nemrég váltam Kuga tulajdonossá-tetszik, de csak kb5300 km-t vezettem ...diesel 160 le, automata váltós....mazdáról váltottam
szeretném TAPASZTALT-HOZZÁÉRTŐK véleményét is hallami
Na, igen, a Hyundai. Ugyan nem magyarban nézegettem, de így utólag belegondolva, kB. 600 000-rel vettem drágábban a Kugát, viszont sokkal több minden van benne. Mondjuk a fele nekem teljesen "felesleges", de már csak azokból lehetett választani ami bent volt az országban. De, minden benne van, amire nekem szükségem van, a többinek már csak örülök.
Igazából, nem is nyűg a vitaránál az említett dolgok, csak ahogyan megjegyezted te is....ezért olcsóbb az. Együtt lehet vele élni, csak kellemetlenségeknek nevezném őket. No, de ez nem ide való téma.
Mi is a Hyundai Tucson-ra, és a Kugára szűkítettük a kört legutoljára. Amiért a Kuga mellett döntöttünk, az nem hiszed el! Komolyan mondom, nem bírom elviselni Hyundai-nál azt a fejegységet, úgy áll ott a műszerfal közepén,mint ha felszögeltem volna oda egy junost tv-t. Tudom, már minden modellnél ez lesz, mert állítólag így nem néz le túlságosan alacsonyra a vezető, és jobban az úton tartja a szemét, de nekem nem jön be. De kívülről nagyon bejövős amúgy, jól eltalált forma. A másik, hogy egy ennyire felszerelt verzió belőle, mint a Kugám, kb 1 misivel drágább. Mikor mondta a kereskedő, azt hittem leülök, annyit azért nem ér. A Kia-nál ugyanez a helyzet. Szerintem ez a KUGA, egy nagyon elegáns, igazán autónak tűnő járgány, február óta használom, de még mindig igazi élmény vele az autózás, már-már "prémium" érzete van számomra, pedig tudom nem az.
Talán azért szidják a Fordokat, mert (ezt igazából én sem értem) nagyon rosszul tarják az árukat. Az biztos, hogy ha ezt is eladnám 3,5 évesen, sokkal többet buknék rajta, mint a Vitaránál. Mert azt 4,2 ért vettem, és 3,5 évesen eladtam 3,8 ért, ráadásul úgy ráharaptak, mikor meghirdettem, hogy az nem semmi volt.
Csak furcsállom kicsit,hogy ez a topik nem pörög. Vagy ahhoz gondnak kell lenni, hogy pörögjön, mert akkor inkább maradjon így.
A Vitarát is kedvelem, bár nekem nem volt. De alapból szeretem a Suzukikat. Sajnálattal hallom, hogy ennyi nyűg van velük. Eredetileg Hyundai Tucsont nézegettünk. Aztán bementünk egy Suzuki szalonba megnézni a Vitarát. Hááát.... Azért látszódott hogy miért annyival olcsóbb a Vitara. De a Tucson vs. Kuga is ég és föld,. Sokan szidják a Fordokat, de hogy miért, nem értem. Az "öreg" Fordunk egy Fiesta(most 10éves),de szinte mondhatom azt, hogy semmi gond nincs vele, pedig minden nap megy min. 60km-t.
Azért belegondolva, én sem vagyok már suhanc.... :-)
Szerintem nincs annyi embernek Kuga autója...(hál istennek):D , mint pl Vitarája. A másik, hogy lehet nincs is vele gond, ezért nem kell állandóan kérdezgetni. Menj csak be a Vitara fórumra, ott lassan 5 éve meg nem áll az élet, kinek itt zörög, kinek ott zörög, nem csukódnak az ajtók, szarul szólnak a hangszórók, a csomagtérajtót szinte be kell csapni, mint a kerti budi ajtót...stb, stb,stb.
Mondjuk attól motorikusan+váltóilag szuper kis autó az(én is szerettem).
Persze, az idő előtti olajcsere nem árt, én csak azt akartam kihozni, hogy eddig minden autómnál az előírtat tartottam be, és nem is volt vele gond sosem. Lehet kb, én is 15 ezer környékén olaj-cserézek, hiszen az 1 év lejár hamarosan.
Most a volt 95 lett az E10, az E5 meg a drágább, tulajdonképpen a kevesebb növényi eredetű nedüt tartalmazó lötty lett.
Vagy a jómódúak, vagy az öregek nem fórumozgatnak!? :-)
Az előbb kimaradt a tankolás része. Csak az E10 miatt kérdeztem! Amúgy sima 95-öst szoktam tankolni. Nagyon-nagyon régen még a Suzukimba hordtam szlovéniából az OMV 100-ast.Ott olcsóbb volt, mint magyarban a sima 95-ös. De az már régen volt.
Olajcserében nálam 15.000 km a legfelső határ, de kb.annyit is megy évente az első számú autónk. Anno a Suzukiban volt hogy 6.000 km-nél ledobtam az olajat, szűrőt, de azt nagyon hajtottam.
Igazából nem kötelező az idő előtti olajcsere! Sehol nincs, és nem is volt leírva! Annak idején amikor vettem az első új autóm(történetesen egy Suzuki Swift), én bevittem egy gyors olajcserére,1000-2000km környékén! Rosszat semmiképp se fogok tenni vele,ha most is beviszem lecseréltetni! Sokan mondják hogy felesleges, de mivel hosszú távra tervezek az autóval, így úgy gondolom megéri(nekem), azt a kis plusz anyagi ráfordítást!
Az utólagos biztonsági kütyükről való vitát feleslegesnek tartom,mert mindenkinek van egy elvárása vele szemben, vagy hisz/nem hisz valamiben, de attól még lehet jó(vagy akár rossz is). Ez sajnos csak úgy is élesben derül ki, de azt nem kívánom senkinek se! Nekem is van egy elképzelésem, ami ugyan kényelmetlenné teszi a hétköznapokat, de annyit nekem megér, ha már csak egyszer is megmenti az autót.
Biztonsági kütyü :egy barátom ajánlotta figyelmembe a siren7 nevezetű vadriasztót! Hallottatok már róla!?
Megmozgatta a fantáziám, de ugyanakkor kétségeim is vannak felőle! Kb. 15.000 Ft egy darab, amit kicsit sokallok egy kis műanyag vacakért! De ha maradunk az elméletnél, hogy tényleg működik, akkor megmenthet egy több százezres kiadástól. Kicsit bennem van most a para, mert nem volt még ilyen drága autóm, így próbálnám menteni a menthetőt. 2-3 éve kötöttem ADAC-biztosítást is, pedig már nem járok ki kocsival németbe! De mivel ez nem autóra szól, hanem rám és a családomra, így nem bánom azt a 109€-t évente. S így bárhol a világon "biztonságban" érezhetem magam(Európában meg a kocsim, utazásom is).
Bocs, ha össze-vissza írok, de már marha rég nem fórumoztam, így kicsi katyvasz van a fejemben, meg próbálok mindent írni egyszerre.
Az idő előtti olajcseréről megoszlanak a vélemények, és ez minden márkánál fórumtéma dögivel, hogy le kell e, 1000-2000km nél cserélni az olajat. Nos, én eddig minden új autómnál betartottam a gyár által előírt időt. Így voltam anno a suzuki swift-emmel is, ami most már másik tulajnál ugyan, de még most is látom nap mint nap, teszi a dolgát(15 éves). A mostani tulaja még most is áradozik a kis bogárról. A következő a Vitara volt, aminek a fórumában szinte ölre mentek az emberek, hogy igenis le kell cserélni 1000-nél az olajat. Én ott sem voltam hajlandó eltérni az előírásoktól, ezért, csak 1 év múlva cseréltem le, de nyilván, ha előbb értem volna el a 15000km-t, mint 1 év, akkor előbb is lecseréltem volna. Amikor átvettem a Kuga autónkat, megkérdeztem azért, a szervizest, hogy le cseréljem e az olajat, és ha igen mikor? Azt mondta, nem bánja, ha lecseréltetem, de nem kell! Mert akik cseréltetik, azoknak is a gyönyörű tiszta olajakat engedik le. Nem véletlenül határozzák meg a mérnökök által meghatározott időpontokat. Addig nem történhet baj vele, és én ezután is így fogok eljárni, minden autómnál. Így teszek a KUGA-val is. Az előírt olajcser 20000km, vagy 1 év, amit előbb elér a járgány. Persze nem vagyok debilis, tisztában vagyok azzal, hogy ártani nem árt, az idő előtti olajcsere sem( ha téged megnyugtat, vagy eddig is mindig így tettél, akkor cseréld le), de ha egyszer ez a gyári előírás, akkor én nem térek el tőle, ennyi. Lehet ide is jön majd valaki, hogy ez marhaság, de én akkor is így gondolkodom. Magyarán a gyári mérnökök több éves, évtizedes munkájukkal, már csak jobban tudják, mint a "mindenhez is értő magyar emberkék".
A tankolás szintén az a dolog, amivel én nem nagyon foglalkoztam eddigi autóim során. Tankoltam én Mol, Shell, Lukoil, kúton, de szerintem a legtöbbet az Auchan kúton (Csömör, Dunakeszi), de még sosem volt gondom egyikkel sem. Minden évben megfordulunk Erdélyben, ott Mol kúton tankolunk, de a határ melletti kis noname kúton is tankoltam már, ott sem volt vele gond, úgyhogy a magam részéről ezzel a kérdéssel, sem nagyon emésztgetem magam. Főleg azóta, mióta a volt sógorom dolgozott benzinkútnál, több helyen is. Egyébként E5 E10 benzint tankolok bele. Most a legutóbbi tankoláskor már az E10-tankoltam, de rajta is van a kinyitott tankoló ajtó belső felén, hogy ok neki.
Jelenleg 14685 Km-nél járok, az olaj-élettartamom 12%-os. Ezt a FordPass alkalmazás is így írja. Javaslom neked is, hogy töltsd le telefonodra. Egészen jó kis alkalmazás, összekapcsolódik az autóddal, rögzíti, ha akarod az autód útvonalait, kilométereidet, megmondja, hogy az adott távolságon mikor milyen vezetési technikával mentél. Jelzi a térképen, hogy ez előtt a kanyar előtt túl gyorsan lassítottál....stb. Állítólag a későbbiekben további érdekes funkciókat kapunk majd rá, de ha így marad is, nekem már ez is oké. Térképfrissítés is már volt vagy 2, mióta megvan az autóm, no ez a Suzukinál nem így volt. Ott megvetted, aztán ha nem fizettél érte mikor jött az új térképadatbázis, akkor leshettél. Itt elég gyakoriak a frissítések, usb ről fel lehet tenni a gyári honlapról letöltött dolgokat. Ha, esetleg kell benne segítség, majd jelezz.
De pl, azt is megmondja, hogy mikor kell szervizbe vinned az autót! Innen látom én is, hogy ennyin áll az autóm, mert megnéztem most a telefonomon, a FordPass alkalmazást. Az autóm kicsit messzebb van garázsban. De a legutolsó állapotot, mivel "blútyúkon" kapcsolatba volt az autóval, megjegyezte.
A másik kérdésed az utólagosan beszerelt védelmi cuccokról szólt.
Itt is, csak a saját döntésemet tudom neked elmondani. Nevezetesen azt, hogy én egy váltózárat tetettem az autóba, már a beszerelt váltózárral együtt vettem át a kocsit. Erre van aki nevet, hogy az marhaság, mert ilyen egyszerűen kinyitható....stb. De, jó magam úgy gondolom, hogy egy amatőr kocsitolvajt biztosan meghiúsít, vagy legalább átterel másik autóhoz, amiben esetleg nincs. Pofon egyszerű a használata, nem úgy mint a kormányzáré. Amit azért, fel-le pakolgatni sem olyan nagy élmény. Arról nem is beszélve, hogy ott zörög állandóan a csomagtartóban, mert biz nem kis darab. De nyilván van akinek az a szimpatikusabb, elfogadom azt is.
A kormányzár mellett, van egy olyan külön védelmem is(utólagosan beszerelt), aminél elsődleges szempont volt nekem a nyomkövethetőség, a távoli leállítás, és az, hogy ne kelljen külön távirányítókat, kártyákat, tasztatúrákat, meg még mit tudom én milyen kellékeket használnom, magyarán, az autóm komfortérzete ne romoljon. Ezt a saját igényeid, és a pénztárcád befolyásolja, de én úgy gondolom, ez az autó megéri a normális védelmet. Mivel reklámozni nem áll szándékomban itt a fórumon, meg más fórumon már vitát is generáltam azzal, hogy leírtam milyen védelmet használok, ezért ha érdekel privátban megkereshetsz.
Most vettünk egy új, faceliftes, 1.5Turbo ST-Line Kugát!
De még nincs berendszámozva! Így még zéró a tapasztalat!
Tudtok valami infót mondani szervízdíjakról!?Még nem jártam utána! Szeretném kb. 1000-2000km környékén lecseréltetni a motorolajat+szűrőt!
Milyen üzemanyagot szeret, illetve ír elő a Ford!?
Próbáltam egy automata 150lovast,az meggyőző volt! Könnyűnek éreztem a viselkedését, halk volt, mozgékony, s ami meglepett, hogy fordulékonynak tűnt, így elsőre!
Így csináltad? Nem biztos, hogy a KUGA-nál is így van, de a Mondeo-nál talán igen.
Kéziféket behúzni A váltó üres állásba A gyújtáskapcsoló "0" állásba Az összes ajtót belülről bezárni a központi zárral A biztonsági öv nincs bekapcsolva! A gyújtáskapcsoló "II." állásba, NEM KELL BEINDÍTANI!!! A biztonsági öv ikon elalszik Ezután 60 mp-en belül 4x be-ki kapcsolni a biztonsági öv csatját Ha minden rendben, akkor a biztonsági öv ikonja 3x villog. Ezután gyújtás le. A visszaállítás szintén ezekkel a lépésekkel történik.
Bár, én sosem próbáltam ezt, de majd legközelebb kipróbálom, hogy ez működik-e? Majd visszajelzek....
Na itt vagyok újra, de most már Kuga tulajdonosként! :D
Olvasgatom a kézikönyvét és találtam benne egy olyan lehetőséget, amivel ki lehet kapcsolni ezt az idegesítő figyelmeztetést a biztonsági öv bekapcsolásra funkciót!
Azt írja, hogy tegyük gyújtásra, majd várjuk meg amíg a műszerfalon kialszik a piros biztonsági öv visszajelző lámpácska (kb 1 perc). Utána, kb. 60 másodpercen belül csatoljuk be illetve ki a biztonsági övet háromszor, ami hatására a műszerfalon ismét kigyullad a piros visszajelző lámpa. Ha ez megvan, akkor negyedszer is csatoljuk be illetve ki az övet, ami hatására a műszerfalon a visszajelző elkezd többször villogni. Ezzel jelzi, hogy kikapcsolta a figyelmeztetéseket!
A kérdésem az lenne, hogy valakinek sikerült ezt megcsinálnia? Mert nekem valahogy nem működik.
Már ott halott a dolog, hogy a gyújtásra rakás után azonnal kialszik az összes kontroll lámpa, köztük a biztonsági öv visszajelző is! Bár próbáltam utána a háromszori be/ki csatolás, de így nem működik!
Esetleg valakinek volna ötlete a megoldásra?
Ui: Tudom, tudom. Csatoljam be mindig az övet és akkor nem sipákol az autó! :D
2015-ös évjáratú 1.5 EcoBoost benzin motoros Kugám van. Az autó mindeddig tökéletes volt. Az autó már nem garanciális. 10 napja tönkre ment a műszerfalon az LCD kijelző. A szervizben azt a felvilágosítást kaptam, hogy a kijelzőt nem lehet külön javítani, a teljes műszerfalat kell cserélni. Ez a magoldás nagyon drága. Tanácsot szeretnék kérni, hogy mit tegyek! Lehet-e mégis külön cserélni az LCD kijelzőt. Válaszotokat előre is köszönöm!
Pont ezért nézegetjük, mert ennyiért ekkora SUV-ot sehol nem kapni.
A Skodától a Kamiq Styl változat jöhet még szóba 6.9 milláért (van 12% kedvezményünk rá), de az kisebb mint a Kuga, viszont számomra fontosabb extrákkal van felszerelve, mint pl. full led lámpák elől hátul, stb, a műszerfal és a középkonzol tud magyarul.
Értem, nekem nincsenek ilyen foltjaim. A miénk is 6.68 milla volt, pár exrával (téli csomag, prémium hangrendszer tolatókamerával, park. asszisztens, családi csomag, más nem jut eszembe hirtelen...) + üzembehelyezés + eredeti ford alufelnin, a gyári téli kerékgarnitúra + váltózár így volt 7,2mFt.
A fogyasztása szerintem nem rossz, még akkor sem, ha a volt vitarámhoz hasonlítom(azt cseréltem erre). Az 6,5-7L el el volt, vegyes fogyasztást nézve. A Kugának is vezetem a fogyasztását 3 ezer utáni óraállástól kezdve. Megnéztem most az adatokat, és az utolsó fogyasztásom7,67L/100km volt.....a legalacsonyabb 7,23L/100km....a legtöbb pedig 8,85L/100km. Eddigi átlagom 8,051L/100km . Eddig 14200km-t mentünk vele, február óta van meg.
Szerintem ez nem rossz, egy a vitaránál, közel 500kg-al nehezebb autótól! Arról, már ne is beszéljünk, hogy mit nyújt a vitarához képest, utazási komfortot tekintve. Nem egy ligában játszik a két autó. Pedig én az új turbós vitarára szerettem volna eredetileg becserélni, a szívó 1,6-os vitarámat, de mivel az ugyanennyibe került volna, mint a kuga( igaz, vitarából a fullos ennyi), de akkor azt mondtam, elmegyek már én szétnézek máshol is, mit adnak 7 misi környékén. Mindegy is....a lényeg, hogy több járgányt kipróbáltunk, de maradtunk itt, mert minden más SUV kínálatban ezen ár környékén találtunk olyan dolgot, ami nem tetszett. Ez jött be leginkább nekem is, és a feleségemnek is. Azóta is öröm benne az autózás nekünk....azért a vitarában szinte a gerincünkön éreztünk minden úthibát, vasúti átjárót stb... már szinte foggumit kért egy-két zakkanó. No, itt azért szinte hangsúlyozom a vitarához képest, csak hallani lehet az úthibát, érezni alig. Mondom ezt úgy, hogy a suzuki autóimmal (csak Suzuki Swift 2005-ös, és a Vitara volt eddig) semmi bajunk nem volt, így csak reménykedünk abban, hogy a Ford Kuga is lesz legalább annyira megbízható.
Nálam még csak 4000 km van, de a városi i liter nem megy. Autópályán meg nem is mondom. De mivel imádom, és ezen kívül nagyon jó, nem érdekel a fogyasztás. Viszont 6,5-ért ilyet (minőségben) nem kapsz SUV-t.
Hát úgy kell elképzelni mint amikor poros a műanyag, az esőben a lehúzott ablaknál megázik majd megszárad. Kisebb nagyobb foltokban hol fekete hol szürke az ajtón lévő műanyag rész. Elmentem másik kereskedésbe, ott semmi ilyet nem láttam. Az értékesítőnek ott is megemlítettem, illetve megkérdeztem mitől lehet ez, azt mondta, hogy látott már ő is ilyet és megkérdezték a gyárat akik állítólag azt válaszolták, hogy valami bevonat van a műanyag részeken ami néha ilyen foltos lesz, de ez többszöri kárpittisztítás után elfog tűnni! Csak azt nem értem, hogy ha ez így van, akkor ők miért nem csinálják ezt meg! Szerintem tök kiábrándító egy autószalonban ilyet látni!
A áruk pedig 6.5 milla körül mozog az 1.5 benzines 150LE Business változatnak, amiben pluszban több extra is van még! Kb. 1.6 milla a kedvezmény.
Még vacillálok rajta, mert a fogyasztástól parázok valamelyest. A saját technikai adataikban az áll, hogy városi fogyasztás 8.9-10.5 L/100km. A szalonban 8-at ígérnek. Ha ez igaz, ez baromi sok! Főleg, hogy nézegetem még a Skoda Kamiq-t is, ott az 1.5 TSI-re 6,6-7.5 L/100km-et írnak!
Nem hiszem, hogy az enyémen lenne ilyesmi, csak feltűnt volna. De őszintén mondom, nem is tudom elképzelni, hogy hogyan nézhet ki?!
A hőlégfúvós "trükkel" a nepperek valóban eltüntetnek, mindenféle karcokat sérüléseket a műanyag alkatrészekről. Szinte újjávarázsolják vele.....no, de egy új autónál azért érdekes? Nem emiatt van a készlet jó áron? Egyáltalán mit jelent a jó ár?
Ma bent voltunk egy Ford kereskedésben, hogy megnézzük a Kugákat.
Gyönyörű szépek, nagyon tetszenek, és most óriási engedményekkel lehet kihozni a Business felszereltségűeket!
Beülve, az ajtók műanyag borítása mindenhol tele volt foltokkal. Először azt hittük, hogy össze van fogdosva és zsírosak, de jobban megnézve nem ez a probléma oka. Olyanok mintha valamilyen réteg le lenne kopva. Vagy mintha leöntötték volna vízzel, és ahol vizes ott sötétebb lenne. Az értékesítőnek mutatva azt mondta, hogy látták már ők is, de sajnos ez ilyen. Nem csak ennél, hanem a többi készleten lévőknél is ilyen. Hol kevesebb, hol több folt van rajtuk. Szerinte hőbefúvóval meg kell melegíteni és akkor elmúlik! Nem tudom, nekem elégé nagy csalódás, hogy egy új autónál ilyen legyen. Még talán napon sem volt kint, ami kiszívhatta volna! A kérdés az lenne, hogy nektek is vannak ezek a foltok az ajtókon? És valahogy orvosolható ez?
Már én végigjártam a témát, írtam a Ford hivatalos képviseletének is ez ügyben. Megnyugtattak, illetve megpróbáltak megnyugtatni(igazából nem tudunk mást csinálni, mint megnyugodni)szóval a hiv. válaszuk arról szólt, hogy nyugodjak meg nem tudják az üzemanyagot leszívni, mert egy bonyolult csőkígyó rendszeren át ömlik a brenya befelé, amibe nem lehet beledugni semmiféle csövet sem...?!
Hiába mondtam, hogy én nem attól tartok, hogy a benzinemet leszívják, pont ellenkezőleg, az zavar, hogy beletesznek valamit. Nos, erre semmi érdemleges választ nem kaptam, egy segítőkész emberke a fordnál adott linket, egy amerikai oldalról rendelhető fordhoz való zárható tanksapka beszerzéséhez, de mint utánajártam az pont a KUGA-hoz nem jó. Válaszoltak is levélben, hogy jelenleg nincs megoldás a KUGA autók tanksapkájának lezárására. Ha esetleg neked mégis sikerülne, akkor kérlek jelezz rám, mert azért még mindig érdekelne engem is. Igaz Február óta(akkor vettem át az autót) semmiféle problémát nem okozott. Azt nem értem, hogy ha a betöltőcsonkon nincs is sapka, legalább a külső, a betöltőcsonkot takaró ajtó záródna be, mikor lezárjuk az autót...
Egy segítőkész emberke, azt mondta, hogy a szervízben megpróbálták a brenyát leszívni, de valóban nincs módja, teljesen lehetetlen. Kérdeztem tőle, hogy befelé sem lehet tenni semmit sem? Azt mondta, vagy elhisszük, vagy sem, hogy "tölcsér" nélkül nem megoldható, minden tölcsérnékül beöntött lötty kifolyik anélkül, hogy problémát okozna.
(Azért az a tölcsérke szerintem nem egy nagyon bonyolult szerkezet.) Vannak itt a környékemen sokan fordosok, akiknek ugyanilyen a tanksapka, érdekes nekik még csak eszükbe sem jutott az, ami neked, és nekem igen. Sok-sok éve nincs senki sem, akinek gondot okozott volna. Azért ha valamire jutnál, tényleg jelez rám.
Hát....ezzel ha sikerült megnyugtatnom, akkor örülök.