Veszprém városa szolgáltatóváltásra készül...
Az évtizedes Volán majd pár éves ÉNYKK szolgáltatót 2019.01.01-től új alapítású cég fogja váltani, amely a város tulajdonában lesz.
Minden érdemi információt köszönettel várok!
Információim szerint 1-2 hete egy miskolci MVK-s delegáció járt Veszprém városában busz ügyben. Többet nem tudok, de nem hivatalos helyről azt suttogják, nálunk érdeklődnének a feleslegessé vált buszaitok iránt. Csak pénz, állapot, és megegyezés kérdése, ám idén már aligha lesz belőle valami. Szétnéztek más városokban is egyúttal.
Biztos infóm nincs, csak szokás szerint találgatok.
Szerintem egyik sincs már meg, a telepen csak a 874 áll, keresztben a kerítés mellett a völgy felőli részen. Néha kihozzák (néhány hete láttam dolgozni), de nem gyakori. Azt nem tudom, hogy azért megy 1-1 napot, mert szükség van rá vagy csak időnként állagmegóvás miatt megjáratják...
A többi valószínűleg már hónapok óta a szentkirályszabadjai reptéren ácsorog. Amióta az elektromosok üzemszerűen dolgoznak, egyszerűen nincs rájuk szükség.
4 db Neoplan csuklós volt, ezekből az egyik (RIW-874) ma is a flotta részét képezi, tartalékként. Tehát összesen van 3, ami mozdítható, nem tudni milyen állapotban, közel 1 év állás után.
A Neoplanok jöhetnének Miskolcra, nem tudom, hány darab van belőle, ami rendelkezésre állna. Bár hozzáteszem, nálunk bort isznak és vizet prédikálnak, az országos média tele van sírva, mennyire rossz a CNG buszok miatt a helyzet, de ugyanúgy jár mindegyik, mostanában hétvégén is kint vannak változatlanul, a csuklósok is. Ha spórolni kell, az nem ilyen. Szvsz ha eddig nem hoztuk őket, szerintem már nem fognak érkezni (bérelni sincs túl sok pénz).
Ennyi idős buszokra lecserélni jobb állapotú - Miskolc esetében mindössze néhány éves - buszokat nagy hiba lenne. Ráadásul a CNG ára a csúcshoz képest mára érdemben csökkent.
Ellenben Győrben még mindig jár 12 db Ikarus 280-as, ott a 7 db ex-V-buszos csuklós Citaro nagy segítség lenne.
A szólókat pedig vihetnék oda, ahol még járnak magaspadlós szóló buszok. Ilyen városok pl. Eger, Salgótarján, Békéscsaba, Szolnok, Bátonyterenye, Zalaegerszeg és Szekszárd.
Maga az utascsere nem a forduló területén belül fog történni? A kvázi mostani leszállítóhelyen lerak, a kép jobb oldalán látható új felszállítóhelyen beszállít?
Hogyan oldanák meg a napközbeni tárolást? Mert úgy nézem, hely az minimális marad. Pláne, ha az összes villanyos töltőre lesz rakva. Vagy ez a funkció teljesen megszűnik?
Elég szűkösnek is néz ki az átmenő forgalom (ha lesz ilyen) és a forgolódás szempontjából is.
Változik a díjszabás, erre már 2020-ban is volt kísérlet, azonban akkor egy rendelet megakadályozta ezt. Most viszont az árak is módosultak, két éve az elővételben megváltott jegyeket 330-ra, az autóbuszvezetőnél vásárolt menetjegyeket 450 Ft-ra akarták drágítani, a módosított és hamarosan életbe lépő pedig 350 és 500 Ft lesz. A negyedéves és a fél havi bérletek megszűnnek, ahogy ezt akkor is tervbe vették.
Ezen a héten hétköznap a 18.40-es, és 19.20-as indulású 10-es járat elektromos volt, ráadásul két különböző elektromos. Nem Szentírás, hogy jövő héten is így lesz…