11 előttiek hányadékok voltak szar lcd , ócska kamera, a 11 es samsung oleddel már kinéz valahogy, meg a kamera is elfogadható , ezt úgy mondom hogy mind két márka van ,
Én használtam a gyári navit RTTI-vel és nélküle is, illetve a MirrorLink-en keresztül Waze-t. Azt kell mondjam, hogy igazából egyik sem jó. A gyári megoldás többször még az alaptérképet sem tudta rendesen, nemhogy a forgalmi infókat. Pl. a legújabb térképen nincs fent rendesen a Balatonnál a 710-es főút, ami egy elég forgalmas, frekventált út. Budapesten a kis utcákkal még többször van baj. Egyébként szerintem az RTTI nem csak a többi BMW adataiból rakja össze a forgalmi infót, hanem nyilván van egy beszállító aki készen adja a BMW-nek mindezt (TomTom? Garmin? Nem tudom, valaki).
A Waze nagyságrendekkel pontosabb és gyorsabban reagál, de MirrorLinken keresztül nagyon rossz, hogy nem lehet belenyúlni a térképbe az érintőképernyőn. Ráadásul ilyenkor a kép mérete, felbontása sem az igazi.
Így már érthető. Nekem nem gond a tapipad, sőt jobban szeretem mint a tekerőt, mert gyorsabb. Ha meg ujjlenyomatos lesz hát az lesz. Én jellemzően előtte a gépen kikeresem a címet PC-n, ráküldöm a telefonra és akkor a google maps-el navigálok. SMS-t tudsz a sima navin felolvastatni vagy miért várod ezt a funkcionalitást ott el? Viszont a BMW spotify integrációja bluetoothon keresztül gáz, a carplay ezerszer jobb. Én igazából már csak azért egyedül Carplayt használnék, ezért is vettem iPhonet sok évi Android használat után.
Érdekes, hogy mindenkinek más a use case ezért más dolgok fontosak. Visszatérve a RTTI-re nekem volt egy régi német regem és egyszer csak átdobott oda a magyar oldalról. Szóval simán működik a némettel is, itthonról. Tény, hogy eddig még nem vettem semmit mert nem kellett de most van valami full csomag 193 euróért amiben minden van ota map update, rtti stb.
Én óriási apple rajongó vagyok, használtam Carplay-t és kiábrándító volt. Visszaálltam a BMW saját navira még RTTI nélkül is. Head Up nem megy róla az is elég béna, de a legrosszabb, hogy cím bevitelnél nem tudom használni a navi gombra írást, helyette nyújtózkodni kell (mert a BMW display magasan van - VW passat-ban nem gond) újlenyomatos lesz a kijelző, stb. Ráadásul a Carplay Siri egy magyar utcanévnél, vagy magyar nevű kontaktnál használhatatlan, magyar nyelvű SMS-t képtelen felolvasni. A Vazze helyett erőlteti a saját térképét, ha csak rákattintasz egy címre az jön elő, copy-paste ha Vazze-t akarok. Még ha lenne magyarul értő Siri talán megpróbálnám, de így nem érdemes, csak bosszant...
Szóval kiábrándító. A biztonság érdekében lebutított a funkcionalitása, ha egy iPhone-hoz vagy szokva állandóan falakba ütközöl. Igen, ne olvass SMS-t az autóban, de néha mégis kell, pl. piros lámpánál, de azt meg nem tudod, mert nem engedi.
A friss térkép meg jön a csomagban, azzal sem vagy jobban lemaradva a Vazze-hoz képest, igaz havonta rá kell nézni hogy van-e új. Szóval köszi a válaszokat, kell az RTTI! :-)
Ezt ugye úgy tudnád eldönteni, hogy ha mindkettőt használnád egymás mellett és amikor az egyik mondjuk dugót jelez valahol vagy lezárást és a másik nem akkor random valamelyikre hallgatnál.
A neten rengeteg olyan leírás van, akinek mindkettő van, hogy a Waze sokkal gyorsabban reagál, pl. amikor egy lezárás megszűnik. Ez mondjuk teljesen logikus, az egyik a BMW autók adataira támaszkodik, meg a rendőrségi jelentésekre míg a másik az összes autózóra plusz az összes Android telefon adataira. Egyszerűen a nagyságrendekkel nagyobb az adatforrás mérete.
Amiben nem annyira jó a Waze az maga a navigáció rész. A BMW navija tényleg sokkal jobban és precízebben mutatja, hogy hol mikor és merre kanyarodj. Akinek meg van hud-ja ez duplán érvényes. Viszont ha csak az kell, hogy a munkába menet melyik útvonalat válaszd a 3 lehetséges közül akkor talán a Waze jobb opciónak tűnik. Nincs RTTI-m így ezért a talán, de valszeg nem is lesz mert van Carplayem.
Miért nem "csináltok" inkább egy Carplayt? Ott a Waze, gondolom sokkal jobb mint az RTTI, van benne navigáció a legfrissebb térképpel stb. Annyi, hogy a HUD-on nem jelenik meg.
Milyem lengyel módszerre gondolsz? Nekem a lengyel CD-be van regisztrálva a kocsim (G30, 2017. 05) megvettem a full csomagot (kivéve a 24 órás ügyfélszolgálati csomagot) 515 zloty-ért (40.000 FT) és minden tökéletesen működik, kivéve a távoli képkészítést mert az itthon tiltva van. Az RTTI tökéletes, ha beállítod, akkor aszerint is navigál, ha van valami úttorlasz, vagy baleset. Mondjuk ezt én ezt kikapcsoltam, zavart, hogy mindig másfele navigál, mint ahogy én azt szeretném...
Sziasztok, nekem nem megy az RTTI. Megcsinálnám a "lengyel" módszerrel, kérdésem, hogy 2017-es Professional navi-val működik-e? Azért gyanakszom, mert a fórumban már említett magyar ügyfélszolgálat szerint csak 2018-as modellévtől működne még ha meg is rendelném. Szeptemberben jár le a jelenlegi CD "csomag" utána vennék egy olyan csomagot amiben benne van az RTTI. Van valaki akinek 2017-es vagy azelőtti autón működik az RTTI?
Nem csak a rács ropog, hanem a dísz betét is. Ja és az ajtókon lévő dísz betét is. Ma voltam bent a márkaszervizben, azt mondták hogy ismerik a problémát, kb egy napi munkába kerül, szét kell szedni eléggé a műszerfal borítást és valami speckó vegyszerrel meg zsírral át kell kenegetni. Gariba javítják.
Vidd be a markaszervizbe es gariban cserelik, ismert szeriahiba bar en azt hittem csak a 2017es gyartasuakat erinti. Nekem azota nem recseg miota kicsereltek :)
Üdv! Nemrég lettem tulajdonosa egy 2018-as g30 530xd nek. Imádom az autót, viszont van egy problémám ami nagyon kiábrándító a prémuim kategóriában. Azt vettem észre, ha az autó napon áll egy darabig és aztán elindulok vele, durva recsegés-ropogást hallok a szélvédő és a műszerfal körüli burkolatoktól. Más is tapasztal ilyet? Van rá megoldás? Jó pár prémium autót vezettem már de ilyet még nem tapasztaltam. Ja és még garanciás ha ez számít.
Nekem 55.000-nél kérte, én is furcsállottam. A szervizben (Aachen) aztmondták, hogy azért a hátsó kopott el először, mert sokat tempomatozok es az a hátsóval fékez elsősorban, míg ha nyomod a fékpedált akkor inkább az első kopik. A hátsó állítólag olcsóbb is... A régi E60asomon 100.000 fölött voltam fékbetét cserével, de hát nem ez számít végülis :)
"Maszi lenne két kérdésem nem teljesen 5-ös kapcsolódóan.
1. Valaki írta egy e-s BMW facebook csoportban, hogy egy 2018-as 225xe-ben upgradeltek akku management (BMW szervizben) szoftvert és ettől megnőtt hatótávja. Nem a kijelzés hanem a valós. Van ilyen? Nekem kicsi fura lenne, hogy egy szoftver upgrade meg tudja növelni a hatótávot. Esetleg visszavettek a nettó-bruttó arányból mert úgy értékelték a BMW-nél, hogy a 25% körüli érték túl sok.
2. KLE. Elég sokan panaszkodnak, hogy az 530e, 330e modellekben elszáll a KLE egy idő után. Ez mennyire valós probléma? Mik az itthoni tapasztalatok? Mondjuk a 6 különböző part number 3 év alatt nem túl biztató.
Köszi."
Szia !
Szignifikáns hatótáv növekedést kizártnak tartok, de azt tudni kell, hogy folyamatosan optimalizálnak, pl a rengeteg beérkező adat alapján, amiket a PHEV-ek küldenek a gyár felé.
A KLE-vel kapcsolatban, valóban volt már rá példa, hogy KLE csere történt, de ez is inkább az első évjáratoknál fordult elő, a cikkszám vátozása semmit sem jelent, ez nem egyezik a HW változással.
Amikor új szoftver jön ki egy vezérlőre, azzal a cikkszáma is változik, de a HW indexe maradhat akár ugyanaz.
Az utólag beépített egységekről mi az álláspontja a BMW-nek? Tegyük fel garanciális az autó, ebben az esetben legfeljebb a márkakereskedésekben lehet beépíttetni pár dolgot, ha a függőségei adottak. Szoftverfrissítéskor is az asztalra kell csapni, hogy ne a tulaj legyen a felelős, ha később bármi baja lesz az autónak. Ezek tudatában hiba esetén egy idegen szerviznél, nem az az első, hogy kérem, ez nem szerepelt a gyári összeállításban! Tévedek?