Keresés

Részletes keresés

Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 116
1. - Soha ne építs nagyobb verdát, mint ami kifér a garázsajtón! -- (Ez bizony sajat tapasztalat... :)))))))
2. - Ha a járgányoddal nem tudsz rádőlni a kanyarra, legyen az ülésnek oldaltartása! Vagy magának a járgánynak! :D (Majdnem elhagytam a navigátoromat a balosban! :D)
3. - A kőzetgyapot jól mutat a kacsán de átkozottul viszket! :D Díszítésre csak mérsékelten ajánlott!
4. - Ha lehet, maradj a kézikormánynál, lábbal nagyon nehéz irányítani. (kivéve persze ha valami igazán remek megoldásod van erre a célra)
5. - Adj több időt magadnak a felkészülésre! Ne a verseny előtti éjszakán fejezd be a járgányod, mert a frissen felragasztott elemek a rázós kanyarban lepotyognak...
6. - Hegesztés után a fém majdnem ugyanúgy néz ki... csak más a fogása... :))) (Legyen nálatok mindíg elég kötszer, égés elleni krémek, spray-k, stb... :)))))
7. - Ha sárgára festesz vmit, bármennyire is nem szárad a pincében/garázsban, ne tedd ki a napra, míg meg nem húz a felszíne! :D (Atomot a muslincáknak! :D)
8. - Ha vannak nem vízálló részei a verdádnak, vigyél magaddal takarófóliát a derbire.
9. - Találd ki, mivel fogod szállítani a verdát. Az utánfutóra nem fér fel minden. De tényleg! :D
10. - Ha a vastelepen furcsán néznek rád - mert össze vissza beszélsz, és nem teljesen tudod mit akarsz -, ne szívd mellre, inkább kezdj hozzászokni az érzéshez... :))))))))
11. - Ha a harmadik átdolgozott éjszaka után (a hegesztéstől) üveges és piros szemmel a festékboltban higítót vásárolsz (már harmadik alkalommal, a nyolcadik dobozzal...), mond azt frappánsan: "- Jó buli volt, ma lesz az afterparty..." :))))))))))))))))) Talán még kedvezményt is kapsz, mint addiktív rászoruló... :D
12. Sose flexelj pólóban! nem fáj, de nagyon viszket!
13. - Dontsd be a biciklikereket, kulonben leirja a nyolcszasznyolcvannyolcat! :)))))
14. - Nem baj, ha meg van húzva a kormány, mielôtt nagy sebességû gurulást prezentálsz az Origo kamerájának. Vagy legalább fékezz idôben, ha nem akarsz taxinak menni. (Tapasztalat. Video az Origon. http://www.origo.hu/auto/ladaderbi/index.html (Pomázi Ûrhajózási Hivatal) :o)
15. - Ha egész nap CO-val hegesztessz, ne felejtsd el kinyitni a palackot. (Barátom nagy sz*sok árán meghegesztett mindent, és amikor el akarta zárni a CO palackot, akkor derült ki hogy zárva volt :o)
16. -
Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 115
Na az elôbb nem sikerült a belinkelés, szóval:
Úgy nézem a Google Earth-ban nem volt 600 m, csak kb. 400 m.
A fehér vonal lenne a 600, a sárga nagyjából ami volt a pálya hossza volt.
Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 114
Úgy nézem a Google Earth-ban nem volt 600m, csak kb. 400m.
A fehér vonal lenne a 600, a sárga nagyjából ami volt a pálya hossz.
Előzmény: Livio (108)
Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 113
Hello,
Mibôl volt a Lego autó?

Megnéztem a Lego honlapját, de nincsenek ekkora kockák. :o)
Előzmény: kustib (107)
Kris-T Creative Commons License 2008.06.05 0 0 112

kustib!

 

Csak nem Hondaizdaaaa? ;)) Most nezem, hogy mely forumokhoz szoltal eddig hozza :)

 

Kris

Előzmény: kustib (106)
kelehen Creative Commons License 2008.06.05 0 0 111
na ja persze hogy benne maradtam, nekem biztonsági övem is volt :-)))
Előzmény: kustib (107)
Kris-T Creative Commons License 2008.06.05 0 0 110
irto bosszanto, h bent a melohelyen senkinek sem tudok vele dicsekedni, mert nem jatsza le a vindoz ;P ezeket a videokat :((
Előzmény: KharpeeT (104)
kelehen Creative Commons License 2008.06.05 0 0 109

a startról meg annyit akartam kérdezni: nektek is azt mondták, hogy a zöld lámpára induljatok?

Mert nekünk igen.

Na mi aztán csak vártuk, vártuk, hogy kigyulladjon az a fránya zöld lámpa valahol, de mindhiába.

Nem is csoda, hiszen mint kiderült a "zöld lámpa" az volt, hogy elaludt a piros...

Ha nem szólnak ránk, hogy induljatok már, akkor talán még most is ott várunk :-)))

Aztán utána több indulónál is néztük, hogy mikor elindultak már 2-3 másodpercnél járt az idejük...

Sebaj, a következő versenyre reméljük szereznek majd egy fotocellás időmérőt, manapság nem lehet ez olyan nagy gond, nem?

 

Előzmény: kelehen (105)
Livio Creative Commons License 2008.06.05 0 0 108
Hát ilyet én már verseny közben elkezdtem számolgatni, amíg a többiek gurultak, és nekem is 50 körüli átlagsebesség jött ki, meg is lepődtem rendesen. Meg persze egyből beszartam, mi lesz ebből majd az én részemről. Mondjuk, a pálya hosszát csak kapott információból tudjuk, mérni nem mérte senki. És hát ha pl csak 400 m lett volna a táv, akkor az már csak 36 km/h átlagsebességet adna 40s időre, míg 600 méterre ugyanennyi idő ugye 56 km/h-t jelent.
Mindazonáltal amikor gyakorlatilag front belerepültem a második kanyar falába, nem volt annyira vészes az ütközés, nemtom mennyivel csapódhattam be, mennyit fékeztem előtte. Kiváncsi leszek a videóra :)
Előzmény: kelehen (105)
kustib Creative Commons License 2008.06.05 0 0 107
De te legalább benne maradtál a verdában! :D Mi 90 fokot csaptunk a seggén, aztán a maradék sebességünket az aszfalton sikerült nullázni a súrlódási együttható áldásos létének köszönhetően! :DDD
Előzmény: kelehen (105)
kustib Creative Commons License 2008.06.05 0 0 106
Én felvettem reggel egészen jó minőségben! :) Nincs 300 mega! :) Ha kell esetleg!
Előzmény: KharpeeT (104)
kelehen Creative Commons License 2008.06.05 0 0 105

Sziasztok!

Végre sikerült átvergődnöm magam a regisztráción. Rögtön meg is ragadnám az alkalmat és ehelyen ismételten gratulálnék minden versenyzőtársnak!

Sok minden jár az agyamban, de legelőször egy megdöbbentő számításom helyességéről kérdeznélek benneteket.

Nem tudom láttátok e a célba érkezésemet, (én rettentő büszke vagyok rá :-)), egy 180 fokos faralást sikerült abszolválnom. De nem ez a lényeg, hanem hogy ennek kapcsán elkezdtem számolgatni, vajon mekkora idiótaság volt ennek bevállalása a részemről.

Ugyanis ha 611 métert tettem 45,280 másodperc alatt (ami ráadásul valószínűleg kevesebb is volt, mert irtó rosszul startoltunk, de erről majd a következőben), akkor  az azt jelenti, hogy cca13,5m/sec azaz 48,6 km/h átlagsebességgel zúdultam le (v=s/t). Mivel ez az átlag volt, ezért ebből meg az következik, hogy ennél lényegesen nagyobb volt a "becsapódás" sebessége...  Ijesztő, nem?. Vagy rosszul számoltam valamit?

Béci a Bee...-ből

KharpeeT Creative Commons License 2008.06.05 0 0 104
Kiraktak az rtl-esek a videot. :)
RTL reggeliben Indiana Jones es Elore az Aranyer' (SportBoci)

A vegen kicsit elrontottak a hangot sajnos. :)

K!
kustib Creative Commons License 2008.06.05 0 0 103
Nekem is ez volt a gyanúm! :S :(
Előzmény: Bulirobot (102)
Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 102
A Közlekedési Múzeumnak én három helyérôl tudok.
Az egyik maga a Múzeum a Városligetben, a másik a repülô kiállítás a Pecsában, a harmadik a Vasúttörténeti Park. Mindhárom sík vidéken van.
Nekem az a gyanum, hogy a Múzeumnál van valami kis rámpa, amin a jármûveket szokták betolni, vagy építenek egy olyat, mint a startrámpa volt, de nagy gurulásra nem hinném, hogy lehet számítani.
Előzmény: kustib (99)
kustib Creative Commons License 2008.06.05 0 0 101
Uhhhh... Hát az egy emberes ütközés volt! :DDD
Előzmény: Bulirobot (98)
Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 100
Engem csak úgy kíváncsiságból érdekelne, hogy mit lehetne vezetni a gyôztesnek, ha nem a pénzt választaná.
Ôk mondjuk írták, hogy a pénzt választják.
A többi nyertes csapat pénzt vagy vezetést választ?
kustib Creative Commons License 2008.06.05 0 0 99
Most már csak azt kéne megtudni, hogy milyen gurulós programról van szó! :) Engem főleg emiatt érdekelne! :D
Előzmény: Bulirobot (96)
Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 98
1. - Soha ne építs nagyobb verdát, mint ami kifér a garázsajtón! -- (Ez bizony sajat tapasztalat... :)))))))
2. - Ha a járgányoddal nem tudsz rádőlni a kanyarra, legyen az ülésnek oldaltartása! Vagy magának a járgánynak! :D (Majdnem elhagytam a navigátoromat a balosban! :D)
3. - A kőzetgyapot jól mutat a kacsán de átkozottul viszket! :D Díszítésre csak mérsékelten ajánlott!
4. - Ha lehet, maradj a kézikormánynál, lábbal nagyon nehéz irányítani. (kivéve persze ha valami igazán remek megoldásod van erre a célra)
5. - Adj több időt magadnak a felkészülésre! Ne a verseny előtti éjszakán fejezd be a járgányod, mert a frissen felragasztott elemek a rázós kanyarban lepotyognak...
6. - Hegesztés után a fém majdnem ugyanúgy néz ki... csak más a fogása... :))) (Legyen nálatok mindíg elég kötszer, égés elleni krémek, spray-k, stb... :)))))
7. - Ha sárgára festesz vmit, bármennyire is nem szárad a pincében/garázsban, ne tedd ki a napra, míg meg nem húz a felszíne! :D (Atomot a muslincáknak! :D)
8. - Ha vannak nem vízálló részei a verdádnak, vigyél magaddal takarófóliát a derbire.
9. - Találd ki, mivel fogod szállítani a verdát. Az utánfutóra nem fér fel minden. De tényleg! :D
10. - Ha a vastelepen furcsán néznek rád - mert össze vissza beszélsz, és nem teljesen tudod mit akarsz -, ne szívd mellre, inkább kezdj hozzászokni az érzéshez... :))))))))
11. - Ha a harmadik átdolgozott éjszaka után (a hegesztéstől) üveges és piros szemmel a festékboltban higítót vásárolsz (már harmadik alkalommal, a nyolcadik dobozzal...), mond azt frappánsan: "- Jó buli volt, ma lesz az afterparty..." :))))))))))))))))) Talán még kedvezményt is kapsz, mint addiktív rászoruló... :D
12. Sose flexelj pólóban! nem fáj, de nagyon viszket!
13. - Dontsd be a biciklikereket, kulonben leirja a nyolcszasznyolcvannyolcat! :)))))
14. - Nem baj, ha meg van húzva a kormány, mielôtt nagy sebességû gurulást prezentálsz az Origo kamerájának. Vagy legalább fékezz idôben, ha nem akarsz taxinak menni. (Tapasztalat. Video az Origon. http://www.origo.hu/auto/ladaderbi/index.html (Pomázi Ûrhajózási Hivatal) :o)
KharpeeT Creative Commons License 2008.06.05 0 0 97
Egyetertek. :)
Megkerdezem, meglesz-e addigra a video. :)

K!
Előzmény: Bulirobot (96)
Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 96
Ez a Közlekedési Múzeumos ajánlat jó alkalom a találkozásra, és közös sörözésre. :o)

Szerintem nem kell eredeti állapotra visszaépíteni a verdákat, amik tönkrementek. Hadd lássa a tisztelt nagyérdemû, hogy milyen kemény pálya volt.
Kris-T Creative Commons License 2008.06.05 0 0 95
:))))))))))))))
Előzmény: Bulirobot (94)
Bulirobot Creative Commons License 2008.06.05 0 0 94
Ide rakom, hátha valaki nem kapta meg:

Kedves Red Bull Ládaderbi Versenyzô!

Újabb lehetôsége van csapatodnak, arra, hogy a nagyközönség elôtt bemutathassa ládáját!
A 2. Red Bull Ládaderbi versenyén minden csapatnak sikerült egyedi, frappáns ládát összeállítania, amihez ezúton is gratulálunk!
A kiváló felhozatal miatt a Közlekedési Múzeum szeretne meghívni bennetek a Múzeumok Éjszakája programra, ahol kiállíthatjátok járgányaitokat, és akár egy gurulós programon is részt vehettek.
Az esemény maga, Június 21-én lesz!
Ha számíthatunk megjelenésetekre, akkor, kérlek, jelezz vissza a Közlekedési Múzeumnak.
Elérhetôségek: Hidvégi János fômuzeológus (szakterülete: gépjármûtörténet) telefon: 273-38-40/168
E-mail cím : hidvegi@kozmuz.hu


Üdvözlettel:

A Red Bull Ládaderbi Csapata
Kris-T Creative Commons License 2008.06.05 0 0 93
(mármint a BociK :D )
Előzmény: Kris-T (92)
Kris-T Creative Commons License 2008.06.05 0 0 92
legalabb a Boci sokat szerepelt ;)
Előzmény: kustib (88)
KTK 413 Creative Commons License 2008.06.05 0 0 91
Alakul ez a szásparancsolat...:D
Most épp abban a fázisban vagyok, mikor csak egyet kell aludnni és kész lesz :D:D

Előzmény: KharpeeT (89)
KharpeeT Creative Commons License 2008.06.05 0 0 90
Koszi. :)

A csapattarsaknak igazabol versenyzotarsakat akartam mondani (vagy azt mondtam? nem tudom mar :DDD) a lenyeg, hogy nektek uzentem! :)))))) Csak hogy tudja a nep milyen jok voltatok! :)))

K! :)))
Előzmény: kustib (88)
KharpeeT Creative Commons License 2008.06.05 0 0 89
KTK, osszefoglalom akkor a 100 parancsolatba. Jo? :))

1. - Soha ne építs nagyobb verdát, mint ami kifér a garázsajtón! -- (Ez bizony sajat tapasztalat... :)))))))
2. - Ha a járgányoddal nem tudsz rádőlni a kanyarra, legyen az ülésnek oldaltartása! Vagy magának a járgánynak! :D (Majdnem elhagytam a navigátoromat a balosban! :D)
3. - A kőzetgyapot jól mutat a kacsán de átkozottul viszket! :D Díszítésre csak mérsékelten ajánlott!
4. - Ha lehet, maradj a kézikormánynál, lábbal nagyon nehéz irányítani. (kivéve persze ha valami igazán remek megoldásod van erre a célra)
5. - Adj több időt magadnak a felkészülésre! Ne a verseny előtti éjszakán fejezd be a járgányod, mert a frissen felragasztott elemek a rázós kanyarban lepotyognak...
6. - Hegesztés után a fém majdnem ugyanúgy néz ki... csak más a fogása... :))) (Legyen nálatok mindíg elég kötszer, égés elleni krémek, spray-k, stb... :)))))
7. - Ha sárgára festesz vmit, bármennyire is nem szárad a pincében/garázsban, ne tedd ki a napra, míg meg nem húz a felszíne! :D (Atomot a muslincáknak! :D)
8. - Ha vannak nem vízálló részei a verdádnak, vigyél magaddal takarófóliát a derbire.
9. - Találd ki, mivel fogod szállítani a verdát. Az utánfutóra nem fér fel minden. De tényleg! :D
10. - Ha a vastelepen furcsán néznek rád - mert össze vissza beszélsz, és nem teljesen tudod mit akarsz -, ne szívd mellre, inkább kezdj hozzászokni az érzéshez... :))))))))
11. - Ha a harmadik átdolgozott éjszaka után (a hegesztéstől) üveges és piros szemmel a festékboltban higítót vásárolsz (már harmadik alkalommal, a nyolcadik dobozzal...), mond azt frappánsan: "- Jó buli volt, ma lesz az afterparty..." :))))))))))))))))) Talán még kedvezményt is kapsz, mint addiktív rászoruló... :D
12. Sose flexelj pólóban! nem fáj, de nagyon viszket!
13. - Dontsd be a biciklikereket, kulonben leirja a nyolcszasznyolcvannyolcat! :)))))
14. -


K! :D
Előzmény: KTK 413 (87)
kustib Creative Commons License 2008.06.05 0 0 88
Kharpeet és Indiana Jones!

Ügyik voltatok a reggeliben! :D Bár nem volt egy mélyinterjú! :D
KTK 413 Creative Commons License 2008.06.05 0 0 87
A kerekek... na igen, valóban ennek elméretezése okozta a legtöbb láda vesztét.
Alapvetően a kerékpárkerekekkel semmi baj nincsen, ahogy néztem sokan használták.
A méret azonban fontos lehet: ha jól emlékszem a ti csapatotok is 20"-os kerekeket használt, melyek véleményem szerint a legoptimálisabbak. E fölött már nehéz kellően stabil és merev bringakerekeket szerezni (aranyáron persze vannak).
A mi első kerekeink BMX kerekek, 14 mm-es tengelyekkel, alap agyakkal, ami szerintem tökéletesen bírja még a legvadabb kanyarokat is. Ami fontosabb, az a küllő és a felni (utóbbi nekünk szimplafalú volt, ami sajnos gyengének bizonyult - igaz, ez sejthető volt).
Ami a gumikat illeti, láttam, rengeteg ládán voltak terepgumik - nyilván MTB-ról kerültek át, mely költséghatékonyabb, mint vadiúj, külön erre a pályára vásárolt köpenyek.
Mi abban a helyzetben voltunk, hogy mindenképpen kellett az új kerekekre új köpeny, így mi egészen apró - a köpeny oldalán is futó mintázatú - gumikat használtunk (rámpákhoz ajánlott).... persze ennél még kézenfekvőbb megoldás lenne a semi-slick, vagy slick külsők használata (utóbbin gyakorlatilag nincs mintázat, alacsony gördülési ellenállással rendelkezik, így aszfalton irtózatos tempóval lehet repeszteni vele:D).

Úgy gondolom, hogy a kerekekkel eddig semmi probléma nem volt, a kanyarokban iszonyatosan jól tapadtak a gumik, egyáltalán nem csúszott meg a láda, a kanyarokat lgyakorlatilag tövön lehetett venni (ezt a részidő alá is támasztja - a második kanyar végén, ahol megadta magát, ott volt 00:30 körül az idő)
Amit a kerekeknél fontosabbnak tartok - és erre már kevesebben figyeltek (sajnos MI SEM) - a kereket összetartása....egy jól beállított kerékösszetartással egy gyengébb kerék teherbírása is megnövekszik, nem beszélve a kanyarstabilitásról (kanyarban kapják a kerekek a számukra legkedvezőtlenebb oldalirányú terhelést > ez okozta a mi ládánk vesztét is , miután az ominózus bukkanó után ferdén ért földet!!!).

A kormányzás sem elhanyagolható, mi a teljesen direkt, minden áttételt nélkülöző kormányzást választottuk(gyakorlatilag a kerékpár kormányszár végét tologattam jobbra-balra). Ennek előnye, hogy egészen kis mozdulatokat is megérez (nem az a "3szorkörbetekeremakormányt" :D), gyakorlatilag azonnal reagál a mozdulatokra. Ebből adódik hátránya is, ugyanis kissé aggresszív stílust kölcsönöz a masinának:D:D, nagy odafigyelést, pontos vezetést igényel.

Összefoglalva: szerintem egy jól belőtt összetartás egy 20"-os bringa kerék (na jó, legyen kettő) és egy jól megválasztott kormányszerkezet, kellően pontos vezethetőséget és kanyarstabilitást, merevséget kölcsönöz a ládának.

Mi sajnos ezeket nem használtuk ki hiánytalanul, de legközelebb mindenképpen ezzel indítunk.
Remélem senki nem vette okoskodásnak, tudálékoskodásnak - nem annak szántam - csupán néhány jótanács, és jó/rossz tapasztalat azért, hogy mindezeket figyelembe véve minél gyorsabb és stabilabb ládák épülhessenek.
Akinek van valami ellenvetése az itt leírtakkal kapcsolatban, várom.
Kíváncsi vagyok a többi kedves verenyzőtárs véleményére is a témával kapcsolatban, ugyanis ez egy elég sarkalatos pontja a ládának, megérne egy külön topikot is :D....


...Aki idáig jutott, annak köszönöm a fáradtségot, hogy végigrádta magát rajta :D

üdv,

marci

Előzmény: padand (77)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!