Aki szereti ezt a garázst, illetve bánná a megszüntetését itt leírhatja az érveit! Valamint szedjük össze -lehetőleg fotókkal- a tőlünk "elvándorolt" buszokat és megszüntetett(Alvállalkozósított) viszonylatainkat.
Respect annak a sofőrnek aki ma du-este a 02-25-ön volt a 87-esen amiért korrektül betolatott a Kosztolányin a treffre. A transzmanosok nem foglalkoztak ilyennel , kikerülték a villanyoszlopot és csókolom. Tisztelet!
Ma újból megismétlődött az a bizonyos hajtépés Budaörsön.. 14:20 környékén már "feketéllett" a végállomás, két kocsi kiállva műszakizva (ez még nem is baj...) Majd kisvártatva befut egy 412-es, félreáll, mert forrt a vize..majd rá 2-3 percre egy 260-as, az 14:35-kor elment. Egy türelmes utas elmondása szerint 14:15 felé ment el az előző kocsi... Ez barátok közt is egy frankó 15-20 perces lyuk...Nagyon hullanak a kelenföldi kocsik, sőt megmerném kockáztatni, hogy talán ki sincs adva az összes forgalmi, a 6-7 perces követési időhöz..Szép.
Dátumra pontosan nem tudom megmondani, de úgy alapjáraton kb. 3 busznyi utas szeretett volna felnyomakodni. Ma is "hozódik" a forma; állandó egész napos 6-7 perces követés, 7:23-kor valószinűleg valami elment, a következőnek 7:29-kor kellett volna, de akkor még se híre, se hamva nem volt, ehelyett 7:34-kor indultunk, majd a mögöttes kocsi bőven a Gimnázium után érkezett, majd a Rupphegyi útnál. Nesze neked 6-7 perces követés. Amint április elején bejött a meleg, úgy kezdtek el forrni a buszok. Remek érzés, mikor látom a végállomáson, hogy csak jönnek a kocsik, és 3-ból 2 kiáll, mert nyomja ki a vizet.
Szerintem csak pár kritikusabb időszak volt, amikor többet kellett várni, de érdekes, hogy nekem pár év alatt csak néhány emlékezetesebb szivatós eset maradt az emlékeimben. Pedig használom a vonalat reggel, délelőtt, délután és este is. Pont ahogy írod, sok kocsi van kint, így ha kiesik még akár 3 db is, még az sem okoz olyan nagy káoszt. De a tartalékok is egyből jöttek sűríteni, ha annyira gázos volt a szitu. De oké, legyen kevesebb műszaki hiba, de minek, ha megbízhatatlanabb az egész rendszer?). A végére reagálva, tegnap pont egy ilyen szépen pakolgatom vezérrel jöttem, az esti ritkább követésnél már a Sasadira -3 percel érkezett Budaörs felé. Aztán a körforgalmakba úgy esett be, hogy a kijárati íven jött a fékezés (van ezekben retarder? mert mindegyik durván buktat), meg a visszaváltás, az egyik megállóban kicsit odacsukta az utast és már indult is (ajtófék sincs bennük?). A BKV-s kocsik a ritkább követéses időszakokban szinte mindig percre pontosan voltak ott, ahol kellett. Úgyhogy továbbra is a 260/415 a jobb. Én ezzel befejeztem ezt a témát, remélem minél előbb visszaáll a régi állapot.
Hát, akkor had nyomjak egy kontrát, úgy, hogy nem vagyok Ikarus ellenes, Sőt.! De amikor a 240E-n jár 260-asból ~25 kocsi, abból 8 lerobban, 3 műszakizik, akkor igazán kellemes a 5-7 perces követésben 18 percet várni a következőre. És még így sem sikerült mindig az előírt 22-24 perces menetidőt tartani. Ellenben a Transman ~19-20 kocsival üzemelteti a vonalat, úgy, hogy a menetkimaradások száma alulról verdesi a 10%-ot. Ja, és egyik-másik jvez. meg bepakolja szépen a fokozatokat, és máris 55-nél süvítünk, mire némely 260-as eléri a 40-et. Szerinted? Melyik is a jobb?
A napokban láttam a rendszámos fórumban, hogy néhány "régi-új" kelenföldi vonalon voltak délpesti telephelyes 412-esek (ilyenekre gondolok pl.: 02-46, 02-59, stb.).
Mit lehet tudni, ezek immáron átjöttek KLF-re vagy csak átmenetileg segítenek be itt?
Na tegnap rettenetes szemétdömping helyett a 12-80, meg a 02-16 volt a 87es családon. Ha ennél nem lesznek szarabb kocsik itt akkor meglehet a Vt(alacsony) szintje.. De azt mondja meg valaki miért kell 40-nel tökölni a Budaörsin és a 7esen befelé a városba? :)
Miért kedvezőtlenebb a MAN SL223, mint az Ikarus 260? Ha a MANok még automataváltósok is lennének, egyenértékűek lennének kb egy 415-tel. (415 azért jobb a nagyobb kihasználtságú vonalakra szvsz)
A legújabb hírek szerint a Transmann is bedobta a qlcsot, mert az Orangeways alá pakolt. Nagy valószínűség szerint a szóló vonalakon kiiktatásos menetrend lesz érvényben, így kevesebb kocsit kell kiadni.
Most lehet poénkodni, de ez a rész tudvalevő volt (én a jelenlegi állapotra írtam, azon belül is arra az egy szem HSJ-473-ra gondoltam). De akkor asszem úgy rendezkedem, hogy onnantól csak 40/40E-t használok... Hiányozni fog a mostani 240E csapat is, normális vezérek, kiszámítható menetrend (főleg este volt lényeg, amikor 10-20 percezik). Többet tényleg nem tudok hozzáfűzni a dologhoz, május 2 egy fekete nap lesz...
A sima 40-esen autómata váltós autóbuszok forgalomba állni. A már jól megszokott 1986 óta gyártott ZF 4HP-500, és Voith Diwa 851.2-es váltóval.
Valamint, hogy az idősek is utaszhassanak, forgalomba állítják a Mai kor legmodernebb Ikarus 412-es autóbuszait ZF 4HP 590-es váltóval. Ezeknek a megbízhatósági tesztje még kísérleti fázisban tart.
Nem. a 240E-t cakk@Pakk átveszi a VT-Transman. MAN SL 223-as típusú autóbuszokkal fogják azt kiadni. Ezért a 240E viszonylatról lekerülő járművek a 114-213-214-es vonalra kerülnek át. A Miértjéről kérdezd meg Vitézy Dávídot. Ő az illetékes ezügyben, hogy mi miért és hogyan történik.
Sanda gyanúm, hogy a Transmanosok megunták a vonalat.
De miért kell a 240E-t szétcseszni. :/ Marad egyáltalán bkv-s kocsi? Vagy a 88/140-en is megjelenik a transman? Kíváncsi vagyok mennyi panaszt fog kapni az önkormányzat... Mert a sima 40-esen még oké a kéziváltózás, de az E-n...