Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zzoltan128 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 43998

Miskolci Veterán Vásár

pergerz Creative Commons License 2018.02.27 0 0 43997

Küld el az email címedet.

 

Előzmény: E Tibi (43991)
yenoee Creative Commons License 2018.02.27 0 0 43996

"a tulaj csillagászati árakat mondott de amúgy vasba leadta volna ha nem kell senkinek."

 

Sajnos elég sok ilyen eset van. :(

Pedig az ide feltett kép alapján azt hittem, ezt még valaki megmentheti.

Előzmény: Rébék Péter (43995)
Rébék Péter Creative Commons License 2018.02.27 0 0 43995

Fél éve láttam a kocsit, eladó volt sok egyéb cuccal mert a telephelyről mennie kellett. Akkor kerítésen belül volt most mintha nem ott lenne. Az a baj h a tulaj csillagászati árakat mondott de amúgy vasba leadta volna ha nem kell senkinek. Ezek után nem érdekelt így nem tudom végül mi lett a sosrsa. Hivatalos verseny gép volt, papírokkal együtt.

Előzmény: R12Lucas (43992)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2018.02.27 0 0 43994

Lehet,ez nem a régi időkből való ajtó,mert azon Zsembery Jenő neve kellene,hogy szerepeljen.Lehet,ez Barnabásé volt,aki Ferjáncz Andrással historicozott ilyennel.

Előzmény: Fozat1 (43980)
gto Creative Commons License 2018.02.26 0 0 43993
R12Lucas Creative Commons License 2018.02.26 0 0 43992

Elvitték felújítani az R12 Gordinit vagy mi történik vele? Tudtok valamit róla?

Az egy kibelezett karosszéria volt már csak. Egy versenyen összetört, azóta magányosan állt az udvaron. A Gordini felirat volt meg a csomagtartón és a talán az üzemanyagtank volt benne. 

 

Előzmény: Fozat1 (43980)
E Tibi Creative Commons License 2018.02.25 0 0 43991

Üdv mindenkinek!

Dacia 1310 karburátor úszószint alsó felső holdpont beállitását keresem.

Kérném segitségeteket.

Köszönöm.

afitos Creative Commons License 2018.02.19 0 0 43990

Bocs, de szerintem ezekre a kérdésedre az élet tudja csak megadni a választ.

Ha a jó Suzuki motorra jó Suzukira való karburátort teszel az jól fog működni, mert az alapos Japánok biztos, hogy alaposan kiszámolták a motor üzemanyagigényét. Az összes többi alternatívában ott vannak a kérdőjelek. (sajnos)

András

Előzmény: szalaics (43989)
szalaics Creative Commons License 2018.02.19 0 0 43989

Jelenleg is Dácsia karbi van fent 32IRMA2AM.

E helyett lenne a 32IRMA2A.

Ennek a táblázat szerint nagyobb a fuvóka mérete, szerintem minden másban megegyezik /felfogatás, működés, stb./

A fuvóka méret miatt kérdeztem, hogy mi várható /kicsit többet eszik, vagy hasonlók/?

Ill. remélem, hogy ezt a szivató gondot, ill fulladás gyorsításkor megoldódik.

 

Előzmény: afitos (43988)
afitos Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43988

Értem, hogy ha reménytelen az állapota, akkor kicseréled. Egyébként ha leállított motornál gázt adsz a karburátorban látszik, hogy a gyorsítószivattyú befecskendez egy adag benzint?  Az a baj, hogy a Dacia karburátorral is simán lehet hasonló küzdelem...

Remélem azért így vagy úgy, de jó lesz majd.

András

Előzmény: szalaics (43987)
szalaics Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43987

Gyanus, hogy azt mahinálták, vagy kopott.

Szivatót ha teljesen visszatolom, és gyorsítok le akar fulladni. Olyan mintha nem kapna benzint.

Ha a szivatót kb fél centire hagyom kihúzva akkor minden oké.

A teljesen visszadugott és a fél centire kihúzva hagyott állapot közt az alapjárat nem változik.

Azt néztem, hogy ebben a fél cm-ben a folytószelep elmozulásnál lehet valami, ill az alsó pillangószelep tengelyénél nem tiszta a külseje. Lehet falsot szív ott és ha kihúzom akkor megfeszül és nem szív falsot, nem tudom....

 

Előzmény: afitos (43986)
afitos Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43986

Szia!

Gondoltam, hogy Samurai-ra kerülne. Láttam a képen, hogy a karburátor sem motoron van fotózva, hanem leszerelt állapotban. A két karburátor aminek a számára rákérdeztél nem 1,3-as, hanem 1,4-es Dacia motorra való, de van a közösségben olyan Daciás, aki 1,3-as Dacia motoron ilyet használt és működik vele. Szerintem ha a Suzukin másképp van megoldva a kartergáz visszavezetés, akkor a Dacia karburátoron ezt a T-elágazót tartó csonkot le kell dugózni. Ha Suzukira rakod ezt az idegen modellről származó karburátort, akkor jó eséllyel variálni kell valamit majd, függetlenül attól, hogy 1,3-as Daciáról, vagy 1,4-es Daciáról származik. Én mindenképpen először tisztítás és úszószint ellenőrzés és ha bizonytalan, hogy korábban belenyúltak e, akkor fúvóka méretek ellenőrzése után feltenném így, ahogy most van aztán majd kiderül...

Mi a baj az eredeti karburátorral, miért kell lecserélni? Miért nem azt javítod?

 

 

Előzmény: szalaics (43985)
szalaics Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43985

Elnézést a Dácia fórumba történő hozzászólásaimért, de igazából Suzuki Samuraiomon van 32Irma karburátor. Ez ugye 1,3-as. Ahogy írtad a két karbi 1,3-asra való. Ezek szerint ezek közül bármelyiket fel lehet rá tenni?

Ezek a fuvóka méret eltérések mit eredményeznek működésben? Pld. az egyikkel többet fogyasztana?

 

Ez a kartergáz visszavezetés a Suzukimon le van dugózva. Amit mist szereztem karbit azon van rajt ez a "T" elág.

Nem tudom érdemes-e bekötnöm vagy egyáltalán foglalkoznom vele?!

Előzmény: afitos (43974)
pergerz Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43984

...sajnos ezek mostanában készült fotók.Most voltak a Facén.
Bizony ott van a Gordini felirat azon a kék R12-n amibe ezek az ajtók be vannak téve.

 

Előzmény: afitos (43982)
afitos Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43983

Ha már fotók és dátumok. Megosztom örömömet egyben jó szívvel ajánlom a következő tartalmas rendezvényt 2018 április 13-15 között:

OLDTIMER SHOW 2018.

Egy testvérmodellel én is érintett leszek meghívottként ezen a kiállításon, melyről most én is csak egy hibás dátummal elkészített és az autót csak részletében mutató fotót csatolok.

A többit majd a kiállításon...

.A.

 

afitos Creative Commons License 2018.02.18 0 0 43982

Felmerül a kérdés..., amikre itt és most szinte biztosan nem lesz válasz:

Mikor készült a fotó?

Hol készült a fotó?

Legalább a mikor-ra jó lenne választ kapni.

.A.

Előzmény: yenoee (43981)
yenoee Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43981

Felmerül a kérdés :)))

 

Előzmény: Fozat1 (43980)
Fozat1 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43980

afitos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43979

Windows 10 nem a barátom:

Előzmény: afitos (43978)
afitos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43978

Nehezen, de sikerült:

afitos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43977

Köszi Zoli!

Forrás: Műszaki könyvkiadó Budapest, 1989

SK autósoknak:

 

Előzmény: szalaics (43972)
pergerz Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43976

(Y) ...csak pici hirtelen kiegészítés,Afitos írja majd a pontos számadatokat.
kis körben lévő szám a karburátor szívótorok oldalán:25.5//1.3motor.illetve 27//1.4 es)
Fúvókázás,,a féklevegő,illetve a főfúvóka méretben tér el

Előzmény: afitos (43975)
afitos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43975

A karburátorok kapcsán, később meg tudom nézni könyvben a két karburátor közötti fúvókázás különbségeit. Abban biztos vagyok, hogy ez a két típus 27mm torokátmérőjű és 1,4-es motorokra való. Az 1,3-as motorok karburátorai 25-ös torok átmérővel rendelkeznek.

Előzmény: szalaics (43973)
afitos Creative Commons License 2018.02.17 0 0 43974

Szia!

Akkor amikor a Daciát (pontosabban az eredetijét a Renault R12-est) tervezték már kötelező volt a motorban keletkező kartergáz visszavezetése a szívórendszerbe, emissziós okokból. Autótípustól függetlenül abban a korszakban a keletkező kartergáz kapcsán már gondoskodni kellett annak zárt rendszerben történő kezeléséről. A Dacián ez a T elágazó és a hozzá tartozó visszavezető csövek keresztmetszete (az egyikben kalibrált furatú szűkítő van) szabja meg azt, hogy mennyi kerüljön a karburátorba illetve mennyi kerüljön közvetlenül a karburátor alatti térbe a szívócsonkba vissza, újraégetésre.

Azonos funkciójú rendszerek más módon más korabeli autókon is megtalálhatóak már.

Kopott motoroknál szokták szabálytalanul kikötni ezeket a csöveket és a szabad levegőre kivezetni a kartergázt, mert a motor fullad, beállíthatatlan. Ha a motor jó, akkor ez a rendszer bekötve biztosít megfelelő motorműködést jó kipufogógáz emissziót.

Előzmény: szalaics (43972)
szalaics Creative Commons License 2018.02.15 0 0 43973

Még egy kérdés,

Mi a különbség a

32 IRM2A

32 IRM2AM

Karburátorok közt?

szalaics Creative Commons License 2018.02.15 0 0 43972

Érdeklődnék, hogy Dácia karburátoron ez a "T" elosztó mi célt szolgál?

Mi a funkciója?

zzoltan128 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 43971
plero Creative Commons License 2018.01.19 0 0 43970

R12 Alpine -> R5 Alpine Turbo motorral 110LE pedig csak R5 Alpine motorral 110LE

Előzmény: afitos (43969)
afitos Creative Commons License 2018.01.19 0 0 43969

Kedves cikk ami tanúskodik Csikós Zsolt járműszeretetéről is.

Előzmény: R5GTLésALPINET (43967)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!