Tobbszor voltam mar a kb 1 eves Daewoo Lanossal
kotelezo szervizben.
Az a tapasztalatom, hogy jo meg a szerviz elott leulni a munkafelvevovel, es tisztazni mi mennyibe kerul (azokra a tetelekre gondolok, amiket biztosan cserelni kell + ezek munkadija).
A szamlat ugyis mas adja ki, utolag meg maceras vitatkozni.
Mas
Hallottam mar olyan autoszervizrol, ahol a szamitogepes program eltarolja a kedves ugyfel autojan tenylegesen elvegzett munkakat es azokat is, amik plusszba kerultek a szamlara.
Ciki lenne egy egy het mulva visszahozott autora megegyszer olajcseret szamlazni:))
Teljes kupplung csere (Sachs), vezérműszíj+vezetőgörgők, laposszíj, fékolaj csere, váltóolaj csere, fékdiagnosztika, horpadás javítása és fényezése a jobb első sárvédőn, kompresszíó mérés, szelephézag állítás, zöldkártya, 2 db eresztő gumi megjavítása: 135ezer egy 89-es Volvon.
Na az uj autommal is jartam a Mentesnel. Az uj auto egy egyeves Felicia 1.6, 32 ezer kilometerrel. Kicsit csodalkoztak, hogy miert akarom a 30 ezres szervizt ujra elvegeztetni, de mutattam a szervizfuzetben, hogy az elozo helyen 15W-40 olajat toltottek be, marpedig az eloiras is minimum 10W-40-es, ezek utan a tobbi szakertelmuket is el tudom kepzelni. Meg kulonben is, en a Balkanon autokazom, ha ott szarik be az auto, az nekem eleg szar, tessek csak szepen atnezni.
Szoval a Mentesek a szokasos szinvonalukat hoztak, Aral 0W-s olajat toltottek be. Ezen kivul ugy iteltek meg, hogy a fekbeteteket es a fektarcsakat (!) is ki kellene cserelni, de elotte felhivtak telefonon es egyeztettunk. Osszessegeben ~35e volt az anyagkoltseg (fektarcsak, fekbetetek, 4l draga olaj, szuro, egyeb aprosagok) es ~15+AFA a munkadij, de valahogy az AFA-t elfelejtettek felszamolni... :-)
VW Polo 1.1 (83)
Komplett kuplung csere, főtengely szimmering csere: 34400 Ft
Előtte egy hónappal: karburátor tisztítás, szelephézag állítás, szelepfedél tömítés csere, 4 új gyertya: 7500 Ft
Én az interatba járok de a (legalábbis a bécsiútimaxabo) a maxabo egy nagys szervíz ahol különlegesebb problémákhoz is akad ember. Plusz nekik van a legnagyobb raktárkészletük az orszában és ott a legolcsóbb az alkatrész!!! c20xe oda jár a gépével, remélem mond majd valamit..
c20xe,
holnap viszem a vectrát olajfolyás és benziszag megszüntetésre. Szurkolj! (sajna olajteknőt kartertömítéssel együtt cserélni kell, ajajajaj :-((()
Ha megengedsz egy kis Schiller-gyalázó OFFot:
Nézegettem náluk kb. egy éve az új Astrát. Végig lekezelt a kereskedő, pökhendi stílusa kb. azt mutatta, hogy "na megjött Poldi, aki élete első autóját veszi..." Amikor 40 ezerért akarta beszámítani a Skodámat (amit később boldogan vittek 230 ezerért), végleg berágtam és ez ahhoz is elég volt, hogy ne akarjak Opelt többé...
Volt valami inkognitó tesztben, hogy a manus kifigyelte a szervíz udvarán álló kocsiját, a 10 centis hóban tisztán látszott, hogy mióta beállt vele, meg sem mozdították. Érdekes módon a munkafelvevô szerint elvégezték rajta a kötelezô szervízt...
Eddig 2 x szervízkedtem velük
1= n+1 liter kenőolaj kiszámlázása /jó trükk, észrevétel után közölték- leszívják a felesleget.
- high tech lehet a siller mert a kocsi meg sem mozdolt az udvaron , miután közölték elnézést kérnek a tévedésért, a felesleget "lefejtették"
-szerencsére a számláról is. A kérdés a felvetül -EGYÁLTALÁN MEGMOZDÍTOTTÁK AZ AUTÓT? (SZLA= 36.000 huf)
2= -30. 000 km után +1liter olaj a hajtóműbe
ezt már csak a számláról "fejtették le".
-Ismer valaki opel szervízt 50 km -en belül (Budapesthez képest) ahova be merjen gördülni az ember? solo yo
Na ilyet én is tudnék! Eccer ingyér visszacsavarozták a leszakadt dudámat és SE a csavarért SE az alátétért nem kellett fizetnem! Baromi nagy protekcióm van az opeleseknél! :)
... azért legyünk korrektek: a kocsi majdnem egy éves, nem is illik, hogy legyen hibája, ergo nem illik sokat otthagyni az egy éves ellenőrzéskor.
kettő: írtam valamelyik topikban, hogy hogyan bántak el velem a vételkor, egy másik szalonban, úgyhogy pözsóéknál sincs azért mindenhol királyság...azért azt képzeld el, milyen látvány lehettem, amikor az éppen átvett autóból még a szalon udvarán kiszállva, az átadóval történt fél perces beszélgetés után ("... nem találom a magnó tartozékait... ??? ...hát a fel nem használt dolgokat... többek közt a távvezérlőt ...szólunk az Ubulnak, aki beépítette ....vállvonogatás...biztos kidobtam....ha szerencséje van, még nem vitték el a szemetet...mi? én?..ne haragudjon, nincs nekem időm keresgélni, még át kell adnom hetvenkétezer autót ma délig...") odaléptem a kuka konténerhez és a fedelét felhajtva turkálni kezdtem benne...:-))) (aztán minden meglett)
Szóval P. rulez, de nem akárhol...
A márkaszerviz kontra egyéb szerviz (minden típust vállaló kisiparos, unokatesó haverja a garázsukban, tényleg tisztességes kis cég, ...) autóskörökben vallási háborúkat idéző terep, jó lesz vigyázni az állásfoglalással...:-)))
Igazából ez bankszámla-egyenleg és felfogás kérdése. Ki így, ki úgy. És igen, nagy különbség van a szervizek között, még márkán belül is.
Van ugyanakkor egy fontos momentuma is ennek a dolognak: Mi, a kuncsaft hogyan viselkedünk, főleg, amikor úgy érezzük, méltatlanul bántak velünk. Játsszuk a lazát, akinek snassz a panaszkodás pár ezer Ft-ért? Eleve bizalmatlanul kukacoskodunk, már az autó beadásakor? Pökhendien odavetjük a kulcsot, "aztán a mosásról se feledkezzenek meg!" felszólítással? Jobban értünk hozzá, mint a szerelő és elmagyarázzuk neki, mi a dolga?
Ne felejtsük el uraim, mi is tudjuk (tudnánk) alakítani a szolgáltatások minőségét.
Aszittem ilyen csak a mesében van! Mit szólok hozzá? Szal kételkedek. Lehet, hogy minden munkafázisban mázlid volt. Ha ez ott általános akkor irány egy pözsóért! HDI rulez!
Csak az a gondolat jutott eszembe, hogy nemcsak az számít, hogy milyen autója van az embernek, hanem az is, hogy hol szervizelteti. Szerintem hatalmas különbség van márkaszervíz és márkaszervíz között.
Van egy haverom, a 15 éves 100-as Audijához rendszeresen egy Audi szalonból veszi az alkatrészeket. Pl: S6 - os (!!!) lengéscsillapító kb. 80%-os állapotban 5000 Ft.
P306, alig egy éves, kötelező szemle. Olajcsere, de csak az én kérésemre, mert 20 vagy 30 e km-ig elvileg nem kellene (?): 4 l * 2500 Ft (Castrol, félszintetikus). +ÁFA
Futóműbeállítás: garanciában
Motor chip update (nem tuning!): felajánlva, ajándék. (nem is tudtam, hogy ilyen van)
Kerék le-fel, téligumi le, nyári fel: ingyen.
Centírozás anyagköltség: 700 Ft
Szélvédőmosótartály feltöltése, guminyomás mérés, külső mosás, belső porszívózás: Uram, ez csak természetes!
Az állam leesett.
Következő találkozás 30 e km-nél esedékes (nem furcsa ez egy kicsit? mit szóltok szakértők?).
15k szerviz: brutto 10.000 Ft
Olajat én adtam, mert nem Castrolt akartam benne.
Ezért még fényszóróállitás, féktisztitás, ablakmosó fuvoka igazitás is volt.
Jólesett a megjegyzés, de szerencsére lehet velem versenyezni, mint ahogy sokan teszik is
ebben az országban.
Autószerelő nem vagyok, csak van műszaki érzékem, és végzős gépészmérnök
vagyok, így azért a szakmámba is vág.
Ha majd én is 700 USD-t keresek, nyilván nekem sem lesz időm a Ladával szarakodni.
Maximum hobbiból, mert azért élvezetes javítgatni, régi járgányokat restaurálgatni stb.
Egyébként a szerelés egyik kulcsa a megfelelő (cél)szerszám. Nagy segítség, ha valaki
le tudja gyártatni. Mert nem biztos, hogy a szervízben a megfelelő szerszámmal állnak neki.
Nekilátnak vésővel, kalapáccsal, egy darabig csak jó lesz.
Hát ebben tud jobb lenni az ember, ha magának csinálja.
Nyilván nyugati autó bonyolultabb, de ahhoz ritkábban is kell hozzányúlni.
De azért fékbetétet, olajat, szűrőket gyetyákat otthon is lehet cserélni, ezzel sok ezer forint
munkadíjat takarít meg az ember. Aki ügyesebb, vezérműszíjat, ékszíjat is cserélhet.
A motort úgysem vizsgálják át a szervízben, a tulaj, aki figyeli a motor működését, időben
észlelheti a hibát.
De az Astránkkal jártunk már úgy, hogy hidegen kicsit erőtlenebb volt, könnyen lefulladt.
Először faterom szemrevételezte a motort. Hátha látszik valami. És lőn, valami
szabályozócső le volt csúszva. Visszadugta, és kész. Most ne képzeljük el, szervízben
mi mindent találtak volna ki, és mennyiért!
Autószerelő vagy, vagy csak rendesen meg vagy áldva műszaki érzékkel? Volt nekem egy régi golfom (79-es 1,5D), nyilván nem márkaszervízbe vittem, de egy szerelő haverom kellett hozzá, hogy segítsen (segítsek :)). Igaz hengerfejtömítés stb..
Nemrég vettem Ladát, a szervíz öröm vele.
Ugyanis 0Ft.
Ember otthon nekilát, és a nagyjavításon kívül mindent megcsinál.
Például fékbetétcsere 15 perc, 1000 Ft.
Legutóbb a generátorom lett csapágyas: 0 Ft.
Szétkaptam, ingyen szereztem csapágyat. Amúgy lehetett volna akár 1000 forint is.
Egyik gömcsukló lógott, magam cseréltem: 530 Ft.
Megszakítócsere, elosztófedélcsere: 500-600 Ft-ok.
Gyertya, olaj, annyi mint másnak. Tulajdonképpen 60.000-es revíziót csináltam, de nem költöttem rá 10eFt-nál többet.
Szóval a legolcsóbb hozzá az alkatrész, és otthon lelkiismeretesebben meg bírod csinálni, mint bármelyik szervízben.
Kajánul vigyorogtam, mikor elolvastam egy német autós újság tesztjét Jaguár szervizekről.
Normális felülvizsgálat volt. Árak: 2000-5000 (!!!) márka között. (1-2 Lada ára!)
A szervizek többsége nem megfelelő minősítést kapott!
Ez legyen elégtétel a Ladásoknak.
Ja, és még nem említettem a pénzmegtakarítás mellett, azt a jóleső érzést, hogy ÉN csináltam, és milyen jó lett. (vagy nem). Ez szoros összekötő kapocs autó és a gazdája között. Ha ismered, hogy működik, foglalkozol vele, érzelmileg is közelebb kerülsz hozzá.
Hat igen,
A helyi lapban olvasom a hirdetest miszerint:
"A Suzuki a nemet ADAC felmerese szerint a 2. legmegbizhatobb auto. Es az elso sem europai."
Miert? A Suzuki nem europai?:) Tenyleg: a magyarorszagi gyar gyart exportra is?