343x3.6=1235 km/h A rotor külső pontjának a sebessége a lényeges, amely túllépheti a hangsebességet, elvileg akkor is ha a helikopter áll, ha halad akkkor pedig különösen. Az tényleg érdekes lehet amikor a rotor 90%-a hangsebesség alatt megy, a vége felette, a másik oldalon pedig végig alatta.
Helikopternél a 400 km/h feletti sebesség a gyakorlatban nem megoldható, mert a rotorok vége emiatt átlépi a hangsebességet, és a rezonancia és a megváltozott áramlás tönkreteszi a teljes hajtórendszert.
"Miközben hosszas fejlesztés után kezdetét vette a Kamov Ka-52-es Alligátor sorozatgyártása a Vlagyivosztoktól mintegy 160 km-re található Arszenyevben, az orosz cég máris a következő generációs helikopterét tervezi. A Ka-92-es jelölésű légijármű kialakítását tekintve természetesen a Kamov iroda hagyományainak megfelelően koaxiális forgószárnyakkal bír, de kiegészítésképpen egy toló-légcsavarrendszer is megjelent rajta. Természetesen ez utóbbi is koaxiális kivitelben. Minderre pedig a ma még egyelőre megdöbbentőnek számító 420 km/h-s utazósebességelérése miatt van szükség."
csak nem ennyiért nem így nem a Kínai Kommunista pártot támogatva, és a Mészárost megdobva ajándél 100 milliárdokkal...
ps. anno a BB vasutvonalnál viccesen megírtam, hogy a Sanghai mágneses vasút fajlagosan, kióméterenként - mocsaras megfolyós talajon 1/4 annyiba került mint amit most építenek...
Azt ugye tudod, hogy olcsóbb egy kikötőt építeni Olaszban, egyet Kínában, mint Európa és Kína között vasutat építeni?
Erre én nem tennék nagyobb összeget a helyedben. A transzszibériai vasúttal párhuzamosan építeni még egy vonalat nem biztos hogy drágább, mint két vele egyező kapacitású szuperkikötő építése.
Amiben a hajózás előnyben van, az a kapacitás és az önköltség.
Nem csak mondom, mutattam. Ugye legalább 15 méter magasra kell föltölteni, hogy kilászon valami a tengerből. Mint kisült, Rotterdamot is így építik tovább, az elbát meg most mélyítik 17,5 méterre.
Amúgy most jön egy nagyobbacska hajó Triesztbe 365x50x12,5 méter. Már volt Koperben és Riekában a héten.