Sajnos saját gyerekem (még?) nincs, de amit az unokahugomnál tapasztalok, az rettenet. Azt tanulják 0 10-ben fizikából (termodinamika pl.), amit mi a Műszaki Vegyészkaron. Mi a fenének? Semmit se jegyeznek meg belőle szegény gyerekek, legfeljebb meutálja (a nagy részük) a természettudományokat.
A dátumot illetően azt hiszem tévedtem. Illetve kiegészítésként a fenntartó finanszírozhatja tovább is, de így átkerült az "adható" kategóriába, ami tudjuk mit jelent.
A 44/2012. (III. 20.) Kormányrendelettel a Kormány módosította a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendeletet. Ennek értelmében a 65 év feletti személyek ezután is ingyen utazhatnak. Az 57 évesnél idősebb korábban rokkantsági illetve a korhatár előtti nyudíjasok, és a rokkantsági nyugdíjra jogosultak I. és II. csoportjába tartozók is élhetnek az eddigi utazási kedvezményükkel.
Azok a csoportok, melyek az előző felsorolásból kimaradtak, idén már nem kapnak kedvezményre jogosító utazási igazolványt, de a tavalyi utalványukat 2012. IV. 30-ig még felhasználhatják, ha a keretük erre lehetőséget ad.
Ezt ugye kopizod? Elég botor duma. Gondolkodj! Miért épp a kispénzű tanárok tanítanák a pénz imádatára a gyerekeket? Vagy szerinted amelyik családban a pénz az isten, a gyerek elhiszi a tanárnak, hogy a tudás érték? :-)
Az ösztön nem több >mint a tudásom szerint helyesnek vélek! Ezt fejlesztjük ismeretanyag bővítéssel a valóság teljes.teljesebb átlátásáért... tudatosodás. Tudni>tudatosodás>tudatosan élni>fejlett társadalom-infrastruktúra. a jelen oktatásrendszer nem támogatja, az emberiséget, csak a fogyasztói társadalmat.
nem értem az ember társas lény, mégis ember társát öli .. dolgoztatja… kihasználja. Mondhatnám azért él hogy felsőbbrendűségi komplexusát ki élje rajta. Nem értem, a gyerekeinket mi is feláldozzuk az ideológia oltárán, már évezredek Óta. Nem, nem hiszem az emberi társadalom értelmesnek mondhatók közössége. Ha csak országomat néztem hova születésem köt, itt is látom az embernél hatalmasabb a pénz, hisz elvesz minden emberit tőle. S bizony ezt az ideológiát az oktatásrendszeren keresztül kapjuk meg még ha ez hihetetlen is. A nem tudás engedte félelem a társadalmat állítja ön pusztításra, a kiváltságosok túléléséért. Az embert könnyebb irányítani szellemén keresztül, mint az anyagot formázni….teremteni.
Kedves tanítók
A felelősség a szakma gyakorlásának okán, a tiétek, különösen ezzel a hozállással , le sem vakarhatjátok magatokról a társadalom szellemiségéért való felelősséget.
az értelem bizony tudás nélkül mit sem ér, legfeljebb mint erőszak jelenik meg a másik ember kijátszására, le gyűrésére. S ha az oktatás és a foglalkoztatás kultúra ebbe kényszerít....?!?!?!
---a félre értések értelmében, az ember a valóság teremtése helyet/bár isteni hatalommal bír/, beéri a társadalom kínálta javak megszerzésével. ><érti ezt valaki? Imádkozik ahhoz aminek része. Csodát vár , holott nap napra nap teszi. Igaz nem a legátgondoltabban. Annak nevében indít háborút >használja ki>butítja el.. aminek része, bár valóban miért, különbséget tenni tudatos és nem tudatos létezés között, hisz e nélkül a valóság élménye nem volna fen tartható. A pénz csak egyén ill csoportok érdekeit képes szolgálni vagyis valójában megossza a fajt. Élménnyé teszi a birtoklást, a szerzést …. mellette viszont elhanyagolódik a lényeg az életfeltétel. Helyette az egymás kárából szerzett életminőség lép, bár ez halálos csapda /halandóság/. Hisz azzal hogy azt feltételezem, másiktól szerzek azzal csak az életértésem életképtelenségét bizonyítom. Gyakorlatilag a pénzbeveszettség s a javak birtoklása értelmében a ma hatalmasai az emberiség jövőjét veszik el. Egyetlen út van a mai ember szaporulat életfeltételeinek biztosítására, a megfelelő technológia létrehozása, ajánlom Tesla gondolatait újra gondolni, + a biológiát/én ezzel próbálkozom/..
A biológia> hatása <a teremtőre/ember/ az anyagra, teremtő/ember/>hatása< a biológiára az anyagra..
a szeretet élménye akkor válik elsődlegessé, ha az egyed életét külső erők determinálják végesre. Így ennek intervallumát nincs miért tusása részeként értelmeznie, kezelnie, sem a tér-valóság befolyásolhatóságát. S ha az evolúciónak „köszönhetőn” ezeket a tudása révén már képes is kezelni a szokások, mik a társadalom lényegét alkotják, mint minden nem tudatos közösségben kerülhet sorra. Hisz csak ily módon lehet jobbítania lét-élet feltételeket minden érző lény számára. Ha a csúcsragadozó, teremtővé válik. S már a teret teremti, hol élményeit-gondolatait megélheti. "Haláltalanság kapuja kitárva" /Gautama/"
úgy tűnik az oktatásrendszer, bár nem csak a magyar, inkább szoktatás rendszer. Hisz nem jelenik mag az evolúció, mint tudatosodás, csak mint valami feltételezés. S az évezredes működés képtelen hierarchikus gondolkodást terjeszti ahol elég 1 vagy néhány teremtő is a valóság helyes üzemeléséhez feltételezésből kiindulva, neveli a társadalmat ezen szellemiség elfogad -ásására.
Az „isten fogalom” általam megismert értése értelmében. Az istent -valló, a felsőbbrendű elismerésével, gyakorlatilag lemond énjéről, s elfogadja azon társadalmi szokásokat, amit a közösség valóságképként megismert. Lemond, ennek tökéletlenségének vitathatóságáról. Lemond az emberi értelem fejleszthetőségéről. Lemond, az emberiség /értelem/ „valóságfölé” helyezhetőségéről.
Lemond, a szabadság lehetőségéről, bezárja magát egy saját faját leginkább marcangoló önpusztító kivagyiság- harcba. A valóság meg nem ismerése szempontjából, a „túlélés” érdekében. Ami a saját fajának, egyedeinek túlélését „hozhatja”, de nem a minden-körülmények közti életfeltételek biztosítottságát a faj, így az egyed számára. Irányt szabva ezzel, a valóság „minden mindegy lehetőségének”. Fel nem ismerve, a lehetőség fajként lehetséges, a valóság fölötti érvényesülésre. Az egyed, végre hajtója egy ideológiának/gondolat/, a valóság pedig gyakorlatilag, ideológiák harca a „valóságról”. Ennek alapján kijelentem, az a közösség mely isten/fétis/ imádatba folytja értelmét, lemondott az életfeltételeiről, azt más faj jóhiszeműségére bízza, elismerve saját tájékozatlanságát, tudatlanságát. Így nem hátráltatva annak értelmet segítő tevékenységét, elismerve annak jobbító szándékát.
az emberiség többségének, az a gondja hogy a valóság képzete nem képes elszakadnia a „társadalom” terjesztette történekemtől, ebben a tudományos állításokat is értem.
Tényleg csak a tapasztalással van a baj, már mint a tapasztalás értelmezésével ….
„ haláltalanság „ a tudásban, nem cél, mindössze egy jól felismerhető "élmény", az élni tudás eredménye. Így aki még inkarnálódásban .. mennyországban gondolkodik, az jobb ha tudomásul veszi, nem eléggé tudó. Így annak helyes terjesztésére is alkalmatlan. /gyakorlatilag még ön és közveszélyes, mint minden halandóságát tudó. Pénzért csak eszközt vehetsz életet nem, bár megfelelő kézben az eszköz "csodára" képes. A pénz csak a társadalmi "találmány, nem az életet, nem is a társadalmat, csak a hierarchiát szolgálja. A fejlett eszközhasználattal rendelkező ösztön lények fajában./
Így a ma oktatás rendszere csak a társadalmi jétékszabályok szintjén tanít, nem pedig élni-tudni.
ez mind szép, de az energia ami möködtesse az eszközöket.. "játékainkat" mintha fogytán volna..
"az üresség élménye meglehetősen visszataszító, ezért nem egyszerű a tudatos meghaladása. Az üresség állapotában eltűnik a tér élménye, csak az „én-tudat van jelen”. Innen csak tudatos módon lehet „visszatérni”- ezt meghaladni. Ezt a tapasztalást nevezzük megvilágosodásnak, ill. túl élését. Ettől a pillanattól, tudatosul az egyedben a valóság összetettségének „fenntartásának feladata” mint a létélmény lehetőségének tudatos feladata. Amit a jelen civilizációnk bizony nem enged„kibontakozni” hisz ez a személyes felelősség, a valóságról-ért, ahol nincs értelme(!) a hierarchiának…vagyis az isteni s egyéb természetfelettinek, az ember tudatán felül. Aki mást állít, tájékozatlan, így bizonytalan saját magában, .. s ember társaiban is… . Nevezhetném kisebbségi komplexusból táplálkozó bizonyítási vágy eredményezte megalomániának is akár, ami a halandóság természetes oka. Ez a valóság elhanyagolását, s a lénytársak nyuvasztásában nyilvánul meg, ideológiai-érzelmi alapon.++Ezért gáz az oktatás, hisz az anyag uralmát tanítja a tudat felett, lévén teremtményi állapotot.. nem pedig teremtőit. Civilizációnk bizony nem több, mint vezetőink álma a halandói - teremtményi életformáról.. kultúráról."
Egy roskadásig tömött buszon egy feltételezhetően egyetemista srác nem sajnálta az időt, hogy megmagyarázza egy mellette ülő idős úrnak, miért nem képes megérteni az idősebb nemzedék a fiatalokat.
- Maguk / szándékosan nem önöknek fordítottam / egy más, majdnem primitív világban születtek és nőttek fel - mondta elég hangosan, hogy mindenki jól hallhassa.
- Mi, mai fiatalok az internet, a tévé, a repgépek, a szuperszonikus repülők, az űrutazások, a Holdon járó ember korában nőttünk föl. Űrszondáink a Marson járnak, atom hajtotta hajóink, villanyárammal és hidrogénnel járó autóink, szinte fénysebességgel számoló számítógépeink vannak. Sőt.
Egy kis csend után az idős ember így felelt :
- Igazad van, fiatalember, nekünk mindez nem volt meg, amikor fiatalok voltunk, következésképpen feltaláltuk őket! És most mondd meg nekem, te kis hülye ifjonc, TE mit készítesz a következő nemzedéknek!
amit a ma embere is, még él, szellemiségének köszönhetőn, az bizony nem több mint egy feltételezett színház, s igazgatójának való megfelelés. Ahol bizony új darab, rég nem nem született. CSak a történelem ismétlődik, a díszlet is épp csak változik. Szabad időt is csak a halál igér... Hol marad az értelem? S mitől lesz a jövő, ha mindenki csak a "mának él"? Hogyan lesz a jövő, ha mindenki a polcról akarja/kell/ elvenni... ? Az ember tényleg ennyire különbőző? Vagy a kúltúra, civilizáció, hierarchia teszi ezt velünk? Nem tudásunk? Oktatásrendszer?
amíg az oktatás rendszer alapja nem változik, addig csak biorobotokat gyárt...
az evolúció képes az anyagcsere fluktuáltságának megoldásában megoldott nem romló testet "kifejleszteni" …. A technológia szempontjából nem megoldott, a test minden elemére kiterjedő szoftvert írni, sem megoldani az „életérzés” diktálta mindenre kiterjedő jövőteremtő képességet
a gondot ott látom, szellemi -ideológia alapú a létstruktura, így az oktatás így vagy úgy, de az ideológia szerintre "formálja az egyed szellemiségét-gondolkodás módját.
nekem a problémát az jelenti, hogy nem értem a azt a szellemiséget ami körülvesz. Nem értem az egyed a valóságot az anyagot, hogyan kezelheti "magától" független váltózónak-létezőnek. Ill miért az anyagtól való függést éli, ha az már bizonyítottan --- kölcsönhatás/akár vallás akár tudomány, ha má szétszedjük az információt, csatornákra/. ... vagyis ..hogyan akarhat valaki házat , fűnyírót , golyóstollat, karriert...fát , bolygót, világegyetemet, barátot..ha annak létét -feltételeit nem biztosítja...? Csak az "Én" fényezése nem megoldás a jövőre .. csak "halandóéknál"..ahol "valamibe meg kell halni", címszóba belefér az ön és közveszélyes lét mód-gondolkodás. Mit lehet kezdeni azzal a szellemiséggel ahol a léltállapot "halandói". S így nem bizonyítható hogy a leépülés.. halál .. betegség, technológiai eredményesség, "csak" a nem tudás eredménye. S ha ettől eltérőt élsz, az kirekeszt, a megélhetési láncból..., így esély se nincs a fejlődésre.
mivel nem, a munkahelyedet hanem az életet "szogálod".
Ez így szellemiség -oktratás rendszeri oksági rendszer, a társadalom alakulásának "mutatója".
Tetszik ahogy itt vana kozepiskola-szakkozepiskola keverve. A gyerek megy kozepiskolaba - es a harmadik, negyedik evben szakmunkas kepzest kap, ha rajon, kedve van hozza. Harom nap a kozepiskolaban, ketto a szakmunkaskepzoben, ahol tanul villanyszerelest, asztalos munkat, auto szerelest, stb.
Egyutt vegez a tobbiekkel... mehet tovabb foiskolara, ami a szakmajaba vag - a legtobb esetben ket eves kepzes.
A mi politikusaink az elmúlt évtizedekben az oktatás /pl. 3 éves szakmunkás sulik voltak, ahol megtanították a szakmát régen, mostanság 5 évesek ahol tanítanak, de nem megtanítanak, talán most változik/, a gazdaság /pl. cukorgyárak bezárása, milyen szakemberek azok akik ezt tették, egy tolvonással sok-sok család életét tönkretették/, az államadóság és az élet más területein is fantasztikusat alakítottak, most meg nyal szépen vissza a fagyi, de ezt nem ők fogják nyalni, hanem mi. Csak reménykedhetünk, hogy most és a jövőben helyes döntések fognak születni és sikerül túlélnünk ill. a gyermekeinknek és unokáinknak.
az élet hosszig tartó tanítás is már, ahogyan van pénz..kérdés,..tehát nem igaz.
A "nagyok' sem elég nagyok, hisz csak a hatalom szempontjából azok, s élet stilusok a hierarchia így a társadalommal-civilizációval"sakkoznak", csak. Nem pedig életben gondolkodva technológiát fejlesztenének az emberiség hasznára, a rivalizáció szümésére.....a Föld bolygón.
A kicsik rivalizálnak, kakaskodnak, erősködnek, egymást kicsinálják, egymással packáznak, kivagyiságoznak, csakazértiseznek a homokozójukban, a nagyok meg figyelnek a homokozón kívülről és mosolyognak. Figyelnek, várnak, befolyásolnak. Ők nem 4 éves választási ciklusokban gondolkodnak /Esetleg a választásoknál nem lehetne arányítani a választójoggal rendelkezőknél az eltartók és az eltartottak arányát, hogy 50-50%-ra jönne ki a szavazataik aránya?/. Biztos tanulnak belölünk, pl. hitel felvétel a végtelenségig, tudás alapú társadalom, amit régen 3 évig megtanítottak /szakmunkás sulik/ az mostanság 5 évig /és csak tanítanak/. Az az érzése az embernek, hogy az oktatásnak nem a gyors, piacképes tudás átadása, megtanítása minnél előbb a célja, hanem maga az oktatatás az élethosszig tartó tanítás, minden dimenzióban, minnél tovább tanítani.
aggódom a jövőnkért .... ha ezzel az "ön és közveszélyes hozz állásra tanítanak-hagynak lenni". MIre számíthatunk .... gondolom kell egy réteg az államnak, akiken példát statuálhat.
csak tudnám kinek lesz az jó, ha így marad? Mert ahogy látom, mire észre vennétek a helytelen hozzáállást a világhoz ... a szokások felemésztik, a társadalmat-civilizációt .....
Hát még tart egy kis ideig a viháncolás, a kivagyiság, a csak azért is, az erősködés, erődemonstráció, stb., de közben figyel minket Oroszország, Kína és nézik ahogyan sülünk a saját zsírunkban.