itt egy osztrák úriember http://www.raphaelwressnig.com/ (fiatalember). Csak 26 éves de 10 év alatt nem semmi életművet hozott össze. Érdemes belehallgatni, nagyon jól nyomja a fehéreket és a feketéket is.
Az Eu-s így egy rotosonic, van benne egy kis kerek szélessávú hanxóró. Annak a hangja nem túl nagy. Gondoltam hogy beleteszek inkább egy csipogót és betolom a polcot az egy(dob)rotoros 830-as lezlim fölső részébe. De lusta vagyok.
Meglepően kellemes a Yamaha. Nem hiába, finom japán szerkezet. De így csak kézihajtányos, amint a képen is látható.
A hangerőpedál finoman működik. Inkább csak tippelem a fotoszabályozást. Abból gondolom, hogy 8 pólusú lezlidugók (2db) jönnek ki belőle.
Csöbácsi nem is tudtam hogy birtokában vagy az idöpontoknak , a Németországi lomtalanitásokkal kapcsolatban Az Eu-s nem alul volt a mélysugárzó, alatt?
A Yamaha nagyon pofás darab, lehet hogy elkisérletezgetnék vele ha jó pénzért méred. Az egyrotoros véleménnyel meg egyett értek, mert amióta félszemmel nézem a világot kevesebb sztereotipiát/egyformaságot,gépiességet/ látok...
Vannak rotorjaim. Egy komplett eu-s fölsőrész és egy Yamaha forgatott szélessávú hanxóró. Ezek valamikor orgonákat boldogítottak. Az anconai szép szerkezet, de más hanxóróval jobb, az japcsinak az az űrtéglahanxórója meglepően állat.
(mert ugyebár a 25, 120, 125, 130, 825-nek csak lent van -borntubívájld-, a 30*, a kis német-olaszoknak, a kis Motion Soundoknak meg csak fönt -műlezlivel megtámogatva-)
Volt nálam a héten egy Solton lezli javítni, probaképpen rákötöttem a Weltmeister orgonámat. Nagyon állat volt a hangja. Kiprobáltam egy rotorral is és úgy sokkal jobb volt.Bármit is mondotok szerintem az egyrotoros hang sokkal jobb mint a kétrotoros. :-)
Szerintem is nagyon jók az európai olasz mechanikájú lezlik. Mint mechanika, vannak olyan jók, mint az amerikaiak. Hangzásban meg a dobozkialakítás miatt a Proline lezlikhez hasonlatosak. (körben nagy nyílások, műbőr, kerék...)
Valóban, ezek kifejezetten koncertre készültek, láthatók voltak a legkisebb presszóktól a stadionokig.
És mégvalami, európában sok gyengébb hanxer hangját voltak hivatottak feldobni (villanyorgonák, harmonikák...) és nem elsősorban Hammondhoz készültek. Ok, arra is nagyon jó. Ezért is van kivétel nélkül mindegyik típusnak normális elő és végfoka, nem kell külön preampdobozzal szerencsétlenkedni. A Hammond viszont olyan irtózatos jelet ad le, hogy azért nem készültek az eredeti lezlik beépített preamppal.
A hangzásdifferenciát meg a zárt doboz, a végfok hangkaraktere, a hanxórók karaktere és a crossover együttesen befolyásolja, szóval ennyire eltérő alkatrészekből nem is lehet egyforma jószágot alkotni.
A fatokos, csöves lezli valóban inkább otthonra, stúdióba, templomba terveződött, amikor még nem is volt rokk. (1950-60)
Voltam a Jon Lord koncertjukon Tiszakecsken!
Valoban egy Hammond L100-as model volt, es egy amerikai Leslie 760-as!
Szolt is annak rendje, es az egesz zenekarban az volt a legjobb, es kicsi Lord!:-))
Tetszett, jo volt, foleg a koncert vegen, ami meg ugy spontan verbuvalodott egy alkalmi session duo!
Lord a Hammond-on, es egy fiatal srac, aki eleg jol dobolt!
Na akkor aztan megjott a libabor a karomon....szoval nincs mese...nem vagyok egy gitarmanias rajottem!
Ez a ket hangszer ugy szolt, es olyan progressziv volt, mint annak a rendje!
Kb 20 perc gyonyor, mint a hetvenes evekben.....improvizalas!
Hajra kicsi Lord, erdemes lenne egy ilyen formaciot letrehozni:-)
Koszi a kapcsolot!!!
Szerintem ha 2 Leslie-t kotnek az A100-ra akkor a szomszedoknak sokminden az eszukbe jutna hirtelen, de nem a feher, es afro holgy:-))))
Magaban is eleg brutal , bele se merek gondlni hogy ugy milyen lenne:-)
A fatokos lezli hangok "gurulnak", szobai, közeltéri hangzásra a legjobb hang.. Az eu-s "space sound "ok ütösebb, nagyobb tért igényelnek. Én azt hittem amikor megvetted ,hogy zenekari hangositásban akarod használni, mert arra viszont nagyon jó szerintem. Probáltad már a két lezlit egyszerre meghajtani a100al?
-Mint amikor egy fehér és egy Afro hölgyel vagy egyszerre kapcsolatban-
Na de hadjuk a sex opiumát,a hanyatló nyugatnak,mert készül a honlapom ahol ezermester rovat alatt hangszerekkel kapcsolatos modositásokat irok le, és várom
a kedves "vintage zenészek " saját tapasztalatait és ötleteit mindenféle hangszerrel kapcsolatban
Igen, azt en is neztem, hogy szep nagy Angol 15-os Fane markanevu , bazinagy magnesu hangszoro van benne...Valoban brutal is a hangja, es a melye!
Igen ez izles...talan a Fatokos eredeti Leslie-nek nincs olyan gyomorszajrengeto melye, de lagyabb, zeneibb hangja van.
Egyebkent elado a szoban forgo Solton Leslie, ha netan nosztalgiaja tamadna Trambi urnak!:-)
Ahhh, szoval itt a lenyeg elasva!!! Tippeltuk ezt mi mar a Tehtube-bal, de igy nem tudtuk, csak hallottuk...
Bizony, az osszehasonlitasi alap megvan meg nekem is jelenleg!
Amire Tehtube szaktars is azt mondta, hogy a Olasz-europai Leslie-k magashangja olyan:elesebb, Hi-Fi-bb, es nem zenei, lagy mint az amerikai leslie-k eseteben, ez valoban igaz!
Nekem is a Solton-om, ugye amit jol ismer Trambi" úr:-))) az masabb mint a 710-es Jensen szett-es....nagyon mas, valoban, mintha nem kifejezetten Hammond-ra lenne tervezve...."Spacesound" forog+ minden, adja a Leslie erzest, nem arrol van szo, de mas az igazi Leslie....
Erdemes egy tweeter csere akkor Lacikakban....
Bocs , a "bünös" az összes tranyos lesliben/Allsound,elka,hohner, solton, stb/a magasnyomó, mivel mind Anconában Olaszországban készültek ugyan az RCL 1collos driverrel.
Mivel ezek a lesliek /space sound/ a 70-es években harmonikára, és gitárra is készültek, nem elsösorban orgonára, ezért ez az erös meredekségü hangvágás.
/visitás/ Gitáron kimondottan jó. Ha lecseréled jensenre szép lágy hangzást fogsz kapni. Jelenleg most egy 760 magassugárzoja lakik egy Soltonomba és nagyon
"zenei."A fadobozos leslie " csak" orgonára készült /mint feliratai is hirdeti/és
Na, akkor tehetek bele egy 11-es aljzatot az E112-be is. Legalább az is lesz benne.
Jól szólnak a lezlik, minnél nagyobbak annál jobban, de a zárt, fadobozos csöves amerikaiak a legjobban. Nem olyan hifik, mint a tranyós nagylyukúak, "sötétebb" a hangjuk egy kicsit, viszont nem sziszegnek annyira és stop esetében majdnem mindegy hol áll meg a rotor. Talán jó jelző rájuk hogy muzikálisabbak. Jobban kihozzák a dinamikát az árnyalatokat.
De! Barbara Dennerlein a múltkori koncertjén a kifejezetten kicsi űrtartalmú és nagyon áttört tranyós Hohner ORT100-ast használta az orgonahanghoz.
Tényleg! Ki jön március 31-én Bécsbe Dennerlein koncertre velem? (Laurensen kivül)
Köszi a bókokat, de én is tanultam ám tőled új dolgokat orgonálásügyileg. Ha bármi olyat tudok, ami érdekelhet, nagyon szívesen megmutatom. Gondolkodok ám még mindíg az orgonán. Reményeim szerint gyakrabban fogok járni felétek. Nagyon jól szól ám az orgona a "kezedben". Legközelebb meghallgatnám az E 112-est a fa Leslie-vel, a te beállításaiddal újra, és ha lehet, hogy te játsszál rajta.
A matching transformer (ilyen van az ABC-ben is) keverőként müxik. A manuálok regisztersínjeinek hangjait keveri össze egy-egy jellé.
Az alsó egy kondenzátorféle. Változtatható értékű. Ez a padál hangerejét szabályozza. Ami kilóg belőle, az a pedál regiszter.
Annyi a difi, hogy a billentyűsoroknál a drawbarok a TG után vannak, a pedálnál az erősítős elektronika után és matching tr. nélkül érkezik a jel az előerőlködőbe ahováb ascanner jele is.
A Captain-foldback oldalán van letölthető M3, A100 kapcsrajz. Sokat segít.
Kr! Nagy leszel.... :-D Sz'tem felnőttél, hacsak nem a derékbőségeden változtatnál :-) Gyere bármikor (másnak is szól) szívesen ellesnék pár dolgot a játékodról, sőt, kérdeznék is, ha nem lenne ellenedre. (Figyelem! Náitszirk kisujjában van a szakma!)
Ok, az E112 nem végállomás, csupán lépcsőfok. Amennyi tuningot bele lehet vinni a spinetbe, annyival több ez, plusz a 2×5 oktáv, de gyárilag. Ezért nem javaslom a tuningokat. Gyakorlatilag a Hammondban minden lépcsőfokra tettek egy típust. X-T-L-M-E-H-ABC
A végcél viszont valóban A-B-C, csöves nagylacival. Tovább szerencsére nincs. Lehet a gépi technika helyett a manuálisra koncentrálni.