Üdvözletem! A metszés topicból másoltam ide az egészet, azért van benne a szilva is, ezért elnézést kérek! Szóval:
Szeretnék megint tanácsot kérni, teljesen kuka vagyok metszésileg. Idén tavasszal ültettem kettő szilva (Top-Hit) és egy Csengődi meggyfát. Szeretném, ha erős- magas fák lennének, de kb. 2 méterig homok, alatta agyag van. Gondolom, az a két m3 talaj amit kicseréltem hosszú távon nem lesz elég? Vagy reálisabb inkább az alacsony, 3 méter magasságban gondolkozni? És a metszés: fogalmam sincs róla, és közel- távol senki, a meggyfán három ág a csúcson:, a szilvákon pedig kettő:. Gondolom, ez így nem maradhat, de mikor és mit kellene lemetszenem? A cigánymeggyem leérett, rengeteg volt, de csak ostor. Szegény már ki van kötözve a kerítéshez, mert dől ki, egy erős visszametszés segítene rajta? És ha igen, hol kellene vágnom?:És mikor szabad? Tudom, sok kérdés, de teljesen amatőr vagyok, előre is köszönöm.
Igen a gyümölcsfejlődés korai szakaszában mehet a fölszívódó szerek de az érés közelében csak valamilyen kontakt szert aminek rövidebb a várakozási ideje mint a fölszívódónak. Évekig próbáltam de az idei évben a talajfertőtlenítésel sokkal jobb eredményt sikerült elérni csak elvétve találok hibás gyümölcsöt.
A meggy azért rothad mert a rovarok megszurkodják és a seben keresztül bejut a monilia gomba. Ezt úgy tudod elkerülni ha jóval az érés előtt elkezdesz rovarölőzni. Van egy módszerem amit az idei évben próbáltam ki és sikeres volt a cseresznye meggyfák alját megszórtam talajfertőtlenitővel mert ezek a rovarok a talajból bújnak elő még azelőtt hogy elkezdet a gyümölcs színesedni. Ha nem akarsz vegyszereket használni akor javaslom az Artis pro nevű szert jövőre ezt fogom kipróbálni a talajra kell permetezni
10 centis törzsátmérős meggyfát vágtam már "derékba", de az nem volt 5 méter magas.