Budapest a szaros négyes metrót se bírta megépíteni állami és EU-pénz nélkül, sőt, a meglévő tömegközlekedést se volt képes kizárólag önerőből működtetni. Pedig akkor még nem "fosztotta ki" a gaz kormány.:D
Budapest-Belgrád vasútvonal: új aknák az Új Selyemúton
Peking Új Selyemút gigaprojektje világszerte csávába került a globális járvány és a súlyosbodó gazdasági recesszió miatt. Mára kiderült, hogy a dollárkölcsönökre kivetett kamatok 4-6 százalék között mozognak az agyoninflált és sokszor teljesen haszontalan beruházásokon. Káncz Csaba jegyzete.
Eszerint a kínai expanzió tipikus módszere, hogy megegyeznek a helyi korrupt politikai elittel egy masszívan túlárazott megaprojektről (vasút-, kikötő-, vagy útépítés). A kilóra megvásárolt helyi elit segedelmével a kínai cégek kaszálnak az agyoninflált és sokszor teljesen haszontalan beruházásokon. Az áldozatul esett országok adófizetőinek viszont ez sokáig óriási teher, mert innentől kezdve ők fogják fizetni a kínaiak által benyújtott számlát.
Évek óta tétlenül nézzük, hogy ez a rablóbanda lenyúl mindent, ami a kezei közé kerül. Mindent!
És már meg sem lepődünk reggelenként azon, hogy Pénztáros Lőrinc újra elnyert x milliárd forint állami megrendelést/támogatást. Vagyis nem ő nyeri - őt csak engedik nagyon jól élni - hanem a gazdája.
82 milliárdot elvesznek a Gazdaságvédelmi Alapból, és a Budapest-Belgrád-vasútvonalra fordítják
A projektről számos cikkben írtunk már, ez minden idők legnagyob
b vasúti beruházása Magyarországon, összértéke a 700 milliárd forintot is meghaladhatja. A nagy részétkínai hitelből építjük majd, és minden jel arra mutat, hogy a megépítéséhez is elsősorban a kínai félnek fűződik érdeke.
A projektet magyar részérőlMészáros Lőrinc cégcsoportja fogja lebonyolítani, Semjén Zsolt egyik salátatörvény-javaslatában pedig a beruházás szerződéseit tíz évre titkosítanák külgazdasági és külpolitikai érdekekre hivatkozva. Részletesebben itt írtunk a projektről, a keleti nyitás eddigi eredményeiről pedig ebben a cikkünkben írtunk hosszabban.
"Tiborcz István korábbi üzlettársa, Paár Attila, a 29. leggazdagabb magyar vállalkozó 300 millió forint vissza nem térítendő állami támogatást igényelt a Magyar Turisztikai Ügynökségtől (MTÜ), hogy létrehozzon egy művészeti galériát, ahol a festménygyűjteményét állítaná ki"
Ez a magyar divat: közös megegyezéssel emelkedik 36 millióval Orbán Ráhel barátnőjének rendezvényekre elkölthető pénze
Az emelkedés okáról csak annyit tudunk meg, hogy azt
kellő gondossággal nem láthatták előre.
A „pontos” indokolás így szól:
Felek a vállalkozási keretszerződést közös megegyezéssel kívánják módosítani a Kbt. 141. § (2) bekezdésére tekintettel, amelynek következtében az alapszerződésben meghatározott időbeli hatály, a teljesítési határidő, a keretösszeg, valamint opciós összeg változik.