Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Csak egy bizonyos időszakban gyártottak voltak érintettek. Nekem mindkettő "megbetegedett", de valamikor a 2000-es évek elején a ModellKit-nél visszaküldték a gyárba (egy csomó beteg Eaos kocsival együtt), ott kicserélték a főkeretet, azóta köszönik jól vannak. (Viszont van egy 1046-osom, amin akkor még nem jelentkeztek a tünetek, de azóta zuhant szét.)
Nem értem a kérdést! A képen az eredeti H0-ás MTB M41 2182 mozdony alkatrészei szerepelnek, az átvilágítás miatt a ledek közé és rászerelt PVC és zsugorcső a saját szerelés.
Ha valakinek kedve szottyanna vezérlőkábeles szerelvényt csinálni két III-as korszakos Bbmot közé. Jó, III-as korszakos Bbmot még nincs, de mire elkészülsz a szerelvénnyel, hátha lesz.
Nincs rajta mit köpködni. Jól néz ki! Különösen jó, hogy egyedi ajtót csináltál. (Csak a zárcímert és a kilincset ragasszad fel.)
Ablak kialakítása milyen módszerrel történt? Oldalfal csere, vagy protézis?
A forgóváz Posch-féle KALÁKA III? Ha igen, akkor a pályaszám stimmel ehhez a forgóváz típushoz? Azért kérdezem, mert nem mindegyik lett lecserélve - tudomásom szerint, maradtak KALÁKA I-esek is.
Szívesen. 🙂 Szerintem sem gond, ha nem teljesen egyformák, mert előfordulnak a valóságban is különböző árnyalatú kocsik ugyanazzal az arculati festéssel.
Nézegetek más fórumokat is és a színek kérdése szinte minden egykori keleti blokk ország modellezőit foglalkoztatják (még a 90-es évekből is sok a kérdés).
www.modelyh0.com (itt is lehet festésről és színekről nézelődni - de valamiért nekem most nem nyílik meg a gépen az oldal, mobilon viszont igen)
Van egy oldal egy ütött kopott nyitott kocsi építéséről is, szerintem modellként is jól mutatnak (hasonlót tervezek én is, az építőkészlet már megvan, de kicsit reszelgetni kell még a sorját, illetve lehet, hogy az alját átalakítom részletesebbre, mert eléggé fapados):
Inkább festési ötletként mutatom, hogy egy nagy és kis felületeken történt festés javításokkal is jól nézhet ki egy ilyen kocsi (ez egy Bramos matricás megoldás, de szerintem jobb maszkoló szalaggal és átfestéssel megoldani. A régi makettes tapasztalataim alapján ez a matricára matricát nem egy nyerő ötlet):
Böngészni fogom a kereskedelemben kapható szineket.
Egyébként azt gondolom,talán nem olyan nagy baj,ha van árnyalatban különbség.
A való életben sem teljesen egyformák. Ha a koszolást is bevetem majd,akkor még szembetünőbb lesz.
Egyébként az még kérdés,hogy milyen lesz a kocsi szine ha még kap egy fényes transzparens réteget,a vizes matricák felhelyezése miatt, majd a végleges matt réteg után derül ki,hogy milyen is lesz a végeredmény.
Sajnos ez normális. A legtöbb festék megváltoztatja a színét a száradás során. Még azt sem lehet előre tudni, hogy sötétebb lesz-e vagy fakul. A próbafestésnél meg kell várni, amíg meg szárad. Ez van.
Készítettem néhány képet saját vagonokról. Ott a Roco, illetve van Albert féle kocsi alul-felül és egy Faccpp. A lámpa fénye miatt is van némi eltérés, meg a mobilom fényképezője sem mai darab, kicsit zajos lett a kép, de a színárnyalatok egymáshoz viszonyított jellegét visszaadja).
Lámpa fénynél néztem most este, de a fotón is látszik, hogy nagyon kicsi az árnyalatbeli különbség a kocsiknál. (A Roco picivel világosabb, mondhatni pirosabb - de nagyon minimálisan -, ez persze lehet amiatt is, hogy a többi vagonnál sötétebb alapozót használtak).
A 4 vagon nagyon hasonló árnyalatú és úgy tudom Alberték a saját vagonoknál RAL 3013 (paradicsomvörös) festéket használtak.
Elvileg, ha színkód szerint jó a festék, akkor RAL3013-nak megfelelő modellfestékkel lefestve a Roco kocsival szinte megegyező szint kellene kapni kellene kapni.
Én RAL kód szerint eddig egyedül a Lifecolornál találtam 3013-ast külön, mint egyedileg kérhető festéket (matt-félmatt, illetve fényes típusa van).
Ami befolyásolhatja kicsit az árnyalatot az az alapozó színe (feketére fújva picit sötétíthet, fehér alapozó világosíthatja az árnyalatot).
Albertékéből kiindulva én a RAL3013 paradicsomvöröset ajánlanám a képek és a vagonok színei, szerintem ezzel minimális lesz a különbség (minimális eltérés azért is lehet, mert a Roco vagon nem mai darab, frissen festve minden más).
Sajnos nem tudom, hogy a Roco pontosan melyik színnel festette a vagont, de elvileg a MÁV-nál is használt RAL 3013 paradicsom vöröshöz hasonlít (illetve annak kellene lennie). (Ha van MÁV-os Albert-féle "pirosabb jellegű" kocsi is otthon, akkor érdemes mellé tenni és úgy is megnézni az árnyalatokat.)
Kimondottan RAL színeket modellfestékként innen (lenti link) lehet rendelni (van fényes és mattosabb hatású festék is, rendelésnél erre figyelni kell - a fényesebbre jobban tapad a matrica, de utána mattabbá kell tenni a felületet egy matt vagy selyemfényű lakkal, mert nagyon csillogni fog.)
Ha más felé is szeretnél elmenni színekben, vagy árnyalni a kocsikat, akkor használható még (de az barnásabb árnyalatú) a RAL 8004 (ez régi barnás vöröses hatású kocsit eredményez, a cseh és szlovák IV. és V. eleji epoc kocsik ilyen színekkel mentek, illetve kicsit olyan fakóbb hatású).
Vagy a sötétebb RAL 8012, ami a mai cseh, szlovák, HZ, néhány osztrák, német nyitott teherkocsik színéhez hasonló, illetve annak megfelelő.
Érdemes a festékhez saját alapozót, matt és felült fényesítőt, a keveréshez fehér, fekete színeket, és saját hígítót is rendelni, mert más festék hígítóját nem biztos, hogy bírni fogja. (Elvileg alapozónak a MrHobby Primer 1200 is jó szokott lenni).
Sajnos még nem tudok véleményt mondani erről a festékről, talán a héten eljutok oda, hogy rendeljek tőlük mindenfélét, de eddig nem olvastam rossz véleményt a márkáról, magyar makettezőknél láttam a készletben kapható festékeiket.
Nem elképzelhetetlen ettől függetlenül, hogy keverni kell majd kicsit, ha pontosan ugyanaz a Roco szín a cél.
Illetve ahogy más is írta, nem mindig jó az eredeti MÁV színt használni, mert kicsiben nem fogja ugyanazt visszaadni. Viszont ha minél közelebbi szín a cél, akkor a RAL 3013-nak kellene lennie.)