Igazad van. Ezert szokom irni mas topikokban is, hogy amennyiben a falszerkezet jol van megtervezve, akkor ami telen belejut, az nyaron kiszarad / nehez falnal, konnyuszerkezetesnel ez nem tema, ott bele se jut/ .
Nehezen kivitelezheto es abszolut felesleges. Szerintem a rekuperator es a csovezes eleg nagy legellenallast fog letrehozni. Igy eleg lesz a befuvo es az elszivo helyek segitsegevel beallitani a legmennyiseget.
Szerintem egy kicsit túl van lihegve ez a pára dolog, ha vagy így, vagy úgy, de szellőztet az ember, és a páratartalom nem ér el egy bizonyos értéket, akkor nem lesz gond vele. (Bár én nem fizikus vagyok, csak próbálok tájékozódni.)
Amennyiben a szelloztetes megfelelo, akkor a belso paratartalom is kordaban tarthato, igy a falakon sem jut ki tobb para.
A ventinek meg van adva a szallitasa ellenallas nelkul, ami nalad 800m3 orankent , de meg van adva a legnagyobb nyomasa is, amit lezart vegnel kepes letrehozni /viz oszlop magassag/, pl. 700Pa. A rekuperatorodon is meg van adva a nyomasveszteseg.
Amennyiben a befuvo agon /friss levego / kevesebb a legmennyiseg, akkor eleg a venti szivo agat / elhasznalt levego/ szukiteni, ez nem terheli feleslegesen a ventit.
Hát. Problémák mindig vannak. Ha meg túlnyomásos, akkor a pára is megy a falba, így a fal és a 20cm PS közé is juthat. Sose tudjuk meg, melyik károsabb. (remélem)
A 2 mókuskerekes venti légszállítása simán vagy 800 légköb/óra a legnagyobb fokozaton. Ezért gondoltam, hogy elég lenne felezve is. Fogalmam sincs, mennyit fog majd a hőcserélő, csövezés.
Mit lehetne még tenni az asszimetria érdekében? Egyik oldalt hagyjam falsra járni kicsit? Ha fojtom, akkor fogja a tengelyt, így a másik oldalt is.
<<< De mivel az elszívó ágaim kisebb ellenállásúak (rövid szakasz, kevesebb törés), számítok rá, hogy meglesz a kellő túlnyomás.>>>
Akkor nem tulnyomas lesz ,hanem alulnyomas ,tehat az infiltracio vegett nem kifele ,hanem befele a hazba fog a reseken aramlani a levego. A befuvo oldalon kell tobb levegot nyomatnod befele.
Ez lehet az egyik buktató, amiért mégis 2 ventit kell alkalmaznom. De mivel az elszívó ágaim kisebb ellenállásúak (rövid szakasz, kevesebb törés), számítok rá, hogy meglesz a kellő túlnyomás. Vagy pont nem. Majd kiderül.
Bocs, hogy beleszolok. Amennyiben ketto az egyben lesz a venti, akkor fogsz tudni tulnyomasos rendszert letrehozni? Mert szerintem a szelloztetorendszer akkor o.k., ha tulnyomasos, mert akkor minden szag marad a sajat helysegeben es onnan van elsziva. Ha egyenlo nyomasu, akkor az infiltracio okozhat problemakat.
Oda teszed, ahova csak akarod. Vannak bizonyos elvek, amiket célszerű figyelembe venni, de nem olyan jelentős szerintem ilyen kicsi légmozgásnál. Ha fűteni akarsz vele, akkor kötöttebb, hogy hova teszed.
Főcsatorna+ leágazások többnyire olcsóbb. Nincs értelme szobánkénti be és kifúvásnak. Korábban leírtuk hogyan kell.
Kell 2 db jóminőségű venti. Én megpróbálom 1 motoron lévő 2 mókuskerekessel megoldani ki és befúvást egyszerre (próbaként), ha beválik, akkor csökken a fogyasztás, ha nem, akkor van még, tudok külön is betenni 1-1-et.
Kellenek még csövek. Ez lehet sokféle: padlóban vezetett, mennyezetben, padláson. Van sima, flexi, szigetelt flexi. Árak 400-3000/m-ig. Hozzávaló befúvó és elszívó nyílások, idomok. Nekem megáll az egész 400E-ben, több tuti nem lesz.Kis kézügyeséggel össze lehet rakni.Esetleg minimális lemezmunka.
Az ára a hőcserélőnek minden nélkül 300E, MO-i átvétellel.
A méret csak jó. Mivel lehet vízszintesben, kis döléssel, nincs olyan lakás, ahol ne lehetne neki helyet találni (padlásra). Én inkább hiszek 60 kg aluminiumban, mint 8-10 kg PP-ben. Hoszabb távon ez a jobb. Ezt földcsövezés nélkül használhatod télen, bármiféle villamos előfűtés nélkül. Ráadásul ha alacsony légárammal használod, brutálissan magas a hatásfoka (100-150/h)
meg lehet tudni a nagyságrendi árat? edfdig a duplex rc 230-as mellett voksoltam (270 + áfa körül), s egyelőre vagyok is, mert ennek a mérete valami giga nagy. ellenben az ár lehet nyerő elvinne...
Aluflex csövem van valamennyi, az elszívó ágak már be vannak burkolva. A befúvó oldal nincs meg, az meg kell, hogy hőszigetelt legyen, meg a szigetelés jót tesz a hanggátlásnak is, mert befelé lyugatott tudtommal. Befúvóm még semmi nincs, pedig az is kell most 3-4 db. Hangtompítást rakott be valaki? Milyet?
A kisebbet vettem (360-380-as), mert az a helyzet hogy ugyanakkora a hőcserélő rész, mint a nagyobbnál, csak a nagyobbon a csőcsatlakozások 200-asak, ezen meg 160-as. Viszont 50E a különbség. :-/
A súlya 65 kg + a keret. Vagy 2 méter magas 50*55-ös.
Merre laksz? Gondolom nem akarsz több száz km-t bumlizni. A hőszigetelt cső mire kell? A légvezetékeket sz.tem olcsóbb spiró-csőből csinálni és utólag üveggyapottal körbetekerni. Itt nézz körül (Itt vannak letölthető árlisták): Novospectrum, Termicon, http://tibo.hu, Isoglobe, Tétény-ker, http://feszt-q.atw.hu/arlista.html Van még: Airvent, Aldes Hungary (itt vettem az állandó légmennyiség szabályzókat meg a résbefúvókat), Maico, Lindab, Schako, Trox.
Kéne vennem szűrőket. Megvettem végül a BARTOSZ hőcserélőt ventik minden más nélkül. Ahogy nézegetem (hatalmas darab!) megérte az árát. ELkezdem összerakni a szellőzést, gyűjtöm a maradék anyagot. Írhattok tippeket beszerzésre. Kellenek hőszigetelt csövek még.
Igen, a kidobott levego 83% hojet ujrahasznositja,de mivel el.energia hajtja a ventiket ,igy azok fogyasztasa reven a vegeredmeny 60% megtakaritas. A ventik altal termelt hot nem szamoltuk nyeresegnek, pedig az is tesz valamit. Lenyegeben a sokretusege vegett nagyon hasznos. Ha kell szelloztet, ha kell a fozes hulladekhojet elosztja a hazban. Nyaron fozeskor elviselheto a levego a konyhaban , mivel gyors elszivas reven kijuttatja a folosleges hot a konyhabol. Furdo ,WC szelloztetese stb.
7db 3meteres SPIRO cso van egymasba csusztatva. Igen, harom 90 fokos konyok is van a csovekhez beepitve, mert csak U alakban fert el a padlason es rajtuk 10 cm -es ISOVER szigeteles.
Tehát cirka 130e Ft + infláció. Továbbá 60 %-os megtakarítást lehet vele elérni?
Tudom, hogy csak megtakarítsi céllal nem érdemes számolni, inkább a komfortérzetet növeli és egyformán cserélődik a levegő, ami a jól záródó nyílászáróknál nagyon fontos.
3 db 7 m-es 125-ös cső könyökökkel van belül, kívül pedig a vastagabb.
Nalam a rekuperator resz 21 meter hosszu 200-as csoben 125-os cso. 2db venti RM125 es RM160 . Vezerles tel/nyar , valamint gyors es lassu. Legcsere gyors uzemmodban 202 m3 /h. Meres alapjan szamitott hatasfok 83% /csak a rekuperatoron /. Az egesz rendszer hatasfoka 60% . Az egesz rendszer 16000Szkk volt. Ha ugyes vagy, 2 nap alatt osszeszereled.
(Bocs, ha olyat kérdeznél, amit már írtál.) Milyen hosszú a cső a csőben rész? Tehát ahol a bejövő levegőt átamelegítheti a kimenő hője? Ez mennnyibe került? És a többi?
Nalam specialis filter nincs a beszivoagon. Csak egy moshato szuro, ami inkabb a rovarok ellen ved . Rendszer tervezeskor ,a filter legellenallasaval is szamolnod kell !
A jobb szellőző gépekben F7-es szűrő van, ami 1-5 mikrométer nagyságú port, koszt megfogja. De érdemes a szellőző gép elé még egy durvaszűrőt Pl. G3-ast tenni. (Csak német leírást találtam) Egyébként mekkora pl. a parlagfű pollenje?
Mivel nálad már működik a szellőztető, ezért elsősorban hozzád intézem a kérdést:
Gondolom szűrő is van a szellőztetőben, a virágport kiszűri? A nejem alergiás a penészgombára, parlagfűre,... Mivel a gépi szellőztetés megfontolandó a jól záródó nyílászáróknál, amennyiben kiszűri ezeket, nálunk elengedhetetlen lesz.
tolmácsolnám, Szerinte az én esetembe ahol kb 2 szinten összesen majd 500 légköbméter lessz oda az általunk rajzolt ellenirányu szerkezetből egy 40cm széles és 1.5 méter hosszó ezköz megépítését javasolja. Hát nemtudom. . én keveslem megmondtam neki hogy én megépitem majd a házhoz de ha nem lessz jó akkor átpaszirózóm a lamellákon, garanciát vállalt.
JAhh a vastagságát szerinte (házi készítésnél ) fölösleges a levegőt vezető csőnél nagyobbra méretezni mert az a "felett" vagy "alatt" lévő lamellákon a légáramlás ugyse lessz olyan ezáltal a hőátadás sem teljes.