont azt várnád, hogy választ adjanak a kérdésedre... ismered a viccet, hogy "hány éves a kapitány"??
Mert kb. ezt kérdezted. Plusz megfejeled a dolgot azzal, hogy a tudj isten milyen készülékről lopott szoftvered mellé, még esetleg egy skint is használsz (99,9%-ban biztos vagyok benne), ami pedig végképp lehetetlenné teszi a GYÁRI MŰKÖDÉS ismerete alapján a hiba okának megtalálását.
Kb. mintha egy sufnituning szervizben agyon gányolták volna a kocsidat, aztán bevinnéd a márkakereskedésbe, hogy mondják már meg miért van furcsa hangja, de a motorháztetőt nem nyithatják ki.... hogy is képzelik???? Hiszen ez egy márka kereskedés... mi az, hogy nem gyógyítanak kézrátétellel és nem tudnak hallás és elmondás alapján diagnosztizálni???
Remélem a továbbiakban érthető, ha ilyen kérdésekkel (itt legalább is) nem foglalkozunk. Ahogy szoktam írni: "ott kérdezz, ahol loptad..."