Véletlen nincs valakinek KDX motorkódú 1.4i ZX hez, komplett szervó kormánya? Esetleg valami bontót Budapest és Komárom Esztergom megye közelében ahol ezt be lehetne szerezni ?
Sziasztok! Hozzám került egy 95ös Citroen ZX 1.4i.
Két kérdésem lenne. Van e már ebben obd csatlakozó, és ha igen merre keressem, illetve milyen hosszú a nívópálca (a peremtől az alsó illetve felső nívójelig) mert az sajnos hiányzik.
probléma: elektromos ablakemelő szerkezet megadta magát. kb 10 éve a bal, azt még megcsináltattam de nagyon nem volt olcsó, pár éve megadta magát a jobb is, azt csak felhúzott állapotban rögzítettem azóta nem lehet használni, ma reggel viszont megadta magát a bal is, igaz már nincs (nem is volt :S )kánikula, de jó lenne ha legalább egy ablakot le lehetne húzni, és persze fel is, anélkül hogy a kárpitot le kell szednem.
kérdés: át lehet-e alakítani kézi hajtásúra, vagy kell hozzá ajtót is cserélni (tudom mindent lehet :D) szóval mennyire lehet bonyolult, ahogy ma néztem gyanús hogy meg van a tekerő kar felfogatási helye (de laikus vagyok), illetve van e valakinek 3 ajtóshoz való emelő szerkezet jobb és bal
Köszönöm a tippet, van 2 olyan gomba a hengerfej szélén, de így nem tudom eldönteni,h melyik a víz és melyik az olajhőmérséklet érzékelő... 1.4i kdx motorkód, ha ez esetleg segít...
Van egy barna hőgomba valahol (motor függő, hogy hol), ami ha behal vagy a vezetéke/csatlakozója kehes, az elektronika vészmódba kapcsol és ilyenkor folyamatosan megy a két ventilátor maxon.
Persze más probléma is lehet, de én ezzel kezdeném.
Vasárnap előjött egy olyan problémám,h a hűtőventilátorom folyamatosan megy maximumon (beindítottam az autót, bekapcsoltam a klímát, majd miután elértem az uticélomhoz kikapcsoltam a klímát és leállítottam az autót, majd miután újra beindítottam kb félórával később elkezdte ezt csinálni), de csak akkor ha jár a motor, álló motornál gyújtáson nem. A a klímát sem lehet ki-be kapcsolni, nem reagál, csak ha a reléjéhez adok +ot. mi lehet a baj okozója? Relék, biztosítékok rendben vannak! Szakadt vezetéket egyelőre nem találtam!
ZX 1.4i-hez keresek injektort. Csak maga a szelep: BOSCH 0280150692 vagy komplett befecskendező Bosch 0438201507. Van esetleg elfekvőben? A kilincs és az ablakemelő most nem prioritás...
Üzemanyag szivattyúra visszatérve érdemes Meat&Doria márkából választani ? megbízható? Nem szeretnék bontotatt venni mert azzal nem hiszem hogy előrébb lennék. Unix kinálatábol kellen választani mert ott elég nagy kedvezményem van.
Ha 2 pin-es, akkor kint lesz a motortérben, a kinti műanyag dobozban vagy a motor ECU dobozában és zöld színű a csati.
Ha tényleg 2 pin-es, azt meg lehetne próbálni kivillogtatni. Hosszú kábel egy nyomógombbal, de ügyesen anélkül is megoldható.
A szálat a diagcsatitól beviszed a vezetőüléshez, és gyújtáson le kell testelni ha jól emlékszem 3 mp-re. (ha gomb van rajta, akkor letestelheted a kábelt fixen és csak a kapcsolót kell nyomva tartani)
Számolni kell a MIL lámpa villogását, minden számjegy után vár egy kicsit a villogás. 11 az induló kód és 12 a vége. (a 11 pl. villog egyet, szünet, majd villog mégegyet, majd hosszabb szünet és utána jön a köv. kód)
A törléshez meg testen kell tartani azt hiszem 10 mp-ig.
Vagy veszel hozzá egy kiolvasót ! :-)
Az üzemanyagpumpa az valóban szokott ezekben vacakolni, mi is többet cseréltünk már különböző érdekes hibák miatt, igaz azok akkor jelentkeztek, ha kevés üa. volt a tankban.
Rangatasra visszaterve nekem szerintem az ac lesz a ludas jovo heten megyek nyomast merni, mar regota fent allt egy hiba ha kevesebb benya volt a tankba nehezn indult ersd fel alatt, tobszor gyujtasra kellet tenni h feltermeljen aztan indult szepen, tobb oras allas utan kellet ezt eljatszani pl egy ejszaka utan reggel, csak nem nagyon foglakoztam vele mert se idom se kedvem nem volt tankot leszedni mert ha jol lattam akkor mashogy nem ferek az ac hez mert nincsen szerelo nyilas.
Illetve a benya szint jelzo is rossz nem pontos es ugral legalabb azt is megnezem.
Igen tudom sajnos elég nehéz ez így és senki se távgyógyító, körbe nézek ha nem találok semmit akkor elviszem egy szervízbe.
Másik kérdés esetleg ZX ben lehet bármiféle hiba kódot olvasni és ha igen milyen protokoll szerint dolgozik ? Valami értelmes adatot ki lehet nyerni vagy még nagyon kezdetleges a rendszer ?
"én valami gyújtás vagy üzemanyag ellátási problémára gondolok. Jó lenne tudni merre kellene keresgélni,"
Pontosan, valószínűleg jó felé gondolkodsz !
Sajnos konkrétan azt, hogy merre kellene keresgélni, nem nagyon fogja tudni neked senki megmondani, annyi oka lehet.
Le kell diagolni, üzemanyagnyomást mérni, stb. stb. és még akkor sem mindig egyértelmű a hiba.
Jellemző pl. a főtengelyjeladó hiba. A baj az, hogy lelkesen kicseréled újra X összegért, de pl. a tiéden pont nem ez volt az oka, akkor elég csalódott leszel. :-(
És ilyen lehetséges okból tudok mondani egy tucatot, mindet sokezerért lehet cserélni újra. :-(
" lehetseges-e utolag egy 1,4 KDX motorkodu klimas zx be szervokoanyt beszerelni ?"
Minden lehetséges. :-)
Most konkrétan nincsen a szemem előtt a konkrét dolog, de a lényeg, hogy az átalakításhoz ilyenkor minden tartót- és sallangot be kell szerezni hozzá, amiben különbség van a két autó között. A motorblokkra a felfogatási pontok megvannak.
Ajánlott ilyenkor a donort (amiben eleve van szervokormány) jól megvizslatni, esetleg bontóban fotózgatni az összeszerelt állapotot.
A szervokormányhoz tartozik még egy nyomásérzékelő jeladó is, az a motorvezérlőnek ad jelet, a bekötése kicsit bonyibb, de ha nincsen bekötve akkor sincs nagy baj, az csak annyit tesz, hogy a teljes kitekert állásnál picit megemeli az alapjáratot.
Szevokormányom különben lenne, de nem 1,9TD-ban volt így a sallangok nem stimmelnek a tiédhez sajnos.
Az átépítés viszonylag sokmunkás dolog, az, hogy érdemes-e foglalkozni vele, azt csak te tudod eldönteni. Én pl. szeretem fejleszteni az autómat, de van aki nem szeret ennyi energiát belefektetni vagy nem ért hozzá és szerelővel csináltatni meg lehet, hogy valóban nem érné már meg a tulajnak.
Éllégé zavaró és nem értem mitől lehet én még azt vettem észre, hogy amikor elkezd nekem rángatni kinyomom a kuplungot akkor leáll de egyből gond nélkül újra tudom indítani... Nem tudom mi lehet de a végére kell járni, mert így nem jó. Ma pl azt vettem észre, hogy amikor elindultam vele ugye esös szar hideg idő volt nem is volt vele gond tökéletesen ment illetve minden rendbe volt vele kb egy 20 km-ig aztán újból elkezdte, én valami gyújtás vagy üzemanyag ellátási problémára gondolok. Jó lenne tudni merre kellene keresgélni, mert gondoltam már h cserélek gyertyákat de nem hiszem h az lenne a hiba.
Nekem már elégé csattognak szelepek is hiába voltam beállíttatni nem sokkal lett jobb lehet elviszem egy rendes szerelőhöz egy motorgenerálra, úgyis kellene már vezérlést is cserélnem.
Nekem is ilyen motorral szerelt autóm van, annyiban különbözik hogy 96os. A jelenség amit leírtál pontról pontra nálam is megtalálható. Éppen úgy ahogy írod, néha elég idegesítő tud lenni. Nálam az szokott beválni hogyha elkezd rángatni, akkor lehetőségek szerint vagy lejjebb váltok egyet, vagy egy kicsit gyorsítok, egyébként nálam 3 de főleg 4. fokozatban csinálja, amikor mondjuk 4.-be gurolok 40-50 el. Engem is érdekelne hogy mi okozza a jelenséget..
Egyébként ha már írok ide akkor megemlítem, hátha valakinek eseteleg akad egy-egy első és hátsó vonószem borító ilyen féle lökhárító kithez:
Elso korben kivancsisagbol kerdeznem, lehetseges-e utolag egy 1,4 KDX motorkodu klimas zx be szervokoanyt beszerelni ? Megvan a hely vagy esetleg mas a blokk ? Hova kellene felfogatni a szervoszivatyut ?
Koszonom elore is, esetleg ha valakinek lenne bontott mit kerne erte? Erdemes szenvedni vele vagy nagyon nagy macera ?
Lenne egy olyan kerdesem is, hogy mitol lehet az ha allando sebessegel akarok menni pl 50 el szoval tartani szeretnem a sebesseget neha nagyot ugrik rant a blokk, illetve motorfek uzembe valtaskor is nagyot ugrik rant illetve a valtokar is eleg erosen beremeg, csereltem mar azt a bakot ami a motor mozgasat elore hatra csillapitja, helyzet nem lett sokkal jobb kicsit stabilabb lett a motor az biztos de a fo hiba meg mindig jelen van, motor szepen jar alapjarat stabil gazadasra szepen reagal, ha gyorsitani kepl nincs baj akkor van gond ha egy adott sebesseget szeretnek tartani fixen, csereljem ki a tobbi bakot vagy teljesen felesleges ? Mas iranyba kellene elindulni ?