Keresés

Részletes keresés

Ponta Zire Creative Commons License 2005.11.06 0 0 353

Van már :-(((((((((((((( Bár még az OGY nem hagyta jóvá, ha jól értelmezem a cikket. De szerintem az lesz, a cikkből kiindulva.

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1105/

 

Mondjam, vagy mutassam, hogy hova menjenek? (bár a halál f*szát nehéz lenne elmutogatni).

Előzmény: munti (350)
Daikini Creative Commons License 2005.11.03 0 0 352
O hogy k@pnak be ezek a tetves politikusok... nekik nem nehez egy kocsit beszerezni, hiszen kapnak hivatalbol, es a 600 KHUF alap fizetesbol lehet, hogy konnyen kikohogik a 8 eves kocsira azt az 1.2 millio Ft-ot... basszus nekunk mar az adora sem futja, a kocsi meg er Nemetorszagban 300000-et vagy maximum 400000-et, hany szazalek ezen az ado? 300-400% elmehetnek a bus francba.
Előzmény: Ponta Zire (349)
vomit Creative Commons License 2005.11.03 0 0 351
7-re igerik a vegszavazast, de addig meg kitalalhatnak trefakat.
Előzmény: munti (350)
munti Creative Commons License 2005.11.02 0 0 350

Sziasztok!

 

Hogy áll most ez a reg.adós dolog használt kocsikra? Van már valami végleges,nem tudjátok?

Ponta Zire Creative Commons License 2005.10.20 0 0 349

http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1019/

 

a cikkből:

 

Utoljára Portugália próbált évenkénti fix sávokkal csökkenő regisztrációs adót alkalmazni. A nevezetes, és a regisztrációs adóval kapcsolatos ítélkezési gyakorlatban mindmáig emlegetett Gomes Valente (C-393/98) ítéletben kimondták, hogy egyetlen autó esetében sem engedhető meg, hogy a figyelembe vett értékcsökkenés ne a valódi helyzetet tükrözze.

Abban a perben bizonyos António Gomes Valente azt sérelmezte, hogy a Németországban vett BMW-je után a törvény csak 41 százalékos értékcsökkenést garantált, holott a piaci árak közti különbség 56 százalékra adódott. Az Európai Bíróság ekkor mondta ki, hogy a fix táblázat alapján való adózás nem megengedhető, ha a kül- és belföldi termékek egyenlő elbírálását nem sikerül garantálni. Portugália ezt végül az érdemi fellebbezés, és az egyedi adómegállapítás lehetőségének bevezetésével oldotta meg.

 

Ebből okulva ennek ellenére megint trükköznek a tisztelt rendeletalkotók! Meddig lehet ezt csinálni? Meddig lehet az állampolgárokat és az EU Bizottságokat hülyének nézni? Mi folyik itt?

vomit Creative Commons License 2005.10.17 0 0 348
tovabb megy a kamuzas, meg a nem ertes:

Uniós kozmetikázás a regisztrációs adón
Világgazdaság Online
2005-10-17

Ma és holnap megkezdik az egyeztetéseket a regisztrációs adó legújabb variációiról a parlament illetékes szakemberei, szerdán pedig a költségvetési bizottság foglalkozik a témával – mondta lapunknak Molnár Albert, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára. Előzőleg az EU jelezte: felszólítja Magyarországot, számoljon be a más tagállamokból bevitt használt gépkocsikra vonatkozó adózási szabályokról. Ha Brüsszel nem kap kielégítő választ, az ügyet az Európai Bíróság elé viheti. Az uniós kifogás szerint a tagállamoknak figyelembe kell venniük az importált használt gépjármű értékcsökkenését, ellenkező esetben a kivetett adó meghaladná az adott ország területén regisztrált, hasonló használt jármű értékébe beépülő megmaradt adótartalmat.

A pénzügyi tárca korábban értesült az uniós szándékról – mondta Molnár –, s ennek megfelelően újabb módozatokat dolgozott ki a regisztrációs adóra, ezekről indul meg a héten a vita. Mindez nem jelenti azt, hogy újból teret engednének a lobbik csatájának. Továbbra is kiemelten fontos, hogy a környezetvédelmi szempontok ne sérüljenek. Tóth Sándor, a parlament költségvetési bizottságának szakértő tagja is megerősítette: nem cél az öreg járművek behozatalának megkönnyítése. Ám elismerte, a téma gazdasági érdekcsoportok kereszttüzében áll, így az újból megnyitandó viták során még várhatók módosító indítványok. Az biztos, a regisztrációs adó növekedését kompenzálja az áfacsökkenés.

Örül az újabb fordulatnak a használtautó-kereskedőket képviselő Fojt Attila. Szervezetük sikertelenül sürgette a pénzügyi tárcát, hogy értékarányosan állapítsa meg az adótételeket, s elvetették avultatási táblázatukat is. Kétszer levélben kértek uniós állásfoglalást az ügyben.

Nem érti az uniós kifogást Győző Gábor. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke szerint szó sincs az egyenlő elbánás elvének megsértéséről, hiszen a magyar szabályozás csak a motor lökettérfogata és a környezetvédelmi besorolás szerint differenciál. Az avulás az autó árában érzékelhető, véli. Győző Gábor tovább szigorítana: megtartaná az 50 százalékos különbséget a korszerű és a kevésbé jó motorral szerelt autók adótételei között, ez utóbbi kategóriába soroltatná át az Euro 3-as környezetvédelmi normáknak megfelelő járműveket is.
Előzmény: Csimbió (347)
Csimbió Creative Commons License 2005.10.16 0 0 347
vomit Creative Commons License 2005.10.10 0 0 346

az az elso, hogy megszerzed a nemzeti tipusengedelyet, ami egy papir, barmelyik unios tagallambol jo. ha van ismerosod, meg a magyart is bemutathatod. hivatalbol viszont nem adjak ki, es nem keresik elo, mert neked kell produkalnod a dokumenteket.

ha tipusengedely van, forgalombahelyezes is van, bar ezzel ne valami videki felugyeleten probalkozz. a vizfej mar tudja, hogy nincsen megallitasi joguk, csak lapitanak.

Előzmény: Zora440 (345)
Zora440 Creative Commons License 2005.09.23 0 0 345

Némi infóra lenne szükségem:

Adott egy papír nélküli nagyon ritka '80-as évjáratú autó, ami egy bontosnál pihen régóta. Hiányos, roncs állapotban van. Szeretném lábra állítani, újra építeni, pótolni a hiányosságokat. Mit kell fizetnem az államnak, hogy kapjak rá papírt? Regadót vagy különböző vizsga díjakat, vagy netán mindkettőt. Mikortól kap egy autó "veterán" besorolást regadó esetén?

vomit Creative Commons License 2005.09.23 0 0 344
latatlanban annyit, hogy nem eri meg, kiveve ha harcba mersz szallni az unios szabalyokbol kozvetlenul kovetkezo (ertsd: a magyar torvenyeket uberelo) jogaidert.
amugy gyere at ide:
http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9033938
Előzmény: lowando (343)
lowando Creative Commons License 2005.09.22 0 0 343

Hello!

 

   Autobehozatalban jaratos emberek segitseget kerem. Egy 1998-as evjaratu, 1.9-es (Euro 2-es motor) dizel gepezet behozatalat tervezem.  Mekkora koltseggel szamoljak az auto forgalomba kerulesseig? (Regisztracios ado - ?, okmanyok - ? stb. - ?)

Roviden le tudna valaki irni, hogy milyen sorrendbe es hova kell elvinni az autot illetve az okmanyokat? MI az, amire kulonosen oda kell/erdemes figyelni?

 

 Koszonom a segitseget!

 

 Udv.

Mad Scientist Creative Commons License 2005.06.22 0 0 342

Nem baj, most vettek 34 Audit.

A6 + A8

Szép nagy motorokkal, hatalmas regadóval.

Nem baj, a mi adónkból vették, a regadót is mi fizetjük.

Saját autónak meg vegyünk Suzukit (ha azt autónak lehet nevezni...)

Szemetek...

Előzmény: MiraxScan (341)
MiraxScan Creative Commons License 2005.06.21 0 0 341
Kell is az adóbevétel az elvtársaknak, mert:

Egy kisebb személyi titkárságot alkalmazó miniszter különböző juttatásaival nagyjából 60 millió forintba, a nagyobb személyi apparátussal dolgozó tárcavezetők 160 millió forintba kerülnek évente az adófizetőknek – derül ki a Reggel összeállításából. Üvegzseb ide vagy oda, szinte lehetetlen pontosan kideríteni, mennyi pénzünkbe kerül az összes miniszter – cikkezik a napilap.
Előzmény: qncogi (340)
qncogi Creative Commons License 2005.06.21 0 0 340
Fizethetnél is érte. Egyébként ha nem fussa adóra - járj gyalog.
Előzmény: MiraxScan (339)
MiraxScan Creative Commons License 2005.06.21 0 0 339
A komcsik a szaromat is megadóztatnák.(:-)
Előzmény: vomit (338)
vomit Creative Commons License 2005.06.21 0 0 338

bocs az utobbibol megette a linket

http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0429/

Előzmény: vomit (337)
vomit Creative Commons License 2005.06.21 0 0 337

az a baj, hogy a maszuletettek mindig azt gondoljak, hogy valami ujat hallanak.

 

Szóljon hozzá a regisztrációs adóhoz!
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0908/
2004. szeptember 8. 14:20, Gazdaság, cikk
Brüssszel az adó megszüntetését fontolgatja, az Unió honlapján bárki elmondhatja, milyen változtatásokat lát szükségesnek.

 

es meg azota ugy 3-4-szer irtunk errol a tervezetrol.

ennel sokkal fontosabb, hogy a mostani torveny ezerrel beleszarik, hogy jogtalanul 10-300-szor tobbet szednek.

 

Értékarányos regadó-kalkulátor
2005. április 29. 11:00, Gazdaság, cikk
A hivatalos uniós útmutatók alapján az Index arra vállalkozott, hogy segítsen meghatározni a használt autókra kérhető adó legmagasabb összegét.

Előzmény: kestengo (336)
kestengo Creative Commons License 2005.06.21 0 0 336

Az a helyzet,hogy LACUSNAK kiadták az eus fejek,hogy sürgősen intézkedjen!

És mostkiderűl,hogy komolyan veszi É a pozícióját az eu-ban,vagy marad a magyar "családi vállalkozásnál"!

Előzmény: vomit (334)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.21 0 0 335

Hát ott van, 2000-es benzines.

 

De hogy az amerikai sokkal szigorúbb környezetvédelmi szabványoknak megfeleő motort, melyik EU-sba sorolták be azt nem tudom. Tipusleírásban benne kell, hogy legyen. Egyébként ha ez csak egy 16V-s, akkor a motor több mint 10 éves konstrukció.

 

 

Előzmény: Ninja07 (332)
vomit Creative Commons License 2005.06.21 0 0 334
igen, kb 2008-ban, ha KL-en es a PM-en mulik.
Előzmény: jtd130 (333)
jtd130 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 333

Hi,

 

Kollégám most halotta, hogy eltörlik a regadót? Ez pletyka?

Ninja07 Creative Commons License 2005.05.13 0 0 332

Sziasztok,

 

Nem tudja valaki véletlenül, hogy egy 2000-es évjáratú Dodge Neon-ra (2.0 16v) mennyi reg. adót kell fizetni vagy, hogy melyik besorolásba tartozik? Esetleg hol tudok ilyesminek utána nézni ? :) A regadó táblázat megvan csak nem tudom, hogy ez az autó melyikbe tartozik.

 

Köszi előre is mindenkinek

vega19 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 331

Te jó ég!!

 

Ez nem hangzik bíztatóan:(

 

Szal ha veszek egy Opel Corsát, euro 3-as motorral, 1000kcm3-asat, akkor arra szted kb mennyi a ráfizetendő összeg????

 

Ugye a regadó ebben az esetbe "csak" 126.000 lenne?

 

 

 

Amúgy meg kb mikortól csinálnak euro 3-as motorú autókat????

Előzmény: vomit (330)
vomit Creative Commons License 2005.05.09 0 0 330
magyarorszagon lenyulnak.
koros autonal 20-30-100 szor tobb regadot fizetsz, mint amennyit jogosan kivethetnek.
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0429/

forgalombahelyezest es engedelyekert kuncsorgast kell fizessel, meg az europai tipusengedellyel rendelkezo auto utan is. a korabbaiakkal elzavarnak, pedig kivaloan ervenyes a kulfoldi es a magyar nemzeti tipusengedelye. szaroznak az euro2-vel, pedig nem zarhatjak ki a kulfoldi termeken pusztan a muszaki jellemzoi alapjan.
http://vomit.index.hu/regado/31996y0513(01).rev.htm

muszakira koteleznek, eredetvizsgalasra, es kamu lekerdezes mokat fizettetnek. ha nincs szerencsed, az ocsmanyiroda az atirast is megfizetteti, a rendszam forgalmi torzskonyv es matrica mellett. igy viragzik a diszkriminacio.
Előzmény: vega19 (329)
vega19 Creative Commons License 2005.05.05 0 0 329

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem, kérem aki tud segítsen.

 

 

Ha magánszemélyként ki akarok menni Németországba és venni akarok egy autót akkor számít az autó kora????

Behozhatok ugyanúgy egy 4 éves autót is mint egy 14 éveset? Vagy van egy korhatár??

 

 

Másik:

Ha mondjuk behozok egy 6 éves opelt, ami 1.2-es benzines (itt ugye 284.000Ft lenne a regadó), akkor a regisztrációs adón felül miket kell még Magyarországon fizetni?

Áfát most kell vagy nem kell fizessek???

Mennyi idő kb a forgalombahelyezés?

 

 

 

bryndza Creative Commons License 2005.04.29 0 0 328
Namost. Itt nem az ilyen-olyan adóról van szó, csak valamivel jól le kell nyúlni a polgárt bármi áron ! Lásd még a bunkerekre bevezetendő "energiatözskönyvet" vagy mi a túrót. Az se támasztja alá a valóságot csak valakinek bevétel kell.
Csimbió Creative Commons License 2005.04.19 0 0 327
Menesztették a regadó másik élharcosát, Draskovics Tibort is.

Lehet reménykedni.
vazila Creative Commons License 2005.03.28 0 0 326

Na akkó,hogy is van ez a reg. adó?

Szóval az unio  kétszer felszólított minket......a magyar államot beperelték,magánvádas eljárásban straszburban.....és most már aranyos KOVÁCSUNK is látja,hogy szar van?

És ígéri ,hogy megoldja a problémát.

Sőt elismeri,hogy a reg adó  unios szabályokkal ellentétes.

Na ez má valami.

vomit Creative Commons License 2005.02.11 0 0 325
kit erdekel, hogy forgalmi ado-e.
az ismert rola, hogy unios jogot sert. barki kifogasolhatja az ado merteket, szep levelben vagy birosag elott is. barmelyikkel elore jelzi hogy nincs megelegedve, es a csatlakozas ota tortent lenyulasba nem nyugszik bele.
Előzmény: Miguel Santos (323)
Miguel Santos Creative Commons License 2005.02.11 0 0 324
A vámérték meghatározása

A nem kereskedelmi jellegű vámáru után fizetendő vám alapja a vámárunak külföldön kifizetett vagy fizetendő ára az értékesítési országban hatályban lévő rendelkezések szerint levonható vagy visszatéríthető adó levonása után, amennyiben az adó mértéke a benyújtott számlán szereplő adatokból megállapítható.

Ha a vámfizetésre kötelezett, illetve a közvetlen képviselő a vámkezeléshez számlát nem tud benyújtani, értéknyilatkozatot tehet.

Amennyiben a vámfizetésre kötelezett vagy a közvetlen képviselő értéknyilatkozatot sem tud tenni, a fizetendő vámteher alapját a vámáruhoz legjobban hasonló árunak a vámmal és belföldi adókkal csökkentett, a vámhatóság nyilvántartásában szereplő átlagos belföldi fogyasztói árának alapulvételével a vámhatóság állapítja meg, szükség esetén szakértői vélemény alapján.

Természetesen a használt vámáru belföldi árának megállapításánál a használtság mértékét is figyelembe kell venni.

A vámhatóság a számlán feltüntetett vagy az értéknyilatkozatban szereplő értéket nem köteles elfogadni a vámkiszabás alapjának meghatározásakor, ha az indokolatlanul jelentős mértékben eltér az adatbázisában szereplő átlagos belföldi ártól vagy kétség merül fel a számla valódiságát illetően.

Ebben az esetben a fizetendő vám alapjának meghatározásakor az adatbázisában szereplő átlagos belföldi fogyasztói árat, vagy ennek hiányában a vámhatóság rendelkezésére álló egyéb értéket kell figyelembe venni.
Előzmény: _tRebroN_ (317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!