HyundaiTrajet benzines vásárlása előtt állok. Elolvastam a főbb hibalehetőségeket, amikre oda kell figyelni. A benzineseknél is veszélyes pont a váltó?
Ha a hátsó lengőkarok cserére érettek, azt mennyiből lehet pótolni. Elsősorban utángyártott érdekelne, mert bontottat ki tudja mikor fog ki az ember és hát valószínű, hogy már az sem valami tartós dolog lesz.
Van még valami költségesebb nyűgje a gépnek, ami akár egy vásárláskori alku során felvethető?
19-én viszem egy másik szerelőhöz, hogy nézze meg a sebváltót és a tömítést. Ha ki lesz szedve, és nem talál, kereslek. Te hogy állsz a sebváltóval, működik, vagy kihez(hová) jársz javíttatni az autót?
Egy új Trajet tulajdonos vagyok. Sokat keresgéltem az egyterűek között( Ford Galaxy, Opel Zafira, WW stb). Szerelő ismerősöm mondta, hogy nem sokkal olcsóbbak a Trajetnél (alkatrész). Nem tudom, hogy igaz-e.Csak a váltó mizériától tartottam, tartok.
2001 Dízel. Akitől vettem, mondta, hogy fél évvel ezelőtt volt cserélve a teljes szinkron készlet. Ment is szépen kb.fél évet. Egy hónap alatt alig mentem 200 km. Állt a garázsban két hetet. Januárban, következő utamon észrevettem, hogy 5 ből 4 be nem nagyon akar váltani. Vissza a sebesség, 3 ból 4 be sikerült. Furcsállom, hogy, így semmielőjel nélkül akadozik, elromlott a váltó.
Olajhűtő alatti tömítés ereszt, szivárog. Sajnos nem talállok bele valót, talán 2 kell (84-86 mm). Hátsó ablaktörlő motor nem működik, le van égve. Nem találok bontóban. A belső szélvédős órát nem tudom beállítani , nem működnek a gombok. Leszedtem a tetőről (4 csavar), de csak forrasztási technikával lehet teljesen szétszedni, így visszaraktam ahogy volt.
Most meg nyári gumit (215/65/15) keresek hozzá (inkább használtat).
Régen volt időm benézni ide, de most akad egy kevés, úgyhogy megosztom az örömömet és a tapasztalataimat...
A 2.0 benzines Trajetem német rendszámos (a vállalkozásom bérli, ez igazából lényegtelen - így gazdaságosabb...). Februárig végéig volt TÜV (műszaki) vizsgája, így hó elejére leegyeztettünk egy időpontot és irány Bajorország.
Még éppen szerencsém volt, az utak szárazak, az időjárás elfogadható volt.
Kb. 700 km-re lakik az öcsém, akinél megszálltunk, tehát oda-vissza 1400 km, plusz az "apró"...
A "zasszony" is jött velem és megpakoltuk rendesen az autót, mert ha már mentünk, vittünk ezt-azt.
Indulás előtt persze átnézettem a járgányt, kapott friss olajat, szűrőket, stb.
Az előzetes átnézés után azt mondták az itteni szervizben, hogy hibátlan - ha itthon műszakiztatnám, akkor csont nélkül, azonnal átmenne. De a TÜV sokkal szigorúbb, mint a hazai vizsgaállomások, néha egészen apró dolgokba is képesek belekötni...
Szóval, azért volt egy kis "zabszem" effektus...
Ősz óta nem voltam vele ilyen hosszú távon, de elégedetten konstatáltam/-tuk, hogy továbbra is nagyon kényelmes utazó autó. Eredetileg több pihenővel kalkuláltam, de aztán oda is, vissza is abszolváltuk a távot egy-egy 5 perces kiállással. (A természet hívó szaván kívül nem éreztük úgy, hogy meg kellene állni, pl. kinyújtóztatni a zsibbadt végtagokat, vagy ilyesmi...)
Ha az ember beáll egy kényelmes, 120-130-as utazóra, akkor a világból ki lehet vele menni, teljesen stresszmentesen.
A német pályákon azért meghúzkodtam kicsit a bajszát, óra szerint 170-180-as szakaszokat is futottunk...
Az egész úton mértem a fogyasztást és - ahogy korábban már írtam - ismét bebizonyosodott, hogy ennek kb. tök' mindegy: pontosan 10 litert eszik 100 km-en...
A TÜV vizsgán - amiről egy szép nagy "lepedőt" is kaptunk a mért értékekkel - 100 %-os eredménnyel szerepelt. :)
Még a németek is elismerően nyilatkoztak, hogy egy 2004-es autótól ez számukra is meglepő.
Pedig tényleg "németesen" precízek - még azt is felvezették a jegyzőkönyvbe, hogy a hátsó sárvédő ívek és a lökhárító találkozásánál kezdődő korrózióra utaló jeleket mértek. (Ez sokak szerint típushiba, de akkor még szemmel nem volt látható. Azóta a sózásnak köszönhetően már igen, barnás pöttyök, foltocskák jelentek meg, úgyhogy tavasszal lesz egy kis karosszériás program...)
Suma: én továbbra is nagyon elégedett vagyok az autóval, az én igényeimet mindenben kielégíti.
Nagyon sokoldalúan használható, megbízható "jámbor jószág".
Alkalmas az átlagos hétköznapi rövid utakra is (a városi, helyközi, sok szakaszból álló menetektől sem kell félni...), utazó autónak is remek, de akár teherhordóként is megfelel...
(Ma éppen kipakoltam az üléseket, kibéleltem a belsejét és több kanyar tűzifát - 5-600 kg/fuvar - hoztam haza vele a műhely fűtéséhez. Azzal, hogy ilyen akciókra is alkalmas, elég sokat lehet vele spórolni. Nagyon jól pakolható...)
Mostanság bejöttek ezek a kemény fagyok, de -17 fokban is "pöccre" indul és megy, és megy, és megy...
Az én generációm (50) számára az lehet a legvonzóbb tulajdonsága, hogy ezekbe még nincs beépítve a korai "mesterséges elhasználódás", mint az új autókba.
Igényli a rendszeres gondoskodást, ez tény. De ezt Ladákon, Skodákon, stb. szocializálódva - mi megszoktuk... Akinek gond az, hogy hétvégente vagy ha éppen úgy adódik, akkor 15-20 percet "szöszmötöljön" az autójával - annak nem ajánlom...
Ha viszont valakitől ez nem idegen - akkor meg fogja hálálni a Trajet...
Egyébként ilyen volt az enyém, valami istenverte gumival felöltve, lekenve. Rohadjon meg az, aki átkente, de az enyém is gond nélkül átment a vizsgán, no komment...
NKH-nál átment így, szép, mondjuk ha megakasztják, akkor nem lesz autód.
Nem lehet bontottat kapni sem nagyon, anno 2 éve nekem egy kínszenvedés volt találni egy párat hátra gátlóval és aggyal együtt bagatell összegért, de újonnan sem volt akkor már elérhető, régi modell. Nem félj a bontottól, egyedül az állapota legyen lényeges, le kell kezelni és mehet fel.
Tudna valaki segíteni 2004-es trajet hátsó lengőkarok beszerzésében? Sajnos nem nagyon találok csak bontottat.
Csak érdekesség ként írom, hogy az autót 1 hete vettem át friss műszaki vizsgával. Most elvittem egy ismerős szervízbe ahonnan következő képeket kaptam. Így vizsgáztatták le forgalomba helyezéskor az NKH-nál.
Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a segítséget és a részletesen leírt ötleteket.
Közben voltam szervizben, a következőket tették:
1/ Rángatás: a 3. hengernél égés kimaradás hibakódot olvastak ki. Gyújtókábel szettet cseréltek, jó lett.
2/ Visszatérő ékszíj visítás: Újra kicserélték a két hosszbordás szíjat, és (furcsa módon) az akkumulátort. Azt mondták túl van terhelve a generátor, mert nem jó az akkumulátorom. A régi akku 4,5 éves volt, hidegben is simán indított, igaz, az első lámpák nagyon gyengén és sárgásan világítottak.
Többször is kérdeztem a szíjtárcsát, de nem érdemi választ. Csak remélni merem, hogy ez így tartós megoldás lesz.
Mindenesetre tény, hogy azóta (kb. 4 napja) egyáltalán nem csikorog az ékszíj, sem hidegen indítás után, sem nyirkos, esős időben, és a fényszórók is fehéren, nagyon határozottan erősebb fénnyel világítanak.
A hozzászólást visszajelzésnek, tapasztalat megosztásnak és különösen köszönetem kifejezésének szántam :)
Csikorgás oka lehet, hogy valamelyik ékszíjtárcsa elkopott és a szíj felfekszik a tárcsa mélyedésének alján. Nem az ék két oldalán támaszkodik fel, hanem az alsó lapján emiatt nem tud megfelelően tapadni.
A rángatásra én gyujtótrafó v. gyújtáskábel hibára gyanakodnék. sötétben nézz rá a motorra, hogy amikor rángat esetleg szikrák ugrálnak-e át a szelepfedélre. Nekem égett szét emiatt a katalizátorom. 1000km.-re voltam ekkor otthontól és egy Pepsi-s üvegből vágott alátéttel szigeteltem el a trafót a hengerfelytől. Így haza bírtam jönni.
Nekem 2003-as Trajetem van, természetesen előjött a váltóhiba, 1-2-es szinkronok teljesen rosszak, töröttek, a váltó szétszedve. Honnan tudom a legköltséghatékonyabban beszerezni az alkatrészeket?
Azért egy fotót mellékeltem az alkatrész állapotáról.
Az egyenetlen járás + check engine lámpa esetében alap, hogy elviszed egy olyan szervizbe, ahol van OBD és kiolvassák a hibakódot.
Nagy valószínűséggel azt fogja mutatni, hogy gyújtás kimaradás valamelyik hengernél. (De más oka is lehet... erre van az OBD...)
A gyertyák kiszedésével ezt magad is tudod ellenőrizni. (Ahol nem megfelelő a gyújtás, ott fekete lesz a gyertya, nem őzbarna.)
Ha ez van, első lépés a gyertyák megcserélése.
Ha pl. a 4. henger jelez problémát és az 1. henger gyertyájával kicserélve változik a helyzet, akkor gyertya probléma - repedt porcelán, stb., hiába csak 5 e km-t futott, ilyen megesik...
Ha nincs változás, akkor cseréld meg a két gyújtótrafót.
Ha trafó hiba, akkor rögtön kiderül. (Áthelyeződik a gyújtás probléma.)
Ez sem nagy ügy, nem drága egy új trafó...
De mielőtt újra cserélnéd, tisztítsd meg a csatlakozási pontokat, adj neki kontakt sprayt.
Jó esély van rá, hogy meggyógyul. :)
A Trajet mindenféle csatlakozóinak szigetelése néhol hagy kívánnivalókat maga után. De 16-17 év után, más autóknál is jelentkezik már az oxidáció, főleg, ha nem garázsban tartják...
Ez tehát vsz. nem nagy probléma.
Az ékszíj csikorgása sem az.
Lehet tárcsa hiba, amit alább írtak, de lehet gyenge minőségű, olcsó, utángyártott ékszíj miatt is - sok apró probléma adódhat...
De nem kell parázni, ezeket a lehetőségeket kis "tesztelgetésekkel" többnyire ki tudod szűrni magad is.
(Pl.: figyeld meg, hogy mikor jön elő a hiba. Nedves időben, mert szabadban parkolsz? / Tipikus, de nem gond.../ Nézd meg a tárcsákat, mennyire kopottak... Stb...)
Régi, "szoci" trükk: szappanozd át az ékszíjat... Megeshet, hogy csodát látsz... ;)
Alapvetően csak autóhasználóként tudnék első körben hozzászólni.
Azt nem írtad, hogy mennyi km van a kocsiban, valamint hogy fordulaton is csinálja-e, valamint hogy milyen egyéb tünetek járnak még vele, pl leáll. A szíjcsikorgás szerintem teljesen más ügy, nem keverném őket, de lehet, hibva, X.
Ha cserélték a gyertyákat a nagyszervíz alkalmával, attól azok még lehetnek rosszak, ezt ki lehet deríteni.
Elképzelhető, hogy a gyújtásoddal van a gond, akár a kábel, akár a gyújtótrafó lehet probléma.
Befecskendezési gond is lehet, ez már komolyabb dolog.
Nincsen mese, érdemes lenne OBD-re tenni és kiolvasni a hibakódot, azzal közelebb lehetne kerülni a forráshoz.
2001-es évjárat 2.0 benzines Trajet, tavasz óta vagyok a gazdája.
Ma a motor egyenetlenül kezdett járni, a Check sárga lámpa kigyulladt. Kb. 5.000 km van benne a 120.000 ezres nagy szerviz óta, amelyen gyertyacsere is történt. Mi lehet a baj?
Még valami: valamelyik ékszíj (talán klíma) csikorog, különösen hideg motornál, pedig ezeket is a nagy szerviz során cserélték. Később több alkalommal utána húzták, vagy valahogyan orvosolták, de mindig csak ideiglenesre sikeredett: a csikorgás újra és újra visszatér, néha alig hagyja abba. Van tippetek, mi lehet az, amit nem megfelelően vagy hiányosan végeznek el a szervizben?
új lámpát kell venni. Sajnos ilyen idősen a foncsorozás leég az izzó közelében. Xenon égőt lehet bele tenni saját felelősségre :-). mivel vetítő lencsés nem fogja jobban vakitani a szembejövőt.
Bocs a késői válaszért, megoldódott a probléma, ventilátor döglött be. Köszi.
Viszont lenne egy más jellegű kérdésem: van valami megoldás arra, hogy javuljon a tompított fényszóró teljesítménye? Mert ez a fény nagyon kevés - főleg vizes úton, erős szembe-forgalom mellett. Minden megoldás érdekel, amivel nem ártok az autó elektromos rendszerének és megfelelő fényt produkál. Ezen nem fogok spórolni.... Köszönöm előre is..