A fogyasztásod szerintem korekt, annak ellenére hogy Shell gázolajat vettél bele. De lehet hogy csak az én paripám nem szereti ezt a fajta abrakot, de ezen meg csodálkoznék, mert ilyen meg szerintem nincs. Vagy mégis?
Már vagy 40-50 km óta jártam tartalékon. Ma reggel mentem Miskolcra, az üzemanyagszint mutatója a piros sáv felénél járt, és a"Range" még 60 km-t mutatott, a kút pedig 27 km-re van , gondoltam, megkockáztatom. Ez után a "Range" lement 58-ra kb félúton, aztán...eltűnt a "Range" és csak pár vízszintes csík látszott. Ez nem is lepett meg, hisz tudtam, hogy ha 50 km alatt van a megtehető út, akkor már nem mutat semmit. Csakhogy! Amint a "Range" "kinullázódott, a üzemanyagszint mutatója minden átmenet nélkül leesett teljesen nullára! Mindegy, mentem tovább, hátha beérek a kútig. Szerencsésen be is értem, és mint kiderült, kár volt izgulnom, mert 39,03 litert sikerült belenyomnom, ami a 41,7-hez képest 2,67 litert jelent, vagyis még ennyi volt a tankban kb 80 km tartalékon való autózás után. Ja a gépben most 4922 km van, lassan viszem az 5.000-es nem kötelező olajcserére. A fogyasztás így alakult a mostani tank üzemanyaggal (Shell):
743 km 39,03 l üzemanyaggal, vagyis 5,25 a fogyi klímával.
Legelső tankolásom MOl kúton volt, azóta SHELL.
De olvasgatva a hozzászólásokat én is kíváncsi lettem az egyes üzemanyagok közötti különbségre.
Nem mindegy, bizony.... Nincs kedvem eleve 4 db gumit cserélni, mikor tojásra laposodott az állásban, na meg esetleg némi klímagázt utántöltetni és egyéb apróságok...:-))
Márciusban írta itt valaki, amikor azt mondtam, lesz még jóval olcsóbb is az új autó:
"Ha valaki cserélni akar, most cseréljen, mert kb 1-2 hónap, és az autók ára megugrik úgy 20-30 %-al, ugyanis most kezdi majd éreztetni hatását a 300 Ft körüli euró, mert amit eddig olcsóbban ideadtak, az még a 250 Ft-os eurós áron érkezett."
1,3 M-jet Dynamic, 293-as kódszámú szín (bordó) és 3074800 az alvázszám vége, 2,706ezer forint az ára Fiat Plus finanszírozással. Innét indulnak az akciós autók.
A legdrágább akciós Lini ilyen felszereltséggel is 2,8milla felett van egy kicsivel.
3 200 000 Ft-ért vettük az 1,3 MJET Active-ot. Ennek akkor 3 800 000 felett volt a listaára.
Akkor örültünk.
Végülis most sem bánkódunk. Sőt, jelen helyzetben nem biztos, hogy belevágnánk.
Bizonytalan a helyzet, kevesebb a fizetés és az OFF autót sem lehetne 1 hét alatt eladni jó áron.
Apropó OFF! Amikor megvettük a Lineát a párom Peugeot 206-os gépét adtuk el. Az autó 27 hónapos volt, 17000 km-t futott. Két alkalommal volt szervízben (egyszer az ajánlott első olajcserén, másodszor meg 2 éves korában (mivel a 20e km-t nem érte el még). A múlthéten hívta a páromat az új tulaj, hogy nincs nála a szervízkönyv a munkahelyén és segítsen neki azzal, hogy megmondja a kereskedés nevét, telefonszámát, ahonnan származik az autó, ugyanis beszart a váltó.
Nem semmi! Mivel az autót 2. autónak vették (gyereket óvodába hordani, vásárolni), nem futhatott náluk sem sokat a 8 hónap alatt.
Tehát az autó most lesz 3 éves, van benne ~20000 km és váltót kell rajta cserélni. SZÉP!
Igen én beleszívtam, mert 2007.09-ben vettem az eredeti lista ára 1.3 Mjetb Emotions 4390000 volt. Ezt nevezem nagy szívásnak. Mert szerintem durva az árrés, úgy a Fiat Conszern, a Fiat Magyarország, és a kereskedői árrés részéáről is. A mostani árak is bizonyitják, hogy mennyi a valós ár, és még a hasznuk így is megvan szerintem.
Csá! Amikor én vettem a T-Jet Emotiont, már akkor is egyforma áron adták az MJet-el. Akkor 3,4milla volt. Szerintem már mindent bevállalnak csak el tudjanak adni, még talán a haszonról is lemondanak a cél érdekében, bár szintem még mindig van valamennyi nyereségük. Azért ezekből az árengedményekből kezd látszani mindenhol, hogy a valós beszerzési ár kb. hol, illetve merre jár. Bár a pontos adatot soha nem fogjuk megtudni. Vagy majd a banki kamatok valamilyen szinten fedezik az árengedményüket? Mindegy mi már megvettük, legfeljebb bánkódhatunk, hogy most még olcsóbban juthattunk volna hozzá. Ez van, van aki meg az eredeti listaáron vette meg anno!
Küldök kettő nagykanizsai webáruház címet, ahol többek közt Selénia olajakat is lehet vásárolni. http://www.formula3000.hu/shop/index.php http://autotorino.hu
Csá! Az enyémben még csak 1200 km van. Talán 1 éves korában lesz benne 5-6 ezer km. Júniusban elviszem egy munkadíjmentes olajcserére. Tudom! Olcsobb lenne, ha én venném az olajat meg a szűrőt. Mindegy most még megveszem náluk, aztán utanna majd 1 év múlva, mert km nem lesz az én kocsimban, aztán az olajcserét követő egy év múlva, már 2,5 éves lesz a kocsi és itt már én fogog barkácsolni. Eszerint: 1. Olajcsere: csak anyagdíj /olaj és olajszűrő/, levegő és pollenszűrő csere nélkül itt kb.2000-2500 km lesz a kocsiban és 4 hónapos lesz 2. Következő olajcsere: 2009 Június + 1 év / 2010. júni./, itt már fizetnem kell: olaj, olajszűrő, levegő és pollenszűrő. Kb.10.000 km lesz benne és már 1 év és 4 hónapos lesz a kocsi 3. Következő olajcsere: Ezt már saját kezüleg, mert 2 éves elmúlott és a garancia is megszünt.
Legfeljebb én fogom vezetni a szervízkőnyvet, mivel úgy tervezem, hogy legalább 15 év múlva fogom lecserélni, vagy előbb, ha a Banknak nagyobb "szüksége" lenne rá.
Tehát nem tervezek a szervízben nagyobb kiadásokat. A vezérműszíjat meg mindenképp 3 éves korában cseréltetni fogom, de a baráti körömben fogják ezt is megcsinálni. A szíjra ügyeljetek, mert nem csak a Km, de az idő is számít. Ismerősöm Opel Corsa-jában 300 ezer ft volt a kár, amikor elszakadt a szíj. 40.000 km volt benne, csak 5-6 éves volt a kocsi és a szíj is.
Hát igen! Muszáj ide is meg oda is írogatnom, mert úgy látszik nagyon leült mind a két fórum. Nyár közeleg, vagy nincs téma? Vagy csak minden csoda 3 napig tart?
Ha már benn voltam a szervízben, rákérdeztem a 40000-s kötelező szervízelésre. Azt mondták, hogy Kb.80000 Ft. az ára. De mivel nekem az első fékbetétem is elkopik addigra, így belefuthatok egy 100000 Ft-ba. most 35000 Km. van benne. Úgy számolom, hogy júni-júliban mennem kell. A 2 évem meg Augusztusban lejár. Ha nem a márka szervízben csináltatom meg a szervizelést, hanem megveszek magamnak mindent, az Unix-nél, mert tudok 30% megtakarítást, és a fiam beszereli a fékpofákat, kicseréljük a szürőket, gázolaj,olaj,levegő,pollen, olajcsere akkor csak kb. 50000-be jön ki. Nagyon gondolkozom,hogy inkább bebukom azt 1-1,5 hónapot, és elvesztem a garit, mint 50-60 nal többet fizetni. A puntómmal ugyan így csináltam, pedig ott majdnem 4 hónap volt hátra. Ez egy kis rizikó! Mi a véleményetek? Tudom még a szavatosság is ott van, ami szintén nem semmi. Van egy másik variáció: megveszek mindent, és a szervíz végzi a munkát. DE azt még nem tudom hogy ezzel mennyit nyerek, vagy vesztek? Ha értitek mire gondolok? Ki mit tenne a mai nehéz időkben? Mert ott spórolgatunk ahol tudunk. Vélemény? KAti, mondj valamit! És ti is! Köszi.
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...
Mint említettem, letőrt a napellenzőm kis tartó műanyagja. Tegnap délelőtt bementem a Fiat Best-be, megrendelték, és azt mondták hogy majd értesítenek ha megjött. Mondtam nekik, hogy nem sűrgős annyira hiszen csak 7 ágra süt a nap, majd ha 8 ágra süt gondolom meg lessz. Hát erre mi történt? Ma reggel 9-kor felhívtak, hogy menjek be mert megjött a cucc. Nem akartam elhinni! Beszereléssel együtt 970 Ft. volt. Hát ezt is megértük! Gyorsak. Habár én 4 éve járok hozzájuk, de még minden nagyon frappánsan megoldódott. Ez egy jó nap!
Kiskabo
Azt mondják, elmebajban szenvedek... De én nem szenvedek, élvezem minden percét...