Futár nem állt készen az 1es hosszabbítására. Az új szakaszon Fehérvári út felé a kijelzőkön Bécsi út van. A következő megállókat nem mondja, nem irja.
Nem vagyok IVU-szakértő, de ezek egymással kompatibilis "dolgok". Mivel a szoftver lehetőségei nem akadnak meg az előtervezésnél, az ugyanúgy használható operatív beavatkozásra is. S mivel egyszerűbb, gyorsabb is. Mivel képes lekezelni egyszerre minden kocsit, egyszeri adatbevitellel, kicsit más, mint egyesével beadni a módosításokat.
Bemutatták, az operatív esetek kezelésére is felhívták a figyelmet. Működött. A tervező szoftver nincs meg, s így persze, hogy az operatív beavatkozás/tervezés se gyors. Jelenleg a ForTe-ból átadott adatokat használja, azokat módosítani pedig nem tudod "csak úgy" lazán, könnyedén. Miután nagy nehezen megcsinálod, a módosításokat ForTe-ba is át kell vezetni, hogy a teljesítmény-elszámolás is stimmeljen.
Valószínűleg a megvásárolt modulok tudása is sok, de a gyártó van olyan szemét, hogy az "ablakos", gyors szoftvert külön adja. Kb. olyan, mintha a csúcsszuper számítógépre nem lenne teljeskörű op.rendszer, csak egy butított, korlátozott változat. Lehet használni, de nem olyan gyorsan és hatékonyan. Mivel ennél többet nem tudok hozzátenni, így előrébb nem fogunk jutni a témában.
Azt elhiszem, hogy könnyen használható a tervező része, ebben egyetértünk. ;) Amit vitatok, hogy ez a tervező az operatív módosításoknál is használható-e, azaz pl. ha a 4-6-os közepén keletkezik valami akadály, és egyrészt beragadnak oda villamosok, másrészt két irányból kell fordítani, akkor az mennyire egyszerű.
A short time az nem real time. Ha megnézed az ivu.fleet leírását (ez felelős a real time követésért/beavatkozásért, az ivu.realtime csak utastájékoztatást végez), akkor ott valóban real time beavatkozásokról írnak. Szerintem egyértelmű a különbség.
Ebben azért ott van a végén, hogy "változtatások rövid időn belül".
Magyarul pont a gyors áttervezésről is szól. Arról, hogy ha ebben van megtervezve, akkor tudja a szoftver az adatokat és elég, ha egérrel áthúzod egy másik utcába, vagy megadod, hogy a villamosokat visszafordítod, vagy épp metrót pótolsz és tudja egyből kezelni. Tud meneteket generálni, ha beállítasz szimplán egy időközt, szétosztja az operatívan átrakott kocsikat, stb.
Persze, a realtime modul az más, az meg van, anélkül nem lenne a futar.bkk.hu oldal, az útvonaltervező, stb. se. A fenti arra jó, hogy villámgyorsan lehessen tervezni, menetrendeket létrehozni, áttervezni, stb. Ha 10 percenként indulnak a buszok, de kiesik egy kocsi, akkor villámgyorsan áttervezi az összes kocsi fordáját úgy, hogy egyenletes 12 percezés legyen. Az összesnél, gyorsan, nem a diszpécser szenved és küldi ki a módosított indulásokat egyenként.
Ez erről szólna. Ezért mondtam, hogy ez olyan, mint a NC után a win, vagy a DOS-parancssorokhoz képest a Norton. Sokkal gyorsabb az ablakok között másolni, vagy áthelyezni egy fájlt, mint DOS-ban, bár DOS-ban is lehetséges volt. Az IVU-nál is ezt érzem. Mindent meg lehet vele csinálni, tudja, de most rendkívül időigényes és jóval többet szenved a kezelő (diszpécser), mint kellene. Ezen segítene a megfelelő szoftver, ha lenne hozzá.
Mivel bemutatták és láttam, hogy mit tudna, így ennél többet nem tudok hozzátenni.
Hidd el. A tervező része könnyen használható és nem csak az előtervekhez használható, mert a gyors beavatkozásokat is tudja kezelni. A hardver megvan hozzá, a szoftver sajnos hiányos.
Az IVU-ból tényleg a Fleet Management és Passenger Information lehet meg nekünk. Az IVU.plan valóban segítene a tervezésben, de csak akkor ha ez előre történik. Ezt írják ők erről a modulról:
"IVU.plan manages the route network and develops the timetable service, from strategic planning through to changes made at short notice."
Real-time változásokat ez a modul tehát nem tud, azért az IVU.fleet felelős, ami megvan nekünk. Tehát a tárgyalt esetben (operatív akadály) nem ez jelenti a gondot.
az miért van, hogy a NEW AG 300-as VH-kon az ajtónyitás utáni bemondás néha lemarad, néha nem?
Ma voltam a 889-essel, körülbelül minden 2. megállónál elmaradt az ajtónyitás utáni bemondás. (Egyébként minden rendben volt, kijelzők nem fagytak le, hallani lehetett az utastájékoztatást, csak ez fura.)
Más: 878-as AG 300-as VH-on a belső kijelzők rendszerint lefagynak. Talán egy hete, és ma is utaztam vele, állandóan (a csepeli vá. felé) a "148 > Csepel,"-en megfagyott a kijelző. (Hanggal semmi gond nem volt, csak a kijelzővezérlés fuccsolt be.)
A Futár honlap szerint tegnap óta makacsul ott pózol a 4144-es Tátra 4-es villamosként bejelentkezve a 4/6 Széll Kálmán téri felszállóhelyénél, pontosan a tábla GPS pozíciójában. Ez wtf?
Persze ezt tudom, nem lenne meglepetés. De itt a belső is >Kosztolányit írt végállomásnak, miközben Budafok felé haladva léptette a megállókat rendesen...
A FOK-Gyem kijelzőknek nem erősségük a megbízhatóság, számtalanszor nem frissülnek, amikor kellene, nyilván tenálad a külső kijelző beragadt Kosztolányi feliratra, a belső meg ment rendben.
Másvalami, amivel viszont sosem találkoztam, szóval kíváncsi vagyok, valaki meg tudja-e magyarázni.
Csütörtök este a 15/115-ösön a LYH-126 (újfajta, ledes) kijelzői:
– elöl: 15 Gyöngyösi utca M / 15 Felszállás az első ajtón
– oldalt: 115 Gyöngyösi utca M / 115 Felszállás az első ajtón
– hátul: 15
Tehát oldalt téves volt a járatszám, de a végállomás rendben volt. :O
Olyat hogy lehet csinálni, hogy a Budafok felé tartó buszon a külső és a belső Fokgyemen is 114 > Kosztolányi D. tér kiírás van, miközben bent a kijelző és a bemondás is rendesen írja/mondja a helyes megállókat az ellenkező (helyes) irányban?
13-53-ason tapasztaltam fél órája a Bikás -> Albertfalva utca szakaszon. (Valószínű a többi részen is így volt, de eddig utaztam vele.)
Ez szerintem a webes FUTÁR problémája lehetett inkább. Legalábbis csütörtök reggel volt, hogy 30 másodperc alatt sem jött meg a válasz. De amikor megjött, akkor jónak tűntek az adatok.
A Szávába-beálló 62A-n miértnem ugyanaz van kijelezve a járművön?Tegnap este egyiken Nagykőrösi út/Határ út M,a másikon Száva kocsiszín Határ út M.
És ezeket a beállókat például az Ecseri útnál lévő megállóhelyi futár kijelző miértnem jelzi?Ez igaz reggel is,amikor kiállnak a 62A-k,akkor sem jelzi Őket a megállóhelyi oszlop.
Ugyanígy a Barossból kiálló,Stadionnál visszafogó járművet sem jelzik a megállóban lévő kijelzők Közvágóhíd H-felé.
udv...a ganzos vonalakon nem lehetne kivenni ezt az "Ajtónyitás: jobb oldalon-bal oldalon" kiirást? egyrészt a fonotosabb információktol veszi el a helyet.és időt,másrészt ha más villamosokon ez nincs akkor meg mi értelme?
Véleményem szerint ami fontos menet közben az az hogy mi a következő megálló és az átszállási lehetőségek......de az hogy mutatja hogy merre megy a villamos,kovetkezo megállo,hol nyilik az ajto,datum,és kezdi elorol.....van hogy csak egyszer ha ki tudja irni a kovetkezo megállo nevét a kijelző