Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
A látvány egy terepasztalon semmiképp nem reális, mert egy igazi állomás reálisan 5 méteres lenne N-es asztalon, s a legnagyobb terepasztali ívsugár is legfeljebb egy cukorgyári kéttengelyes gőzös alá képzelhető el az iparcsarnokban.
Ami a kérdés az az, hogy ha kijárati jelződ is van és automata vonatindítást akarsz (azaz szakaszolt vágánnyal), akkor lesz-e elég helyed a szakaszolásra, a jelzőre, satöbbi, azaz a technológia határolja be, nem a látvány realitása mert olyan nem létezik terepasztalon.
Na jó, eddig egy kivételt láttam.:-) http://www.wnj.se/index.htm
Megoldható, ha újat építenél lebeszélnélek róla, de miután megvan a nyomvonal és csak rá kell fektetni, így menni fog. Mindenesetre sokat fogsz fűrészelni.:-)
Sziasztok! Olvasgatom itt a topikot, de nem találtam választ, vagy egyáltalán hasonló kérdést, ezért fel teszem (nem biztos, hogy OKOS kérdés). Szóval jelenleg régi U profilos piko sínek lecserélését tervezem, mivel sok a régi mozdonyom, kocsim van így a roco 2,5ös síneinek beszerzésébe belevágtam... A kérdés csak annyi, hogy csak flexi sínből megodható a terepasztal (+váltók persze :D) vagy szükséges a kisebb darabokat is megvenni. Mert én abból indultam ki,hogy ugye a felxit ott vágom ahol akarom. Így nem szükséges a kisebb síneket megvenni. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv: Laci
egy 100-120*180-as asztalt fogok építeni N méretben. Az állomási egyenes (?), ami a leghosszabb, így cirka 110 cm-re jön ki. Ha egy mozdonyból+5 személykocsiból álló szerelvényt rakok össze, akkor marad cirka 19 cm az egyenes két végén, ami nem lóg bele a kanyarba. Ezekkel a méretekkel reális lesz a látvány, vagy maradjak inkább a 4 kocsinál? (115 cm-es az egyenes, a mozodonyok hossza meg összesen 96 cm)
Analóg üzemben símán ráforrasztod a sínre a vezetékeket. Felesleges megvenni a betápot. Precíz forrasztásnál és ágyazat építésnél nem lesz látható/feltűnö a forrasztás.
Digitális üzemben nem tudom lehet, hogy kell a kondi.
Egyenlőre csak PVC-vel és akrilfestékkel próbáltam a körömlakk lemosást, ott működik mindenféle maradandó károsodás nélkül. Utána denaturált szesszel áttörlöm és már megy is az újrafestés.
Polisztirolon nem tudom hogy működik, általában abból készülnek a modellek és kiegészítők. Viszont abban nem vagyok biztos, hogy csak akril festéket használnak a modellekhez, így nem tudok tanácsot adni.
Én meg a modellfestés még csak barátkozunk egymással....
Azt szeretném kérdezni, h szerintetek megéri-e megvenni a 4-szer drágább betápsínt, vagy forrasztással ugyan azt az eredményt el lehet érni? N-es méretben pl az egyenes fleischmann betápsín 2200 Ft, míg egy sima az 500. Láttam valami szajszűrűt/kondenzátort rajta, az lényeges?
Én az elrontott PVC lapokról (Fuggerth belsők) a barna akrilfestéket acetonmentes körömlakk lemosóval távolítom el. Az acetonmentesen van a lényeg!!! Az aceton szétmarja a műanyagot.
Sziasztok!Én most építgetnék majd egy 250X130 cm-es asztalt és a vágány anyag vásárlását most tervezem.A Piko-A ra esett a választásom.Használ itt valaki ilyen vágányt?Valaki honlapján olvastam a következőt a piko váltók kézi állításnál állítómű nélkül is pozicióban maradnak.Mivel én nem elektromos állítást szeretnék akkor nem is kell állítómű?Néztem egy váltót és valóban ha csak azt a kis pöcköt tolom ide oda valóban ott marad.A másik az ívekben szeretnék kis segítséget kérni én csak tehervonat közlekedést fogok folytatni az asztalon nem lesznek hosszú személykocsik.Piko A íves sín R3 sugár: 484 mm.Mint külső és Piko A íves sín R2 sugár: 422 mm.Mint belső ív én ezekre gondoltam vagy lépjek eggyel fenteb az ívekben.Mindenki segítségét előre is köszönöm
Az átmenetnél mindig zárlat lesz. csak olyan erősítőnek tudod használni, ami fizikailag mindig el van szigetelve a főáramkörtől. pl Jelzők, váltók vezérlésére, vag olyan pályaszakaszhoz amik nincsenek kapcsolatban a másíkkal.
Szenelő lépcsőfeljáró és "trepni" korlátjaihoz kellene pótlásokat csinálnom. Elég sok hiányzik. 0,8-1mm átmérőjű műanyagszálat honnan tudnék szerezni. Drótszálból akartam csinálni, de nem tudom a fémet a műanyaghoz ragasztani a revell ragasztójával. Van valakinek ötlete?
Szerintem a digit topikba kéne betenni! Én még nem próbáltam így összekapcsolni, de szerintem két Maus sok lesz ehhez, legalábbis így. Csak az egy erősítőbe dugd be a Mausokat masternak ill. slave-nek. A két kör között kell egy mindkettőtől elszigetelt átmeneti szakasz szerintem, mert különben a két erősítőt az áthaladó mozdony rövidre zárja.
Beírom ide is mert a másik topikon nem reagált senki:
Próbálok összerakni két Roco Startszettből származó 10764-es erősítőt, úgy mintha a második booster volna. Ehhez van már egy csikos féle kábelem, amivel elvileg működne. Két fizikailag elszigetelt körön szeretném kipróbálni, de úgy néz ki, hogy külön külön jól működik, de amikor a mozdony átmegy a szigetelésen, akkor zárlatos lesz valamelyik kör. Ja és az egyik Maus nem vezérel a másik körön, a másik se az első körön.