A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Azért csak megnézném a kocsi menüjében (nincs előttem a kijelző, de talán CAR menü?). Ott leír mindent, hogy dátum/km szerint mennyi van még hátra ellenőrző szervizig illetve olajcseréig.
Hm, ez számomra elég rejtélyes.... 3 éves múlt az autó, 40e km. van benne. 2 év/28e km-nél volt szervizen. Nem küldött el a kijelző 3 éves szervizre, fékolajcsere sem volt, rákérdeztem, azt mondták, ha nem küldött ,akkor nem kell, majd jövőre...
És kimondottan kértem a 0W20-as olajat(simán tolták volna bele az 5W30-at, pedig mondtam hogy szinte csak városban jár), de nekem az olajcsere sem állt meg ennyiből!
A kötelező szervizzel együtt 100k felett fizettem kicsivel.
Azt hiszem legközelebb megkérdezek még egy-két márkaszervizt🤔
Sziasztok! Csak érdekességképpen kértem egy hivatalos állásfoglalást a központi érdekképviselettől DPCA motorkódra és saját alvázszámra! A lényeget kiemeltem:A Volkswagen gyár szerint meghatározott karbantartási ciklus a következő: > >•Olajcsere szerviz : a műszerfali kijelző szerint azaz legkésőbb 2 év vagy 30.000 km futás elérése esetén attól függően, hogy melyik következik be előbb >•Ellenőrző szerviz : a műszerfali kijelző kijelző szerint azaz az első 2 év vagy 30.000 km elérésekor, utána 1 évenként vagy 30.000 km-enként attól függően, hogy melyik következik be előbb >•Fékfolyadék csere (kibővített ellenőrző szerviz) : először a 3. évnél, azután 2 évente > >Az Ön gépkocsija a fentiek alapján meghatározott rugalmas karbantartási ciklussal (QI6) rendelkezik, ezért motorolaj csere esedékessége a kijelző szerint válik szükségessé. >A gépkocsi fedélzeti rendszere számos összetevő alapján a használat függvényében állapítja meg ennek idejét (min. 15.000 és max. 30.000 km futásteljesítmény közé esik). > >A gépkocsiba a Volkswagen gyár álláspontja alapján (kezelési útmutatónak megfelelően) az alábbi szabványoknak megfelelő olaj használható a rugalmas úgynevezett "LongLife" ciklus során. > >VW 508 00 (0W20 LL) >VW 504 00 (0W30 LL, 5W30 LL) > >A fentiek alapján a márkaszerviz a gyártó utasításnak megfelelő olajat tett bele a karbantartás során. > >Bízom benne, hogy a tájékoztatásommal segítettem. > >Maradok tisztelettel,
Én most voltam éves szervizen, ahol jeleztem a két hengeres rezonációt. Nálam ez nem kifejezetten mechanikai rezgés inkább a fülemben lüktet a dobhártyám többnyire a 2000 fordulaton. Hibakód tároló üres. Próbakörnél persze nem csinálta vagy az anyós ülésen ahol ültem nem úgy hat. Azt mondták ha ragaszkodok a hiba bejelentéshez ott kell hagynom az autót beleszerelnek egy hang rögzítő hitelesített eszközt mennek vele és az lesz a döntő. Persze azt mondták már más is panaszkodott, ahol a gyári válasz az volt hogy igen tudnak róla, kicsit a komfort rovására megy de hát a fogyasztáscsökkentésért mindent. Szóval hagytam annyiban. Annyira nem zavaró. Igazából azt vettem észtre ahogy járódik be a motor (most 10e km) mintha javulna kicsit talán a gumibakok sem annyira merevek mint újonnan.
Most szereztem egy programozó gurut aki audikat programoz, megérdeklődöm le lehet e programozni az ACT funkciót. Ha tudok beszélni vele megírom.
Valaki esetleg gépész oldalról írhat, hogy ha nem működtetjük a szelepvezérlést az ott marad e a helyén? Számomra ez egy talány.
Szia. Ez nem a két hengerezés. Ezt újabban az enyém is csinálja, ilyenkor csörög minden a váltó mögötti tárolókban..(kulcs, apró, miegymas) Külön nem akartam emiatt szervizbe menni, majd kötelezőnél. Főként akkor jön elő ha emelkedőn gyorsítok nagy sebességnél... mintha valami kiegyensúlyozatlanság lenne a forgó alkatrészeknél.
1.5 Tsi motorhoz (DPC) kértem árajánlatot olajcserére (0W-20) és éves szervizre. 54.785 Ft ha valakit érdekelne.
Van az ajánlatban egy sor WHT000729A belső torx csavar 3 db. Megnéztem google-on de így sem jutottam közelebb hova kell. Valaki tudna segíteni, hogy az mihez kell? Pár autón már cseréltem olajat de eddig nem kellett csavart cserélni. Ha magam csinálom egy húszasból meglenne inkább összeszedem ami kell.
A 2 hengeres rezonálást én is érzékelem és hallom, először nagyon bosszantott, sokszor a gázra léptem, hogy kikapcsoljon, de már kezdek vele kibékülni. Van amikor nem annyira zavaró, de 2200rpm körül borzasztó. Viszont bárki vezette eddig az autót, nem hallotta, nem érzékelte, szóval én betudtam annak, hogy van aki fogékonyabb erre.
Ha lesz deaktiválási mód, és lejár a gari, tuti kikapcsoltatom, mert amúgy az autó jó lenne.
Szintén Kodiaq, szintén 1.5 TSI Act, szintén Style. Ami eltér: motokód DAD, váltó DSG és 2019 tavaszi gyártás. Soha semmi ilyesmit nem tapasztaltam, abszolut csendes.
Kodiaq (2020.április gyártás), 1.5 TSI, Kézi váltós, Style felszereltség, DPC motorkód (azért nem írtam, mert már korábban spammeltem itt és az FB csoportban is erről :-)
Kb 5000 KM után jött elő, cseréltek valami szenzort is, de sajnos továbbra is érződik a rezonancia és hallható az "ablak lenyitva"-szerű hang.
Azért bosszant, mert hosszabb távon gondolkodok az autóban, de így tudom, hogy valami nem ok. A rezonancia elviselhetó, de ahol ez fellép ott szerintem komolyabb erők hatnak, amik előbb (de inkább utóbb) valamit tönkre fognak vágni.
Sajnos továbbra is "küzdök" a kéthengeres üzemmód rezonanciával és zajjal, most írtam a második körös levelet a szervíznek. (a váltó sem 100-as, 2-es akadozik hidegen, de ezt most elengedtem, a szervíz azt mondta, hogy "ez sajnos ilyen").
Ami érdekelne, hogy másnál a 2 hengeres üzemmód mikor kezd el bekapcsolgatni? Hidegen vagy amikor már elért egy alaphőmérsékletet a motor?
(Nálam hidegen/napi első használatkor kb 100m után már átkapcsol (és rezonál, illetve idegesítő/darabos/puffogó hangja lesz))
A 80 fokos olaj üzemmelegnek számít már. Az igazán üzemmeleg állapot a 90+ fok. Jellemzően a hűtőközeg +8-10C fok az olaj igazán jó üzemi hőmérséklete. A viszkozitást is ott mérik és ezen a hőfokon dolgozza ki a párát, és működnek a tisztító adalékai. A bemelegedési szakaszban célszerű a start-stop-ot kikapcsolni. Hegyen lakva egy-egy kaptatóval néhány perc alatt már át tud melegedni, jobb, mint sokáig elhúzva.
2 km alatt bemelegszik a víz, viszont az olaj 6-7 km után is csak 50 körül van, ugye ilyenkor már van lekapcsolás is. A szokásos 20 km végén olyan 80 feletti olajhőt látok. Bár az igazat megvallva, ez az első kocsim, ami mutatja az olajat, lehet az előzőeknél is ennyire volt meleg? Lehet túl óbatos vagyok.