nem sok ...
leírtam már máshol egy nyári afféromat, csili új autó, abszolút szabályosan közlekedem és a zebrán biciklizve (abszolút szabálytalan!, kerékpárút az út másik oldalán) egyszer csak belém jön egy bringás barom. azért, mert nem arra nézett, amerre ment, hanem valahová oldalra, a messzeségbe. amikor félreálltam, és elindultam felé, akkoor még "csak" meg kartam beszélni vele, hogy mi is volt itt a gáz, de két-három lépést tettem, amikor a fickó felpattant a bringájára, rettenetesbe tette magát és úgy elhúzta a csíkot, hogy csak a hátát láttam. tudta ő jól, hogy ki a hunyó ... hogy a k. édes anyját.
ráadásul valami fűrészt vagy ráspolyt vihetett kézben, mert lemezig (!!!) lehántotta a fényezést, az egész lemezt újra kellett fújni, 53.000 pénzembe került.
a haveromat parkolás közben (!) karcolta meg bringás szépen. elvesztette az egyensúlyát szegényke, voltak szemtanúk.
a kedvenceim nekem is azok, akik minden jobb lehetőség ellenére az autók között cikáznak (pl. Árpád-híd, nagyon jó példa!), mert nagymenő városi gerillának képzelik magukat ...
már lassan allergiás vagyok a bicajosokra, pedig régebben nagy bringás voltam én is.
Te most pontosan azt csinálod, amit írtam: "igen, a fasiszták is rosszak voltak, de a kommunisták is irtották a népet", vagy "persze, hogy kidobom a csikket a kocsiablakon, de nézd meg azt a bunkót, az a mekdodós zacskót dobta ki".
Abba kellene hagyni a mutogatást. Ez a topic (ha jól olvasom a címét) a kerékpáros kultúráról szól. Én ehhez akarok hozzászólni. Ne kérd számon, hogy nem írok bunkó rendőrökről, bunkó gyalogosokról, bunkó autósokról vagy a bunkó szomszédról, aki a mi kapunk elé sz@ratja a kutyáját, miután egész éjjel Lagzi Lajcsit bömböltetett a magnóján. Ezek mind más topikba tartoznak. Én itt a bunkó biciklistákról akarok beszélni.
Nagyon dícséretes, hogy meg akarod védeni az egyébként valóban jó dolog kerékpározást. De ne mások bunkóságával próbáld enyhíteni a bunkó kerékpárosok bunkóságait!
Broáfka:
Sz@rrá kell őket büntetni. Ja, hogy a rendőrség már túl gyenge ehhez? :-/ ??? Sajnos (tényleg), erre csak azt lehet mondani: hahaha. Ugyan már mikor fog ez megtörténni? Elmondom: először is a fél rendőrségnek a szervezet másik felét kéne megbüntetni, az úton elkövetett saját szabálytalanságaikért, amiket megkülönböztető jelzés nélkül tesznek. Így pl. van amikor rendőrautó parkol bringaúton!!! Aztán tényleg el lehet kezdeni a további egyéb szabálytalankodások megszüntetését. De leginkább a mentalitást kéne megváltoztatni az emberek fejében. És ez egy olyan kérdés amiben pesszimista vagyok, bár általában optimistán szemlélem a világot.
A Szentendrei úttal párhuzamosan, attól kb. 10 méternyire vezet végig a kerékpárút. Gyalogosforgalom vagy bármi más zavaró tényező nincsen. Ezt melyik részére érted? Én szoktam arrafele járni, de nem hiszem, hogy tudsz mutatni olyan szakaszt Budapesten, ahol ne lenne gyalogosforgalom. Hülyék, sajna, mindenhol vannak.
Amit igazából nem értettem és utalni akartam: hol a következetesség? Hol van a többi fél ugyanígy lehordva általad a saját bunkóságaikért?
Írsz-e, ha egy autós megáll a körúton, a külső sávban, mert a társ beugrik egy pizzáért, és így feltorlasztja a forgalmat a Vígszínháztól a Nyugatiig 1 perc alatt?
Írsz-e, ha a kijelölt bringautat 2 gyalogos sikeresen elfoglalja teljes szélességében (1,5 - 2m !) és még utána nekik áll feljebb, meg köszönjem meg hogy lement?
Nem. És nem is kell.
Igazából felesleges magadat felhergelned, és a bringások miatti idegeskedéssel rövidítened életed. Nem éri meg. Átlagban ők is ugyanannyira nincsenek tekintettel embertársaikra, mint az autósok, meg a gyalogosok.
A Szentendrei úttal párhuzamosan, attól kb. 10 méternyire vezet végig a kerékpárút. Gyalogosforgalom vagy bármi más zavaró tényező nincsen. Az úton tábla is van, amely tiltja a kerékpárközlekedést. Ennek ellenére rendszeresen látok biciklistákat. Könyörgöm, miért kell ott közlekedni? Dafke?
"a kerékpársáv alig használható az oda parkoló autósok (foleg taxisok) miatt"
Sz@rrá kell őket büntetni. Ja, hogy a rendőrség már túl gyenge ehhez? :-/
Adalék: gyerekkoromban Tiszaroffon (ötk. Szolnok megye, ~2000 l.) nagybátyám nappal (!!!) nem engedett biciklizni, mert kiégett a lámpa a bicón és félt, hogy a rendőr zűrözni fog, ha meglátja. Ma már az sem gond, ha egyáltalán nincs lámpa se elöl, se hátul.
Neked is igazad van, de ez őket nem menti. Pont olyan, mintha a fasizmus bűneit a kommunizmus bűneivel próbálnánk enyhíteni (el ne kezdjünk plitizálni, csak példa).
broáfka Sok biciklisnek hasonló a véleménye (nézd meg pl. a Kerékpáros topic 2.0-t, ha kíváncsi vagy rá).
Személy szerint:
Akik az Andrássy úton a kétoldalt (!!!) kiépített kerékpársáv ellenére a rendes forgalmi sávokban cikáznak. Ennek ellentmondanék: a kerékpársáv alig használható az oda parkoló autósok (foleg taxisok) miatt. Ráadásul ha 10 km/óránál gyorsabban akarnék tekerni, életveszély, mert 10 kiszálló utasból 9 nem néz hátra, mielott kinyitja az ajtót. Legalább negyedük elore sem: azaz ha szembe jön kerékpáros, akkor is elényitja az ajtót!!!
A Szentendrei úton úgyszintén. Arra nem járok. (Megjegyezném, az Andrássy úton is ritkán, inkább a párhuzamos egyirányú utcákban, de akkor meg az az autósok baja, ha nem húzódok félre tízméterenként, hogy leelozhessenek, akkor is, ha majd negyvennel tekerek. Egyszeruen csak gyorsabbnak kell lenniük.)
Este minden világítás nélkül. Maximálisan egyetértek, számos kerékpárostársammal együtt, számtalan ilyen jön szembe a kerékpárútonis, ahol gyakran ki sem tudunk rendesen térni.
Keresztül a piroson. Egyetértek, de bevallom, ha úgy ítélem meg, hogy ezzel nem zavarom a forgalmat, én is elkövetem ezt a vétséget. Ha még egyszer sem mentél át piroson (hogy ne kelljen leállnod és újra indulnod - még autóval is!, pedig biciklivel mennyivel nehezebb újra elindulni), akkor dobhatod az elso követ.
Akik a Római-parton ezerrel fellöknek és még ugatnak érte. Maximálisan egyetértek és elítélem - számos kerékpárostársammal együtt.
Igazad van, de ezt megírod az autósok meg a gyalogosak kapcsán is a megfelelő fórumba?
Mert egy csomó autós és gyalogos ugyanúgy nem veszi figyelembe a bicikliutat - többek közt az Andrássy úton -, mint ahogy egy jó pár bicós cikázik itt-ott.
És nézz magadba, te sosem követtél el gyalogosként/autósként olyat ami nem volt enyhén szólva a legetikusabb? Ha mindig, mindenhol etikusan viselkedtél, akkor minden tiszteletem.
Akartam nyitni topikot, de előtte végignéztem címeket, rájöttem jó ez is.
TELE A HÓBAKIM A BUNKÓ ARROGÁNS BICIKLISTÁKKAL!!!
Figyelem! Nem a biciklistákkal, hanem a BUNKÓ és ARROGÁNS biciklistákkal.
Akik az Andrássy úton a kétoldalt (!!!) kiépített kerékpársáv ellenére a rendes forgalmi sávokban cikáznak.
A Szentendrei úton úgyszintén.
Este minden világítás nélkül.
Keresztül a piroson.
Akik a Római-parton ezerrel fellöknek és még ugatnak érte.
Ezekre az öntelt tahókra nem vonatkoznak a szabályok?
A fukopasokrol: szerintem egyszeruen hihetetlen, hogy valaki jelentekeny karnak belyegezze a kerekparok altal okozott fukopast. Pedig van ilyen, tavaly osszel a Pilisben errol oktatott ki egy csaladfo, aki a behajtani tilos ellenere autojaval fuvarozta csaladjat egeszen a tuzrako helyig. Amikor visszafele jottunk, mar csak a nyomaik voltak ott: szalvetak, alufolia, uditos doboz...
hzolee
Én nem igazság után kiabálok, hanem egyszerűen nem akarom hogy elcsapjanak a figyelmetlen autósok. Ha a szabálytalakodásaimat szívom meg, megérdemlem, de eddig ebből még soha nem adódott vész.
Alapvető a véleménykülönbség köztünk: Szerintem figyeljen mindenki a másikra Adolf szerint pedig ragaszkodjunk a szabályokhoz.
A montis fűkopásokról: Eleve kevés az ilyen "nyom", ráadásul egy élelem után kutató vaddisznó hasonló nyomokat hagy maga után. Ez egy álprobléma.
Stiggs: Jó fej vagy, de tényleg :-)
Amúgy én már láttam öltönyös emberkét munkába menni kerékpáron. Kicsit azért csodálkoztam, én öltönyben nem ülnék fel a gépre.
A "ráhúzom a kormányt a bringásra" az bizony nemcsak a nőkre igaz, hanem a taxisra, meg a rendőrre (!!!) is.
A "downhill tönkreteszi a füvet" c. baromságról annyit, hogy én ahányszor felmegyek a hegyre sosem azt a posztnukleáris fűmentes tönkretett puszta hegyoldalt látom amit a tisztelt ellenzők leírnak. Egyébként nem szeretem a downhillt én se, de én azért, mert nem értem mi a jó benne. Inkább a cross country.
hzolee: hozzászólásod utolsó részével teljesen egyetértek... szomorú de igaz
(you know it's sad but true.... metallica rulez :-)))))
Alfred védelmében: sz'tem nem merevség, ha valaki szépen megvárja a zöldet, és ha IGENIS kerékpárral is olyan útvonalat választ, hogy ne kelljen az egyirányúban szembe közlekednie. Én is ezt teszem. Ha bringával megyek, ugyanúgy tervezem az útvonalat mint kocsival, kivéve, hogy lehetőleg kerékpárúton tudjak menni, ezért kerülőre is hajlandó vagyok. És ez nem merevség, jobban biztonságban érzem magam.
És akkor még azok kiabálnak közlekedési morál után, akik a(z igaz, vétkes) másik felet ki akarják rángatni a kocsiból és megütni??? Aztán pedig: "légy szives ne szolgáltass igazságot"... na ne.
A jobbra lehúzódásról: azok a barmok, akik ráhúzzák a kormányt a bringásra, azok akkor is ráhúzzák, ha van jobboldali tükrük. És igaz, ezek a nők. Mert a nők 99,9%-a nem tudja, hogy létezik holttér, ha tudja hogy létezik, akkor azt hiszi hogy az motoralkatrész. Soha, ismétlem SOHA nem fordítja egy női hölgy a kókuszát a holttér felé, ezt tapasztaltam. Ez nem a bringások elleni merénylet, sávváltáskor ugyanezt teszik.
Valaki, nem emlékszem, ki, kérdezi, komolyan gondolom-e, hogy a downhill szuperbajnokok tönkreteszik az erdőben a talajt. Igen, komolyan gondolom. Persze aki csak az ötvennel lefele száguldó bringáról szemléli a tájat, az ezt nekem úgysem hiszi el. Nemcsak így gondolom, de látom is. Ha olyan rohadt sok időm lenne, le is tudnám fotózni és ide belinkelni. Azt mondanád, előtte is olyan volt, erre pedig nem tudnék mit lépni. Egyszerűen csak emlékszem, hogy a downhill-HYPE előtt ez nem volt. Nem baj, lehet hogy pár év múlva a downhill már nem lesz menő, akkor majd újra kinől a fű.
és megint hadd írjam ide, nem kerékpáros kultúra nincs, hanem egyáltalán, kultúra (kulturált egymás mellett élés) nincs. se autós se biciklis se gyalogos se internetes se semmilyen. E szellemben én is irkálhatok ilyen megnyilvánulásokat :-)
Urak!
Szabályozás: 0
Ember: 1 db, de
Pénz (Bp.):?
Tervek még vannak... Más: Miéert üsse el egy országútis a hülyén kétirányúra "épített" kerékpárúton a tötymörgő, bevásárló, gyereket szállító kétkerekü "lassú Járművet"? Egyik helyében se szeretnék lenni! Belgiumban 30 éve kétszer-egy irányúak a bicikliutak, és nem a kerék alá, hanem a gyalogos alá tervezik a kövezést!
Szerintetek? n.
Alfred.
Látom elbeszélünk egymás mellett, így nem is próbállak tovább győzködni. Összesen arra kérlek azért mert valaki nem tartja be a szabályokat majd ne te szolgáltass igazságot a kocsiddal!
Monthy
ps: egyébként te valamiylen hivatalnok vagy apehes vagy, esetleg születésedtől eggyire merev?
Én kocsival járok, bár szivesen bringázgatnék én is, csak hát bambán néznék ki egy MOntin öltönyben nagy tatyóval meg egy laptoppal a csomagtartón. Amit szeretnék, sok bringautat amit a bringásoknak az útalapbol építenek, és ők pedig egészséggel használják, egy kis kresz ismeretet, kanyarodási, jobbkéz, néhány tábla, mentsük meg mindkettőnk életét (én a tiédet, te az én jövőmet.
Még egy kérés amennyiben 70km/h-s út mellet van bringaút, pl Lágymányosi hít, kérlek titeket bringások használjátok, mert naponta tojom össze magam amikor előzlek titeket.
Autósok: (én is) vigyázzunk rájuk, mindkettőnk érdeke, figyeljünk jobban, nagyon sokba kerülhet a figyelmetlenség, és a két plusz kerék.
egyetértek Hellhammer kollegával.
Elmondom hogy mi van nálam: Pótbelsó, pumpa, foltozókészlet, kulcs, fogó, lámpa(amit akorr rakok fel amikor akarok).
Ja és sisakot is hordok.
Annyit még hogy nem csak kerékpáros kultúra nincs Mo.-n hanem autós sem. Itt nam az a meghatározó hogy mivel mész. Aki tuskó az autóval és bikeval is bunkó.
JA. Nekem nem GT-m van, de én sem hordok visszapillantót.
Alfred:
"Ma Budapesten egyáltalán nem, vidéken pedig csak nagy vonalakban tartják be a kerékpárosok a KRESZ szabályokat.
Jogszabály írja elő a kerékpár kötelező tartozékait - na, ezekből_semmit_nem szerelnek föl a kerékpárosok. Vidéken egyszerüen lerohadnak a kerékpárokról a lámpák, Pesten pedig a divatos terepbicikliken már a boltban sincs. "
Na ne mondd. Elárulok egy titkot: Nappal az emberek többsége nem rakja fel a bringájára a lámpát, mert mi a francnak. Éjjel nem láttam még olyan embert aki lámpa nélkül ment. Ennyit a lámpákról.
A további kötelező tartozékokrat pedig nemes egyszerűséggel a "faszság" kategóriába sorolom. Ilyen pl. a csengő is, ugyanis a gyalogosok, akiknek elvileg szól, leszarják. Aztán, hogy a kötelező tartozékoknál maradjunk, a két egymástól független fék többnyire megtalálható a bicikliken. A névtábláról azt se tudom hogy micsoda, de nem is érdekel.
Az ajánlott alkatrészek között nálam külön kedvenc a "karos szélességjelző prizma" és a "visszapillantó tükör", melyek nem jók semmire azonkívül hogy beleakadsz velük mindenbe, ellenben jól letörnek a legkisebb ütéstől is.
Egyébként én azért megnézném azt a fickót, aki a körülbelül két és fél kilót nyomó GT bringájára ilyeneket szerel. :-)
Az autósok ellen az a legjobb módszer, ha nem vagy egyedül! Ha ketten vagytok, akkor már nem mer leszorítani.
Meg egyébként is, egyedül bringázni Bpesten öngyilkosság.
Bár nem én nyitottam a topic-ot, azért szeretném megvédeni ...
Az off-ért általában én vagyok a felelős, de az általában a süllyedés megakadályozása miatt történik (gondolom a társ nem sértődik meg, hiszen sokszor ő is ezért teszi). Ha olvasod, akkor Te is látod, hogy bár lehet, hogy inkább "szakmai", de ez azért van, mert így alakult ki és bár a kerékpározás tág fogalom, azért a kerékpárosok (picit több, mint hobbi) nagy részét a "szakmai" része érdekli leginkább. Mivel a topic címe "kerékpé(á)ros topic", ezért ebbe - szerintem - minden belefér, ami kerékpár, még ez a topic is... Bár eme topic nagyon célírányos és örömmel látom, hogy nincs offtopic, azért egy kis lazaság (off topic) nem biztos, hogy rontaná a színvonalat. HA van bármi mondanivalód én nem hiszem, hogy ott bárki problémázna azon, hogy milyen kerékpárral nyomulsz, hiszen az is kerékpár és én annak örülnék, ha a nagyvilág is ilyen lenne és nem "színre, bőrre, kerékpárra, pofára" menne a dolog. Ott csak javaslatok vannak, de ha neked "parasztbicikli"-d van az is része kell , hogy legyen a magyar kerékpáros társadalomnak.(Lehet Mercivel is autózni és lehet trabival és mind a kettő az autós statisztikában egy autóként jelenik meg ...)
Szóval én még mindig azt mondom, hogyha legalább olyan véleményed van itt, mint ott, akkor ezt megteheted ott is és ez vonatkozik a többiekre is...
Végre egy igazi bicajos topic
Stoki, a másikat is szoktam olvasni, de ott vagy totál offtopic van fél napokig vagy arrol lenne szo hogy milyen 30 ezer forintos váltót meg kéne hogy vegyek a 20 ezerért vásárolt bicajomba, nos ez a téma nem igazán érdekel.
Az iskolai kresz oktatással teljesen egyetértek. Én végigjártam mindent az egyetemig bezárólag, és tényleg megtanitották hogy Venezuelába hol bányásznak uránrcet meg hogy melyik évben volt az xzy csata 600 éve, de mondjuk arról hogy hogy kéne bicajjal közlekedni egy szó sem esett.
Hollandiában minden behajtani tilos tábla alá ki van irva, hogy kivétel kerékpár. Ezt nálunk is be kéne vezetni, egy rakás olyan utca van ahol sokkal biztonságosabb a bahajtani tilosban menni mint a párhuzamos utcában, szabályosan.
Egyébként tényleg úgy tűnik, hogy nincsen nálunk gazdája a bicajutaknak. Elég lenne 1 ember egész Budapestre aki járja bicajjal a várost és összeirja a kevés pénzből is megoldható hiányosságokat mint pl. egy felfestés vagy egy tábla.
Látom elég komoly kis kerékpáros társaság működik ...
De miért nem írtok (tisztelet a kivételnek) a "kerékpéros..." topicban ??? Nincs mondanivaló ...???
neptancos:
Igen tudom. Az a marha, aki a kevés szabályosan bringázót riogatja.
Engem annakidején Budapesten előszeretettel köpködtek le a teherautókból a kocsikisérők.
Ja, és ami a legrosszabb: elmegy a bringás mellett egy autó, és mikor mellé ér, az ablakon hirtelen kiordít a jópofa - egyszer majdnem összetörtem magam így.
Kedves Alfréd!
A kultúra alacsony szintű. Stimmt.Plő amit a gyerekeivel az úttesten nyomúlóról írtam. De: Tudod, milyen 3 sávos úton szabályosan irányjelezve (azaz egykézzel) balra sávot váltás közben szívbajt kapni egy rád-dudálástól?
n.
Monthy:
Egy kicsit sok marhaságot hordtál itt össze hirtelen.
Mivel minden autós-ellenszenvedet rám zúdítottad, ezért elmondom. Kitűnően lehet együtt közlekedni azzal a kerékpárossal akinek a mozgása kiszámítható, aki pl. nem magnóval a fülén, hanem a forgalomra figyelve bringázik, és tudomásul veszi, hogy őrá is vonatkoznak szabályok.
A topic címe az, hogy Van-e nálunk kerékpáros kultúra?
Én erre leírtam a tapasztalataimat, és a véleményem az, hogy nincs, illetve csak nagyon alacsony szintű.
Ez nem a szemét kerékpár gyilkos autósok sara, hanem a kerékpárosoké.
Néha az az érzésem, hogy a kerékpárosok hangos szószólói ilyen szabályokat képzelnek el:
-Kerékpárra nem vonatkozik a jobbra tarts
-Kerékpárral az egyirányú utcában a forgalommal szemben is szabad közlekedni
-Kerékpárral bármely sávon szabad közlekedni, beleértve a forgalomtól elzárt villamos pályát is
-Kerékpárra nem vonatkozik a piros lámpa
-Kerékpárral egymás mellett annyian haladhatnak, amennyien az adott sávban kényelmesen elférnek
-Kerékpárral közlekedve az irányjelzés tilos
-Minden "Kerékpárral behajtani tilos" tábla megszüntetendő
-Azokon az útvonalakon, ahol kerékpárosok felbukkanására lehet számítani az esti szürkülettől a hajnali szürkületig, illetve rossz látási viszonyok között egyéb járművek max 30 km/ó sebességgel közlekedhetnek
Pedig ez egy agyrém.
"Irígykedsz hogy előbb odaérek, hogy bringával lehagyom a kocsidat?"
Ha holnap úgy döntök, hogy ha nem veszélyeztetek másokat, de a lehető legrövidebb úton megyek, és nem állok meg a piros lámpáknál, és ahol én is elférnék, ott el is megyek, nem érnél sehova előbb, és nem hagynád le a kocsimat. De ha mindenki követné ezt a szisztémát senki, sehova nem érne oda.
Nem lehet csak jogokat, megértést, védelmet követelni, közben minden kötelességet, szabályt megtagadni, megszegni.
Alfred
Te most a kocsmai verekedőt sajnálod mert megfájdult az ujja amikor leütötte a szerencsétlent.
Jó biztos megesik az általad leírt eset is, (én is helytelenítem az ilyet) de azért még sem kellene egy lapon emlegetni azzal hogy a biciklista meghal az autós hibájából az ütközésbe. Ha összehasonlítom az orvosunk 16 éves halálragázolt fia esetét a családi eseteddel... sőt össze sem tudom hasonlítani.
Én is vezetek és néha szintén ideges vagyok a bringásokra, de akkor is vigyázok rájuk. Semmi esélyük nincs hogy elcsapjam őket. De te csak csapdd el azt a gyereket is aki a labdája után szaladva az autód elé lépett, mert ugye ő sem tartotta be a kreszt.
De miért is idegesít téged ha én megszegem a szabályokat anélkül hogy neked bajt okoznék? Irígykedsz hogy előbb odaérek, hogy bringával lehagyom a kocsidat? Vagy egyszerűen csak annyira megrögzött szabálybuzivagy? Ha a kresz tartalmazni fogja hogy minden kanyarodás elött szarj a szélvédődre megteszed?
Monthy
Eszembe jutott valami: A Petőfi híd járdái a pesti végén mindkét oldalon lépcsősorban végződnek. Ha valaki kijárná, hogy legyen felhajtó, lehetne csatlakoztatni a budai rakparti úthoz, és bevezethetne a Műegyetemre. Annak idején a Petőfin ment a teljes kelet-nyugati kamion forgalom, és ott rettegtem a derékig érő szalagkorlát és a kamionok közötti félméterben.
A felvetett témán egyre többször merengek el, ahogy egyre többet biciklizem. Ha tehetem, próbálok bicikliúton menni, esetleg még nagyobb kerülô árán is. Csakhogy:
1. nem tudom, észrevettétek-e, nem hogy gyarapodna az úthálózat, hanem egyenesen fogy. A Széna téren a Mammut átadásával egyidôben megszüntették a biciklis átjárót. Ahol valamiért fel kell bontani az aszfaltot, ott már soha többé nem festik vissza a bicikliút jelzést. Ilyenkor ha a népek rászoknak arra, hogy ott lehet gyalogolni/ parkolni/ kutyát sétáltatni/ kukát kitenni/ sörözô teraszt nyitni (tényleg!), soha többé nem lehet már biciklizni, hiába a tábla meg a kresz. Nem lehetne valahogy legalább a már meglévô utakat védeni? Egyáltalán ki ezeknek a gazdája?
2. a kedvenceim azok az utak amelyek csak azért épültek, hogy legyenek/ elfogyjon az erre szánt keret/ jó jelentést lehessen írni nemtudomhová. Az ilyen utak rendszerint nem kezdôdnek sehol és nem végzôdnek sehol. Szép példája a Boráros tértôl a Lágymányosi hídig vezetô, piros kôvel kirakott, feltehetôleg több tízmillió Forintért épült út. A lágymányosi végét egy szakadt acélháló zárja, nincs tovább. A tavaly augusztusban ott látott döglött kutya idén májusban még megvolt, általában több pitbullal találkozom, mint biciklistával. Az elképzelés szerint az út vége elôtt mintegy 200 méterrel egy (lépcsôs) felüljárón (szintén több millió Ft) át kell vinned a biciklit, és akkor már csak egy pár száz métert kell a forgalomban evickélni, hogy elérd a hídra felvezetô bicikliutat. Valahogy nem az igazi... Lehet, hogy nekem a szar sem elég büdös, de talán jobban meg kellene gondolni, mi módon költik el a biciklizés támogatásásra szánt kevés pénzt.