Keresés

Részletes keresés

sz_b Creative Commons License 2015.03.20 0 0 686

Futár nem állt készen az 1es hosszabbítására. Az új szakaszon Fehérvári út felé a kijelzőkön Bécsi út van. A következő megállókat nem mondja, nem irja.

D. Belloq Creative Commons License 2015.03.19 0 0 685

Friss élmény, kb. 10 perces.

PFS-nál az 1-es megállójában zavaró késés hallható a FUTÁR közterületi hangszóróiból és a megálló hangszóróiból szóló tájékoztató szöveg közt.

Közlekedésguru Creative Commons License 2015.03.19 0 0 684
Nem vagyok IVU-szakértő, de ezek egymással kompatibilis "dolgok". Mivel a szoftver lehetőségei nem akadnak meg az előtervezésnél, az ugyanúgy használható operatív beavatkozásra is. S mivel egyszerűbb, gyorsabb is. Mivel képes lekezelni egyszerre minden kocsit, egyszeri adatbevitellel, kicsit más, mint egyesével beadni a módosításokat.

Bemutatták, az operatív esetek kezelésére is felhívták a figyelmet. Működött. A tervező szoftver nincs meg, s így persze, hogy az operatív beavatkozás/tervezés se gyors. Jelenleg a ForTe-ból átadott adatokat használja, azokat módosítani pedig nem tudod "csak úgy" lazán, könnyedén. Miután nagy nehezen megcsinálod, a módosításokat ForTe-ba is át kell vezetni, hogy a teljesítmény-elszámolás is stimmeljen.

Valószínűleg a megvásárolt modulok tudása is sok, de a gyártó van olyan szemét, hogy az "ablakos", gyors szoftvert külön adja. Kb. olyan, mintha a csúcsszuper számítógépre nem lenne teljeskörű op.rendszer, csak egy butított, korlátozott változat. Lehet használni, de nem olyan gyorsan és hatékonyan. Mivel ennél többet nem tudok hozzátenni, így előrébb nem fogunk jutni a témában.
Előzmény: fberci (683)
fberci Creative Commons License 2015.03.19 0 0 683

Azt elhiszem, hogy könnyen használható a tervező része, ebben egyetértünk. ;) Amit vitatok, hogy ez a tervező az operatív módosításoknál is használható-e, azaz pl. ha a 4-6-os közepén keletkezik valami akadály, és egyrészt beragadnak oda villamosok, másrészt két irányból kell fordítani, akkor az mennyire egyszerű.

 

A short time az nem real time. Ha megnézed az ivu.fleet leírását (ez felelős a real time követésért/beavatkozásért, az ivu.realtime csak utastájékoztatást végez), akkor ott valóban real time beavatkozásokról írnak. Szerintem egyértelmű a különbség.

Előzmény: Közlekedésguru (682)
Közlekedésguru Creative Commons License 2015.03.19 0 0 682

Ebben azért ott van a végén, hogy "változtatások rövid időn belül".

 

Magyarul pont a gyors áttervezésről is szól. Arról, hogy ha ebben van megtervezve, akkor tudja a szoftver az adatokat és elég, ha egérrel áthúzod egy másik utcába, vagy megadod, hogy a villamosokat visszafordítod, vagy épp metrót pótolsz és tudja egyből kezelni. Tud meneteket generálni, ha beállítasz szimplán egy időközt, szétosztja az operatívan átrakott kocsikat, stb.

 

Persze, a realtime modul az más, az meg van, anélkül nem lenne a futar.bkk.hu oldal, az útvonaltervező, stb. se. A fenti arra jó, hogy villámgyorsan lehessen tervezni, menetrendeket létrehozni, áttervezni, stb. Ha 10 percenként indulnak a buszok, de kiesik egy kocsi, akkor villámgyorsan áttervezi az összes kocsi fordáját úgy, hogy egyenletes 12 percezés legyen. Az összesnél, gyorsan, nem a diszpécser szenved és küldi ki a módosított indulásokat egyenként.

 

Ez erről szólna. Ezért mondtam, hogy ez olyan, mint a NC után a win, vagy a DOS-parancssorokhoz képest a Norton. Sokkal gyorsabb az ablakok között másolni, vagy áthelyezni egy fájlt, mint DOS-ban, bár DOS-ban is lehetséges volt. Az IVU-nál is ezt érzem. Mindent meg lehet vele csinálni, tudja, de most rendkívül időigényes és jóval többet szenved a kezelő (diszpécser), mint kellene. Ezen segítene a megfelelő szoftver, ha lenne hozzá.

 

Mivel bemutatták és láttam, hogy mit tudna, így ennél többet nem tudok hozzátenni.

 

Hidd el. A tervező része könnyen használható és nem csak az előtervekhez használható, mert a gyors beavatkozásokat is tudja kezelni. A hardver megvan hozzá, a szoftver sajnos hiányos.

Előzmény: fberci (681)
fberci Creative Commons License 2015.03.18 0 0 681

Folytatva a Síndöcben megkezdett témát:

 

Az IVU-ból tényleg a Fleet Management és Passenger Information lehet meg nekünk. Az IVU.plan valóban segítene a tervezésben, de csak akkor ha ez előre történik. Ezt írják ők erről a modulról:

"IVU.plan manages the route network and develops the timetable service, from strategic planning through to changes made at short notice."

Real-time változásokat ez a modul tehát nem tud, azért az IVU.fleet felelős, ami megvan nekünk. Tehát a tárgyalt esetben (operatív akadály) nem ez jelenti a gondot.

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.18 0 0 680

Amióta beszerelték, azóta szar rajta minden.

Előzmény: BPI-383 (678)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.18 0 0 679

Helló,

az miért van, hogy a NEW AG 300-as VH-kon az ajtónyitás utáni bemondás néha lemarad, néha nem?

Ma voltam a 889-essel, körülbelül minden 2. megállónál elmaradt az ajtónyitás utáni bemondás. (Egyébként minden rendben volt, kijelzők nem fagytak le, hallani lehetett az utastájékoztatást, csak ez fura.)

 

Más: 878-as AG 300-as VH-on a belső kijelzők rendszerint lefagynak. Talán egy hete, és ma is utaztam vele, állandóan (a csepeli vá. felé) a "148 > Csepel,"-en megfagyott a kijelző. (Hanggal semmi gond nem volt, csak a kijelzővezérlés fuccsolt be.)

BPI-383 Creative Commons License 2015.03.18 0 0 678

MFW-516 GPS hibás

Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2015.03.07 0 0 677

A Futár honlap szerint tegnap óta makacsul ott pózol a 4144-es Tátra 4-es villamosként bejelentkezve a 4/6 Széll Kálmán téri felszállóhelyénél, pontosan a tábla GPS pozíciójában. Ez wtf?

IAtilla Creative Commons License 2015.03.04 0 0 676

Igaz, efölött elsiklottam, bocs.

Előzmény: Nbbarcs (675)
Nbbarcs Creative Commons License 2015.03.03 0 0 675

Persze ezt tudom, nem lenne meglepetés. De itt a belső is  >Kosztolányit írt végállomásnak, miközben Budafok felé haladva léptette a megállókat rendesen...

Előzmény: IAtilla (674)
IAtilla Creative Commons License 2015.02.28 0 0 674

A FOK-Gyem kijelzőknek nem erősségük a megbízhatóság, számtalanszor nem frissülnek, amikor kellene, nyilván tenálad a külső kijelző beragadt Kosztolányi feliratra, a belső meg ment rendben.

 

Másvalami, amivel viszont sosem találkoztam, szóval kíváncsi vagyok, valaki meg tudja-e magyarázni.

Csütörtök este a 15/115-ösön a LYH-126 (újfajta, ledes) kijelzői:

– elöl: 15 Gyöngyösi utca M / 15 Felszállás az első ajtón

– oldalt: 115 Gyöngyösi utca M / 115 Felszállás az első ajtón

– hátul: 15

Tehát oldalt téves volt a járatszám, de a végállomás rendben volt. :O

Előzmény: Nbbarcs (673)
Nbbarcs Creative Commons License 2015.02.24 0 0 673

Olyat hogy lehet csinálni, hogy a Budafok felé tartó buszon a külső és a belső Fokgyemen is 114 > Kosztolányi D. tér kiírás van, miközben bent a kijelző és a bemondás is rendesen írja/mondja a helyes megállókat az ellenkező (helyes) irányban?

 

13-53-ason tapasztaltam fél órája a Bikás -> Albertfalva utca szakaszon. (Valószínű a többi részen is így volt, de eddig utaztam vele.)

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.22 0 0 672

Azért kérdeztem csak, hogy nem ugyanakkor jártunk-e arra, de ezek szerint nem. 

Előzmény: sz_b (671)
sz_b Creative Commons License 2015.02.22 0 0 671

Február 20. 17:26. Asszem Nyugati pályaudvar, M3-ból feljőve dél felé az aluljáróba. Nem tudom, azóta jobb lett-e.

Előzmény: Törölt nick (670)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.22 0 0 670

Mai kép?

Előzmény: sz_b (669)
sz_b Creative Commons License 2015.02.22 0 0 669

fberci Creative Commons License 2015.02.21 0 0 668

Ez szerintem a webes FUTÁR problémája lehetett inkább. Legalábbis csütörtök reggel volt, hogy 30 másodperc alatt sem jött meg a válasz. De amikor megjött, akkor jónak tűntek az adatok.

Előzmény: FJX-220 (666)
robert30 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 667

A Szávába-beálló 62A-n miértnem ugyanaz van kijelezve a járművön?Tegnap este egyiken Nagykőrösi út/Határ út M,a másikon Száva kocsiszín Határ út M.

És ezeket a beállókat például az Ecseri útnál lévő megállóhelyi futár kijelző miértnem jelzi?Ez igaz reggel is,amikor kiállnak a 62A-k,akkor sem jelzi Őket a megállóhelyi oszlop.

Ugyanígy a Barossból kiálló,Stadionnál visszafogó járművet sem jelzik a megállóban lévő kijelzők Közvágóhíd H-felé.

 

 

Köszönöm

FJX-220 Creative Commons License 2015.02.19 0 0 666

Tegnaptól ma délelőttig vagy nyolcszor tűntek el a járgányok a radarról hosszabb-rövidebb időre.

Előzmény: fberci (572)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.18 0 0 665

udv...a ganzos vonalakon nem lehetne kivenni ezt az "Ajtónyitás: jobb oldalon-bal oldalon" kiirást? egyrészt a fonotosabb információktol veszi el a helyet.és időt,másrészt ha más villamosokon ez nincs akkor meg mi értelme? 

Véleményem szerint ami fontos menet közben az az hogy mi a következő megálló és az átszállási lehetőségek......de az hogy mutatja hogy merre megy a villamos,kovetkezo megállo,hol nyilik az ajto,datum,és kezdi elorol.....van hogy csak egyszer ha ki tudja irni a kovetkezo megállo nevét a kijelző    

Nbbarcs Creative Commons License 2015.02.10 0 0 664

Van reális esély arra, hogy a rendszer valaha kezelni tudja az FJX-FKU-FLR Volvók oldalsó kijelzőit? Zajlik jelenleg ilyen fejlesztés?

430 322 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 663

KLN-092 belső kijelzője sötét.

BPI-383 Creative Commons License 2015.02.10 0 0 662

MXJ-011 utastéri kijelzője csak BKK logót volt hajlandó mutatni, ellenben a hangosbemondás és a FUTÁR jól működött.

Az illetékes(ek) ha tudja/tudják nézzék meg mi a baja.

nemeza Creative Commons License 2015.02.09 0 0 661

Jó lenne, ha sikerülne idén év végére kész lenni az összes futár szerelésével..

Előzmény: Szakadáskapcsoló (659)
fberci Creative Commons License 2015.02.09 0 0 660

Már egy ideje tesztelgetik. Múlt héten is be volt kapcsolva a FUTÁR-ja több alkalommal, de a jelek szerint meg nem mozdult.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (659)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2015.02.09 0 0 659

Nem photoshop, mostani kép:

 

430 322 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 658

Láttam már olyan verziót, hogy csak számot írt, de végállomást nem, és láttam már olyat is, végállomást írt, számot nem.

Előzmény: nemeza (657)
nemeza Creative Commons License 2015.02.08 0 0 657

Az 1-eseken van szám és jelzik őket a táblák is.. Legalábbis múlt héten így volt. 1-es rendben, 1A nem. Ugyanúgy 3-as tátrákkal :)

Előzmény: 430 322 (656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!