Természetesen volt egy kis irónia az írásomban - mint azt mindenki észrevette.
Nagyon nagy Lotus Elise és különösen Lotus Seven rajongó vagyok. Jelenleg egy mx-5-öt hajtok , mert ez tul.képpen egy jól sikerült "replika" :-))) - igaz XJS ?
Ha veszel egy TD Jag X kombit, orulni fogok, mert neked jo lesz. :-) A te respektedet (meg ugy altalaban kozos ismeroseink) respektjet nem az autoja hatarozza meg szvsz. :-) Mondjuk a Lottira irigy vagyok. :D
De figyuzz csak: Miert nem epitesz Seven replikat? A te korulmenyeiddel nem lenne tul nehez. Vagy mondok mast. Epits nekem egy vazat, a tobbit mar meg tudnam oldalni.
De ha netán veszek egy TD Jag X kombit, még szóbaállsz velem?:))))))
Megígérem, rendezvényekre nem megyek majd el, vagy csak tisztes távolságból szemlélődöm!:))))
SC: a vitával semmi baj sincs! A vitázás nem negatív dolog, ameddig tiszteletben tartják a vitázók a másik felet!
Ez a topic pont egy angol autó kapcsán jött létre, és hát akkor már vigyük tovább a szellemét, gentleman módjára is meg lehet beszélni mindent, míg eddig is!:)
Az nem teccene az uraknak szvsz. :-)) De a meglatas helyen valo.
Az X-re kar a szot vesztgetni, a belsejen kivul semmi nem Jag benne. Szamomra es (vannak meg ezzel igy egy paran) nem csak attol Jag a Jag, hogy belulrol olyan, mint egy Jag. A kasztni nem Jag, a motor nem Jag.. Tulkeppen egy feltupirozott Ford. Igazatok van nem Ghia plusz 1, hanem Ghia plusz mittomenmennyi, nincs is ezzel kedvem torni magam. :-)
Erdemes elmenni egyszer Coventrybe, de barmelyik JEC regionlis rendezvenyre az angoloknal, es megnezni egymas mellett sorban mondjuk egy XK120, XJ6, XJC, XJS, XKR, Stype, Xtype-ot. Ugy talan erezhetobb, mirol is beszelek.
nem vagyok egy vitatkozós ember. Meg tulajdonképpen igazatok van.
De akkor folytatva a gondolatmenetet szerintem a jaguárnak az lenne a legjobb, ha megvásárolná vmely japán gyár és ott is gyártanék és terveznék és akkor legalább nagyságrendekkel megbízhatóbb lenne. ( milyen jó lett volna, ha a régi XJ-ket már ott gyártották volna, nem rigadnának szét atomjaikra )
Nálam is jó eséllyel indul az említett Jag 2D kombi X-Type.
Majd ha arra kerül a sor, akkor jobban körülszaglászom a műszaki tartalmat.
Jelenleg ez a veszély nem fenyeget, a Scorpi még kihúzza egy jódarabig, és a Lotuson is van mit fejleszteni.
Csak hát mindig is szimpi volt a Jaguar, az a "beleülök, és otthon érzem magam" feeling, ami nálam nem jön elő olyan gyakran, és pl. a VW csoport autói közül ezidáig 1 se tudta ezt nekem szolgáltatni.
A Duratec meg egy gyönyörű motor, létezik már Duratec Ford motoros Elise ( a Honda i-Vtec és az Audi turbo mellett), és hát a Duratec-es mocit hozták ki eddig a legjobbank erre a célra, míg a Honda vagy 150kg, a Ford 100!:O)
Kicsit benne van a Cosworth keze is a duratecben, meg a Mazda is, de ez így jó, úgy látszik!:)
Az X körvonala dinamikus,sportos,különösen a farrész,az XJ alakja pedig elegáns,hagyományos 4ajtós végződése van.De mint írtam ez a különböző vásárlói rétegek megnyerése miatt van így. Ettől függetlenül persze lehet a 400lovas motorral kérni és lesz egy nagyon gyors limónk.Az Arden tuningról nem is beszélve, mert akkor 450-460 ló körüli lesz,igaz nem a Brembo fékekkel szerelik ebben az esetben.
Ha sokan vannak olyanok, mint te, akkor nincs igazuk. Ha 100%-ban ragaszkodnak a hagyományokhoz, jobb, ha bezárják a gyárat. Jó vagy sem, de ez van. Az autógyártás üzlet, semmi más. A prémiummárkáknál is.
Amúgy szentségtörés a dízel is, meg a kombi is, persze. Viszont nem muszáj megvenni. Az én következő autóm jó eséllyel Jaguar lesz. Persze benzines, és lehetőleg V8:-) Ezért ne szidjon senki az előző, tényszerű bekezdésért:-))
"Igy olyan erzese van az embernek, hogy a Fordnal a Ghia felett a kovetkezo felszereltseg a Jaguar."
Nem.A következő felszereltség a Volvo,aztán jön a Jag. és valóban így lett kitalálva,hiszen a Ford prémium szegmensben nem kínál autót így ezt a Volvo és Jag elégíti ki.
" az X Type szerintem sem Jaguar, sőt még az S is éppenhogycsak, de az hogy már van dízel és kombi is egyenesen istenkáromlás"
Dehogynem,viszont vásárlói réteget kellett bővíteni.A 30as jólkereső fiatalokat kellett meghódítani és ez sikerült is.Dinamikusabb lett a körvonal,az ívek inkább hasonlítanak egy "ugrómacskára" mint az XJ ami egy öreguras autó maradt még akkor is ha XJR a felirat rajta. Így aztán egy sportkombi ide igazán belefér. Egy 3.0 feketemetál Sport X azért elég vonzó tud lenni.... A várakozásokat nem teljesítette darabszám tekintetében,ehhez az is hozzájárult,hogy angolok igazán hanyagul építették,építik az autóikat,rengeteg volt a minőségi illetve műszaki kifogás. A mostani X multikormányának igénytelen műanyag borításai,kapcsolóiról sajnos azt kell mondjam:igénytelen.
Az S miért épphogycsak? Hogy kéne kinéznie? Igazi 50es 60as évekbeli retro gép,szerintem gyönyörű,a 60as évek S-TYPE-ja köszön vissza és valóban,a műszarfal nagyon nagyon hasonlít a Roverhez.
Mindazonáltal kis gyár, így sajnos vagy szerencsére, műszaki fejlesztések,megoldások tekintetében nagyon nagyon támaszkodnia kell a Ford rokonokra.
tudom hogy a pénz diktál is motivál mindent és mindenkit, de azt akkorse értem hogy ugye már jóideje a Ford égisze alatt fut a Jaguar, és így a csoportban bőven akadnak dízelek és kombik...minek kell ez a presztizsrombolás ? ez olyan mintha a Bentleybe 1.3 PDTDi mocikat pakolnának :)
A Carstylingen van egy srác, akinek az a restaurált 1970-es Jaguárja van, na ő linkelte azt a képet, egy világoskék gép volt, de mint írtam, egy ormótlan disznó nagy autó volt.
Igazatok van, szentségtörés, de olyan szép belül, meg az eleje!:)))
Na meg a fogyasztása is időszerű, nincs kedvem 10 feletti benyamennyiséget eteni egy amúgy családi géppel.
Sőt, inkább 6 felé húzzon, az olcsóbbik fajtából! Tudom, kegyetlen vagyok, de nekem első a Lotus. Annak kell tutinak lenni. A családi gép másodlagos.:)
Jaja. Ugy nez ki, mint egy halottaskocsi. :-) Egyebkent Lynx Eventernek hivtak.
Az X type meg nem Jag. Egy 4x4-es mondeo padlolemez (maramelyik) ford motorokkal. Semmi baj nincs vele, csak ne irnak ra, hogy Jaguar... Igy olyan erzese van az embernek, hogy a Fordnal a Ghia felett a kovetkezo felszereltseg a Jaguar.. Brr....
SC irta jol, dizel es kombi es FWD jaguarban az olyan szentsegtores, mint a Lambo V10-es dizellel... Szaradna le a keze annak, aki alairta erre marketingtervet. Mar az S type is necces, az ucso igazi Jag az XJ, XK8, XKR...
Volt Jaguar kombi a múltban. Egy srác linkelt be nekem egy batár öreg Jag kombit. Én is csak néztem, de nagyon kevés volt belőle, ez is az igazság része.
Szerintem abszolút nem hasonlít az Audira.
Igen, nem egy igazi Jaguár, asszem Ford Mondeo plattform. Kellett is a Ford a Jaguárnak, meg nem is. Ha azt vesszük, hogy így még legalább léteznek, akkor nagyon is kellett! De az imázson rontott, ez tény.
Vehetnék Ford Mondeo kombit is, olcsóbb, tágasabb, de a Jag. belseje természetesen messze üti a Fordét, és hát azt is sokan bevallották, hogy az orra ennek az olcsó X-Type-nak is nagyon jól sikerült. A segge? hát az olyan, amilyen...
Sebaj, úgysem most fenyeget ez a dolog, mire arra kerül a sor, hogy vennem kéne, addigra még nyomottabb ára lesz a piacon, mert jószokásomhoz hűen ezt sem a szalonból fogom megvenni...:)
Tündi: Az FWD elvből rosszabb súlyelosztású, és másképp viselkedik az úton. Aki hozzászokott az RWD-hez, mint pl. én, annak ez hidd el, eléggé fura.
Azzal viszont tisztában vagyok, hogy az FWD sokkal olcsóbb gyártása, és az elvből jobb hatásfoka dob annyit, hogy már egyre kevesebb gyártó marad az RWD szektorban.
Abban bízom, hogy a családi autót majd egyszer végre normális módon fogom használni, a másik énemnek úgyis ott lesz a Lotti!:)
Amúgy nálam nem az a szentségtörés, hogy nem Rover lesz, hiszen én a Rovert inkább kényszerből érintettem (de nem bánom!), hanem az, hogy az első FWD gépem lenne. Az, hogy az első Diesel is, az nem zavar annyira. Nem bánom, ha kicsi fogyasztás párosul a haladáshoz.
De legfőképp az a szentségtörés, hogy mindezt egy Jaguártól. Mentségemre szolgáljon, hogy nem én döntöttem el azt, hogy egy ilyen modellt legyártsanak!:)))
Egy jaguárt a fenekéről lehet felismerni. Csodálatos vonalak és arányok. Ezt elég régóta betartják - ill. betartották. EGy jaguár különben is (eddig) deklaráltan elegáns és sportos - ebbe nem nagyon fér bele a kombi.
Az X-type olcsóságával akart betörni a jaguár egy olyan piacra , ahol semmi keresni valója - nem is lett sikeres ez a modell - ellenben az egész cég megítélésén / arculatán rontott.
Az a baj a Jaguár X-type-pal, hogy igazából nem jaguar. Különösen nagy szentségtörés Diesel motorral, a kombi pedig az ördöggel való cimborálás. Szerintem egy jaguár ne nézzen ki úgy , mint egy audi .