Fél éve láttam a kocsit, eladó volt sok egyéb cuccal mert a telephelyről mennie kellett. Akkor kerítésen belül volt most mintha nem ott lenne. Az a baj h a tulaj csillagászati árakat mondott de amúgy vasba leadta volna ha nem kell senkinek. Ezek után nem érdekelt így nem tudom végül mi lett a sosrsa. Hivatalos verseny gép volt, papírokkal együtt.
Lehet,ez nem a régi időkből való ajtó,mert azon Zsembery Jenő neve kellene,hogy szerepeljen.Lehet,ez Barnabásé volt,aki Ferjáncz Andrással historicozott ilyennel.
Elvitték felújítani az R12 Gordinit vagy mi történik vele? Tudtok valamit róla?
Az egy kibelezett karosszéria volt már csak. Egy versenyen összetört, azóta magányosan állt az udvaron. A Gordini felirat volt meg a csomagtartón és a talán az üzemanyagtank volt benne.
Bocs, de szerintem ezekre a kérdésedre az élet tudja csak megadni a választ.
Ha a jó Suzuki motorra jó Suzukira való karburátort teszel az jól fog működni, mert az alapos Japánok biztos, hogy alaposan kiszámolták a motor üzemanyagigényét. Az összes többi alternatívában ott vannak a kérdőjelek. (sajnos)
Értem, hogy ha reménytelen az állapota, akkor kicseréled. Egyébként ha leállított motornál gázt adsz a karburátorban látszik, hogy a gyorsítószivattyú befecskendez egy adag benzint? Az a baj, hogy a Dacia karburátorral is simán lehet hasonló küzdelem...
Szivatót ha teljesen visszatolom, és gyorsítok le akar fulladni. Olyan mintha nem kapna benzint.
Ha a szivatót kb fél centire hagyom kihúzva akkor minden oké.
A teljesen visszadugott és a fél centire kihúzva hagyott állapot közt az alapjárat nem változik.
Azt néztem, hogy ebben a fél cm-ben a folytószelep elmozulásnál lehet valami, ill az alsó pillangószelep tengelyénél nem tiszta a külseje. Lehet falsot szív ott és ha kihúzom akkor megfeszül és nem szív falsot, nem tudom....
Gondoltam, hogy Samurai-ra kerülne. Láttam a képen, hogy a karburátor sem motoron van fotózva, hanem leszerelt állapotban. A két karburátor aminek a számára rákérdeztél nem 1,3-as, hanem 1,4-es Dacia motorra való, de van a közösségben olyan Daciás, aki 1,3-as Dacia motoron ilyet használt és működik vele. Szerintem ha a Suzukin másképp van megoldva a kartergáz visszavezetés, akkor a Dacia karburátoron ezt a T-elágazót tartó csonkot le kell dugózni. Ha Suzukira rakod ezt az idegen modellről származó karburátort, akkor jó eséllyel variálni kell valamit majd, függetlenül attól, hogy 1,3-as Daciáról, vagy 1,4-es Daciáról származik. Én mindenképpen először tisztítás és úszószint ellenőrzés és ha bizonytalan, hogy korábban belenyúltak e, akkor fúvóka méretek ellenőrzése után feltenném így, ahogy most van aztán majd kiderül...
Mi a baj az eredeti karburátorral, miért kell lecserélni? Miért nem azt javítod?
Elnézést a Dácia fórumba történő hozzászólásaimért, de igazából Suzuki Samuraiomon van 32Irma karburátor. Ez ugye 1,3-as. Ahogy írtad a két karbi 1,3-asra való. Ezek szerint ezek közül bármelyiket fel lehet rá tenni?
Ezek a fuvóka méret eltérések mit eredményeznek működésben? Pld. az egyikkel többet fogyasztana?
Ez a kartergáz visszavezetés a Suzukimon le van dugózva. Amit mist szereztem karbit azon van rajt ez a "T" elág.
Nem tudom érdemes-e bekötnöm vagy egyáltalán foglalkoznom vele?!
Ha már fotók és dátumok. Megosztom örömömet egyben jó szívvel ajánlom a következő tartalmas rendezvényt 2018 április 13-15 között:
OLDTIMER SHOW 2018.
Egy testvérmodellel én is érintett leszek meghívottként ezen a kiállításon, melyről most én is csak egy hibás dátummal elkészített és az autót csak részletében mutató fotót csatolok.
(Y) ...csak pici hirtelen kiegészítés,Afitos írja majd a pontos számadatokat. kis körben lévő szám a karburátor szívótorok oldalán:25.5//1.3motor.illetve 27//1.4 es) Fúvókázás,,a féklevegő,illetve a főfúvóka méretben tér el
A karburátorok kapcsán, később meg tudom nézni könyvben a két karburátor közötti fúvókázás különbségeit. Abban biztos vagyok, hogy ez a két típus 27mm torokátmérőjű és 1,4-es motorokra való. Az 1,3-as motorok karburátorai 25-ös torok átmérővel rendelkeznek.
Akkor amikor a Daciát (pontosabban az eredetijét a Renault R12-est) tervezték már kötelező volt a motorban keletkező kartergáz visszavezetése a szívórendszerbe, emissziós okokból. Autótípustól függetlenül abban a korszakban a keletkező kartergáz kapcsán már gondoskodni kellett annak zárt rendszerben történő kezeléséről. A Dacián ez a T elágazó és a hozzá tartozó visszavezető csövek keresztmetszete (az egyikben kalibrált furatú szűkítő van) szabja meg azt, hogy mennyi kerüljön a karburátorba illetve mennyi kerüljön közvetlenül a karburátor alatti térbe a szívócsonkba vissza, újraégetésre.
Azonos funkciójú rendszerek más módon más korabeli autókon is megtalálhatóak már.
Kopott motoroknál szokták szabálytalanul kikötni ezeket a csöveket és a szabad levegőre kivezetni a kartergázt, mert a motor fullad, beállíthatatlan. Ha a motor jó, akkor ez a rendszer bekötve biztosít megfelelő motorműködést jó kipufogógáz emissziót.