Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
keresd fel országgyűlési képviselődet és kérd meg, hogy vezessék be számodra az "erdő széle" táblát hogy észrevehesd, hogy mikor értél olyan területre ahol az erdőtörvény rendelkezései szerint engedély nélkül géperejű járművel nem közlekedhetsz csak az ARRA KIJELÖLT úton... Ha ilyen út nem volna, akkor ...
Ha engedély van, akkor minden van. Településeken belül elég sok minden veszélyes. Biciklivel, segédmotoros kerékpárral, rendes nagymotorral is lehet hatalmasat bukni, és nem nagyon védi meg egyik sem a vezetőt. Egyszer láttam, hogy egy fiatal lány bent a városban elég sportosan kanyarodott az Üllőiről a Körútra, eléggé billegett. Észnél kell lenni a cuccal az biztos. Annyira nem extrém mint a Jet man (video).
Gáton tényleg nem szabad menni és az egyértelmű mi a gát.
Bár múltkor amikor a nagy árviz volt Szentendrén quadosok is hordták a homokzsákokat mert mással már tényleg gond volt menni rajta de igy lehetett haladni.
A polgármester meg is köszönte a segitséget csak az ilyen dolgok nem akkora hirek a médiának,mert nem folyik vér.
Egyébként ami rendszám témában van hazánkban az tényleg nevetséges.
jelenleg a hatóságok olyan rendszámot adnak ki amivel nem lehet szilárd útburkolaton közlekedni rendszámos quaddal csak nem szilárdon.
ez a valóságban úgy néz ki,hogy lakott területen ohol 50-el lehetne menni aszfalton azt tiltják mert veszélyes ,viszont lakott területen kivüli egyéb úton 90-el lehet menni és az nem veszélyes.
Furcsa gondolkodás a jogalkotóktúl és több mint elmebeteg ötlet ,ráadásul egy olyan dolog alapján tiltják,ami sehol nincs leirva(differenciálmű).
Kértem róla állásfoglalást,hogy mutassák meg azt a jogszabályt ahol kötelező a diffi de nem tudják csak azt,hogy ennek hiánya miatt nem lehet szilárd közúton közlekedni még rendszámmal sem.
Természetesen csak annak akinek 2005 utáni a forgalmija mert ettől kezdve korlátozták.
A rendszám nem az én találmányom. A rendszám a fejlett országokban inkább csak következmény. A gépi erővel hajtott járműveket hatósági vizsgáztatni kell szerte a világon egy adott teljesítmény felett. A kvad meg nem éppen a motoros roller kategóriája. A terepen járás a másik probléma. Elég sokat előfordulok víz közelében, láttam már nagyon ideges gátőrt, mert egy horgász végigment a gátján normál motorkerékpárral. A kvados kérdést csak jogi úton lehet majd nyugvópontra helyezni és sok idő el fog telni, mire az egyensúly kialakul. Hasonlóan mint a modedautók, vagy majd nemsokára a motoros rollerek is még problematikusak, bár azok itt offnak számítanak, mert nem terepre valóak, viszont a rollerrel ott is lehet menni, ami közlekedés elől elzárt terület. A Go-Ped RIOT ebből is kilóg, mert off-road eszköz.
Egyébként meg ha egy út a közforgalom elől elzárt út és ez jelezve van akkor azon még rendszám nélkül is lehet közlekedni mivel az magánút természetesen a tulajdonos engedélyével.
Gyakorlatban ez lehet saját kert vagy akár erdő is.
Szóval sajnos ebben sincs igy igazad ahogy leirtad .
Az úttal kapcsolatos fogalmak
Út: a gyalogosok és a közúti jármûvek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetõleg magánterület (a közforgalom elõl el nem zárt magánút). Az utak többsége közterületen fekszik, ezek a közutak, míg magánszemélyek területén elhelyezkedõ utak a magánutak. Ez utóbbiak lehetnek közforgalom elõl elzárt magánutak is.
kis segitség.
De úgy látom megint nem olvasol csak lököd az idézéseket,hát akkor megint én is idézek:
26. § (1)[54] A védett természeti területet országos jelentőségű védett természeti terület esetén a felügyelőségnek, helyi jelentőségű védett természeti terület esetén a jegyzőnek, a fővárosban a főjegyzőnek – a természetvédelmi kezelést ellátó szerv útján táblával meg kell jelölnie, amellyel fel kell hívnia a figyelmet a védettség tényére, valamint az ebből fakadó főbb korlátozó rendelkezésekre.
Nem ezzel van a probléma. Ha nem egy közlekedéstől elzárt területről van szó és van út, akkor ha a kvadnak nincsen rendszáma, akkor mivel ott érvényesek a közúti közlekedési szabályok, azért nem mehet. Ott ahol nincsen út, mert mondjuk mező, vízpart, vagy egyéb van, ott valami más jogszabály fogja tiltani. Alapvetően minden terület valakié. Ha letérsz az úthálózatról, akkor birtokháborítást követsz el. Ha valahol engedik, ott lehet kvadozni, jelenleg azt hiszem ez a helyzet jogilag. A természetvédelmi jogszabályokat majd azok mondják, akik értenek hozzá. A vízügyesekkel például egyáltalán nem érdemes tengelyt akasztani helyismeret nélkül, mert azok kemény népek.
"(2) Az erdőterületen kerékpározni és lovagolni, motorral, illetőleg gépkocsival közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad. "
Nos ha felismered az erdőt (tételezzük fel!) és nincs a fenti célokra kijelölt út, akkor már ne is menj tovább.
"85. § Aki az erdőterület látogatását korlátozza, az köteles a helyszínen a megfelelő tájékoztatásról gondoskodni "
emlékeim szerint ez olyan estekre áll, amikor mondjuk a vadászatok miatt nem karják hogy a túristák lővonalba kerüljenek, és korlátozzák a hazsnálatát. vagy mondjuk fakitermelés miatt az engedély egyébként nem kötött átgyaloglókat korlátozzák.
persze lehet hogy nem ismered fel azt hogy erdőbe értél, de attól még az erdőtörvény adott.
p) „Motorkerékpárral behajtani tilos” (42. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra kétkerekű motorkerékpárral, oldalkocsis motorkerékpárral és motoros triciklivel behajtani tilos;
Te a gyakorlatrol beszelsz, ahol valoban szamithat, hogy van-e tabla, vagy sem. En (es talan nem csak en) meg az elmeletrol. Elmeletben pedig szerintem akkor is el a tilalom es a vedett minosites, ha nincs kijelezve. Vagyis nem nem ertjuk egymast, csak elbeszeltunk egymas mellett.
Mindenesetre ha a teruletrol kizavarhatnak, az is a terulet vedettsegen alapul gondolom, viszont akkor elvileg akar buntetni is lehetne, nem? Mert szigoruan veve a logikadat, ha nincs tabla, ki se zavarhatnanak...
Mindazonaltal remelem abban egyetertunk, hogy a vedettseg meg johiszemu nem ismerete sem mentesit a szabalyszeges alol. Legalabbis elmeletileg. A gyakorlat ugye attol is fugg, hogy elkapnak-e :-) es hogy ha igen, mikeppen ertelmezi a helyzetet a hatosag, aki elkapott...
Nem olvastok elég figyelmesen. Az nem segít rajtuk, ha lerúgják a táblát, sőt.
1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről: "2. § (5) A törvénynek az utakra vonatkozó rendelkezéseit az út műtárgyaira és tartozékaira, a közutakra vonatkozó rendelkezéseit - a 8. § (1) bekezdésének h) pontja, a 11. § (2) bekezdése, a 30. § és a 43. § kivételével - a közforgalom elől el nem zárt magánutakra is alkalmazni kell."
Ha tehát nincsen tábla, akkor egyrészt pont olyan, mintha a forgalomban kvadozna egy rendszám nélküli holmival, és ehhez jön még hozzá az összes többi bünti, ha elkapják. A honvédségi területek lennének jók, mert ott lehet eltérő szabályozást alkotni.