Szia, üdvözöllek! Zala megye. Hát igen, a 16 volt sok, túltölti az akksit és a lámpák élettartama is csökken. 14,4 Volt lehetne a felső határ. Nálam is asszem valamivel 15V alatt maximalizálódik az üzemi feszültség. Szerintem elég balfék asz Aprilia eme feszszabályzója, mert annak az egy hűtőbordának kell elvinnie a meleget a diódasorról és a fesz szabályzó tranzisztorról. Az autóké hasonló, de teljesen másként valósul meg a szabályzás és az egyenirányító diódahíd is a generátorban van.
Szia. igen igazad van.Tudod én nem olyan régen vettem,és bizony csak utána kezdtem olvasni róla , hogy valójában milyen motor is ez. Amúgy meg nekem tetszik annak ellenére, hogy kap hideget is meg meleget is a motor, de most már megvan, majd lesz valahogy . Ezért olvasom a fórumot olyan lelkesen és kitartóan , hogy minél többet meg tanuljak róla, ha már egyszer így alakult . szia
Szia.most raktam össze az enyémet,de sajna szét is kellet szedi mert nem jó a feszültség szabályzója, pedig már én is mennék vele. Nekem is egy 150-es van, de én szeretném le vizsgáztatni, így viszont még nem megy, egy kicsit sok a töltése több mint 16v volt mértem .Egyébként megkérdezhetem . hogy melyik megyében laksz? szia
Ma egy picit jobb idő van mint a napokban volt. Eljöttem melózni a Leoval. A távolság oda-vissza 40 km. Pont tankolni is kellett, 8,6 liter ment bele. A sima 95-ös E10 benzint adtam neki. A fogyasztás 4,5-4,8 közé szokott kijönni. Attól függően, hogy húzom neki. A kisebbik érték akkor, ha 80-nál jobban nem igen megyek. Amúgy minden szuper vele, Doxa a moci.
Szia : köszönöm a választ, hallod én nem tudom, hogy neked ilyen ujjaid vannak , de nekem nem sikerült benyomni a telonak a tetejét, majdnem eltörtem az ujjamat. csak kalapács nyéllel sikerült, de igy is elég nehéz volt. Nem tudom, hogy fogom még kiszedni ,de majd még kitalálom, viszont nagyon csunya szinü olajvolt benne ,olyan sárgás rozsdás szinevolt. Esetleg más is olvassa akkor van eladó leo st 150- es elsö telo szimeringem. Sziasztok
Sziasztok: 2002-ben gyártott st 150-es leonak meg eggyezik a 1999-es leonak a höfokjeladó, és az olajnyomás gombának a mérete. ? Tehát attol függetlenül ,hogy mikor lettek gyártval beletudom rakni a 99-es leonak a kétjel a dóját a másik.leoba .
semmi nem billen el mert nem tud. Az nem egy lemez. ugy kell elképzelni mind a hengerben a dugót az sem tud billegni csak le és fel tud menni. Igen kis végzárón van egy gyűrű. Elöször is ki kell venni a telot a konzolból de azt is egy ugyan olyan kis zárogyűrű fogja mind majd a rugonak a tányérját. Kilazit felnyom kicsit a telot és levesz és csak akkor lehet kifele kihuzni. Aztán van egy gumidugó azt kivesz. A szárat be kell fogni. Satuba is lehet de a satupofa és a szár közé tenni kell mondjuk fát vagy alut h ne sérüljön a szár. Akkor már be lehet nyomni a tetejét ujjal is ha elég erős az ujjad. javasolt kalapácsnyéllel benyomni csak ne a 2kg probáld hanem pl 10dkg ossal. nyoni kell sajnos addig még ki nem tudod venni egy a kis zárógyűrűt. Aztán már jön is ki a dugó és a rugó és lehet kiönteni az olajat.Teljes szétszereléshez igen alul az imbuszcsavart kell kivenni de ahogy irták egyszerűbb lefurni a fejét mind sokszor kicsavarni mert ha elkezd fogorni akkor onnantól vissza sem tudod tekerni és akkor lesz csak az igazi cumi. No jó szorakozást.
A Legtetejét be lehet nyomni az csak egy dugó ami a teloszárban van benne és egy acélzárógyűrű fogja amit elég nehéz látni ha helyén van minden. De lenyomva látszik és ki lehet pattintani elég könnyen.
Még mindig nem ml adják meg az olaj mennyiségét. Hanem mm-ben gyárilag. kivett rugoval öszenyomot telonál 9 cm a tetejétől igazából. De ez nem kioktatás lenne hanem a gyári leirás elmondása.
Én úgy csináltam, hogy az elforgó csavarok imbusz fejét 8-as fúróval lefúrtam. Ezután kihúzható a szár a hüvelyből szabaddá válva. Ezt követően majd meglátod, hogy ki tudod hajtani a csavar szárát is. Ezek a csavarok biztosító ragasztóval van rögzítve, végig hajtatni fogja magát. Amire az összerakásnál szükséged lesz: új teleszkóp szimeringek, 2 db M8*30 (bár a 30-as hosszban nem vagyok biztos), 2 db 8-as vörösréz tömítö alátét, csavar biztosító/rögzítő ragasztóra, kb. 150-150 ml teló olajra.
Sziasztok,köszönöm a választ, viszont azt szeretném meg kérdezni tölletek, hogy ha elfordul alul az ibuszcsavar akkor, hogy a kukacba tudom kiszedni , mivel sajna elforog ,furás vagy csere a telo. És a telonak a felsörészén ugyebár nem csavarvan hanem, mindha belelenne préselve egy lemez.
Nekem a sima '98-as 150-es van. Itt az első telóba 150ml/szár 5W viszkozitású olaj kell. Én Castrol Fork Oil Synthetic 5W vettem anno, bár asszem ez ma már kifutó termék. Bár a márka mindegy is, lényeg, hogy 5W legyen.