Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Blackslac Creative Commons License 2021.07.15 0 0 708

Azért csak megnézném a kocsi menüjében (nincs előttem a kijelző, de talán CAR menü?). Ott leír mindent, hogy dátum/km szerint mennyi van még hátra ellenőrző szervizig illetve olajcseréig.

Előzmény: fepeti001 (707)
fepeti001 Creative Commons License 2021.07.10 0 0 707

Hm, ez számomra elég rejtélyes.... 3 éves múlt az autó, 40e km. van benne. 2 év/28e km-nél volt szervizen. Nem küldött el a kijelző 3 éves szervizre, fékolajcsere sem volt, rákérdeztem, azt mondták, ha nem küldött ,akkor nem kell, majd jövőre...

Előzmény: totya979 (705)
totya979 Creative Commons License 2021.07.10 0 0 706

Hi,

Sebességben kézifék nélkül tényleg veszélyes volt hagyni a régebbi TSI-ket, ugyanis a vezérműlánc feszítése hidraulikus volt(a motorolaj nyomása).

 Igaz, hogy van rajta egy mechanikus feszítés megtartás is, de az 1.2TSI pont ennek a hibájából lett önpusztító.

 1.5TSI szíjjas, itt a változó szelepvezérlés hidraulikus, de nem tudok róla, hogy itt gond lehet-e ezzel.

 

 Nekem is van Mi8-am(is), nálam nincs gond a waze-el.

Viszont a kábel minőségére tényleg érzékeny.

Előzmény: Lambi77 (425)
totya979 Creative Commons License 2021.07.10 0 0 705

 Én ~márciusban voltam szervízben a Tourannal.

És kimondottan kértem a 0W20-as olajat(simán tolták volna bele az 5W30-at, pedig mondtam hogy szinte csak városban jár), de nekem az olajcsere sem állt meg ennyiből!

 A kötelező szervizzel együtt 100k felett fizettem kicsivel.

 

Azt hiszem legközelebb megkérdezek még egy-két márkaszervizt🤔

Előzmény: szpzs77 (697)
Devfeco Creative Commons License 2021.07.09 0 1 704

Sziasztok! Csak érdekességképpen kértem egy hivatalos állásfoglalást a központi érdekképviselettől DPCA motorkódra és saját alvázszámra! A lényeget kiemeltem:A Volkswagen gyár szerint meghatározott karbantartási ciklus a következő:
>
>•Olajcsere szerviz : a műszerfali kijelző szerint azaz legkésőbb 2 év vagy 30.000 km futás elérése esetén attól függően, hogy melyik következik be előbb
>•Ellenőrző szerviz : a műszerfali kijelző kijelző szerint azaz az első 2 év vagy 30.000 km elérésekor, utána 1 évenként vagy 30.000 km-enként attól függően, hogy melyik következik be előbb
>•Fékfolyadék csere (kibővített ellenőrző szerviz) : először a 3. évnél, azután 2 évente
>
>Az Ön gépkocsija a fentiek alapján meghatározott rugalmas karbantartási ciklussal (QI6) rendelkezik, ezért motorolaj csere esedékessége a kijelző szerint válik szükségessé.
>A gépkocsi fedélzeti rendszere számos összetevő alapján a használat függvényében állapítja meg ennek idejét (min. 15.000 és max. 30.000 km futásteljesítmény közé esik).
>
>A gépkocsiba a Volkswagen gyár álláspontja alapján (kezelési útmutatónak megfelelően) az alábbi szabványoknak megfelelő olaj használható a rugalmas úgynevezett "LongLife" ciklus során.
>
>VW 508 00 (0W20 LL)
>VW 504 00 (0W30 LL, 5W30 LL)
>
>A fentiek alapján a márkaszerviz a gyártó utasításnak megfelelő olajat tett bele a karbantartás során.

>Bízom benne, hogy a tájékoztatásommal segítettem.

>Maradok tisztelettel,

zéé72 Creative Commons License 2021.07.05 0 0 703

Szia! Ez a hengerlekapcsolás kiiktatása engem is rég foglalkoztat. Ha lesz rá megoldás megcsináltatom.

Előzmény: szpzs77 (702)
szpzs77 Creative Commons License 2021.07.01 0 0 702

Szia!

Én most voltam éves szervizen, ahol jeleztem a két hengeres rezonációt. Nálam ez nem kifejezetten mechanikai rezgés inkább a fülemben lüktet a dobhártyám többnyire a 2000 fordulaton. Hibakód tároló üres. Próbakörnél persze nem csinálta vagy az anyós ülésen ahol ültem nem úgy hat. Azt mondták ha ragaszkodok a hiba bejelentéshez ott kell hagynom az autót beleszerelnek egy hang rögzítő hitelesített eszközt mennek vele és az lesz a döntő. Persze azt mondták már más is panaszkodott, ahol a gyári válasz az volt hogy igen tudnak róla, kicsit a komfort rovására megy de hát a fogyasztáscsökkentésért mindent. Szóval hagytam annyiban. Annyira nem zavaró. Igazából azt vettem észtre ahogy járódik be a motor (most 10e km) mintha javulna kicsit talán a gumibakok sem annyira merevek mint újonnan.

Most szereztem egy programozó gurut aki audikat programoz, megérdeklődöm le lehet e programozni az ACT funkciót. Ha tudok beszélni vele megírom.

Valaki esetleg gépész oldalról írhat, hogy ha nem működtetjük a szelepvezérlést az ott marad e a helyén? Számomra ez egy talány.

Előzmény: Topacsenkó (701)
Topacsenkó Creative Commons License 2021.06.30 0 0 701

Szia. Ez nem a két hengerezés. Ezt újabban az enyém is csinálja, ilyenkor csörög minden a váltó mögötti tárolókban..(kulcs, apró, miegymas) Külön nem akartam emiatt szervizbe menni, majd kötelezőnél. Főként akkor jön elő ha emelkedőn gyorsítok nagy sebességnél... mintha valami kiegyensúlyozatlanság lenne a forgó alkatrészeknél. 

Előzmény: fepeti001 (698)
zéé72 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 700

Szia, igen 2hengernél van ez a jelenség és leginkább ha alacsony fodulaton kapcsol 2hengerre.

Nálad szervíz mindenképp javasolt, majd írd meg mi lett a vége.

Előzmény: fepeti001 (698)
zéé72 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 699

Szia, én már cseréltem olajat csak ezek kellenek hozzá.

- Olajleeresztő 19-es csillagvillás + alluminium alátét.
- Motorvédő burkolat csavarokhoz
(T 45) 3db csavar és (T25) 7db csavar fogja,

- kb.4.3l olaj

Előzmény: szpzs77 (697)
fepeti001 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 698

Sziasztok! Leírná valaki, hogy ez a bizonyos rezonálás mikor jelentkezik? Csak a kéthengeres üzemmódban?

Nálam most az a jelenség, hogy gyorsítás közben időnként berezonál a motor vagy a váltó...

szpzs77 Creative Commons License 2021.06.22 0 0 697

Sziasztok.

 

1.5 Tsi motorhoz (DPC) kértem árajánlatot olajcserére (0W-20) és éves szervizre. 54.785 Ft ha valakit érdekelne.

Van az ajánlatban egy sor WHT000729A belső torx csavar 3 db. Megnéztem google-on de így sem jutottam közelebb hova kell.  Valaki tudna segíteni, hogy az mihez kell? Pár autón már cseréltem olajat de eddig nem kellett csavart cserélni. Ha magam csinálom egy húszasból meglenne inkább összeszedem ami kell.

Köszi a segítséget.

ICsizi81 Creative Commons License 2021.05.14 0 0 696

Sziasztok,

 

A 2 hengeres rezonálást én is érzékelem és hallom, először nagyon bosszantott, sokszor a gázra léptem, hogy kikapcsoljon, de már kezdek vele kibékülni. Van amikor nem annyira zavaró, de 2200rpm körül borzasztó. Viszont bárki vezette eddig az autót, nem hallotta, nem érzékelte, szóval én betudtam annak, hogy van aki fogékonyabb erre.

 

Ha lesz deaktiválási mód, és lejár a gari, tuti kikapcsoltatom, mert amúgy az autó jó lenne.

 

2019 Octavia Combi

Acidhburn Creative Commons License 2021.05.14 0 0 695

Mindenképpen megnézetem

Köszi

Előzmény: zéé72 (694)
zéé72 Creative Commons License 2021.05.13 0 0 694

Szia. Nálam semmi baja a váltónak, mindenképp érdemes megnézetni!

Előzmény: Acidhburn (693)
Acidhburn Creative Commons License 2021.05.13 0 0 693

Szia

 

2es-be kapcsolás hidegen nálam is idegesítő 3700km van az autóban új korától ilyen.

Érdemes bevinni a szervízbe?

 

Előzmény: mobazs (683)
Blackslac Creative Commons License 2021.05.06 0 0 692

Szintén Kodiaq, szintén 1.5 TSI Act, szintén Style. Ami eltér: motokód DAD, váltó DSG és 2019 tavaszi gyártás. Soha semmi ilyesmit nem tapasztaltam, abszolut csendes.

Előzmény: mobazs (691)
mobazs Creative Commons License 2021.04.30 0 0 691

Szia, 

 

Kodiaq (2020.április gyártás), 1.5 TSI, Kézi váltós, Style felszereltség, DPC motorkód (azért nem írtam, mert már korábban spammeltem itt és az FB csoportban is erről :-)

Kb 5000 KM után jött elő, cseréltek valami szenzort is, de sajnos továbbra is érződik a rezonancia és hallható az "ablak lenyitva"-szerű hang.

Azért bosszant, mert hosszabb távon gondolkodok az autóban, de így tudom, hogy valami nem ok. A rezonancia elviselhetó, de ahol ez fellép ott szerintem komolyabb erők hatnak, amik előbb (de inkább utóbb) valamit tönkre fognak vágni.    

Előzmény: Amarton (685)
zéé72 Creative Commons License 2021.04.30 0 0 690

Szia, pontosan jól leírtad. A kikapcsolásról neked Amarton fórum társunk tud bővebb infót mondani.

Biztos lesz rá igény, elég sok ilyen hengerlekapcsolásos tsi van már az utakon.

Előzmény: Barangolo55 (689)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 689

A kikapcsoltatás, bizony megoldás lehet annak, akinek annyira zavaró a rezonancia.

Arról nem is beszélve, hogy a megtakarítása szerintem elenyésző.

Másrészt a vezértengelyen állandóan csúszkáltatni a szelepemelő bütyköt, hibalehetőség lehet majd, ha esetleg megkopik a bordás része.

Műszakilag hogyan történik a kikapcsolás?
Lehúznak egy csatlakozót?

 

Előzmény: zéé72 (684)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 688

Úgy tűnik, esete válogatja.

Már többször leírtam én is, Octavia “DAD” motorkód, 2,5 éves, de sokszor csak akkor veszem észre, ha a kijelzőn megjelenik a 2 henger üzemmód.

Észrevehetetlen.

Az, hogy rezonálna, nulla.

Előzmény: fepeti001 (687)
fepeti001 Creative Commons License 2021.04.29 0 0 687

Fura... Karoq DSG, nyoma sincs a jelenségnek.

Előzmény: Amarton (685)
pallee Creative Commons License 2021.04.29 0 0 686

Nekem a Touranban annyit lehet észrevenni, hogy más hangja van a motornak. Rezonancia nincs. Indulás után nem rögtön aktív, kell egy kis melegedés.

 

 

Előzmény: Amarton (685)
Amarton Creative Commons License 2021.04.29 0 0 685

Nem írtad milyen autó.

Én pont emiatt a rezonancia miatt adtam el az Octaviat.

Nem bírtam elviselni.

A Kodiaq-ban ugyan ez a motor van. Nulla rezonancia.

Előzmény: mobazs (683)
zéé72 Creative Commons License 2021.04.28 0 0 684

Szia, nekem egyikkel sincs bajom. De attól függetlenül tervezem majd kikapcsoltattni a 2 hengeres hülyeséget

Bizonyos hőmérséklet után aktiválja ezt a hengerlekapcsolást, most hogy melegebb napok vannak hamarabb aktív nálam is.

Előzmény: mobazs (683)
mobazs Creative Commons License 2021.04.27 0 0 683

Sajnos továbbra is "küzdök" a kéthengeres üzemmód rezonanciával és zajjal, most írtam a második körös levelet a szervíznek. (a váltó sem 100-as, 2-es akadozik hidegen, de ezt most elengedtem, a szervíz azt mondta, hogy "ez sajnos ilyen"). 

Ami érdekelne, hogy másnál a 2 hengeres üzemmód mikor kezd el bekapcsolgatni? Hidegen vagy amikor már elért egy alaphőmérsékletet a motor?

(Nálam hidegen/napi első használatkor kb 100m után már átkapcsol (és rezonál, illetve idegesítő/darabos/puffogó hangja lesz))   

Avant1 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 682

 

 

 

90-92 fokos hűtőfolyadék + 10 fok = 100-102C

Előzmény: Avant1 (681)
Avant1 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 681

A 80 fokos olaj üzemmelegnek számít már. Az igazán üzemmeleg állapot a 90+ fok. Jellemzően a hűtőközeg +8-10C fok az olaj igazán jó üzemi hőmérséklete. A viszkozitást is ott mérik és ezen a hőfokon dolgozza ki a párát, és működnek a tisztító adalékai. A bemelegedési szakaszban célszerű a start-stop-ot kikapcsolni. Hegyen lakva egy-egy kaptatóval néhány perc alatt már át tud melegedni, jobb, mint sokáig elhúzva. 

Előzmény: paddyjoe (679)
Devfeco Creative Commons License 2021.04.07 0 0 680

Hidegen,illetve melegen egyaránt csak nekem zakatolósabb a hangja az 1.4 tsi-hez képest, vagy másnak is?

paddyjoe Creative Commons License 2021.04.06 0 0 679

Hidegről hogy szoktatok melegíteni?

2 km alatt bemelegszik a víz, viszont az olaj 6-7 km után is csak 50 körül van, ugye ilyenkor már van lekapcsolás is. A szokásos 20 km végén olyan 80 feletti olajhőt látok. Bár az igazat megvallva, ez az első kocsim, ami mutatja az olajat, lehet az előzőeknél is ennyire volt meleg? Lehet túl óbatos vagyok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!