végül fogtam a flexet és a kormánycsutka ütközőjéből lekapartam, kb. 1,5mm-t. így a szarvakat koppig előretéve épp hogy csak beleér a szpoilerbe a kezelőszerv műanyag része és a másik felén annyi hely marad a tank és a markolat közt, hogy tudjak gázt adni, tehát nagyjából elmegy kategória, egy elfogadható kompromisszum.
viszont más bajom van:
honda VFR 750 RC36, felmelegszik a motor, és elkezd járkálni az alapjáratom. először magas majd pár másodperc múlva kezd esni és max 5 másodpercen belül le is fullad. utána meg csak félig ráhúzott gázzal tudom beindítani.
páran a gyertyákat mondták, vettem is szezon elején de még nem sikerült berakni. sima túrázos vagy közúton odahúzós üzemmódban sosem volt ilyen, a karburátorok szezon elején szét voltak szedve, tiszták. a szlalomon jött elő először a hiba meg a gokart pályán is. kellemetlen mert szűk fordulóban a bólya körül koppig kitekert kormánnyal le tud állni és akkor koppan a bukócső a lovak meg lefexenek. ha gázt adok akkor meg nem marad a szűk íven mert hirtelen megindul. feltekert alapjárat sem okés...
Elbeszéltek egymás mellett. Egyikőtök sorba berakná a megszakítóval a próbaizzót, másikotok a megszakítóval párhuzamosan kapcsolná. Mindkettőnél a megszakítás pillanatának állapotváltozása indikációban tör ki az izzón. Tehát alkalmas a beállításra.
Egy amerikai cégtől volt a kiemelő és a kormány az ő képüket raktam fel mert nem fotózom le minden motorunkat. Akkor nem lenne időm dolgozni. De a végeredmény ugyan így néz ki. Olcsóbb volt mint legyártani.
Igen hátrébb van a kormány erre hívtam fel a figyelmedet az előző írásomban. Nem elég megemelni agy egyszerű bakkal.....
Ismert személy itt a fórumon, neki csinálom a siklóernyős trike-ot. És látható röptében a (legalább is vázában) mintának használt gyári rotaxmotoros PPG trike-ja.
Egyszer a Jawa Mustangon sikerült olyan utógyujtást belőni hogy rugásra a tompító az út közepén landolt a járdáról,a kocsik között.A szomszédos házakból meg kijöttek az emberek.Mikor tuti lett a beállítás,akkor meg elszakadt a lánc a sok pacitól :-D
csak ne legyen gombás az a köröm :-) igazából azt szerettem volna kérdezni, hogy ha pl- felső holtpont előtt 3mm re akarom belőni akkor a kalapácsnak mit kell éppen abban a pillanatban vagy inkább azon a helyen csinálni? a 350esen az egyik gyújtás halott volt meg a kalapácsa is csálé kicsit. túl sokat nem játszottam vele beértem annyival hogy begyulladt és ment de ez hosszú távon nem buli.
Fix előgyújtást beállítani,az egy eléggé macerás dolog.
Ha jól húz,lerúgja a lábfejedet ha be akarod rúgni,ha meg megúszod sípcsont törés nélkül az indítást,nem húz rendesen.Úgyhogy erre elég nehéz támpontot adni,kisérletezni kell az eddig bevált.
Kalapácshézag: 0,4 mm, régi de bevált módszerrel,körömvastagságnyi. :)
hogy kell a kalapácsos gyújtásnál az előgyújtás belőni? azon kívül, hhogy amikor a szikrát adja, van valami aranyszabály? mennyi a tuti kalapácshézag? mi van ha a kalapács kicsit csálé, nem ül 100 %ban az üllőre?
innét a fórumról ha bárkit érdekel most vasárnap délután 15:00-tól miénk a gokartpálya Dunaszerdahelyen (Dunajská Streda). Zártkörű a rendezvény de nyitott a társaság akiket a motorozás élvezete motivál. Lesznek felrakva bólyák is pár helyre a szlalom gyakorlás miatt, egyébként meg lehet neki tolni ami a csövön kifér ill. amíg bírja az ember dönteni :-)
A költség osztódik a résztvevők közt. A múltkor fejenként 10EUR-ra jött ki.
Győrtől északra kb. 40km.
Ha valakit érdekel a telefonszámom +négyhuszonegy 905 ötnyolcöt 373
létezik a gileranak testvére elvileg 17-es kerekekkel, de azok nem éppen az izlésvilágomat tükrözik, ennek ellenére elkezdtem keresni egy ilyen szálat is.
a kawás tippet kösz, kb. melyik évjáratban kell gondolkodni? elkezdtem 400 as VFR-t keresni pont emiatt, a tengelytávja jóval kisebb a japánok meg egész jókat mennek velük szlalomon. aztán arra jutottam, hogy az az 1,5-3ezer eurós kategória min. átalakításokkal együtt, ennyit viszont ebben az évben nem szeretnék rászánni.
kormány van kis időt csalnék ki valahogy, ilyen kicsi alutömb is akadna meg marógép is.... kb. vasból hegesztek egy felpattintható tesztpéldányt aztán meglátom, hogy érdemes-e tovább faragni.
Először a küllőkre válaszolnék. Csatári Sanyiék csinálják Békésen, szinte mindegyik veterán börzén kint vannak. Ha szükséged van rá megadom a számukat. Nekem szinte havi rendszerességgel szállítanak küllőket.
A VRF átalakítható, mi csináltunk ilyet. Olyan kormánykiemelőt kell csinálni -persze az ebayon lehet venni is- amelyik ne csak magasít hanem hátrébb is hozza a kormányt. Jobban kezelhető a motor de egy egyenesebb testtartást "kényszerít" rád. De ezt meglátod "verseny" közben előnyös-e számodra vagy sem. Az elejét ne ejtsd be 10 mm-nél jobban mert bár fordulékonyabb lesz de a lágy futóművet túlterheled és egy erősebb féktávon hajlamos lesz megcsúszni. Persze azt sem árt tudnod, hogy hozzá kellene emelni a hátulját...stb. Meg kell hosszabbítani a fékcsöveket és az összes bowdent mert feszülni fognak.
Nem tudom mennyire gondolod komolyan a versenyzést és persze nem vagyok tisztában azzal sem, hogy mennyi kiadást engedhetsz meg magadnak, de "fillérekért" lehet vásárolni Kawasaki ZXR 400ast. Alapból jobban motorozható pályán mint a nagy VFR. A méreteihez képest olyan motorozási élményt ad amit talán el sem hiszel. Nekem volt CBR 400 RR, VFR400 és talán keveseknek adatott meg itthon RVF400, de pályára egy Kawánál nincs jobb.Nem szeretném az észt osztani (közel 10 év gyorsasági szezon van a hátam mögött) csak segíteni szeretnék...a többit az őrszobán
itt a dilemma. fel kéne rakni a VFR-re egy enduro kormányt, hogy koppanásig hajtva is lehessen gázt adagolni ill. kezelhetőbb legyen, a csutka helyett a kormánybilincseket csak-csak megoldanám de a spoilertől nem fér el a magasabb kormány (a szélvédőtartó idom felülrő a kormány fölé hajlik). már most is szinte hozzáérnek a spoilerhez a kezelőszervek. ha nagyon hátratolom akkor meg a tank miatt nem fér el. lebontani meg nem szeretném, mert szezonban átalakítani nem túl jó buli. ja és még a villaszárakat is le kéne engedni 2cm-vel ami automatikusan csökkenti pont a leeresztésnyivel a helyet
talán az a másik kormány szélesebb lesz és talán elfér .... dilemma
esetleg valakinek van valami ráolvasása ami jó felé hajlít mindent? :-)