Van egy 318 tds 97', a jelenség a következő: egyik reggel az autó beindítása után elkezdett ingadozni az alapjárat, viszont lehetett használni a kocsit. Majd 2 nap múlva már nem indult be, illetve beindul és rögtön leáll. Valakinek van-e erre valami ötlete? (fedelet már cseréltem).
Szemre rendbe van, nem sérült sehol. Stabilan 100ohm az ellenállása is. Cseréltem rajta egy HDK fejet, ami elvileg felújított darab. Ezzel is azokat a hibákat produkálja.
Decemberben vásároltam egy E39 25TDS-t. Azóta kisebb-nagyobb megszakításokkal szívok vele. Problémám, hogy be-be rángat néha az autó, ilyenkor van, hogy az izzítás lámpa is felvillan, esetleg világít. Légtömeg mérő hibát dobott februárba a gép. Akkor lehúztam a csatlakozóját, kb 2 hétig tünet mentes volt az autó. Aztán ahogy jött az enyhébb idő, ismét rángatott. Ekkor állítottak a HDK fejen, mert csak 2mg-ot kapott az üzemanyagból. Azóta sokkal jobban megy az autó, a probléma majdnem megoldottnak tűnt. Ismét jött a lehűlés, jött az újabb probléma. Az izzítás lámpa gyakrabban világít, főleg alapjáraton, pici fordulaton (gázadásra egyből elalszik). Másik, hogy kb 1000-1300-as fordulaton kopog valami (talán a porlasztó), de csak melegen.
Mi lehet a hiba okozója?
Nem volt még eddig dízel autóm, így tanácstalan vagyok. Üzemanyag rendszer ok (szűrő, szivattyú cserélve, levegő mentes minden).
Városi szaladgálósnak és heti 1x Bp-Miskolc autópálya használatra érdemes 318 tds Compactot venni vagy betegágy már az összes? Mennyibe kerül és van-e még jó adagoló, turbo hozzá? Érdemesebb lenne 316-318 benzinest venni?
Nekem E34-nél nem működik az ac és indul 20 literrel is. Amikor megvettem akkor a tulaj figyelmeztetett, hogy fél tank alatt nehezen indul. Kiderült, hogy az ac nem volt a helyén és házzal együtt "úszkált" a tankban. Helyére tettem, lefogattam és azóta nincs gond. Tehát érdemes erre is ránézni. Persze nem teletanknál, mert akkor nehezebb. :D
A helyzet a következő a jeladós porlasztó az folyik, de meg tankoltam 3/4 fölé és ma reggel pöccre indult, ahogy írtad. Amikor nem indult, akkor negyed és fél között volt kb. a tank, a buborék a csőben nem tűnt el teljesen, egy egész kicsi látszik csak. Akkor az ac pumpa cserés? Melyik márkát érdemes venni? Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget ! ;)
Én is gondoltam rá mikor elkezdte, fél alatt volt picivel a tank, nemtudom van-e összefűggés. Holnap tankolok még bele és meglátjuk, de az a buborék aggaszt engem nagyon. :/ Írom majd, hogy mi a helyzet.
Hello Írtad hogy buborék van a szűrő előtt. (az adagoló és a szűrő között,vagy a tank felől a szűrő előtt,) Egy próba erejéig én direktbe adnék üzemanyagot az üzemanyag szűrő előtt egy flakonból, (ha ez megoldható) (nekem 318tds-em van,nem tudom hogy a 325tds-nél kivitelezhető e) és így járatnám egy darabig.Ha állás után a szűrő és az adagoló között megint csak lesz buborék akkor a szűrőháznál keresném a hibát. Ez csak egy tipp.
Kedves 325tds-em elkezdett szivatni mostanában. Az elmúlt napokban semmi gond nem volt, beletettem majd 700km.-t a hétvége alatt. Még hétfőn is mentem vele semmi gond, majd következő induláskor kellett tekerni, hogy elinduljon. Másodszorra indult el, aznap mentem vele többet is semmi gond nem volt, másnap reggelre természetesen ugyanez a hiba. Műanyag takaró fedelet leszedtem, résolaj csöveket megnéztem, 2db. cső, - a jeladósnál és az előtte lévő porlasztónál tiszta gázolaj volt. Mondom oké kicserélem az lesz a baj, a többinél rendben volt. Kipucoltam a porlasztók töveinél a koszt meg a gázolajat, hogyha folyás van látszódjon majd.. Kicseréltem, próba indítom teker teker elkapja, leáll, próbálom még 1X teker teker elindult, picit egyeletlen volt, de 1-2 mp. és kisimult, járattam 1-2 percet leállítottam. Ma reggel ismét megpróbáltam, felnyitottam már látom, hogy buborék van az üa. szűrő előtt, elég nagy - természetesen ugyanúgy baszik indulni. Egyszer kétszer próbáltam, de most sztornóztam mielőtt az akksit lemerítem. Lehet, hogy maradt benne még levegő és menni kéne vele, hogy kidolgozza? Vagy, - és ez a legvalószínűbb valahol levegősödik, a jeladósnál vagy valamelyik porlasztónál? Ha beindul nem köp ki hatalmas füstöt, nem kopog, és ugyanúgy megy mint eddig. Ha valakinek van ahsonló tapasztalata, azt nyugodtan ossza meg velem/ünk. :)
Én is ezzel küzdöttem egy pillanatra. Persze nekem van scanner-em ami ki is írta, hogy légtömegmérő hiba, igaz nem állandóra mert volt mikor jó volt. De úgy győződtem meg róla, hogy lehúztam a légtömegmérő csatiját és úgy mentem vele. És úgy persze gyenge volt viszont nem rángatott. Kicseréltem és láss csodát semmi gondom nincs. A légtömegmérőt így tudod a legegyszerűbben leellenőrizni.
Szia. Igen a te történeted olvastam. Igy én is felújítottam az önindítót, meg kapott egy új aksit, mivel a másfél éves behalt. Ibdul is az autó. Persze én az adagolót lecseréltem, mivel minden szerelő azt mondta az a hiba oka. Persze az nem így volt, nem az volt a vétkes. Viszont most elő jött egy másik hiba vagy inkább felerősödött. A régi adagolóval is csinált olyat, hogy mikor bemelegedett a motor ( 50-100km megtétele után) alapjáraton össze vissza jár. Mintha leakarna álni a motor. A régi adagolóval ritka estbe fordult elő, az újjal viszont sűrűbben jön ez a jelenség, főleg ha meghajtom. Lehetsége az hogy valami dugulásom lenne? Hogy vákum keletkezne az üzemanyagtank, és az adagoló közt? Tegnap mielőtt leáltam volna vele ugyan ezt csinálta, össze-vissza járt a motor. Most reggel beindítottam a jelenség eltünt, és úgy jár mint a vaj. Szerinted? Szerintetek? Javaslatokat hibalehetőségeket nagyon megköszönném!
Sziasztok, olyannal mar talalkoztatok,hogy alapjaraton van toltes 13,8-13,7volt, viszont amikor mar sbessegben van akkor leesik 12voltra ? Mi lehet ez, hol keressem a hibat?
Szerintem én vagyok az akinek a történetét olvastad. Igen nekem is melegen nehezen indult. Ha leöntöttem hideg vízzel akkor egyből jó lett. Így elhatároztam, hogy adagoló csere lesz, illetve javítás. De ugye közben ledöglött az önindító. Annak teljes felújítása akkor 22000 körül volt. És láss csodát azóta is bármikor -20-30 fokig pöcc-röff. Igaz kapott még 6db beru izzítógyertyát meg egy exide 100ah 920 indítóáramú akksit. Persze az adagoló volt leszedve teljes tömítés és szimering cserére. De más nem lett benne cserélve.