A hétvégén kipróbáltam a fogyasztást Budapesten kívül (Bp-Baja-Bp 51-es) és kicsit nehezebb lábbal, mint szoktam. 306 km-en a fogyasztás 17,48 liter, ami 100-on 5.73 liter. Szerintem nem rossz. Igaz, most csak két személlyel.
Suzuki Sedan 1.3 GLX.Család+Kempingezéshez való cuccok(tele csomagtartó)+Horvát hegyek. 4.9 l/100 km.
(Autópálya 130-140,Egyéb 90-110)
Magyarország:országút 4.5-4.7 l.Budapest 6-6.5 l.
Ja és még valami. Nem ugyanaz a motor, csak az alap Seicentonak. A Sportingokban és a My2001 -ben már nem olyan motorok vannak. De föleg a sportingban.
Matizt nem veszek. Dévó. Ha nem szejcsentó, akkor Ford Ka. Vagy semmi :)
Suzukit sem veszek. Ültem benne. Én nem bírnék benne ülni x évet (1 hetet sem). Ezzel nem szidok senkit (remélem)...
Shad: A seicentoról csak lebeszélni tudlak. Anyámnak cinquecentoja van (ugyanaz a motor), de 7-8 alá nem megy a gép! Van benne vagy 30.000 km. Az 1.3-as suzukink emellett 6 körül eszik. Ahhoz képest, hogy nem nehéz auto a Fiat nagyon sokat eszik. Ha kímélem a verdám (1.5GT) akkor ugyanannyit eszik városban mint ez a kis dög! :) Ha már kisautó, akkor a matiz jól fogyaszt, vagy a suzuki 1.0, 1.3 Gond is kevesebb lesz velük.
Mint láthattad a katalizátoros értékek kb fele nagyságrendűek a tiedhez képest! Nekem nem bassza a csőröm, de a katalizátort nem véletlenül találták ki. Ha majd ott tart a technika, hogy nem kell... De még nem tartunk ott. Mire ott tartunk már lesz hidrogénes autó amivel 0 az emisszió. Tudom ma is van, de még vagy 10-20 év mire kiforr a technológia.
én ilyet nem irtam, te irtad hogy egy katalizátoros autó nem bocsát ki annyi szennyet mint a lada erre mondtam én hogy a szoban forgo lada katalizátoros szinten belül mozog. én ezt tényként irtam le, persze ez sokaknak bassza a csörét.
Most írok ide elöször. Nekem most egy Opel Kadett 1.8 GSI-m van, ami ha nagyon kímélem országúton 7,5 (!) litert fogyaszt, de városban nagy melegben és a magas fordulatszám miatt volt már, hogy 15-öt fogyasztott. Vagy nagyon leterhelve 150-160 al szintén ennyit fogyasztott.
Fateromnak egy 114 LE-s 1.6-os 16V-s Roverje van, de ha 8 liter környékére megy a fogyasztás, az már rossz.
Most akarom lecserélni az autóm egy újra. Az eredeti terv egy Fiat Seicento Sporting volt pontosan a fogyasztása miatt, de olvastam egy tesztet a Totalcaron, ahol azt írták, hogy a teszt alatt (igaz klímával és max terheléssel) 14 litert hoztak ki a kocsiból. Amikor ezt olvastam nagyon nagyon elgondolkoztam, ugyanis most pont a fogyasztás miatt cserélem le a kocsimat. A kereskedésben azt mondták 4,5 körül fogyaszt, a gyári adatok szerint 5,5-7,5. Nyilván a kereskedés is túloz és a gyári adat is. Node ha az a kocsi 1,1-es motorral képes megenni 14 litert akkor az már régen rosz. Még az én kocsimból is nehéz kihozni annyit, pedig abban kétszer akkora motor és kétszer annyi lóerö van... Érdekes...
és hány autónak nem jó a féke meg stb. és közüllük hány nyugati 1X éves "csoda", nem csak a keleti autó tulajok ezek. és ha átgondolod hogy ezeknek az embereknek miért van még öreg keleti autójuk akkor rájösz azért mert nincs pénze egy ujra, igy arra sem nagyon van pénze hogy használja illetve különböző vizsgákat vegyen rá.
persze kivételek mindig vannak, de nem ez a nagy átlag.
Meg fogsz lepődni mennyi de mennyi autós nem vesz zöldkártyát fals adatokkal. Ez csak az öreg keleti autóknál divat. Az én 16 éves Mazdámmal mindig rendesen zöldkártyázok.
de ha abba gondolsz bele hogy katalizátor nélkül bocsát ki ekkora nagyságrendű szennyezőanyagot, akkor szerintem nem olyan magas. hozzáteszem ennek a kocsinak nem kell megvenni a zöldkártyáját, pedig 9 éves, közel 200 ezer rendelkezik.
Jogos. De attól még jobban szennyezi a környezetet.
Én amúgy imádom a Ladákat, a családban is van egy. Az még röppsúlyos elôgyújtás szabályzós 1200. Na azt nem igazán lehet már beállítani a zöldkártyához. Ha átmegy akor annyira el van állítva, hogy alig bír az Öregem elindulni vele.
Amúgy nem is igazán választ írtam, hanem csak egy hozzászólást. Így sajna nem jött jól ki.
Csak hogy teljes legyen a kép:
Ford Focus 2.0 16V "bejáratás" alatt:
vegyes: 9 lityi
alapjárati CO: 0,01
CH: 69
Max 60% CO: 0,07
CH: 52
Ja igen 131 LE/178Nm
hozzáteszem hogy jónéhány autógyártó foglalkozik a katalizátor kérdésével, hogy hogy lehetne kihagyni. ez néhány éven belül müködni is fog.- hiszen ez egy szükséges rossz.
ALFA 155 1.8TS
Min:~7.5 l/100km hosszú vidéki út vidáman 80-90nel gurulva
Max: 13.2! ez autópályán volt 200as temponál
Átlagban 9 körül lehet vele autózni.
ha te ugy gondolod vagy tudod, hogy a lada az euro szabványok egyikét sem tudja teljesíteni akkor nézz utána egy kicsit jobban, mert némelyik euro szabványnak megfelel. (euro 2 - persze ez nem a legujabb de maga a konstrukció sem mai - ezt még a kockák is tudják)
a katalizátor nélküli 21043 zöldkártya adatai a következők:
alapjárat: co 0,31
HC 227
fordulaton: co 0,18
HC 127
a katalizátor követelmény szintje a következő:
co: 1,00
HC: 400
ezeket az adatokat akár honnan vizsgálva az előirt szint alat vannak.
ha nem hiszed akkor megadom a cimet hogy hol tudod leellenőrizni.
LADA: Akkor azt mondom, hogy nem tudja. Az euro szabványok egyikét sem teljesíti. Lehet hogy a LADA gyári beállításaihoz képest jó, de egy euro szabványhoz nudli.