Keresés

Részletes keresés

spiczi91 Creative Commons License 2014.07.08 0 0 1833

Szia Jack, azt szeretném kérdezni, hogy te Win7-et használsz? Nekem is eszembe jutott, hogy felteszem a játékot, megvan egy nagyon régen letöltött verzióm és a setup.exe valamiért nem akar életre kelni. Pedig már játszottam Win7en ezzel a játékkal.

JackDaniels71 Creative Commons License 2014.07.07 0 0 1832

Nekem nem az igazi, maradok az eredetinél.

Előzmény: JackDaniels71 (1831)
JackDaniels71 Creative Commons License 2014.07.05 0 0 1831

Nah, kipróbálom a 2008as apdétet.:)

JackDaniels71 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 1830

2006os idény viszonylag egyszerűnek ígérkezett, de a végére izgalmas lett. :) Diniz végig vezetett, Tuero-val a sarkában, de

a japán versenyen a vége előtt 5körrel elfüstölt a motor, amit így Tuero behúzott, ezzel megszerezve első VB címét is. :)  1. Turo - 85p,  2.Diniz - 82p, 3. R Schumi - 53p :)  Nick Wirth tervezett egy 80%-os (handling) autót, úgyhogy asszem papírforma lesz a 2007es szezon. :) Ja igen és Tuero helyére jött Wurz, így az argentin világbajnokként ment a Prost-hoz. :)

JackDaniels71 Creative Commons License 2014.06.30 0 0 1829

Leporoltam a játékot. :) 2005re sikerült elérni a Minardi dominanciát.:) Nem haladok gyorsan, szeretem végig ülni a futamokat az időmérőkkel együtt. Részemről így teljes az élvezet. Az első évben nagy szerencsém volt, hogy a brazil futamon leszakadt az ég és sikerült megszereznem azt a bizonyos 1pontot. Sokat nyomott a latba, hogy ezzel is sikerült elősegíteni, hogy meglegyen a motor és a gumi  partner. :) Ez volt a kulcsa mindennek, bár így is kellett eladnom a részvényekből, sajnos. második évre jött Diniz, utána már "könnyű" dolgom volt.:

)

trazz Creative Commons License 2013.07.25 0 0 1828

Hát egy-két fontos alapdolgot pár posttal korábban leírtam amit hirtelen fontosnak tartottam, más így nem jut eszembe. Illetve annyit mindenképpen megemlítenék hogy az autó tervezésénél vedd figyelembe hogy az új kocsinak csak azután érdemes elkezdeni miután a FIA közzétette a jövő évi szabályokat (különben jó eséllyel kuka az elkezdett design...), illetve figyelj arra hogy az utolsó verseny után KELL hogy legyen MINIMUM két kasztni az új évre, különben game over. Vagyis nem lehet azt megcsinálni hogy majd az új szezonban legyártod.

 

Amúgy kb MINDEN fontos infót, tippet-trükköt megtalálsz ennek a topicnak kb az első felében, annó toltuk itt páran orrvérzésig. Néhány dolgot meg ki kell tapasztalni mert másképpen nem megy, szerintem kezdetnek tolj végig egy vagy két szezont "gépi" versenyeredményekkel hogy lásd, mennyi-milyen személyzet hogyan teljesít, hogyan kell kb pakolgatni a projectekre-szerződésekre az embereket - alapjaiban ez határozza meg az eredményességet.

Előzmény: Adyno12 (1827)
Adyno12 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 1827

Azóta már lerángattam valahonnan és elkezdtem... :)

 

Nagyon megköszönnék, ha tudnál adni pár tanácsot... mert eddig nagyon halovány, amit előadok... :S

Előzmény: trazz (1826)
trazz Creative Commons License 2013.07.22 0 0 1826

Nincsen új verzió. Van az alap, meg van hozzá a patch ami egy-két apróságot javít, és kész. Sajnos sosem készült el hozzá a rendes patch, így néhány kritikus bug (mint pl a boxkiállásos) örökre bennemaradt. :S

Van hozzá néhány házilag barkácsolt "szezonupdate" (csapatok-szponzorok-pilóták nevei, költségvetés, kocsik színei, ilyesmik), ezeket azonban nem ismerem, soha nem használtam őket.

Előzmény: Adyno12 (1825)
Adyno12 Creative Commons License 2013.07.17 0 0 1825

Sziasztok!


Trazz, vagy bárki más! Kérlek mutassatok egy helyet, ahol elérhető a GPW legújabb, vagy legjobban játszható verziója!

 

Előre is köszönöm!

Előzmény: toto92 (1824)
toto92 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 1824

Jelentem a Prost GP megszerezte fenállása első győzelmét az 1999-es Osztrák nagydíjon :) (gyorsan haladok a karrierrel.) Panis a 3. az összetettben 34 ponttal (14 pont hátrányban az élen álló Villeneuve-höz képest), Sarrazin a 12. 6 egységgel. A csapat a negyedik helyen áll.

Ocean Creative Commons License 2012.10.09 0 0 1823

Igen.

 

Röviden: csalódás.

Lehet, hogy a manager rész jó lenne. De számomra ez nem derült ki, ugyanis nem foghatom fel, hogy egy Manager(nek szánt) játékban miért nekem kell vezetnem az autómat EGÉRREL?? Ráadásul semmi köze a valósághoz, olyan mint a legdurvább arcade játékok a 90-es évekből, az autók ütköznek, pattognak, nesze fejleszd a kocsit a tizedekért -> EPIC FAIL.

 

Úgyhogy 2 verseny után érzelemmentes búcsút vettem a játéktól.

Előzmény: Matyko92 (1822)
Matyko92 Creative Commons License 2012.10.04 0 0 1822

http://www.f1onlinethegame.com/
Ezzel játszik/játszott már valaki? :D (Codemasters játék)

trazz Creative Commons License 2012.09.04 0 0 1821

A 3-szezonban elég szorosan, de meg lett a világbajnoki címe Diniznek. Csapatszponzor nélkül. :D

A 4. szezonban ennek megfelelően már szponzorom is lett, innentől kezdve sima ügy a dolog, viszont a bugok (zászlók, boxkiállások) és a régimódi kezelőfelület miatt elegem lett a játékból.

Sajnos ezek a hibák régen is elég idegesítőek voltak (bár akkor elnézte az ember, annyira kiugróan jó volt a progi), azóta viszont ugye eltelt bő tíz év, azt kell mondjam, ahogy öregszem, megnőttek az elvárásaim a játékokkal szemben, ráadásul egyre kevesebb időm van és egyre nehezebben kötnek le olyan játékok is régen talán megőrültem volna... :S

Nagyon ideje lenne már egy mai színvonalon megcsinált f1 managernek. De mostanában csupa szemét ill. csilivili tucatjáték jön ki. :(

 

Jellemző hogy amit idén érdeklődve várok, csupa remake. Ufo - enemy unknown, Baldur's gate enhanced, Carrier command GAEA... ezeket talán nem kúrják el. TALÁN...

Előzmény: Ocean (1820)
Ocean Creative Commons License 2012.09.03 0 0 1820

A beszámolód meghozta a kedvem - na meg a Belga futamot nézve egyes csapatok töketlenkedései - , amennyire időm engedei felrakom a GPW-t, és belefogok egy játékba. Minardit nem mernék így eslőre X év kihagyással, de mondjuk egy Arrows-Tyrrell már esélyes. :)

 

Addig is írhatod a beszámolókat, én tuti elolvasom.

Előzmény: trazz (1819)
trazz Creative Commons License 2012.08.07 0 0 1819

Lemaradt egy mondat vége : a pechesebb stratégiával futó (pont kerékcsere után száradt fel a pálya, így egymás után kétszer ki kellett mennie) Diniz fél körrel volt lemaradva tőle, ő úgy futott be a 8. helyen, hogy néhány körrel a vége előtt még sanszosnak nézett ki hogy befogja akár az 5. helyet is, errefel az utolsó körben előzte vissza az egyik Jordan akivel korábban már vagy öt kör óta előzgették egymást, de elhúzott előle pár másodperccel. Erre nem hibázott a végén? :D

Előzmény: trazz (1818)
trazz Creative Commons License 2012.08.07 0 0 1818

A harmadik szezon elején tartok. Az első szezonban nem történt semmi extra dolog, az összes verseny szokatlanul standard volt. A második szezonban rengeteg csalási próbálkozás volt leginkább a topcsapatok részéről, így Schumacher a végén megint behúzta a VBt, ezúttal egy benettonnal - pedig Hakkinen a 15. verseny előtt még 10 ponttal vezetetett. Csak aztán volt egy esős időmérő ahol nem tudott qualifikálni, az utolsó versenyen meg kizárták illegális alkatrész miatt. :D

A harmadik szezonra elég érdekesen alakultak az erőviszonyok. Még csak két versenyt toltam le, de nagyon kaotikusnak tűnik az egész. Ott kezdődik a dolog, hogy határozottan jó lett a kocsim. 60%os az alaphandling, hármas-négyes alkatrészek. Csak két kettes strapabírású van, azokat majd feltuningolom hamar.

Az első versenyen legnagyobb meglepetésemre Diniz a harmadik helyről indult. Ráadásul úgy, hogy az időmérő 55. percében még ő volt az első, de az utolsó pillanatban bejöttek elé ketten... Nakano is valami 9. helyről indulhatott. Nem voltam túl boldog amikor az első kör végét 15. és 21. helyen teljesítették... Versenyen sajnos látszik a pilóták képessége a sok azonos kocsi között. :D

A végén sajnos Nakano kiesett a 8. helyről, a pechesebb

 

Merthogy nagyon kicsik a különbséget, az első 10 emberke között nincs egy másodperc, de még a tökutolsók is kb 1.5 másodperc hátránnyal qualifikáltak. Ja, és igen. A leggyengébb csapat a WILLIAMS-FORD, Hakkinen a 21. helyről indult, csak a noob csapattársát verte meg. :D

Versenyen is csak az a kérdés hogy "vajon hányszor körözzük le őket mielőtt kiesnek?".

Viszont ami a vicces : nagyon megerősödött a PROST. Mondjuk a két első versenyen mindkét kocsijuk kiesett, de ahhoz képest hogy a 2. évben még totál le voltak maradva éppen csak a Stewartok előtt, meglepően gyorsak lettek. Gyorsabbak mint mi. :D

A Stewart is edzésen kb mint mi, de versenyen kiesnek. Mondjuk nem bánom, mert állandóan feltartanak még körözésnél is.

 

A Ferrari egy körön jó, de versenyen nagyon gagyik visszaestek a 10-12. hely környékére,  a legerősebb most a JORDAN. Mondjuk az első két versenyen körelőnyből is kiestek az utolsó körben, úgyhogy pontjuk sincs. :)

A második verseny (brazil) teljes káosz volt - először mióta újrakezdtem -, már a qualify is vicces volt mert Schumacher nem ment mért kört így nem indulhatott (kb az 5. percben leszakadt az eső és nem jött ki amíg még száraz volt, utána meg már nem akart :D), a versenyen meg össze-vissza szakadt az eső, sorra mentek egymásnak a kocsik, akik meg nem, azoknak egyszerűen lerohadt a kocsijuk.

 

Jordan-Prost 1-2 nézett ki, de aztán előbb a Jordan füstölt el, aztán meg a Prost esett ki. Ők ketten voltak kb egy körrel elhúzva a többiektől, akik nagyjából együtt voltak úgy a 10-12 helyig és folyamatosan ment egymás gyilkolása, szinte minden körben előztünk is párat, meg buktunk is pár helyet...

 

A másik Jordan vette át a vezetést akinek sikerült az üldözőbolytól elszakadnia valami 10-15 másodperc, de azzal is lett valami mert egyszercsak nagyon belassult, sehol nem volt a végére. Bár lehet hogy csak esőanalfabéta volt. :)

Az utolsó kb 15 kör vicces volt, mert sorra jöttek a kocsilerohadások, ütközések, szinte mindenki meghalt akinek a közelében volt más is. :D

Az eső remekül jött ki a számunkra, mert bár végig versenyben voltunk a 6.-8. helyért (úgy a 15. helyig bezárólag), de a gumicserével simán feljöttünk 1-2re, Diniznek volt vagy két kör előnye a többiekkel szemben, Nakanot is ott volt fél körrel mögötte.

Aztán egyszer csak a vége előtt tíz körrel Nakano benyögte hogy márpedig most neki fékproblémái vannak... Persze azonnal ima, slow down, behívtam a boxba, check - javíthatatlan. Fasza... Olyan öt körrel később Diniz is szól hogy oppá, fékprobléma. :D

Mondjuk jogos, a fékem nem túl strapabíró, a versenyen meg kicsit felnyomtam a beállításokat, mert a fakezű pilótáim akkor sem tudnak ugye leelőzni valakit anélkül, ha az illetőnél amúgy vagy két másodperccel gyorsabb köröket mennek...

Szóval az utolsó öt kört már mindkét pilótám fékproblémával, slow downnal tolta. Diniz két kör előnye szépen olvadt is, Nakano meg vissza is esett az ötödik helyre, majd két körrel a vége előtt ki is esett. :(

Szerencsére Diniz kitartott, és még maradt is jó 11 MP előnye. :D

 

A vége így nézett ki :

 

http://kepfeltoltes.hu/view/120807/gpw_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 

Elég vicces, mert a két Ferrari kb a 16.-18. hely körül haladt szinte végig. :)

Jelenleg ezzel holtversenyben elsők vagyunk csapatban és egyéniben is. Talán összejön így már egy csapatszponzor... :D

trazz Creative Commons License 2012.08.06 0 0 1817

Jogos a felvetés, tényleg megéri Esteban "Front wing broken" Tuerot is lecserélni Toranosuke "Flag ignored" Takagira. :)

Azt azért hozzáteszem hogy Tuero csak 19 éves, nagyon fejlődőképes. Mondjuk az tény hogy van honnan. :D

Egyébként a második szezon végefelé járok, az aggodalmam alaptalan volt, simán túléltem a szezont, spórolnom sem kellett a VIPeztetésen kívül. Csak a nagy gyárra nem tellett:)

Ami a vicces hogy megint nem jött össze a csapatszponzor, pedig a szezon végére elég versenyképesek lettünk, összejött három 6. hely a 14. fordulóig. :)

Előzmény: toto92 (1816)
toto92 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 1816

Nem tudom, ha már Nakanot nem tartom meg, akkor Tuero helyére felvenném Takagit. Rakás szar mindkettő, de a japó többet tejel :)

Előzmény: trazz (1815)
trazz Creative Commons License 2012.08.04 0 0 1815

Lenyomtam az első szezonomat (természetesen Minardi :D), ennek örömére itt egy gigaposzt az élményeimről! :D

 

Ultrabrutál volt, két oknak is köszönhetően. Az egyik az hogy mivel ezer éve nem játszottam a játékkal, sok mindenre nem emlékeztem, és követtem el fájdalmas hibákat, mondhatni, hiát hibára halmoztam. A másik ok az volt, hogy új stratégiát próbáltam ki. Nevezetesen a korábban néhány emberke által hangoztatott "az első szezonban az aktuális kasztni kuka, ne fejlessz rajta semmit" stratégiát. Ez részben működött is, azonban a harmadik ok miatt majdnem katasztrófába sodort.  A harmadik ok ugyanis az, hogy az egész szezon során gyakorlatilag mindig minden a legrosszabb forgatókönyv szerint zajlott!

 

Először is, nem sikerült csapatszponzort szereznem. Elkövettem azt a hibát, hogy kapásból nekiestem a két legkisebb megkörnyékezésének. Mivel az első verseny katasztrofálisan sikeredett - egy alkatrészhiba miatti kiesés és egy vészfékkel történő becammogás utolsó helyen - természetesen elutasítottak és ezzel el is úszott a lehetőségem jó pár millára.

Ekkor még nem aggódtam annyira, gondoltam, majd visszább fogom a fejlesztéseimet - egy szezonnal később kezdek gyárat építeni, ilyesmik... Semmi gond.

 

Mint azt írtam, a kasztnival nem foglalkoztam, helyette fejlesztgettem egy-két alkatrészem strapabírásán, de így is maradt két egyes szintű, mire el kellett kezdenem a jövő évi kocsi tervezését. Amibe aztán beleadtam apait-anyait.

Egy jó arabig csak a free tesztkilómétereket használtam, időről időre így is sikerült összehozni egy-egy research csíkot, amit aztán fel is használtam. A szezon vége felé mivel úgy tűnt jól állok anyagilag, már két alkalommal hozzátettem 20-30 KMt  is amikor szükség volt rá (hogy meglegyen a körben a fullos kutatási csík, és kezdhessem a következő tervezési fázist), illetve kétszer amikor éppen nagyon olcsó volt, csináltam egy "normális" teszt etapot is.

 

A dolognak ezt a részét azt hiszem nagyon jól eltaláltam, ugyanis remekül jött ki a tervezés végül - a 15. versenyre kész lett a kocsim úgy, hogy az első három tesztfázis végigfutott, mi több egy wind tunneles forduló jutott, plusz megspékelve egy research csíkkal!

Ennek megfelelően azt hiszem a lehetőségekhez képest szenzációs lett a 99es alapkocsim - jelenkezzen akinek sikerült első szezonban 39es handlingnél jobbat összehoznia!

 

Ami a cégvezetést illeti, minden poszton sikerült lecserélnem a kettes szintű emberkéket hármasra. Ez ha nem is kiemelkedő eredmény, de azért jó...

 

A szezonomról ennyi mondható el pozitívumként. Minden más katasztrofálisan jött össze!

Pilótaszerződések : elrontottam... két fizetős alappilótám volt ugye, Nakano 2.9, Tuero valami 6.x millát tejelt hogy terelgethesse csodás versenygépeimet. Mivel a régmúltból emlékeztem hogy Nakano annó nekem nagyon bejött (nem teljesen béna esőben és fejlődőképes), ezért kapásból hosszabbítottam vele, és nem őt cseréltem le a több mint 9 millát tejelő Dinizre, hanem a több mint kétszer annyit tejelő Tuerot. Ez már önmagában olyan 3.5 M "kiesés" a 99es szezonban, picit gondolkodtam is rajta, de "biztam az emlékekben". Nem kellett volna. 

Ráadásul elkövettem azt a hibát hogy Naganot 1. pilótának szerződtettem, míg Dinizt 1=nek (elfelejtettem hogy ilyen is van, azt hittem, mindkettő 1. azt kész...), így most a 2. év elején Nakano bedurcizott ami nagyon nem hiányzott... :)

 

Ugyanis mint azt említettem, más stratégián voltam mint régen, és a körülmények is összeesküdtek ellenem. Régen mindig sikerült szerezni néhány pontot egy-két őrült versenyen az esőmenőmmel amikor összevissza hol vizes - hol száraz volt a pálya, plusz a kasztim legnagyobb konstrukciós hibájának javításával (ami most ugye teszt hiányában elmaradt...) legalább a tyrrellhez képest versenyképesek voltunk.

 

Na ezzel szemben ebben a szezonban egészen a belga (azt hiszem 14.!) versenyig NEM VOLT ESŐ! Illetve egyszer jött egy light rain, azonban előbb elállt mielőtt vizes lett volna a pálya... És tömeges kiesések sem voltak, 14-15 kocsinál soha nem ért kevesebb célbe. Nem tudom hogy ez az XP patch eredménye (régen 98 alól toltam), vagy ilyen pechem volt, mindenesetre pontszerzés közelébe sem sikerült kerülnöm soha.

 

A kocsi maga ugyanis teljes csőd volt, szezon végére a többiektől szintén körökkel elmaradó, a szezon elején hozzám hasonló köridőket futó Tyrrell is közel 7-8 tizedet vert rám alapból. Ezt versenyen persze tudtam kompenzálni a javításokkal, az ő gépük mindig hamar leamortizálódott (akárcsak a szezon vége felé a Prost).

Ami a pilótáimat illeti, hát azok sem tettek túl sokat a cég felvirágzásáért. Tuero mindjárt a 2. vagy 3. versenyen egy balesetben totálkárosra - 100% damage, 98% wear! - törte az egyik gyakorlatilag friss gépet, innentől kezdve a teszteken csak két kocsival szerepeltünk, ami ugy elméletileg 33%os teljesítményveszteség... A kocsi kijavítása túl drága lett volna - majdnem annyi mint egy új kocsi -, így egész végig retteghettem hogy nehogy egy másik kasztnit is leamortizáljon (amit egyébként megtett kétszer is, de szerencsére csak kisebb kárt okozott) mert akkor végem van.

 

A legbíztatóbb a már említett belga nagydíj volt, aholis gyakorlatilag EGÉSZ VÉGIG esett az eső. Dump asztfalton, light esővel indult a verseny, én úgy döntöttem hogy kockáztatok, és intermediate gumi helyett felteszem az esőgumit, és Nakano kap egy 1 kiállásos stratégiát. Tuero megviseltebb kocsija számára természetesen csak a "tíz-tízenöt körrel később bekocogok" jutott...

Reménykedtem egy jó eredmény elérésében, volt egy kis plusz is a korábbi versenyekhez képest, ugyanis a 8. körben sikeresen elloptam, lemásoltam és engedélyeztettem a Williamstől egy power breaket, amit a 14. versenyre kétségbeesésemben meg is építettem...

A verseny elején egy kör alatt elúszni látszott minden, jó félkörös hátrányba kerültünk pillanatok alatt és úgy nézett ki, besült a taktika. Azonban szerencsére a pálya hamar vizes lett, és elkezdett működni az esőgumi! Néhány kör alatt ha nem is olyan látványosan gyorsan mint ahogy az elején elhúztak tőlem, Nakano ledolgozta a hátrányt és elkezdett lassan előzgetni. Ez elég nehezen ment, mert ugye a többieken sem száraz gumi volt hanem intermediate, és keményen védték a pozíciójukat. Azonban nem akartak nem tervezett kiállással gumit cserélni, így körről-körre jobb pozícióba kerültünk (még Tuero is előzgetett párat). Amikor kimentek kerékcserére, Nakano egészen a 6., azaz pontszerző helyig feljött! Azonban ekkor is látszott hogy ez még igen kevés lesz, ha nem történik időjárásváltozás. A tervezett kiállás előtt három-négy körrel úgy nézett ki, végre rám mosolyog a szerencse - ugyanis elállt az eső. Azonban még a kiállás előtt újra szakadni kezdett, és kitartott a futam végéig, minden reményemet elúsztatva ezzel a pontszerzésre. Az esőguminak és az egyetlen kiállásnak köszönhető előnyöm fokozatosan elolvadt, a végén a 12. és  a 13. helyen értek célba a pilótáim (Tuero úgy, hogy még az előzési fázisában ütközött a gyorsabbik Tyrrellel -ezzel kiejtvén azt-, viszont sikerült elvergődnia a pitig és hatalmas mákkal a szerelők PERFEKT! fixet toltak az első szárnyra. :D

Ez volt a legjobb eredményem a szezonban, Nakano összehozott még ezen kívül két 12 helyet, ennyi. Szerencsére nem rúgtak ki annak ellenére hogy nem szerzett pontot a csapat. A szezon végén átlagos teljesítményként értékelte a progi az évet, célkitűzés továbbra is egy pont szerzése.

 

A 99es szezonra könnyen összehoztam egy partneri szerződést a forddal. A gumiért és az üzemanyagért fizetek a benettonnak és az elfnek - nem olyan összeg, nem érte volna meg tovább küzdeni a partnershipért. A szponzorok tekintetében azonban pocsék a helyzetem. Nem csak hogy nem sikerült csapatszponzort szereznem és a fullos csomag sem jött össze (minardival ez eleve szinte lehetetlen az első szezonban), a szponzorok is az eredményeimnek megfelelően pocsék ajánlatokat tettek... Egy idő után kénytelen voltam benyomni 1% hospitabilityt is, hogy haladjunk is valahogy. Hiba volt, most hogy visszanéztem az árát. Olyan kétmillás hiba, saccra...

 

Ráadásul nem tudtam hogyan működik a csapatszponzor átkonvertálása  azt hittem hogy már meglévő szponzort tudok áttenni, eszembe sem jutott hogy esetleg a következő szerződő lesz a főszponzor) - így nem a 2.4 millás legjobb szponzoromat dupláztam, hanem a második legjobb, 1.9 millásat. Ez is egy millás bukta önmagában.

 

Elkövettem még egy hibát, amire szintén nem gondol egy tapasztalatlan játékos, vagy aki évek óta nem tolta. A szezon eleje óta következetesen fejlesztettem a személyzetet, mindig felvége az összes good vagy jobb emberkét. Ez a JÓ taktika. A jó taktika akkor csap át katasztrófává, amikor már fullos a létszám és az embernek az jut eszébe hogy ha már itt van ez a pár ügyes emberke, rúgjunk ki pár amatőrt és vegyük fel a helyükre. Aha. Amire viszont a program nem hívja fel a figyelmet, az a tény hogy ha kirúgás nem ingyér van : ki kell fizetni a kirúgott emberkének az éves fizetését... Számold ki ha csak kirúgsz 6-7 emberkét mint azt én tettem. :D

Ráadásul a kirúgott emberke be is perelhet, és akkor 2-3*osát kell kifizetned. (szerencsére velem ez nem történt meg).

És ami talán még a pénznél is fontosabb : kirúgás esetén megzuhan az adott osztályon a morál!

A szezon bő közepéig 100-120% között volt az összes osztályomon a morál, pörgött a meló, nagyon jól álltam. Erre beszopattam magam, a szerelőim és ami még fontosabb, a designereim megpadlóztak 60%ra... Gáz. Pláne hogy egy rakás pénzbe is került ez az eksön. Nem tudom mennyibe. 300K? Fél millia? Egy milla? Maradjunk a félmillás tippnél.

 

Saját hibámból a 25 millás költségvetésű csapatommal buktam az első szezonban közvetlenül :

 

0.5m személyzet kirúgás, 2m VIPeztetés = 2.5 milla, miközben a játék 890K kpval indul... Ez nagyon komoly pénzkidobás!

A VIPeztetés persze természetesen haszonnal is járt mivel nem garantált szerődésekről van szó, tippeljünk meg egy fél milla nyereséget a szponzormorál NEM zuhanásának köszönhetően. Még így is 2 milla bukta a habokra.

 

A második szezonban :

 

3.5m pilótapénz, 1m szponzor átkonvertálás = 4.5 milla, miközben a szponzorcsomagom vagy 13.3 milláról 8.8 milla lett. Ebbe persze természetesen nincsen belekalkulálva az előző szezonban 7.5 millába kerülő motor költségének lenullázása, illetve némi üzemanyag költség bónusza - enélkül elkerülhetetlen lenne most a csőd. :)

Közvetve nyertem a VIPeztetéssel saccra úgy egy millát a szponzorpénzekkel. (nagyon nehéz megtippelni, de biztosan nem hozta be az árát)

Összességében tehát olyan 3 millával többet hoznak a szponzorok idén ha minden jól megy. Ez nagyjából fedezi a megnövekedett személyzet fizetését...

 

Az év vége felé felvettem egy 2.5 millás hitelt 3 évre. Két kocsit gyártottam le, a tesztpilótámnak már nem jutott, kb 270Km van, az első versenyen 5.5K hasznot termeltünk. :D

 

Érdekes szezon lesz. A kocsim továbbfejlesztés előtt alapból veri a stewartokat olyan 8 tizeddel, és kb partiban van a prostokkal (a gagyibb pilótájukkal egálban vagyunk versenyen, stratégiával verjük mert nem tud megelőzni ha elékerülünk, a másik pilótájuk azonban Wurtz, simán leveri Naganoékat). A középmezőnytől olyan 1-2 MP lemaradás van, hatalmas a fejlődés. Az első versenyen a 13. és 17. helyen értünk célba - pontosabban Diniz nem ért célba, mert hátsó szárny probléma miatt kiesett. Sajnos ez kevésnek bizonyult ahhoz hogy egy csapatszponzor ajánlatot tegyen, így kevés lehetőségem maradt, lehet hogy a 3.évben sem lesz csapatszponzorom. :(

 

Kérdés, túlélem-e egyáltalán anyagilag a szezont vagy csődbe megyek.

Amit nem írtam, de fontos tényezők voltak vagy lehettek volna : a 98as kasztni természetesen tiltott lett 99ben, ergo a design mehetett volna a levesbe ha korábban elkezdem tervezni. :D

Az alkatrészek közül is mindössze csak három maradt érvényben, természetesen ezek között ott volt a legrosszabb alkatrészem is (kuplung) kettes teljesítménnyel és egyes strapabírósággal. :D

Az új szezonban természetesen engine és fuel downgrade is volt. :)

 

Egy adag tipp a kezdetekhez, ha valaki újrakezdene, vagy újoncként játszani szeretne a progival MINARDISKÉNT, azaz a legnehezebb "szinten" :

 

- Pilótáknál csak a pénzre kell menni. Diniz beszerzése kb kötelező, de nem Tuero hanem Nagano helyett.

 

- Motorra mindenképpen partneri szerződést kell kötni. Túl sokba kerül a fizetős... Ugyanakkor gumi/üzemanyag partnerség több staff időt igényel mint a nyereség, célszerű inkább a fizetőszponzorokra menni. (pl : 550K a gumiért három pontért, vagy négyes szintű szponzor esetén 2.1M a három pont - plusz egy érdeklődési körért)

 

- Csapatszponzort kell szerezni. Ahhoz hogy ez sikerüljön, teljesítmény kell. Pontszerzés után a kisebbek szinte garantáltan hajlandóak szóba állni az emberrel. Utolsó pár helyen befutva ez teljességgel kizárt. Mivel csak egyszer lehet próbálkozni mindegyiknél, kínos ha rosszkor próbálkozunk. A legbiztosabb az, ha pontszerzés után azonnal ráugrunk tiszta erőből, nehogy elhappolják. A szezon közepe után elkezdeni, szinte reménytelen vállalkozás.

 

- A VIPeztetést el kell felejteni teljesen. Nagyon jó dolog, de akkor használatos ha már gazdag a cég, nem okoz gondot a fullos csomag megkötése és a bónuszokra hajtunk.

 

- Staffot nem rúgunk ki! Goodnál gyengébbet nem szerződtetünk. Akkor sem ha nagyon kéne az ember. Ha nincs jó, így jártunk. Ha jó a csapat, jönnek az eredmények akkor annyira nem sürgös a bővítés, előbb-utóbb úgyis lesz pénz dögivel a kirúgásokra is és a morálzuhanást is hamar korrigáljuk az eredményekkel. Ha gyenge, akkor meg nincs pénz, ráadásul a morálcsökkenés nagyobb kárt okozna mint a staff javulása.

 

- A legfontosabb ember a játékban a fő designer mert alapjában határozza meg a kocsik teljesítményét. Nagyobb a szerepe a versenyben elért helyezésben, mint a pilótáké. Über kocsival egy majomból is világbajnokot lehet csinálni, de fordítva ez nem megy.

 

- Első szezonban sem istentől elrugaszkodott gondolat a 98as kasztni fejlesztése. Bár tény hogy ahol lehet, spórolni kell és ez nem a legolcsóbb dolog, de összességében megéri. Ha jól emlékszem, az alapkasztni 20% handling körül van, amit egyetlen továbbfejlesztéssel is fel lehet tornázni 25-28% körülire. Pár száz K rámehet erre az tény, viszont lényegesen versenyképesebb lesz tőle a kocsi. Így egyrészt könnyebben pontot-pontokat szerezhetünk egy kaotikus versenyen (normál versenyen semmiképpen nem lesz esélyünk), ugyanakkor egy sima versenyen is érhet 1-2 helyezést, de inkább többet is. Gondoljunk csak arra hogy sokszor van olyan hogy annyi kört kapunk hogy a végén már kiesett versenyzők is előttünk lesznek. Az ilyen helyezések rendkívül sokat jelentenek a FIA rangsorolásban is, ha esetleg a fejlesztés ellenére sem jönne össze pont a szezonban. A csapat utolsó hely 1 millát jelent (és valszeg game overt, mert ha nincs meg a kitűzött cél, akár ki is rúghatnak a gyenge szereplés miatt!), az utolsó előtti olyan 2-2.5 milla. Pontosabban nem lehet megmondani, mert nem fix összeg, az elért pontok, helyezések befolyásolják hogy aditt helyezés hány %ot ér a full összegből. A lényeg, hogy ha csak annyi haszna van hogy simán veri az ember a tyrrelt és nem izzadva, már megérte!

Mondom ezt annak ELLENÉRE hogy még Mr. Edward Grabowski is azt írta a tippjeiben hogy minardisként teljesen hanyagolni kell az alapkasztnit. :)

 

- Részvényt csak végszükség esetén adunk el, 100K alatt olyan esetben is csak akkor ha különben csődbe mennénk. :)

Csődbe egyébként akkor megy a csapat (game over) ha egymás után két körben is negatív a cég számlája. Tehát ha nagy baj van, el lehet úgy ódázni a dolgot hogy egyik körben tartozás van, következő körben spórolással pluszra visszahozzuk, utána megint nagatívba megy, következőben megint visszahozzuk stb. Ez azonban inkább elkerülendő. :)

 

- Ha esetleg minden jól alakul és ki tudjuk húzni kölcsön nélkül (ha nem követem el a fentebbi hibákat, akkor még nekem is összejöhetett volna!) addig míg "nagyobbak" nem leszünk, az óriási nyereség. Ha erősebb a csapat, nagyobb kölcsönt tudunk felvenni, hamarabb meglehet a nagyobb gyárunk - korábban topcsapat lehetünk...

 

- Ha nem nézzük végig a versenyt hanem az instant eredményre nyomunk, gyakran a reálisnál jobb helyen végeznek a pilótáink. Nem olyan kaotikusan random mint a patch nélkül, de így is egyértelműen kedvez a játékosnak a progi (megnéztem, első szezonban kidobott egy 9.-11. helyezést is a gagyi kocsimmal amire semmi esély nem lett volna "rendesen tolva") Egy igazi minardis profi szigorúan végigtolja mindig a teljes időmérőt meg a versenyt is a teljes játékélményért (szíváshegyek :D).

trazz Creative Commons License 2012.08.02 0 0 1814

Én ma szedtem elő újra (pole position 2012t próbáltam ki, de az egy rakás ****). Mivel a CDm már nincsen meg, órákig szenvedtem mire találtam egy élő linket és sikerült letöltenem. Xp patches verzió, minden gond nélkül megy a gépemen. (win7)

Még kompatibilitáshoz sem kellett nyúlnom.

Zsocca81 Creative Commons License 2012.06.12 0 0 1813

Hali mindenki!

Ismét leporoltam a GPW-t, és felcsillant a szemem, látva, hogy van 2010-es MOD. Rögtön le is rántottam, de bevallom, meglehetősen gyök az angolom, és nem értem a readme-t, hogyan kell feltenni a MOD-ot. Lenne valaki olyan jó, hogy nekem mint gyk-nak lépésről lépésre leírja magyarul, hogyan tegyem fel! Előre is köszi!

toto92 Creative Commons License 2012.06.09 0 0 1812

Mindenki a Duke Nukem Forevert meg a Diablo III-at hozza fel a soha el nem készülő játékok listáján, pedig van nekünk egy GPRM-ünk is, ami úgy cirka 10 éve készülget :D De most már The game will be released soon we promise a fészbúkos adatlapjuk szerint.

Berci27 Creative Commons License 2012.06.03 0 0 1811

Hello. Én manuálisan írtam át a szerkesztőben, amikor a 97-est játszottam. Nemsokára visszatérek, ha sikerül szereznem olyan PC-t, amin elindul. :D Már több mint 1 éve elő sem vettem.

Előzmény: Andris 1989 (1808)
DeCesaris Creative Commons License 2012.04.27 0 0 1810

GPW MAGYARÍTÁS V0.2012 :)

- hosszabb szövegek elkészültek

- english.txt folytatva (+ opcionális eredeti angol)

 

http://data.hu/get/5042925/GPW_MAGYAR__JAVITASOK.ZIP

 

toto92 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 1809

Lefutottam a csupafhanszia Prostos mentés első évadát (jó gyorsan :D). Trulli hozott egy 3., egy 4. és egy 6. helyet, Panis egy 4.-et, így 11 ponttal hatodikként végeztünk a konstruktőrök közt.

 

Eljövé 1999, Panis pole, Sarrazin valahol a 9. hely környékén. A nem túl jó (=esős) körülmények ellenére Panis hozott egy harmadik helyet. Erre futam után közölte a főszponzor, hogy nem vagyunk elég versenyképesek neki, hagyjuk őt békén. o.O

 

Ez könnyed 24 milla mínusz a költségvetésben, kis szerencsével a 3/4-ét visszahozzuk az FIA rangsorral, de szűkös lesz így a 2000-es esztendő.

Andris 1989 Creative Commons License 2012.01.31 0 0 1808

Sziasztok! Lenne 1 kérdésem. Amikor felrakok bármelyik modot, az történik, hogy elindul, csak sajnos nem  kapják meg a pilóták az értékeiket, összevissza vannak a skillek, meg a motorszálítoktól kezdve sok minden. Azért lenne amiért a gpwxp.exe-vel indítom? Csakhát a másikkal meg nemtudom elindítani. Valami ötlet?

Ocean Creative Commons License 2012.01.03 0 0 1807

Én már jelentkeztem is beta-ra :)

Ricsi09 Creative Commons License 2011.12.19 0 0 1806

DeCesaris Creative Commons License 2011.08.05 0 0 1805

Esetleg szedj le egy másik verziót... Ha már telepíteni sem tudod, akkor lehet, hogy a képfájl/cd sérült... Elvileg simán fel kéne telepítenie 7-re is... :/

quki Creative Commons License 2011.07.25 0 0 1804

tud valaki segiteni?köszönöm előre is!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!