O hogy k@pnak be ezek a tetves politikusok... nekik nem nehez egy kocsit beszerezni, hiszen kapnak hivatalbol, es a 600 KHUF alap fizetesbol lehet, hogy konnyen kikohogik a 8 eves kocsira azt az 1.2 millio Ft-ot... basszus nekunk mar az adora sem futja, a kocsi meg er Nemetorszagban 300000-et vagy maximum 400000-et, hany szazalek ezen az ado? 300-400% elmehetnek a bus francba.
Utoljára Portugália próbált évenkénti fix sávokkal csökkenő regisztrációs adót alkalmazni. A nevezetes, és a regisztrációs adóval kapcsolatos ítélkezési gyakorlatban mindmáig emlegetett Gomes Valente (C-393/98) ítéletben kimondták, hogy egyetlen autó esetében sem engedhető meg, hogy a figyelembe vett értékcsökkenés ne a valódi helyzetet tükrözze.
Abban a perben bizonyos António Gomes Valente azt sérelmezte, hogy a Németországban vett BMW-je után a törvény csak 41 százalékos értékcsökkenést garantált, holott a piaci árak közti különbség 56 százalékra adódott. Az Európai Bíróság ekkor mondta ki, hogy a fix táblázat alapján való adózás nem megengedhető, ha a kül- és belföldi termékek egyenlő elbírálását nem sikerül garantálni. Portugália ezt végül az érdemi fellebbezés, és az egyedi adómegállapítás lehetőségének bevezetésével oldotta meg.
Ebből okulva ennek ellenére megint trükköznek a tisztelt rendeletalkotók! Meddig lehet ezt csinálni? Meddig lehet az állampolgárokat és az EU Bizottságokat hülyének nézni? Mi folyik itt?
Uniós kozmetikázás a regisztrációs adón Világgazdaság Online 2005-10-17
Ma és holnap megkezdik az egyeztetéseket a regisztrációs adó legújabb variációiról a parlament illetékes szakemberei, szerdán pedig a költségvetési bizottság foglalkozik a témával – mondta lapunknak Molnár Albert, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára. Előzőleg az EU jelezte: felszólítja Magyarországot, számoljon be a más tagállamokból bevitt használt gépkocsikra vonatkozó adózási szabályokról. Ha Brüsszel nem kap kielégítő választ, az ügyet az Európai Bíróság elé viheti. Az uniós kifogás szerint a tagállamoknak figyelembe kell venniük az importált használt gépjármű értékcsökkenését, ellenkező esetben a kivetett adó meghaladná az adott ország területén regisztrált, hasonló használt jármű értékébe beépülő megmaradt adótartalmat.
A pénzügyi tárca korábban értesült az uniós szándékról – mondta Molnár –, s ennek megfelelően újabb módozatokat dolgozott ki a regisztrációs adóra, ezekről indul meg a héten a vita. Mindez nem jelenti azt, hogy újból teret engednének a lobbik csatájának. Továbbra is kiemelten fontos, hogy a környezetvédelmi szempontok ne sérüljenek. Tóth Sándor, a parlament költségvetési bizottságának szakértő tagja is megerősítette: nem cél az öreg járművek behozatalának megkönnyítése. Ám elismerte, a téma gazdasági érdekcsoportok kereszttüzében áll, így az újból megnyitandó viták során még várhatók módosító indítványok. Az biztos, a regisztrációs adó növekedését kompenzálja az áfacsökkenés.
Örül az újabb fordulatnak a használtautó-kereskedőket képviselő Fojt Attila. Szervezetük sikertelenül sürgette a pénzügyi tárcát, hogy értékarányosan állapítsa meg az adótételeket, s elvetették avultatási táblázatukat is. Kétszer levélben kértek uniós állásfoglalást az ügyben.
Nem érti az uniós kifogást Győző Gábor. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke szerint szó sincs az egyenlő elbánás elvének megsértéséről, hiszen a magyar szabályozás csak a motor lökettérfogata és a környezetvédelmi besorolás szerint differenciál. Az avulás az autó árában érzékelhető, véli. Győző Gábor tovább szigorítana: megtartaná az 50 százalékos különbséget a korszerű és a kevésbé jó motorral szerelt autók adótételei között, ez utóbbi kategóriába soroltatná át az Euro 3-as környezetvédelmi normáknak megfelelő járműveket is.
az az elso, hogy megszerzed a nemzeti tipusengedelyet, ami egy papir, barmelyik unios tagallambol jo. ha van ismerosod, meg a magyart is bemutathatod. hivatalbol viszont nem adjak ki, es nem keresik elo, mert neked kell produkalnod a dokumenteket.
ha tipusengedely van, forgalombahelyezes is van, bar ezzel ne valami videki felugyeleten probalkozz. a vizfej mar tudja, hogy nincsen megallitasi joguk, csak lapitanak.
Adott egy papír nélküli nagyon ritka '80-as évjáratú autó, ami egy bontosnál pihen régóta. Hiányos, roncs állapotban van. Szeretném lábra állítani, újra építeni, pótolni a hiányosságokat. Mit kell fizetnem az államnak, hogy kapjak rá papírt? Regadót vagy különböző vizsga díjakat, vagy netán mindkettőt. Mikortól kap egy autó "veterán" besorolást regadó esetén?
latatlanban annyit, hogy nem eri meg, kiveve ha harcba mersz szallni az unios szabalyokbol kozvetlenul kovetkezo (ertsd: a magyar torvenyeket uberelo) jogaidert. amugy gyere at ide: http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9033938
Autobehozatalban jaratos emberek segitseget kerem. Egy 1998-as evjaratu, 1.9-es (Euro 2-es motor) dizel gepezet behozatalat tervezem. Mekkora koltseggel szamoljak az auto forgalomba kerulesseig? (Regisztracios ado - ?, okmanyok - ? stb. - ?)
Roviden le tudna valaki irni, hogy milyen sorrendbe es hova kell elvinni az autot illetve az okmanyokat? MI az, amire kulonosen oda kell/erdemes figyelni?
Egy kisebb személyi titkárságot alkalmazó miniszter különböző juttatásaival nagyjából 60 millió forintba, a nagyobb személyi apparátussal dolgozó tárcavezetők 160 millió forintba kerülnek évente az adófizetőknek – derül ki a Reggel összeállításából. Üvegzseb ide vagy oda, szinte lehetetlen pontosan kideríteni, mennyi pénzünkbe kerül az összes miniszter – cikkezik a napilap.
az a baj, hogy a maszuletettek mindig azt gondoljak, hogy valami ujat hallanak.
Szóljon hozzá a regisztrációs adóhoz! http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0908/ 2004. szeptember 8. 14:20, Gazdaság, cikk Brüssszel az adó megszüntetését fontolgatja, az Unió honlapján bárki elmondhatja, milyen változtatásokat lát szükségesnek.
es meg azota ugy 3-4-szer irtunk errol a tervezetrol.
ennel sokkal fontosabb, hogy a mostani torveny ezerrel beleszarik, hogy jogtalanul 10-300-szor tobbet szednek.
Értékarányos regadó-kalkulátor 2005. április 29. 11:00, Gazdaság, cikk A hivatalos uniós útmutatók alapján az Index arra vállalkozott, hogy segítsen meghatározni a használt autókra kérhető adó legmagasabb összegét.
De hogy az amerikai sokkal szigorúbb környezetvédelmi szabványoknak megfeleő motort, melyik EU-sba sorolták be azt nem tudom. Tipusleírásban benne kell, hogy legyen. Egyébként ha ez csak egy 16V-s, akkor a motor több mint 10 éves konstrukció.
Nem tudja valaki véletlenül, hogy egy 2000-es évjáratú Dodge Neon-ra (2.0 16v) mennyi reg. adót kell fizetni vagy, hogy melyik besorolásba tartozik? Esetleg hol tudok ilyesminek utána nézni ? :) A regadó táblázat megvan csak nem tudom, hogy ez az autó melyikbe tartozik.
forgalombahelyezest es engedelyekert kuncsorgast kell fizessel, meg az europai tipusengedellyel rendelkezo auto utan is. a korabbaiakkal elzavarnak, pedig kivaloan ervenyes a kulfoldi es a magyar nemzeti tipusengedelye. szaroznak az euro2-vel, pedig nem zarhatjak ki a kulfoldi termeken pusztan a muszaki jellemzoi alapjan. http://vomit.index.hu/regado/31996y0513(01).rev.htm
muszakira koteleznek, eredetvizsgalasra, es kamu lekerdezes mokat fizettetnek. ha nincs szerencsed, az ocsmanyiroda az atirast is megfizetteti, a rendszam forgalmi torzskonyv es matrica mellett. igy viragzik a diszkriminacio.
Ha magánszemélyként ki akarok menni Németországba és venni akarok egy autót akkor számít az autó kora????
Behozhatok ugyanúgy egy 4 éves autót is mint egy 14 éveset? Vagy van egy korhatár??
Másik:
Ha mondjuk behozok egy 6 éves opelt, ami 1.2-es benzines (itt ugye 284.000Ft lenne a regadó), akkor a regisztrációs adón felül miket kell még Magyarországon fizetni?
Namost. Itt nem az ilyen-olyan adóról van szó, csak valamivel jól le kell nyúlni a polgárt bármi áron ! Lásd még a bunkerekre bevezetendő "energiatözskönyvet" vagy mi a túrót. Az se támasztja alá a valóságot csak valakinek bevétel kell.
Szóval az unio kétszer felszólított minket......a magyar államot beperelték,magánvádas eljárásban straszburban.....és most már aranyos KOVÁCSUNK is látja,hogy szar van?
És ígéri ,hogy megoldja a problémát.
Sőt elismeri,hogy a reg adó unios szabályokkal ellentétes.
kit erdekel, hogy forgalmi ado-e. az ismert rola, hogy unios jogot sert. barki kifogasolhatja az ado merteket, szep levelben vagy birosag elott is. barmelyikkel elore jelzi hogy nincs megelegedve, es a csatlakozas ota tortent lenyulasba nem nyugszik bele.
A nem kereskedelmi jellegű vámáru után fizetendő vám alapja a vámárunak külföldön kifizetett vagy fizetendő ára az értékesítési országban hatályban lévő rendelkezések szerint levonható vagy visszatéríthető adó levonása után, amennyiben az adó mértéke a benyújtott számlán szereplő adatokból megállapítható.
Ha a vámfizetésre kötelezett, illetve a közvetlen képviselő a vámkezeléshez számlát nem tud benyújtani, értéknyilatkozatot tehet.
Amennyiben a vámfizetésre kötelezett vagy a közvetlen képviselő értéknyilatkozatot sem tud tenni, a fizetendő vámteher alapját a vámáruhoz legjobban hasonló árunak a vámmal és belföldi adókkal csökkentett, a vámhatóság nyilvántartásában szereplő átlagos belföldi fogyasztói árának alapulvételével a vámhatóság állapítja meg, szükség esetén szakértői vélemény alapján.
Természetesen a használt vámáru belföldi árának megállapításánál a használtság mértékét is figyelembe kell venni.
A vámhatóság a számlán feltüntetett vagy az értéknyilatkozatban szereplő értéket nem köteles elfogadni a vámkiszabás alapjának meghatározásakor, ha az indokolatlanul jelentős mértékben eltér az adatbázisában szereplő átlagos belföldi ártól vagy kétség merül fel a számla valódiságát illetően.
Ebben az esetben a fizetendő vám alapjának meghatározásakor az adatbázisában szereplő átlagos belföldi fogyasztói árat, vagy ennek hiányában a vámhatóság rendelkezésére álló egyéb értéket kell figyelembe venni.