Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
égőhöz papír rá a fa alulról begyújt 2-5perc alsó ajtó bezár kazán indít. Aztán attól függ mennyire sikerült vagy azonnal megindul lent az égés vagy kel neki egy kis idő.
Meg tudja valaki mondani hogy Pyrogasnal,amikor bepakoltam a fát,menübe rámegyek hogy ON,visszaszámol(alsó ajtó ugye résre nyitva) ,majd begyújtom a fát,akkor a kémény csappantyúnak még zárt állapotban kell lennie?(azaz betolva?) Hány foknál nyitjátok a kémény csappanytút és zárjátok be a lennti ajtót? Bocs,amatőr,de szerintem valami nem stimmel a hozzá kapott leirással..
És ráadásul nem is biztos hogy annyira távolságfüggő mint sima úton. Nagyon nem mindegy honnan kell kihozni. Hogy közben agyonamortizálód a járművet, gumit futóművet sok tonna cipelése közben, vagy csak ki kell gurulni egy lebetonozott erdészeti úton...
Mi a nem messzire? Abba is gondolj bele, hogy ha a fuvareszköz nem az erdészeté, hanem szabadúszó fuvaros, akkor neki egy kvázi körfuvart kell számoljon kb saját telephelyétől a saját telephelyéig.
Elindul, elmén a fáért, elmegy hozzád, lerak, aztán hazamegy a telephelyre. Lehet hogy tőled a fa mondjuk húsz km-re van, aztán ő meg megy mondjuk ezzel hatvanat.
Figyelj, abból indulj ki hogy a szomszéd faluban a tüzépes mondott nekem 9ezer forintot egy olyan teherautójára, amivel ide tud nekem hozni két tonna (kb másfél köbméter). A szomszéd faluból, ahol a tüzép a házunktól konkrétan 6km-re van. Oszt az egy hót hétköznapi 5tonnás billenőplatós autó, még csak nem is darus, meg semmi.
Ha a jog alkotó azt mondta volna, fa 30e/m3 fuvar 8e/m3 és ezt fizesd ki az erdészetnek ő meg oldja meg biztos ment volna annyiért is. ÉS ez lett volna korrekt a fával fűtőkkel szemben.
Hát, gondolom a fuvarosnak is ugyanúgy 75%-kal lett drágább a lidliben a vaj, meg a minden is, meg az autószerelője is valszeg drágábban dolgozik a teherautóján, mint régebben.
Az erdőterületnek van egy tulajdonosa, ő rendelkezik a benne lévő fával, és ehhez jön a hatóság, aki megmondja hogy mivel rendelkezhet (azaz pl. mit vághat ki). A két nagy csoportja ezen erdőknek a különféle állami jellegű szervezetek, ilyen olyan parkerdő, stb, a másik tulajdonosi kör pedig a magánerdőségek magántulajdonként.
A kiadott tüzifa rendelet az ez első csoportra vonatkozik. Az adott parkerdőnek erdészetnek meg nincs kötelezettsége olyan irányban, és nem is dolga, hogy a végfelhasználó felé ,megfelelő "helyzetbe" hozza a faanyagot. Persze ezen szervezetek bevonnak, bevonhatnak különféle alvállalkozókat is a kitermelésbe, de nekik sem ez a dolguk, hogy kivigyék ide oda a faanyagot, ahol egy magánszemély is fel tudja venni. Erre semmi és senki nem kötelezi őket, alapvetően nem is magánszemély részére árusítanak/termelnek fát.
Neked egész jó árat mondtak szállításra, mert ezek szerint könnyen kihozható, nálunk ennek több mint a duplája a szállítási tarifa, és nem is lehet akármivel kihozni. De ez persze körzetenként változhat. Egy másik Pilisben élő ismerősnél pl konkrétan 300 méterre a házától van a rakodótelep, és széles betonút vezet oda. A peche az, hogy csak 6 méteres rönkök vannak - bár semmi nem tiltja, hogy ő maga a helyszínen elvagdossa.
Szóval nagyon változhat tájegységenként, területenként a helyzet, nálunk - mondjuk ki - megszívtuk.
A következő meg egy 1988-as 6x6-os darus kamaz, pótkocsi nélkül 12.5 millióért.
De van a hahun hétszázezret futott darus szerelvény 35 millióért meg, meg tíz éves gép száztíz millióért. Szóval azért ez nem a buli, hogy veszünk másfélér’ egy Gaz66-ot papír nélkül, oszt had fusson a szekér. :)
Na meg aztán nem biztos, hogy minden napra van egy kanyarja. Majd ha lesz annyi tüzifa, akkor talán. Meg ha lesz, aki megveszi, meg ki is tudja fizetni.
Persze lehet, hogy most kell venni egy ilyen öreg szerelvényt, oszt tavaszig gennyesre lehet keresni rajta magadat, akár még az is lehet.
Persze, de azért a matek nem egészen így megy ugye. Egyrészt fogyaszt a szerelvény 45-65 litert százon. Egy modern vadiúj nyerges autópályán elvan 25-35 literrel.
Aztán kiadásnak ott van még az útdíj, azt is nézd meg, mennyi rá.
És akkor nézzük, a legolcsóbb rönkszállító szerelvény most a hahun ez a gép, 11 millióért (plusz áfa), és akkor ez egy laprugós (nem légrugó ám, meg ilyenek) 21 éves rom.
Hát, póttal se nagyon tud elvinni húsz köbméternél többet egy kanyarral. Azért hasonlítottam pont a 12 tonnás KCR-es autóhoz, mert az tud vinni gyakorlatilag 5 tonna körüli terhet.
És az amúgy full reális. Nem terepes KCR-es autóknak simán ennyi a fuvardíja mondjuk Pesten belül. Tetszőleges 12 tonnás KCR-es autó 60ezer, amiben van egy óra daruzás, oszt jónapot. És akkor annak nem biztos hogy van rönkfogója a daruján, csak egy horog, vagy még extrának egy raklapvilla, hogy le tudja a téglát rakni nálad, oszt annyi. A felépítménye se rönkfára van, nincsenek rajta rakoncák. Szóval ebből a szempontból nézve az önrakodós rakoncás autó rönkfogóval, az egy ritkább, speckóbb jármű, azokkal meg mindig felárat kell fizetni a fuvarosnál, pont ahogy drágább a hűtős kamion mint a ponyvás.
igen nincs előírva, de ezzel az erővel mondhatná azt is, a vállalkozó kidönti, feldarabolja te meg menjél be az erdőbe és hozd ki ahogy akarod, túloztam persze hisz az erődnek se tenne jót ha mindenki begázolna eszetlenül
ami a nagyobb baj, beszéltem a fuvarossal 5m3 60e, háááát holnap felhívom a régi kereskedőmet nála a 3 héttel ezelőtti ár -51e hasított méteres fuvarral együtt-, hogy változott a hatósági ár függvényében
"Szerintem azért kutya kötelessége olyan helyen átadni a fát egy erdészetnek ahova önrakodós közúti közlekedésre alkalmas rendszámos autó be tud menni"