Szerintem a Corvette valahol a 911 kapcsán vázolt átmeneti csapatban van a roadster és a GT között. Észnél kell lenni, hogy mit csinál az ember, mert ideges a hátulja, meg egyébként is az amerikai szemlélet és használat módhoz tökéletesen megfelel. Hosszú egyenes utak nagytempójú megtétele.
Egyébként mint tudod megvolt, úgyhogy ezt tapasztalatból mondom. Tényleg élvezet vele a bohóckodás, de európai viszonyok között nem a legjobb megoldás.
De semmiképp sem szupersportkocsi, mert az a futómüvében nincs benne.
" Tehat szerintem a clio 16v kepes megfogni a sportosnak titulalt autokat, mind gyorsulasban, mind kanyarban, akkor miert nem fer bele a sportos kategoriaba?"
Félreérted a dolgokat!!
Ahogy te is mondtad, a sportos kategóriába belefér, de nem a SPORTAUTÓ-ba!!!!
Van itt ez a TT dolog. Szoval szvsz az a TT nem hibas annyira, csak nem valo akarkinek. Ami ugye nem jo az uzletnek. Valahol olvastam, hogy a cobraban is sokan meghaltak.... Na igen, de a Cobra meg abszolut nem valo avatatlan kezekbe.Ezt persze nem kozlik a vevovel, mert meg megijedne...
Szoval a sportkocsi valahol ott kezdodik, hogy azt hajtani sem tudja akarki azonnal, hanem meg kell tanulni, hogyan lehet belole sokat kihozni. Az egyik partnerunknek van egy Fiat 695 SS-e. Ha beleulok, csak ugy tudok menni vele, mint akarki egy 40 LE-s kisautoval. De ha az oreg vezeti, nem gyozom kitamasztani magamat, aztan lehet rohogni a buta Gti-ken a szerpentinen...(az Erzgebirge egyik kis varosaban lakik, veszett kanyargos utak vannak arra). Nezzunk mas szempontokat a sportautokrol. Tehat szerintem a clio 16v kepes megfogni a sportosnak titulalt autokat, mind gyorsulasban, mind kanyarban, akkor miert nem fer bele a sportos kategoriaba? A kormanyzasa direktebb, mint a rendes clioe, nagyon jol fordul, ha az ember tudja, hogy mit akar(orrnehez).... Nem a golf utan szabadon feszes futomuvet, eros motort, oszt kesz is a gti kategoria.
Sajna nincs tapasztalatom, remelem, ha elkeszul elviszel egy korre... ja, bocs nem, nem ferek bele :-)))
Amugy nezd meg jobban fastcar kategoriait. Egy konnyu kis S2000 is dobalja a farat a 240 pacival, hatmeg egy M-es Z3 321 pacival! Igaz, hogy itt mindenfele ketyerek meggatoljak a megpordulest, ezekhez kepest a vette igazi pure machine...
Miert te hova sorolnad? Hadd cafoljak mar en is egy picit! :-)))
Próbáld már meg vezetni!!!:-)))
Ha nem vagy észnél és túl nagy a talpad, minden kanyarban megpördlüsz
úgy dobja a farát!!:-)))
De kúrvajó mindenhol úgy fordulni vele, hogy keresztbe csúszol!!!!!!!!
Öncélú, átlagos vezetöi képességekkel autózható autók
Roadsterek
Utcai homológok
GT-k
Szupersportkocsik
Ez a felosztás nekem is szinpatikus!!
De a neveikkel vannak pontatlanságok, ne tévesszelek meg, én sem tudok hirtelen jobb elnevezéseket!!:-)))
Corvette hova való???:-)
1984-es legalább 300LE és brutális, egyenlőre még nem ilyen, de ilyen lesz, csak kezdjek el komolyan dolgozni........lassan vége a polgári szolgálatnak....
Hali,
honnan veszed, hogy nem kenyelmes? Nekem egyelore semmi bajom vel! :-)))
Szoval szerintem egy motoros-memorias-futheto borulesekkel, autklimaval, 10 legzsakkal, anyamkinjaval felszerelt M3 nemigazan sportauto. Szerintem az integra sokkal kozelebb all hozza, az M3 pedig sokkal kenyelmesebb, max vigyaznod kell a jardaszegellyel, de nem razza szet a hereidet.
Alabb irja fastcar, hogy a 156 milyen messze van a sportautotol. Namost a 3-as BMW pont a 156 kategoriaja, ha vegre kijonne valami dogosebb 156, akkor ugyanott lenne mint az M3. Attol meg _nem lenne sportauto_!
A DSM-et (eclipse/talon/laser tudomisenmarezt :-) en meg a Calibra/astra coupe/cougar/MX6 kategoriaba sorolnam. 911-es porsche mashol jatszik.
A 3000GT/Stealth szerintem is a GrandTurismo kategóriába tartozik, ugyanúgy, mint pl a 8-as BMW-k. Nagy sebességű de _kényelmes_ és _hosszútávú_ utazásra tervezték.
Azért SZVSZ egy M3 kupé besorolható a sportautók közé. Legalábbis sportlimuzinnak nem nevezném mert egyáltalán nem kényelmes szerintem max egy fokkal lehet jobb ilyen téren az Integránál, a futóműve kőkemény, az ülései teljesen körbeölelik a vezetőt, nem valami fotelek, a kocsi hangja brutális (legalábbis én egy sportlimuzinról nem gondolom, hogy úgy dübörög belül, mint egy M3), főleg sportkipufogóval, a menetteljesítményei pedig igencsak meggyőzőek.
Rendben legyen fökategória, de a többit fenntartom. Egyébként szerintem a sportkocsi fogalmába nem tartozik bele a nagy, limuzin karosszéria.
Blindmouse!
A sportkupé szerintem leginkábbis, csak egy karosszéria építésre vonatkoztatható. És SZVSZ valahol egy értelmetlen jelzö-halmozás, hiszen a kupé már eleve a sportosságot jelenti, a limuzin praktikumával szemben.
Azért ne haragudj meg, de egy Eclipse max. a 944-es Porschéval sorolható egy osztályba. A 911-es kissé kakukktojás ilyen szempontból, mert csak a turbo változatokat sorolnám a szupersportkocsi kategóriába, míg a többi valahol a GT és a roadster közé esik, mert a vezetöi tudás, amit igényel közelebb esik a roadsterekhez (föleg a régebbi modellek) meg a menetdinamikája, vezetési élménye, míg a kaszni, súly és ilyenek alapján a GT-khez.
A 3000 GT-böl is csak a csúcsmodellröl érdemes beszélni, és az a GT kategóriába tartozik. Az autó nem az a kifejezett szlalommüvész, alapvetöen nagy távolság nagy tempóval való biztonságos, kényelmes megtételére szolgál kupé karosszériában.
HondaVuk!
A TT-röl már korábban leírtam a véleményem a Japánt vagy németetben. Az egy elfuserált techno-szörny szertintem és még sokan mások szemében (többek között olyanéban is, aki él-hal az 5-10 évvel ezelötti Audikért). Ök se tudták, hogy mit csináljanak, mert meg akarták fogni a Beetle-t gyengének érzö, de designját kedvelö emberkéket, meg akarták fogni az Audit, mint sportautót szeretö, hívöket, beleraktak mindent, amit a polcon találtak és útra tették.
A SPORTAUTÓNAK kell kompromisszum mentesnek lennie. Az átlag autós számára az vezethetetlen, használhatatlan. Most képzeld el azokat, akik vesznek, kapnak egy sportosabb, de még mindig civil közlekedésre szánt autót, és még azzal is olyanokat bénáznak, nem tudnak elindulni, stb. A másik topicban írtam az 1963-as Lamborghini V-12-röl. Az volt a legelsö személyautó-motor, amit ott készítettek és azért nem került bele a széria-modellbe, csak a prototípusba, mert Feruccio Lamborghini egy olyan autót akart készíteni, ami vezethetö is, nem pedig egy versenyautót.
Homológ: eredetileg az ilyen autókat azért árulják utcai változatban, hogy a versenyeken használt modellek megfeleljenek a FIA adott géposztályra vonatkozó elöírásainak pl: egymást követö 12 hónapban legyártott 5000 darab autó. Mellesleg mivel nem csak gyári csapatok indulnak pl. a rallyban azoknak is kell valamilyen használható ütöképes autó (bár így is meglátszik a különbség a támogatott, és az egyedileg fejlesztett-hajtott kocsik között).
Öncélú, átlagos vezetöi képességekkel autózható autók: öncélúak, mert kevés a praktikum bennük, általában csak két teljesértékü üléssel rendelkeznek, korlátozott csomagtérrel, valamint próbálják nyújtani a sportos vezetés valamilyen szintü élményét. Ugyanakkor ezek az autók nem igényelnek komolyabb felkészültséget a vezetötöl, sokesetben valamilyen kommersz modellen alapszanak kicsit feszesebbre hangolt futómüvel, erösebb motorral, más áttételezésü váltóval.
Az én definícióm szerint nem fér bele a Suzuki, ha belegondolsz, mert azt alapvetöen nem erre csinálták és egy ültetéstöl, meg egy erösebb motortól nem válik azzá.
De valóban a meghatározásom nem teljes. Talán írhatnék egy FIA szintü szabálykönyvet :)), hogy mi számít sportautónak. De mostmár kíváncsi vagyok a Te véleményedre is.
Azt egyébként nem tudom, hogy honnan veszed, hogy az Alfa 156 sportautónak neveztett, mert mégcsak nem is sportlimuzin. A 156 és 166-os Alfák a saját kategóriájukban középkategória, felsö-középkategória sportos jellegü típusok. Ez részben mesterségesen keltett, fenntartott márka arculat. De SEMMI köze a sportautóhoz. Ezt sportosabb vezetést igénylö embereknek készítették, akik hajlandók valamicskét áldozni a tágasság-praktikusság témaköréböl az elöbbi kedvéért, de szükségük van a 4 ajtós autóra.
lore!
Majd keresek néhány idöadatot, meg sebesség értéket ilyenekröl.
Hali,
fastcar kategorizalasa tetszik. Azert erdekes lenne megnezni egy M5 koridejet (vmilyen /nem tokegyenes/ palyan), osszehasonlitva egy 'sportautoeval'
HondaVuk,
mivel meg van ra esely, hogy volvod lesz (pl. tonkremegy a honda es az alfa :-)), ezert kijavitlak. T5-os S40-es nincsen, csak T4-es. Nincs S40-ben 5 hengeres motor (S60-ban meg pl. csak 5 hengeres van). Amugy egy S40 T4 legalabb annyira sportauto mint egy Leon 1.8T vagy egy Octavia RS. Nincs annyira felcicomazva, de a futomuve szinten ultetett es kemenyebb.
Azt tudom, hogy egy accord Type-R-el nem veszi fel a versenyt, mert bar nem sokkal gyengebb, de a futomuve azert nem olyan sportos (volt egy Saab 9-3 Viggen vs. Honda Accord Type-R teszt valamikor, ott a Saab a futomu teren nem tudta megszorongatni a Type-R-t, hiab volt gyorsabb stb.)
Ordas írta a japánt vagy németet topicba, hogy a TT miért nem sportautó. Úgy látom senki nem akarta kihúzni sportos autók közül, ezek szerint lehet, hogy helyes az ítéletem? Szerintem egyébként azért nem az, mert ha a tervezők a designak alárendelik az aerodinamikai szempontokat (és most közömbös az, hogy ez karambolhoz vezet-e vagy sem), akkor az nem lehet sportautó. Mert ugye egy sportautónak kompromisszummmentesnek kell lennie!
fastcar szerintem is jó a kategorizálásod, csak két pontot nem értek: mi jelent a "homológ" szó és mit értesz "Öncélú, átlagos vezetöi képességekkel autózható autók" kifejezésen?
"Alapvetöen a sportkocsi klasszikus meghatározása: könnyü építésü, rugalmas, robbanékony autó, viszonylag kevés praktikummal megáldva."
Ezzel nem értek egyet! Lehet, hogy én filozófikus alkat vagyok, de szerintem a tervezési ideológia határozza meg, azaz az, hogy maximális vezetési élményt nyújtson, magas műszaki tartalommal rendelkezzen és a rendelkezésre álló erőforrásból a maximumot hozza ki (kanyarstabilitás, gyorsulás, közvetlen kormányzás, stb...). A te definíciód szerint egy 120 lovas suzuki (lásd korábban) is sportautó lenne, mondjuk malomkeréknyi kormánykerékkel, 13 collos acélfelnikkel és lila szinben. Ez viszont az én verziómba nem fér bele. Sőt, a turbós lada sem fér bele (rohadt jól gyorsul, de nem sportautó).
Frappánsan úgy fogalmaznám meg, hogy minél jobban hasonlítson egy versenyautóra, mind felépítésben, mind technikájában. Tudom, hogy sokféle versenyautó van, éppen ezért van sokféle sportautó is, pl.: S2000 és Lancer EVO és Diabló mind teljesen különbözőek, de mind ugyanolyan jók, csak egy más kategóriában.
azert szerintem megiscsak hianyzik a sportlimuzin... nem tul meggyozoek az ervek, szerintem fökategoria kell hogy legyen... egy M3, AMG Merci, kell hogy helyuk legyen egy ilyen kategorizalasban...
Azért, ha lehetöséged adódik rá próbáld ki a két csoportot és talán megérzed a különbséget. Ahogy írtam is, valóban létezik ez a kategória, de alapvetöen a limuzinokhoz áll közelebb, nem a sportkocsikhoz, míg a GT az utóbbiakhoz. Szerintem innen lehet öket megkülönböztetni. A GT feláldoz a kényelemböl a sportosság oltárán, mig a sportlimuzin a sportosságból a kényelemén.
És mint írtam az a felosztás a minimum, tehát mennél alaposabban vesszük szemügyre az autókat annál több kategória alakul ki.
nade ha vannak GT-k, akkor van letjogosultsaga a sportlimuzinnak is. gondolj bele, a teljesitmenye, vezetesi elmenye, stb. alapjan azert nem tulsagosan megkulonoboztetheto a GT kategoriatol...
Igen az valóban kimaradt, de szándékosan mert a neve sportLIMUZIN. Tehát egy öszvér megoldás, alapvetöen a németek találták ki arra, hogy a család is beleférjen meg a tempó is meglegyen de azok autópálya-egyenesekre vannak felkészítve és a mindenféle 3 betüs felszereléseikkel igyekszenek ezt hülyebiztos módon nyújtani. SZVSZ a Diabloban is az volt a legjobb változat, amikor kijött az SV megfosztva aktív futómütöl, ViscoTraction összkerékhajtástól ABS-töl, satöbbi és a nyers vadállat maradt belöle, de pl. olyan fékekkel, hogy hozzáértö, kritikus tesztelök is csak dícsérték a jól adagolhatóságát, szinte blokkolásmentes fékerejét. Persze ezt a kocsit nem úgy kell tesztelni, ahogy az ams tette annakidején: 30 literes fogyasztás, magas adó, drága alkatrészek.
Szóval visszatérve a sportlimokhoz valóban jó, hogy vannak és ebben a formában, mert így átlagos képességü vezetök is viszonylag biztonságos keretek között megkóstolhatják a sportautók menetteljesítményét (gyorsulás, végsebesség, de nem a menetdinamikáját)
Szerintem beférne még egy kategória, mint határeset?, a felsorolás végére, ez pedig lehetne a sportlimuzinok osztálya. Gondolok itt az M3 / M5 / E55 AMG / Galant VR4 félékre.
Mellesleg szerintem egy kocsit sportkocsivá a gazdája hozzáállása tesz. Magyarul az, ahogy vezeti. Ezek szerint lehet sportkocsi egy Civic 1.5 LS is, meg lehet batár egy NSX is, ha azt a gazdija öregurasan vezeti...
Amúgy fastcar felsorolása remekül állítja fel a kategóriákat...
Szerintem ezt ennél több kategóriára lehetne bontani, mert azt talán Te is érzed, hogy egy Integra meg egy Ferrari 550 nem egy kategória.
Ezenkívül a Ferrarinak is vannak "nem sportkocsijai".
Alapvetöen a sportkocsi klasszikus meghatározása: könnyü építésü, rugalmas, robbanékony autó, viszonylag kevés praktikummal megáldva.
Ma az autósportnak annyi ága van, hogy általános érvényü kijelentést tenni nehéz, hogy ez alapján mi felel meg a sportkocsi szónak leginkább.
Én a sportkocsit tovább osztanám:
Öncélú, átlagos vezetöi képességekkel autózható autók (Mazda MX-5, Alfa Spider, Honda S2000,...)
Roadsterek (Lotus Elise, Super 7, Caterham,...)
Utcai homológok (Subaru WRX, Mitsu Evo, Ford RS Cosworth,...)
GT-k (Ferrari 456 GT, Maserati 3200, Maserati Ghibli, Aston Martin DB7, Bentley Azure, Continental,...)
Szupersportkocsik (Lamborghini Countach, Diablo, Ferrari F40, F50, McLaren F1,...)
Tehát ennyi szerintem a legkevesebb kategória, amit fel lehet állítani
Tegnap a gyorsulásin egy Suzukis gyerekkel (is) voltam, de az övé mondjuk elég jól meg volt csinálva: diszkrét külső tuning, spoprtkormánykerék, dizájnos belső, 120 LE, 8 körül van százon. Ettől persze még _csak_ sportos lett az autója, nem sport.
Nna ja.. a Sportstift meg Sportfijat.. valahogy a 90 lóero fölötti autók gazdái azt érzik hogy nekik egy igazi sportkocsijuk van, teljesen függetlenül az autótól :)