Az akkumlátort és a "műanyag házát" is ki kellett venni. Ebből az irányból fogta még 1 csavar., vagyis 4 db rögzítette.
Most már csak az a kérdés, (mivel az "agyát" is ki kellett venni, mert az hozzá van a műanyag házhoz szegecselve, de lehet az nem az agya...) , hogy kódokat stb...fog-e kérni... :-O
Most szerelőnél az önindító, de ha hazahoztuk lefotózom, hátha másnak is szüksége lesz eltávolításra...és hogy lássa, miről is van szó.
Egy kis segitségre lenne szükségem. Nekünk egy 16 éves Citroen c3 1,4 Hdi autónk van.
Szerencsére általában nincs probléma vele.
Most viszont az öninditóval gondunk akadt. Ki szeretnénk szerelni /a férjemmel/, 3 csavar leszedve /ami alábújva jól látható és hozzáférhető otthoni körülmények között, akna nélkül/ de meg sem mozdul. Mintha valami még fogná. Szerelte már ki valaki? Tanácsot tudna adni!
Esetleg mást is le kell bontani ahhoz, hogy kivehető legyen? Ha még "nem látható" csavar fogja, milyen helyen lehet, vagy hogy lehet megközelíteni.??
Köszönöm a tájékoztatást.Tehát ha jól értelmeztem,akkor az akku saru levétele után (gondolok itt cserére,töltésre) nem fog kódot kérni a rádió.Nem szándékozom cserélni,nekem a gyári bőven megfelel.
Ezek a fejegységek már nem kérnek kódot, de diaggal fel kell programozni az autóhoz őket, (VIN számot bele kell írni) különben bekapcsolva csipogni fognak. Már ha másikat tesz bele az ember.
Elsőként a féket nézném meg,nem-e szorul a kerék. Fékezés után beragadhat egy kicsit.(féknyereg stift) Ha fel van emelve,akkor meg a fogaslécet rángassd meg oldalirányba,kikophat a megvezető persely és ha kotyog, menetközben "elmegy"a futómű beállítás. A hátsó kerék is szorulhat.
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémára.Adott egy 2009-es 1.4 C3 ,aminél a kormány kissé jobbra húz. Felnik,gumik rendben vannak,futómű beállítás is volt, a hiba azonban továbbra is megmaradt.
tanácsot szeretnék kérni. Menet közben néhány másodperces sípoló hang hallatszik a kocsiból. Sebességtől független, valamivel 50 fölött általában, de 70-100 között bármikor előjöhet. Ahogy néztem, leginkább 2000 és 2500-as fordulat körül jellemző. Mi lehet? 1,2VTI, 82LE, 2018-as évjárat.
Ha csinálsz képet a váltókarról, megmondom milyen van benne.
Igazából mindegyik autómataváltóval lehetnek gondok, csak másmilyenek. A hagyományost elég jól szinten lehet(ne) tartani ha az elejétől fogva cserélik az olajat benne, ami ugyan a gyári előírásnak ellent mond, azonban a váltó életét meghosszabbítja :-P . A sensodrive-ra nem nagyon tudsz vigyázni. Az egy hagyományos kéziváltó, aminél szervómotorok végeznek mindent. Ezek a szervómotorok szoktak behalni és sajnos elég borsos áron kaphatók. Ezen kívül a kuplung és a kuplungkiemelő szervómotor szokott sűrűbben meghalni, mivel folyamatosan használatban vannak.
Amúgy a C3 nem rossz kisautó, néha a spirálrugók el szoktak törni és mivel változó rajta a rugómenet átmérő, így átesik a rugótányéron és összeesik az autó, ami bosszantó is, de ez mellett még egyéb károkat is okoz. Mondjuk ez is kivédhető, ha az ember vesz rá 1-1 biztonsági rugótányért.
Van egy 1.6os exclusive 2002es C3as automata váltós, 500e Ft-ért. Mentem vele és minden oké volt, abban is megbízok aki eladná nekem. A kérdésem az, hogy egy ilyen kocsi meddig bírja? Nem fog alattam lerohadni 1-2 éven belül? Illetve egy olyat is hallottam, hogy nehéz alkatrészt találni manapság Citroenhez. Ez mennyire igaz?
Sziasztok! Van egy citroen c3 1.4 hdi-m. A motorvezérlő egy rövidzárlattól leégett. Vettem egy használtat ,de nem lehet ráprogramozni, mert nem az én autóm alvázszáma van beleírva és a BSI letiltja. Az a kérdésem , hogy hogyan lehet a használt motorvezérlőből az adatokat törölni , kinullázni , mintha új lenne.
1.5 éve van egy c3 1.1 benzin ami nagyon meg viccelt minket,a szerelő meg csak ül rajta pedig nagy szúkségünk volna az autóra!
A hiba jelenség,2 hengerezik meg 3 hengerezik.Már minden ki lett cserélve-motor vezérlő,map sensor,főtengely holtponti jeladó,trafó híd,gyertyák,már a vezérlés,porlasztó sor!valamiért nagyon sok üzemanyagot tol be!Vélemény?
Az a váltó igazából egy mechanikus váltó, amit a kézikapcsolás helyett szervomotorok kapcsolnak. Nem emlékszem, hogy írna hozzá csereperiódust a gyár, az újabb típusokban imádják "örök-olajosnak" mondani a váltókat, de a korábbi hasonló kézikapcsolású váltóknál 60e volt az előírt csereintervallum, ezért én azt ajánlom, hogy ilyen időközönként te is cseréld ki benne az olajat !
Amúgy meg Total Gear 8 75W-80 való bele és kb. 2 L kell hozzá.
Helló mindenkinek! Mai nap vásároltunk egy kis 2002-es C3-ast szaladgálósnak. Rögtön a hazaút után bosszantó probléma adódott: az előredöntött hátsó üléstámla nagyobbik fele nem zárható vissza, mert a bele épített biztonsági öv nem csévélődik ki hátradöntéskor a fészkeből, az övfeszitő mechanizmus nem engedi. Nagyon bosszantó, akármit próbálunk vele trükközni, nem enged annyit, hogy a helyére kattanjon a támla. Kérem segítségeteket! Köszönöm előre is!
A 2010-es 90-es 1.6 HDI-ben már lehet részecske szűrő!!! Nem kell tőle félni, nem ördögtől való, csupán megfelelően kell üzemeltetni a kocsit. Nekem 2011-es van C3 Picassom van, 125e km-el, és semmi gond nem volt vele. Ha érdekel részletekért írj e-mailt.
Innen nem tudom megmondani mi okozta, de a fogaskerék pl. önmagától nem szokott elkopni. Jellemzően elkezd szorulni a bowden vagy a mechanika vagy mindkettő és amiatt szokott tönkremenni a fogaskerék. Ahogy írtam, ebbe még beleszólhat az is, hogy a ponyva ahogy öregedik, összehúzódik és az is feszíti pl. a csúszkákat, ami megint csak mechanikai szorulást okoz és túlterhelheti a fogaskereket is.
Ha kiszeded a motort, akkor pl. a bodeneknek végig nagyon könnyen kell(ene) mozogniuk az elejétől a végéig.