Azt gondolom, sok olyan kérdés, probléma merül fel, ami itt megválaszolható. Várjuk a kérdéseket, kéréseket és ne feledjétek repülni csak repülési terv feladása után :-)
Látom Te is gondolkodó ember vagy. :-) Vagy már jártál így, ahogy én is. Pár éve kellett egy gépet LHBP-re vinni LHDK-ról, de bizonyos okok miatt (itt nem részletezném) jó, ha öt-hat perccel napnyugta előtt kezdtük meg a gurulást. :-)
Ha havcs jókisfiú lesz, egyszer lecsaljuk a zelefántcsontTWR-ból és elvisszük a zigazi életbe! :-)
Nem tanítalak, mert ahhoz okosabbnak kellene lennem Nálad. :-)
Robicsekegyébként megadta a jó választ. :-)
Most én mondom, hogy olvasd el még egyszer. Nem állítottam, hogy napnyugta után indulok, csak azt, hogy éjszakai VFR repülésről van szó. Természetesen ez olyan válasz, amely a hatályos magyar jogszabályok egyikébe sem ütközik.
Tudom, ritka eset, főleg kishazánkban, de azért lásd be, hogy ha valamelyik reptérről tervezi a késő délutáni hazatérést LHFH-ra egy kisgép és erős szembeszél miatt "lekésné" a napnyugtát, teljesen szabályszerű, hogy áttérjen NVFR-re és LHBS-en szálljon le.
hát én ugy gondolom, hogyha napnyugta _előtt_ felszállok akárhonnan, és napnyugta után leszállok ott, ahol lehet, akkor rendben vagyok. Ilyen esetben az indulási reptérnek miért kéne NFVR engedéllyel rendelkezni?
...Bár (és ez csak szőrszálhasogatás) az indulási reptérnek nem kell minden esetben rendelkeznie NVFR hatósági engedéllyel...
Szia Tamás!
Kérlek taníts!
A 14-esben ez áll:
" Budapest FIR nem ellenőrzött repülőterein napnyugta és napkelte között VFR repülések csak akkor végezhetők, ha ezt a légiközlekedési hatóság az érintett repülőtér számára külön engedélyezte "
Elárulnád, hogy milyen esetekben lehet kivételt tenni? Azaz mikor indulhatok el napnyugta után egy olyan repülőtérről, amelynek nincs engedélye éjszakai VFR működésre?
Természetesen csak olyan választ fogadnék el, amely a hatályos magyar jogszabályokban van leírva.
Tényleg érdekel, nekem nem szégyen, ha okosabbtól tanulhatok!
Üdv
Havcs
ps.: manapság ritkán hallani a frekin, csak nem szabadságon vagy?
Gondolom ezt nem nekem, hanem Thomasz82-nek szántad.
Ettől függetlenül köszönöm, hogy így összeszedted pontokba az NVFR kritériumait azok számára, akik még nem hallottak erről. Bár (és ez csak szőrszálhasogatás) az indulási reptérnek nem kell minden esetben rendelkeznie NVFR hatósági engedéllyel. :-)
Drága "zar116" barátom!
Talán itt, talán a zirányító topicban évekkel ezelőtt már boncolgattuk ezt a repterv, transzponder kérdést.
Jómagam is amellett vagyok, hogy aki a reptér légteréből (korzetéből) kilép az rendelkezzen ezekkel. Akkor sokan azt hoztak fel érvként, hogy a transzpi nagyon sokba kerül és ennek kötelezővé tételével sok kisgépes lehetetlen helyzetbe kerülne. Tudja fene, ezt még el is tudom fogadni, de azt nem értem, hogy miért nem tették még kötelezővé legalább az FPL-t?
Akkor az ilyen (ejtőernyősök felett elhúzó) gépek pilótái nem kerülhetnének eme kényes helyzetbe, mert már akár a repterv leadásakor információt kaphatnának az útvonalukat érintő dolgokról. Ennek tudatában vagy más útvonalat tervezhetnének, vagy az indulás időpontját módosíthatnák hasonlóan a SLOT-okhoz, hiszen ez sem más, mint az, hogy adott légtérben egyszerre ne szerepeljen több légijármű, mint azt a biztonság elviselné.
Többször említettem már, hogy célszerű lenne a PPL tanfolyam anyagába beiktatni egy pár órát, amit az irányítók tarthatnának esetlegesen egy aktív Igló utcai látogatással, vagy néhány archivált anyag vetítésével kombinálva.
De sajnos rá kell döbbennünk, hogy mi itt irogathatunk mindenfélét, dönteni mások fognak.
Az pedíg, hogy néhány nagygépes capt miért nem ad le FPL-t? :-) Csak tippelni lehetne, de azt nem szeretnék. :-) Ha viccesen akarnék fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy hozzászoktak, hogy ezt a jobboldaliak (nem politikai értelemben) elvégzik. :-)
Mit vársz a kisgépes bohócoktól, amikor egy Maléves pilóta is, amikor átül a kisgépre, azt mondja, hogy minek a FPL? Sajnálja azt a 2 percet, hogy telefonon leadja, aztán meg a frekin bejelentkezve mondja, hogy nincs FPL-em, kaphatok kódot? Az ilyenek konkrétan elmennek a p***ba.
A menüből kivettem, mert már nem aktuális. Annyira viszont nem fontos, hogy eltegyem az archívumba. Köztes megoldásként egyelőre nem törlöm le: 2009.aug.20 "ünnepi" korlátozások
Aktuális légtér korlátozások: www.galatech.hu/pg Infóért lehett klikkelni: - a három marker egyikére - a színes területekre A dupla-klikk nagyít és középpontba hoz Az egér-görgő kicsinyít/nagyít
A Maracskó korántsem naprakész, teljesen ki van szolgáltatva reptérüzemeltetőknek, akik vagy beküldik a változásokat, vagy nem. Én LHDC-ről 5éves adatokat javítottam ki az idén. A többi miért lenne jobb? Emellett a Maracskó netes térképe nyomtatásra kicsi, nyilván nem akar konkurrenciát csinálni a nyomtatott VFR Manuálnak, ami viszont nem mindenkinek megfizethető.
Az énáltalam javasolt oldallal jól kiegészíthetnék egymást a Maracskóval, főleg a földrajzi háttér frissességében, ami munka és idegenforgalmi repüléseknél lehet érdekes. Ha meg lehetne valósítani az adatcserét a két oldal között, már régen készen lenne. De az erre vonatkozó kérdéseimre Maracsko Sanyi, aki egyébként másban igen készséges, nem is válaszolt. Ha beszélsz vele Tökölön, akár rá is kérdezhetsz.
Végülis arról van szó, hogy a Maracskó helyi térképei is vektoros alapúak, az első darabokat még Varga Gábor készítette Coreldraw-ban. Ha azokat átadná, akkor fel lehetne tenni az új egészországos térképre, amiből viszont ő visszaszedegethetné magának a reptéri részeket folyamatosan frissülő földrajzi háttérrel.
Majd lesz, ha segítetek a reptér környéki rajzokkal. (NDB, forgalmi kör, kiemelkedő pontok stb.) Ld. a korábbi beírásomat a netes naprakész exportálható (nézhető, nyomtatható, Oziba áttölthető.)
A jeppesenben meg nincs benne minden reptér, meg ami benne van, az se jol, pl mind Csákvár, mind Tököl nála abandoned. és azé a kettő státusza nem igazán ugyanaz:) egy szó mint száz, nincs VFR célokra tökéletes térkép, ugy tűnik.
:))) ja a jepp i is megvan nem a legujabb a tavalyi de az szerintem eleg jo lett sokkal atlathatobb olvashatobb foleg fent izzadva a repulon. De azert mind kettot szoktam vinni.
Ha megszünne, annak a közlönyben kellene legelőször megjelenni, annak a legrövidebb az átfutása. Ami a nyomtatott térképet illeti, mióta számítógéppel készül, nem nagy ügy lefelejteni a határvonal "bélését". (Egy pipa kifelejtése a rétegjegyzékben.) De az is lehet, hogy ők már tudnak valamit :-?
A 2009-es Jeppesen VFR-on van határsáv. Szoval, még mindig jo ha van embernél három (ICAO, Jeppesen, meg a jó régi VFR, amiből valamely topikon valaki mondta hogy csinál ujat (vitorlázorepülésen tán? vagy itt?), de nem hallottam rola, hogy kész lenne.
Eddig is minden évben biztosra ígérték, hogy eltörlik, de aztán egyes rendészeti szervek mégis fontosnak találták, hogy megmaradjon ez az anakronisztikus Hungaricum. Már csak azt kéne kitalálni, hogy egy ilyen virtuális képződményt hogyan lehetne pénzzé tenni, mint anno a vasfüggöny kimetszett darabjait :o)