Engem pont egy kereskedő vert át Bár az igaz hogy beázást még nem tapasztaltam viszont a hirdetésben említett zárt elősátor nem zárt sőt fel sem lehet állítani mert hiányoznak vasak A lakó homlokfalán a repedéseket fényvisszaverő szalaggal takarták el amit csak sajnos csak akkor vettem észre amikor elengedett a szalag és levált :( Ha illatosító van bent akkor már gyanakodj hogy a doh szagot próbálják vele elnyomni). Ja ráadásul a meghirdetett komplett napelem rendszer munka aksija pont akkor feküdt ki amikor mentem megvásárolni természetesen a töltésvezérlővel együtt A leg ócskább JP akkura cserélte és az MPPT töltésvezérlő helyet valami kínai gagyit szereltetett be amivel ha egész nap ragyogóan süt a nap akkor is képtelen a 100 ah aksit teljesen feltölteni .
2 kereskedésről van infóm akik szóban vállalnak garanciát és valamennyire rendbe is hozzák eladás előtt, de hogy a valóságban ez mennyit ér nem tudom. Az tény, hogy az illesztéseket lekenik tömítővel és ha belül nincs folt akkor nagy eséllyel pár évig nem is lesz, mindenesetre vétel után ezt célszerű megtenni, amit én vettem annak leszedték anno mikor 2006-ban bekerült az országba a díszléceit is leszedték és fekete ragadós cuccal alul fölül körbekenték lehet, hogy ezért is maradt jó állapotban.
Hali, mint írtam mi is most vettünk és nézegettem a német oldalakat sőt mivel öcsém kint él meg tudta volna nézni, nyelv ismerettel alkudni és megvenni is és mégis itthon vettünk, igaz én az alsó szegmensből válogattam, de ott egyáltalán nem volt még észrevehetően olcsóbb sem sőt inkább ami kinézett valahogy még drágább is na meg az, hogy a fényképen mi látszik és valójában miképp fest annak ahogy tapasztaltam az utóbbi időben nem sok köze van egymáshoz. A hazahozatal ha drágább a cucc igazából belefér ha annyival olcsóbb mert ahogy néztem amennyiben magam hozom haza akkor attól függően milyen messze van 100-250000 a honosításra nekem ügyintéző 200000-et mondott amit ha magam oldok meg akkor 160-180000 körül van így ez miatt a plusz miatt sem kint vettük. Ami angolt néztem az mind csúful beázott volt, nekem volt rossz tapasztalatom a favázzal (simán öszeszakadt az előző basteiünk pedig kívül tök jó állapotban volt, de egyszer kiszakadt az ajtó és akkor derült ki, hogy mindenhol elkorhadt a váz, a végén már amikor a kitámasztókat tekertem az egész test hajlott/csavarodott amikor meg keréken állt a hátulját a földön húzta) ezért minden ajtót kinyitottam, szőnyeget felhajtottam amit még nem parkettáztak le tehát ahol csak lehetett megnéztem és csak egynél amit megvettünk nem találtam beázást.
Én is szerettem, a legnagyobb gond velük, hogy rengeteg hulladékot behordtak. Az ajtó kempingben lényegtelen, parkolóban meg kényelmesebb, ha az út szélén állsz meg, akkor nem szerencsés, de velem ez sosem fordult elő, hogy ott ki akartam nyitni a lakókocsit.
Bár eredetileg egyáltalán nem állt szándékomban reklámozni, de a Balatonról eszembe jutott (siófoki vagyok): szeptembertől eladó lesz egy szép 460-as Hobby :)
Én is úgy láttam, hogy az angol lakókocsik kényelmesebbek, esztétikusabbak. A dugaljakon kívül nem tudom, mi okozhat problémát, ha netán cserélni kell bármit az elektromos rendszerben.......vagy a gázban, vagy bárhol.....
Mindenféle csavarkötés esetleg nem metrikus ?
Árban is kedvezőbbek, valamiért mégis tartok az angoltól...
Szóval......nézegetem a mobile.de-t is, itthon lemaradtam egy szép TEC-ről, valahol a Balaton környékén volt, későn láttam meg, gyorsan elkelt.
Az Eriba márkanevet főként a Touring sorozat miatt tartja meg a Hymer, arról el tudom képzelni az alu vázat (de ez az árában is meglátszik). Retró kinézet, nagyon cuki forma, de kényelmetlenül kicsi, és főként aránytalanul drága. De nem ördögtől való a fa váz, az összes többi lakókocsi évtizedek óta elvan vele, max vásárlásnál kell figyelni a beázásra utaló nyomokat, mert az viszont tényleg az ellensége. Angol vs. európai lakókocsi: régi és örökös vita. Az angol lakókocsik általában jobban alkalmasak (lennének) életvitelszerű tartózkodásra: nagyobb fürdőszoba, külön zuhany, sütő a konyhában stb. Viszont az elektromos hálózata is angol szabványú, alkatrész is macerásabb hozzá. Saját tapasztalat: pont tavaly sétáltuk végig az egyik legnagyobb horvát kempinget, és egyetlen (!) angol lakókocsit láttunk, de annak is alibije volt, angol rendszám :)
Úgy látom, hogy a németországi kínálatokban olcsóbban kapok jobb állapotút, mint itthon egy lelakottat. Tudom, tudom, utazás, honosítás költségei, stb., de mégis inkább a külföldről behozott felé hajlok.
Van pár szép Eriba, ami tetszik.
Valaki pár kommenttel korábban utalt arra, hogy minden lakókocsi favázas.
Úgy tudtam, hogy a Hymer/Eriba nem az.
Segítsen valaki, mi az igazság.
A másik ..........az angol lakókocsik sokkal kedvezőbb árúak.
Na elhoztuk, egy bürstner club, nem nagy, nem fiatal (91'-es) ellenben azokhoz képest amiket láttam drágábban is hihetetlen jó állapotban van mindenféle beázás legkisebb jele nélkül mondjuk 18 éve egy tulajé volt itthon és garázsban tartották ami látszik a külsején és belsején is, minden úgy mükszik ahogy gyárilag kell. Mondjuk előző héten ahogy feltette a jófogásra rá 1 órára elsőként hívtam, de mire másnap megnéztem már volt rá jelentkező aki megnézte és rögtön megvette volna alku nélkül, de mivel én előbb hívtam ugyanilyen feltétellel nekem adta oda (a másik vevő nem csak üzleti fogás volt részéről mert közvetlen utána tudtam én is megnézni).
Köszi ezt én is megtaláltam, komplett példány elérhető az angoloknál. Amúgy jelenleg egy külső akkutöltőt ráeresztve tudom tölteni, csak én szeretem a berendezéseket javítani ha lehet. Most szereltem fel egy movert amihez azért izmos állapotú akku kell tehát a töltés fontos. Egy kapcsolási rajzzal könnyebben boldogulnék de reméljük anélkül is . Köszi
Az a bajom, hogy nem látok a burkolat alá megbontani meg kevesen engedik.:) Akkor marad az apartmanozás, de már unjuk ezért került képbe megint a dolog, na majd meglátjuk, a német oldalakon sem találtam elfogadhatót 3000€ környékén.
Egy autóvillamosságis 20 perc alatt beköti neked egy külön csatlakozóval az autóról a munka aksi töltését. Nem egyet hanem kettő csatlakozót dugsz össze akasztáskor ennyi az egész nekem két éve így működik Menet közben tölti a munka aksit Sőt ha estére kevés a delej akkor csak beindítom az autót és máris működik minden egy óra járatás után a munka aksi is majdnem teljesen feltöltődik.
Azon agyalunk, hogy 8 év után újra lakókocsit vennénk viszont amennyit rászánunk (1.2m körül) annyiért általában beázottakat láttam és ezért kérdem, hogy van olyan amelyik nem fa hanem fémvázas
Favázas mind. De amelyik nem ázott be, 30+ évesen is tökéletesen használható, csak az ilyet sokáig kell keresni (és alaposan megnézni). Én 1M kitűzött céllal kezdtem lakókocsit keresni pár éve, aztán 2,4M lett a vége :/
Találok-e valahol segítsèget az elektromos rendszerhez. Leírással bekötèsi rajzokkal. Szeretnèk berakni egy legalább 100-as munkaakksit, ami pillanatnyilag nincs benne, sőt ahogy látom S helye vagy bekötèse sincs. Normál esetben a lakó működik 220-ról ès 12-ről (a vontatóról) is. Nos èn szeretnèm, ha mind a kettőről tölthető lenne az akksi.
A pontos típus sokat segítene, de főleg a trafó/elektromos központ típusa. Előfordulhat, hogy van akku csatlakozási lehetőség, olyankor a töltést is megoldja. Ha nincs rajta ilyen, akkor sem lehetetlen, csak a 12V-ról töltés lesz macerás (a vontató jármű pótkocsi csatlakozója nem fogja bírni). Egy primitív, ugyanakkor zseniálisan egyszerű megoldás a következő: fogsz egy pótkocsi aljzatot, mint ami az autón is van; bekötöd a megfelelő pontokra az akkuból jövő 12V-ot, és felszereled valahová a vonóháromszögre. Amikor megállsz, kihúzod a csatlakozót az autóból, és átdugod ebbe a frissen felszerelt aljzatba, ott a lakókocsiban az áram. Az akkura meg fel tudsz rakni egy 230V-os töltőt; ha van parti áram, tölti az akksit.
Üdv. Azon agyalunk, hogy 8 év után újra lakókocsit vennénk viszont amennyit rászánunk (1.2m körül) annyiért általában beázottakat láttam és ezért kérdem, hogy van olyan amelyik nem fa hanem fémvázas? Adriákat néztem na meg ilyesmiket, bastei-el jártunk úgy, hogy teljesen elkorhadt a váz mire rájöttünk pedig beázás sem volt. Esetleg ha valaki tud hasonló árban elfogadhatót az jelezze, előre is köszönöm.
Sziasztok! Vègül sikerült egy jó lakót találnunk. Úgy tűnik minden rendben van vele, de majd az èlet eldönti, hogy valóban jó döntès volt-e. :) Amiben a segítsègeteket kèrnèm: Találok-e valahol segítsèget az elektromos rendszerhez. Leírással bekötèsi rajzokkal. Szeretnèk berakni egy legalább 100-as munkaakksit, ami pillanatnyilag nincs benne, sőt ahogy látom S helye vagy bekötèse sincs. Normál esetben a lakó működik 220-ról ès 12-ről (a vontatóról) is. Nos èn szeretnèm, ha mind a kettőről tölthető lenne az akksi. Nem áll távol tőlem az elektromosság, de nem vagyok szakember. Előre is köszönöm!
Sziasztok! Nincs valakinek véletlenül Carver Power Management PMS5CRV egységről kapcsolási rajza? A töltőáramkör nem működik bár a kapcsoló kapcsolásakor a jelzőfény kigyullad. Ugyanez az effektus a bojler kapcsolásakor is: nem ad szikrát de a ledek világítanak.