Az 1000 -es számú kocsival hogy is volt ez...? Mert ő nem kerek 1000-es, (olyan számú nem volt eredetileg azt hiszem) hanem...? Valahogy utólag lett 1000, de már nem tudom, hogy volt... A Zugligetben lévő 2 villamos történetét a Camping tulajdonosától kellene megkérdezni. (Mikor, hogy kerültek oda, stb.) Sajnos szinte egyáltalán nincs képem a "szünetelés" első időszakából, amikor még megvoltak a vágányok, de mivel a vonal is ketté volt vágva már a legvégén, így kizárt, hogy saját lábukon mentek fel. Ezt előbb meg is erősítette itt lentebb valaki, hogy 78' -ban nem voltak ott.
Ha korábban is azt mondták, hogy a kettévágott vonalon egy fent, és egy lent járt, akkor a fenti csak valahol éjszakázott, mondjuk a Zugligeti végében, mert az akkor még védett volt. De ha ketté volt vágva és az egyik (felső) fent volt, akkor csak nem mehetett le, még 5 km/h-val sem... Le a sínről majd fel a sínre?
Azt elképzelhetőnek tartom, hogy átemelték, csak ez furcsa számomra! Ez akkor belefért?
Ezért is hoztam fel a 41-es példát (persze az nem úgy lett kettévágva, hogy az véglegesen), bár ott nem is úgy volt kettévágva...
1000. selejtezve, 1983. december 31. Félretéve múzeumi céllal! 1003. selejtezve, 1984. szeptember 1. Emelési próbákra használták, elbontva 1997. 1031. selejtezve, 1983. november 25. KöKi söröző volt, jelenleg Mavite tulajdona. 1043. selejtezve, 1984. szeptember 1. jelenleg Zugligetben. 1049. selejtezve, 1984. szeptember 1. Móriczon volt söröző,jelenleg Élessarok bontó. 1055. selejtezve, 1984. szeptember 1. nosztalgiát akartak belőle, de Szegedre került. 1061. selejtezve, 1984. szeptember 1. jelenleg Zugligetben. 1073. selejtezve, 1984. szeptember 1. Elbontva 1986 május. 1074. selejtezve, 1984. szeptember 1. Favázasra visszaalakítva múzeumi céllal. 1075. selejtezve, 1984. szeptember 1. Elbontva 1986 május.
Selejtezési időpontok a BKV irattárából származnak, tehát kötve hinném, hogy forgalomból kivont kocsik közlekedtek volna napi üzemben akár éjszaka is, ráadásul nekem ez a szeptemberi nap mély nyomot hagyott, így feltűnt volna, ha ezt követően is járt volna még kéttengelyes.
Azért mert személyszállitás nem volt, még nem jelenti azt, hogy az utolsó utas mög5t felszedik a vágányt! Még műszak végén is kényelmesen ledöcöghetet, esetleg max. 5-el, Szépilonáig. Onnan pedig, mind a mai (pénteki) napig van vágánykapcsolat.
Bringáztam 78-ban a mexűnt, kifosztott végállomáson. Hoztam is onnan emléktárgyat, tavaly a kempingnek adtam. Nem volt ott semmilyen villamos akkor. Később szállíthatták oda azokat külön.
A fennrekedtet levinni nem lehetett téma. Talán daruval átemelték az alsó pályára.
Én is olvastam a Hegyvidék cikkét. Egy másik cikk is közvetetten érdekes volt. Egy étteremről szól a Szarvas Gábor-Zugligeti út sarkánál. A harmincas évekre bezárt a megnövekedett beépítések és az odalátogatók számának lényeges csökkenése miatt. Tehát turisztikailag az erózió már 70-80 éve elkezdődött.
Kettévágják a vonalat, így a fentrekedt kocsit közúton szállították? Akkor amikor még forgalomba voltak ezek a típusok? Vagy a "fentrekedt" kocsit egyenesen a bontóba vitték? Ezt nem tudom elképzelni.
Ez olyan, mintha a 41-esen a Rózsavölgynél kettévágják a vonalat és közúton szállítják majd le, mert azok a típusok még forgalomban vannak. Ááááá, ez kizárt!
Vagy akkoriban még belefértek ezek a "szállítások"? :S
Hm... Nem az 56 -oson járt utoljára 1000 -es? A "többi sorsa köztudott", igen, mínusz ami Szentendrére került. Amúgy de jó lett volna, ha az akkori városvédők nyernek! :-) (Egyébként az utolsó "fenti" 58 -as hogy jött le, ha -amennyiben jól értem- már nem volt közvetlen vágánykapcsolat a Moszkva térrel? )
Ez nem igaz! Nem ragadt ott semmilyen villamos sem! Utoljára 1000-es típus a 41-es vonalon járt, 1984 szeptember 1-ig! A megmaradt "selejtezett" állományt( 1000,1003,1031,1043,1049,1055,1061,1074,) először a Városmajorban, majd a Ferencvárosban tárolták, mert ebben az időben reménykedtek a városvédők, hogy ha visszaépítenék a Zugligeti 58-ast akkor felújított 1000-ek jártak volna rendszeres nosztalgia üzemben. De vesztettek, így feleslegesek lettek a megmaradt kocsik, így került fel 1985-ben az 1043, 1061-es jármű. A Többi sorsa köztudott!
Tudtommal egyik sem "az"! Valamivel később került oda mindkettő, közúton lettek szállítva! (Így sajnos számomra sem derült fény rá, melyik volt fenn utoljára...)
Egy kis történelem: A napokban kezembe került a "HEGYVIDÉK" című és a XII. kerületben kéthetente megjelenő újság február 10.-i száma. Van benne egy érdekes cikk a zugligeti villamosvonalon 1900. júniusában bekövetkezett villamos-szerencsétlenségről. http://www.hegyvidek.eu/archivum/archivum-2009-xxxix/zugligeti Erről Pertik László közlekedésbarát kollégánk is megemlékezett korábban az 58-as villamos emlékoldalán. http://www.esnet.hu/~enterprise/kozl_eszk/58/58-story.html Januárban múlt 32 éve, hogy szünetel az 58-as villamos forgalma. Béke poraira....
Értem. Arról nem szól egyik honlap sem (vagy nem találtam), hogy a fenti villamos-e az egyik kiállított villamos. Vagy közúton szállították le, más vonalra beosztva? A két büfé villamost meg odaszállították?
Melyik volt az a két villamos amelyik utolsóként dolgozott még?
Furcsa ez az 58V viszonylat... Viszonylag nagynak mondható gyűjteményem van a témában, (lásd. HONLAPOM ) de 58V jelzésű buszról egyetlen egy fotóm sincs! Valahogy mint ha azt senki soha nem fotózta volna...
Utánakérdeztem ennek a busznak. Határozottan emlékeznek rá hogy MENT a Virányos úton az a kérdéses buszjárat! Csak hosszabb időszakra emlékeztek annál a 3-4 évnél. Az a szokásos kocka Ikarusz volt a 3 ajtóval.
Gondolom akkor is ritka járat lehetett, egy busz elég volt. Az meg nemigen zavarta magát szemből. 77-80-ban pedig a Virányos út a mostaninál is üresebb volt. Meg kell hagyni most is különleges út, szinte nem látni parkoló autót a széleken.