10ezernél is többen dolgoznak egy online aukciós oldalt üzemeltető cégnél? Mit csinálnak?
Jó, tudom, hogy nem egy kis cég, ügyfélszolgálatot fenn kell tartani, vitás ügyeket el kell bírálni, webfejlesztés, sok jogi herce-hurca, ami országonként még különbözik is némileg, szóval értem, hogy nem katás EV-ként nyomják, de azért akkor is meglep, hogy 10000+ fő kell ehhez.
"Arra kérte az összes amerikai alkalmazottat, hogy szerdán, amikor sok elbocsátási értesítést kézbesítenek, dolgozzanak otthonról, hogy ezek a beszélgetések nyugodt körülmények között történjenek meg."
Igen. Licit volt. Nyert. Aztán húzta az időt, hogy jaj, neki most a bankja kavar valamit. De adják engedményt. Vártam, aztán lezartam. Kaptam rá negativot.
Még a postán l is tudsz teljes értékre biztosítani.
Alapjában véve mindegy melyik, usaban mindkettő otthon van.
Cégnél ups-ezek, de szokott jönni fedex-el is cucc.
Volt most ismét ilyen tapasztalatod? Mármint, hogy fizetés nélkül adtak negatívot.
Tehát Fedex, vagy UPS?
Nekem az a lényeg, hogy a teljes értékére tudjam biztosítani. Azóta parázok, hogy a Ship2 partnereként a TNT elhagyott, megtalált, majd újra elhagyott egy 400.000 Ft-os USA küldeményemet. Szerencsére biztosítva volt. Két hónap alatt kaptam vissza a pénzemet.
USA-ból rendeltem egy műszaki terméket, webshopból. Nem valószínű, hogy a vámoláshoz szükséges infókat megadták.
Elvileg 16-án megérkezett, ez az utolsó bejegyzés a tracking alapján:
A vámkezeléshez szükséges információk bekérése (ügyfélre vár) 2024. 01. 18. 11:47 NPKK Vam
Csakhogy én nem kaptam sem e-mailt, sem SMS-t, semmit. Mostanában nem volt ilyen csomagom, mind kínai cuccok jönnek, de azoknál előre ki van fizetve minden vagy EU országból küldik, szóval azokkal semmi teendőm nem szokott lenni. Ilyenkor mit kell csinálni? Várjak? Nem örülnék, ha visszaküldenék.
Jah, már elküldtem nekik. Nem akarom xarban hagyni a srácot, asszem 500 euróig biztosítva volt a pakk, de nyilván ott is csak akkor fizetik ki neki, ha nem megúszható.
Azért egy vicc, hogy százezres cuccok miatt fél percig sem kell görcsölni ha Kínából jönnek random futárral, de Európán belül gyakorlatilag minden ötödik postai küldeményem vagy eltűnik, vagy valami komoly gáz van vele, az esetek túlnyomó részében itthon. Olyasmik, amiket a büdös életben nem hinnék el, ha más mondja. Mintha mára már töknormális lenne postaforgalomban a szabadrablás és a csonthülyeség.
Most jutottak el odáig (Deutsche Post, alias DHL Paket), hogy küldtek egy sima bedobós A5 levelet egy űrlappal, amin nyilatkozni kérnek hogy megkaptam-e vagy sem a pakkot. Raktak mellé egy válaszborítékot német bérmentesítéssel és két sornyi címzéssel, amitől szerintem sikítófrászt kapna minden itteni postás.
Hogy csak dobjam be bármelyik postaládába. Jah, csak ez nem Németország. Nyilván valahova egyszer odaérne ha nem ajánlottan és tértivevénnyel adnám fel. :) (Miközben emilben ugye már informálisan elmesélték, hogy mikor és melyik cégnél veszett nyoma)
Mondjuk az egész a feladó biztosításához és kárpótlásához kell, aki perpill kissé hisztizik a refundtól, merthogy nem ő tehet róla hogy eltűnt a csomag. Ami igaz, de én meg pláne nem.
De azért még az sem 16%. Amúgy meg ha elkanászodnak, átmegyek az Astromart-ra. Ott eg évre a regisztráció 10 dollár. Nincs jutalék. Igaz, hogy csak csillagászati cuccok adás-vétele. De nekem pont az kell.
Volt egy zsibvásár nevű oldal, most húzták le a rolót. Nem volt igény az ingyenes aukciós oldalra sem. Érdekes. Egy időben voltak eladásaim ott is, de aztán már elment a kedvem a lejárt hirdetések újraindításától is, mert annyira nem volt semmi mozgás. Érdekes, hogy azért láttam ott is néhány ezres nagyságrendű értékeléses eladót, lehet, hogy néhány támakörben jobban volt mozgás. Most már mindegy.
Én a Vaterán nem annyira vettem észre a különbséget, a cégben és az ügyfelekben. Most néztem, 2004-ben regisztráltam, szóval nem ma kezdtem én sem. (nyilván azt igen, hogy nagyon megnőtt a kínából rendelt cuccokat kínálók száma)
Viszont az ebay egyre szemetebb évről-évre. Ennek egy részéről nem ők tehetnek, bonyolultabb lett a szabályozás, pl. az áfa, stb, de ők maguk is mindig kitalálnak valami újat és ritkán pozitív a változás. A díjaik is jóval magasabbak, mint más oldalakon. A szállításra is ráteszik a final value fee-t, áfát, mindent. Tudom, hogy erről az eladók is tehetnek, mert megsokasodott az olyan aukciók száma, ahol a terméket felrakták áron alul, aztán a szállításnál adtak meg nagyobb összeget így kikerülve az ebay eladási díjat, de akkor is sok. Ráadásul az ebay az én meglátásom szerint nagyon trükközik a megjelenítéssel is. A kisebb eladókat hátrébb sorolja, termékeiket kevésbé hozza kereséskor, stb. Értem, hogy nekik is jobb, ha jól bejáratott többszázezres értékeléssel rendelkező eladó kapja a megrendelést... Sok a díj, sok a trükközés, túltolják a mindent a kedves vevőért politikát, kezdve azzal, hogy a vevő csak pozitív értékelést kaphat, vitás esetben szinte mindig a vevőnek adnak igazat, stb.
Tegnap este megrendeli. Megadva a bankszamlaszam, de azert megkerdezni.
Illetve hogy mikor kapja meg?
Ma reggel megkapja ra a valaszt, mondtam, hogy a jovo heten mar ott lesz a cucc.
Orak mulva valaszol, hogy kozben megvette mashol. Na ezert moslek az egesz vatera, meg a kozonsege. Nyilvan ez is nullas volt, es ezert nincs nullasoknak utanvet se.