Keresés

Részletes keresés

robicsek Creative Commons License 2009.08.23 0 0 879
Köszi, baromi jol esik, mikor a profik aszongyák, jol válaszolok:)

(nem, nem bizom el magam - remélem)
Előzmény: széles tamás (877)
széles tamás Creative Commons License 2009.08.23 0 0 878
Gratulálok!

Látom Te is gondolkodó ember vagy. :-)
Vagy már jártál így, ahogy én is. Pár éve kellett egy gépet LHBP-re vinni LHDK-ról, de bizonyos okok miatt (itt nem részletezném) jó, ha öt-hat perccel napnyugta előtt kezdtük meg a gurulást. :-)

Ha havcs jókisfiú lesz, egyszer lecsaljuk a zelefántcsontTWR-ból és elvisszük a zigazi életbe! :-)

Jó éjt mindenkinek!
Előzmény: robicsek (874)
széles tamás Creative Commons License 2009.08.23 0 0 877
Kedves havcs!

Nem tanítalak, mert ahhoz okosabbnak kellene lennem Nálad. :-)

Robicsekegyébként megadta a jó választ. :-)

Most én mondom, hogy olvasd el még egyszer. Nem állítottam, hogy napnyugta után indulok, csak azt, hogy éjszakai VFR repülésről van szó. Természetesen ez olyan válasz, amely a hatályos magyar jogszabályok egyikébe sem ütközik.

Tudom, ritka eset, főleg kishazánkban, de azért lásd be, hogy ha valamelyik reptérről tervezi a késő délutáni hazatérést LHFH-ra egy kisgép és erős szembeszél miatt "lekésné" a napnyugtát, teljesen szabályszerű, hogy áttérjen NVFR-re és LHBS-en szálljon le.


Előzmény: havcs (873)
robicsek Creative Commons License 2009.08.23 0 0 876
figyelek ám, de majd tamás elmondja, pont mire gondolt, mert mi azt nem tudhatjuk.
de szerintem hasogatjuk a szőrszálat:)
Előzmény: havcs (875)
havcs Creative Commons License 2009.08.23 0 0 875

Szerintem olvasd el mégegyszer!

 

Köszönöm, hogy figyelsz!

 

Üdv

Havcs

Előzmény: robicsek (874)
robicsek Creative Commons License 2009.08.23 0 0 874
hát én ugy gondolom, hogyha napnyugta _előtt_ felszállok akárhonnan, és napnyugta után leszállok ott, ahol lehet, akkor rendben vagyok.
Ilyen esetben az indulási reptérnek miért kéne NFVR engedéllyel rendelkezni?

vagy másrol van szo? :)
Előzmény: havcs (873)
havcs Creative Commons License 2009.08.23 0 0 873

...Bár (és ez csak szőrszálhasogatás) az indulási reptérnek nem kell minden esetben rendelkeznie NVFR hatósági engedéllyel...

 

Szia Tamás!

 

Kérlek taníts!

 

A 14-esben ez áll:

 

" Budapest FIR nem ellenőrzött repülőterein napnyugta és napkelte között VFR repülések csak akkor végezhetők, ha ezt a légiközlekedési hatóság az érintett repülőtér számára külön engedélyezte "

 

Elárulnád, hogy milyen esetekben lehet kivételt tenni? Azaz mikor indulhatok el napnyugta után egy olyan repülőtérről, amelynek nincs engedélye éjszakai VFR működésre?

 

Természetesen csak olyan választ fogadnék el, amely a hatályos magyar jogszabályokban van leírva.

 

Tényleg érdekel, nekem nem szégyen, ha okosabbtól tanulhatok!

 

Üdv

Havcs

 

ps.: manapság ritkán hallani a frekin, csak nem szabadságon vagy?

Előzmény: széles tamás (872)
széles tamás Creative Commons License 2009.08.23 0 0 872
Gondolom ezt nem nekem, hanem Thomasz82-nek szántad.

Ettől függetlenül köszönöm, hogy így összeszedted pontokba az NVFR kritériumait azok számára, akik még nem hallottak erről. Bár (és ez csak szőrszálhasogatás) az indulási reptérnek nem kell minden esetben rendelkeznie NVFR hatósági engedéllyel. :-)

Drága "zar116" barátom!

Talán itt, talán a zirányító topicban évekkel ezelőtt már boncolgattuk ezt a repterv, transzponder kérdést.

Jómagam is amellett vagyok, hogy aki a reptér légteréből (korzetéből) kilép az rendelkezzen ezekkel. Akkor sokan azt hoztak fel érvként, hogy a transzpi nagyon sokba kerül és ennek kötelezővé tételével sok kisgépes lehetetlen helyzetbe kerülne. Tudja fene, ezt még el is tudom fogadni, de azt nem értem, hogy miért nem tették még kötelezővé legalább az FPL-t?

Akkor az ilyen (ejtőernyősök felett elhúzó) gépek pilótái nem kerülhetnének eme kényes helyzetbe, mert már akár a repterv leadásakor információt kaphatnának az útvonalukat érintő dolgokról. Ennek tudatában vagy más útvonalat tervezhetnének, vagy az indulás időpontját módosíthatnák hasonlóan a SLOT-okhoz, hiszen ez sem más, mint az, hogy adott légtérben egyszerre ne szerepeljen több légijármű, mint azt a biztonság elviselné.

Többször említettem már, hogy célszerű lenne a PPL tanfolyam anyagába beiktatni egy pár órát, amit az irányítók tarthatnának esetlegesen egy aktív Igló utcai látogatással, vagy néhány archivált anyag vetítésével kombinálva.

De sajnos rá kell döbbennünk, hogy mi itt irogathatunk mindenfélét, dönteni mások fognak.

Az pedíg, hogy néhány nagygépes capt miért nem ad le FPL-t? :-)
Csak tippelni lehetne, de azt nem szeretnék. :-) Ha viccesen akarnék fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy hozzászoktak, hogy ezt a jobboldaliak (nem politikai értelemben) elvégzik. :-)
Előzmény: repülésszerető (843)
zar 116 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 871
Mit vársz a kisgépes bohócoktól, amikor egy Maléves pilóta is, amikor átül a kisgépre, azt mondja, hogy minek a FPL? Sajnálja azt a 2 percet, hogy telefonon leadja, aztán meg a frekin bejelentkezve mondja, hogy nincs FPL-em, kaphatok kódot? Az ilyenek konkrétan elmennek a p***ba.
Előzmény: repülésszerető (849)
parakacsa Creative Commons License 2009.08.22 0 0 870
A menüből kivettem, mert már nem aktuális. Annyira viszont nem fontos, hogy eltegyem az archívumba. Köztes megoldásként egyelőre nem törlöm le:
2009.aug.20 "ünnepi" korlátozások
Előzmény: parakacsa (869)
parakacsa Creative Commons License 2009.08.18 0 0 869
Aktuális légtér korlátozások:
www.galatech.hu/pg
Infóért lehett klikkelni:
- a három marker egyikére
- a színes területekre
A dupla-klikk nagyít és középpontba hoz
Az egér-görgő kicsinyít/nagyít
Vgyuri Creative Commons License 2009.08.11 0 0 868
Ebvben igazad van, amikor ez a válasz belém rögződött, 16e forint még nem ennyit számított
Előzmény: robicsek (867)
robicsek Creative Commons License 2009.08.11 0 0 867
>ami viszont nem mindenkinek megfizethető.

félóra repülés ára, nem hinném hogy aki repül, annak ez komoly gond lehet.
..az igaz lehet hogy nem mindig naprakész.
Előzmény: Vgyuri (866)
Vgyuri Creative Commons License 2009.08.11 0 0 866

A Maracskó korántsem naprakész, teljesen ki van szolgáltatva reptérüzemeltetőknek, akik vagy beküldik a változásokat, vagy nem. Én LHDC-ről 5éves adatokat javítottam ki az idén. A többi miért lenne jobb? Emellett a Maracskó netes térképe nyomtatásra kicsi, nyilván nem akar konkurrenciát csinálni a nyomtatott VFR Manuálnak, ami viszont nem mindenkinek megfizethető.

 

Az énáltalam javasolt oldallal jól kiegészíthetnék egymást a Maracskóval, főleg a földrajzi háttér frissességében, ami munka és idegenforgalmi repüléseknél lehet érdekes. Ha meg lehetne valósítani az adatcserét a két oldal között, már régen készen lenne. De az erre vonatkozó kérdéseimre Maracsko Sanyi, aki egyébként másban igen készséges, nem is válaszolt. Ha beszélsz vele Tökölön, akár rá is kérdezhetsz.

 

Végülis arról van szó, hogy a Maracskó helyi térképei is vektoros alapúak, az első darabokat még Varga Gábor készítette Coreldraw-ban. Ha azokat átadná, akkor fel lehetne tenni az új egészországos térképre, amiből viszont ő visszaszedegethetné magának a reptéri részeket folyamatosan frissülő földrajzi háttérrel.

 

Előzmény: robicsek (865)
robicsek Creative Commons License 2009.08.10 0 0 865
hát, ezekre a maracskó van.
de ahogy nezegetem az uj ICAOt- nagyságrenddel jobb mint a régi volt.
Előzmény: Vgyuri (863)
zebramonguz Creative Commons License 2009.08.10 0 0 864

A0812/09 NOTAMN

 

A) LHCC  B)0908100600 C)0908171600

 

E) TEMPORARY RESTRICTED AREA ACTIVATED WITHIN 1KM RAD CENTERED AT POINT 473311N 0190316E

 

F) GND  G) 2000FT AMSL

 

(Óbudai sziget)

 

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2009.08.08 0 0 863
Majd lesz, ha segítetek a reptér környéki rajzokkal. (NDB, forgalmi kör, kiemelkedő pontok stb.)  Ld. a korábbi beírásomat a netes naprakész exportálható (nézhető, nyomtatható, Oziba áttölthető.)
Előzmény: robicsek (861)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.08.07 0 0 862
ORULJUNK AMI VAN:)) kis orszag kis lehetosegek:))))
Előzmény: robicsek (861)
robicsek Creative Commons License 2009.08.07 0 0 861
A jeppesenben meg nincs benne minden reptér, meg ami benne van, az se jol, pl mind Csákvár, mind Tököl nála abandoned. és azé a kettő státusza nem igazán ugyanaz:)
egy szó mint száz, nincs VFR célokra tökéletes térkép, ugy tűnik.
Előzmény: _Hypo_ (860)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.08.07 0 0 860
:))) ja a jepp i is megvan nem a legujabb a tavalyi de az szerintem eleg jo lett sokkal atlathatobb olvashatobb foleg fent izzadva a repulon. De azert mind kettot szoktam vinni.

Nalunk ez is olyan tipikus magyar:)
Előzmény: robicsek (856)
GYA Creative Commons License 2009.08.07 0 0 859

A térképnek kéne az érvényes rendeletek alapján készülni, de mint azt tudjuk ez nem mindíg sikerül.

Reméljuk a mustaniban nincs bug.

Előzmény: Vgyuri (858)
Vgyuri Creative Commons License 2009.08.06 0 0 858

Ők viszont nem engedhetik meg maguknak, hogy előre lássanak :-)

 

A magyar pilótának meg nem a térkép alapján kell repülni, hanem a rendelet alapján. Persze abból elég nehéz kitalálni, mi az ami beleesik.

Előzmény: robicsek (856)
Vgyuri Creative Commons License 2009.08.06 0 0 857
Ha megszünne, annak a közlönyben kellene legelőször megjelenni, annak a legrövidebb az átfutása. Ami a nyomtatott térképet illeti, mióta számítógéppel készül, nem nagy ügy lefelejteni a határvonal "bélését". (Egy pipa kifelejtése a rétegjegyzékben.) De az is lehet, hogy ők már tudnak valamit :-?
Előzmény: parakacsa (852)
robicsek Creative Commons License 2009.08.06 0 0 856
A 2009-es Jeppesen VFR-on van határsáv.
Szoval, még mindig jo ha van embernél három (ICAO, Jeppesen, meg a jó régi VFR, amiből valamely topikon valaki mondta hogy csinál ujat (vitorlázorepülésen tán? vagy itt?), de nem hallottam rola, hogy kész lenne.
Előzmény: robicsek (855)
robicsek Creative Commons License 2009.08.06 0 0 855
Ja, már majdnem olyan jó mint a Jeppesen (abbol is van uj), bár asszem ez mostmár izlés kérdése.
Előzmény: GYA (853)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.08.06 0 0 854
mar meg is rendeletem:))
Előzmény: GYA (853)
GYA Creative Commons License 2009.08.06 0 0 853

Érdemes megvenni, sokat javult a megjelenés, lényegesen áttekinthetőbb az előzőeknél.

A hátulján pedig van nagyított TMA térkép, végre jól látszanak a légtér határok és az aktuális magasságok.

Előzmény: _Hypo_ (851)
parakacsa Creative Commons License 2009.08.06 0 0 852
Eddig is minden évben biztosra ígérték, hogy eltörlik, de aztán egyes rendészeti szervek mégis fontosnak találták, hogy megmaradjon ez az anakronisztikus Hungaricum. Már csak azt kéne kitalálni, hogy egy ilyen virtuális képződményt hogyan lehetne pénzzé tenni, mint anno a vasfüggöny kimetszett darabjait :o)
Előzmény: GYA (850)
_Hypo_ Creative Commons License 2009.08.06 0 0 851
uhh van uj? na megint lehet vasarolni
Előzmény: GYA (850)
GYA Creative Commons License 2009.08.06 0 0 850
Az új ICAO 500.000-es térképen nem jelölik a határsávokat.

Lemaradtam valamiről? Lehet, hogy végre eltörölték?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!