Keresés

Részletes keresés

rallymax2 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 862
Köszi, de én arra gondoltam amit a sin alá tesztek :)
Előzmény: burgeri (861)
burgeri Creative Commons License 2009.12.20 0 0 861

@ Gerhard Trost

Előzmény: rallymax2 (858)
Leopold Creative Commons License 2009.12.20 0 0 860
És mire jutottál velük? Megfelel a 9120-as?
Előzmény: Érdeklődő_modellező (859)
Érdeklődő_modellező Creative Commons License 2009.12.20 0 0 859
Köszönöm szépen, azok a bizonyos videók többet mondanak mindennél.
Előzmény: Leopold (857)
rallymax2 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 858
A sin alá, hány mm-s vastagságú parafát tesztek ?
Leopold Creative Commons License 2009.12.20 0 0 857
Nézd vissza a topikban az asztalomat, azon a belső ívek 9120-asak, padlógázzal meg végig rajtuk a Taurus is meg a 10 tengelyes gőzös is (6 + 4 a szerkocsin). Mndezt 4 és 6 tengelyes vontatmányokkal. Beraktam egy csomó ilyen képet meg videot linkeltem.
Előzmény: Érdeklődő_modellező (856)
Érdeklődő_modellező Creative Commons License 2009.12.20 0 0 856
Sziasztok! N-es tapasztalatokkal rendelkező emberektől kérnék egy kis segítséget. Szeretnék egy kis asztalt, a Fleischmann ágyazatos sínét néztem ki, WinTrack-ban nagyjából meg is terveztem a pályát, de elég sok 9120-as kanyart használnék. Ennek 192mm a körsugara. Jártam egy boltban, ahol rákérdeztem, hogy mennyire necces ez az ív, ahol azt mondták, hogy nagyon, nagyobb mozdonyok nem fognak elmenni rajta. Ezek után találtam ezt a start-set-et: http://www.fleischmann.com/products/Fleischmann/939881.aspx, ahol egy szerkocsis szép hosszú gőzöst adnak ugyanezzel a kanyarral. Namármost a boltos a hülye, vagy a gyártó adja el olyan sínrendszerrel a cuccait, amit úgyis lehet kidobni, mert képtelen gyökkettő feletti sebességgel bevenni a vas?
SchefferJ Creative Commons License 2009.12.20 0 0 855
Egy kérdés:

Mielőtt lerakom a modellházakat a terepasztalra, szeretnék egy-egy nagyobb részt (pld. város, falu, stb.) ráragasztani valamilyen anyagra, amit egyszerűen rárakok a terepasztalra utána. Tehát a pontos méretrevágott pld. hungarocell-lapon áll a város, házastul, figurástól, világításostól, amit utána rárakok az asztalra, bekötöm a világítás két kábelét és a peremeknél némi eldolgozás után kész van.

Én hungarocellre gondoltam + Palma Fa ragasztó.

Ti hogy csináljátok?

man tg Creative Commons License 2009.12.20 0 0 854

Üdv!

 

A fordítókorongod készítéséről elárulnál néhány titkot? Meghajtás stb.

Köszi

Előzmény: H0 Dani (846)
baktairrrr Creative Commons License 2009.12.19 0 0 853
Hopp. Abban sajnos nem tudok segíteni. Szerintem próbáld meg a digitális topikot is.
Előzmény: szüx (852)
szüx Creative Commons License 2009.12.18 0 0 852

 

Üdv baktairr!

 

Dunavarsányban lakom,igy szóba jöhetne Szigetszentmiklós,Szigethalom,Taksony,Dunaharaszti,Tököl és Soroksár,Csepel.

A problémát azért nem tudom leirni,mert nem tudom,hogy mi a gond.

A forditókorong digitális rendszerrel és hurokmodullal való összekötése.

Előre is köszönöm a segitséget,Szűcs Gábor

Előzmény: baktairrrr (847)
sanyi4012 Creative Commons License 2009.12.18 0 0 851

Kész a pálya!!!!!

Ünnepnap!!!!

Bekötve,szakaszolva,minden váltó bekötve.

Még van egy pályaszakasz ami a fűtőházhoz fog menni ,de az csak kiegészítő.A lényeg az,hogy már felül is mind a 2 sinen mennek a vonatok!

Másik jóhír,hogy megvan a 90. vagon,és a 30. mozdony.Ami azt jelenti,hogyminden mozdonyra 3 vagon jut(-na ha így állítanám össze a szerelvényeket)

Törölt nick Creative Commons License 2009.12.18 0 0 850
Itt is látszik hogy a lemosó elég agresszív anyag, pár mozdulat és már jön is le a festék. Azért a fékolaj kicsit kíméletesebb a műanyaghoz. De persze műanyag és műanyag közt is van különbség. A mozdonykasznikhoz inkább a fékolaj a jó, de ha nagyon sokáig benne marad ( pl. több napot ) akkor a műanyag porhanyóssá válik. Legalábbis régi MEHANO mozdonnyal jártam már így.
Előzmény: BeneTTon (849)
BeneTTon Creative Commons License 2009.12.18 0 0 849
Ezt a beáztatást amúgy nem értem. Mindenki beáztatja a modelljeit, én meg fogtam egy körömlakk lemosós rongyot és elkezdtem törölgetni. Egy idő után simán lejön. Miért kell az egész kasznit bemeríteni? Tényleg szükség van rá?
Előzmény: Törölt nick (837)
róbertke Creative Commons License 2009.12.18 0 0 848
Rajzszög + megfelelő hosszúságúra vágott fonal/damil + 1 a fonal/damil végére kötött ceruza. Ha csak a vágánytengelyt rajzolod, egy vonal. Ha pedig a sínszálakat akarod "belőni", vágányonként két vonal.
Előzmény: Hagar (844)
baktairrrr Creative Commons License 2009.12.18 0 0 847

Szia!

Mi számít környéknek?

 

Tedd fel a kérdést, hátha megválaszolható itt is!

Előzmény: szüx (843)
H0 Dani Creative Commons License 2009.12.18 0 0 846

A szakaszolás (a pályától elszigetelt, szigetelt vágányszaksz) Külön trafó nem kell hozzá. Az alábbi hevenyészett ábra  hátha érthetőbb lesz.

 

A vágányzat egyik sínszálát megszakítod (az adott helyen szakaszolod) az ábra szerint és kapcsolón keresztül rákötöd  a táplálást.

 

A flexibilis sín fektetéséhez ha tudod szerkeszd ki az ívet, rajzold fel és egyszerűen a vonal mellé hajtod a vágányt. A végét rögzíted és ahogy tovább haladsz az ív mentén megfelelő távonként rögzíted a vágányt.

 

Én nem szerkesztettem a kép alján lévő két ívet, flexiből lett hajlítva.

 

 

Közelebbi képeket küldök ha érdekel csak jelezd a berczda@freemail.hu címre.

Előzmény: Hagar (844)
Hagar Creative Commons License 2009.12.18 0 0 845
Ja és még annyit: abban a leghosszabb egyenesben, amit írtam, nincsenek váltók, csak az állomásról ki és az állomásra bevezető kanyarok előtt.
Hagar Creative Commons License 2009.12.18 0 0 844
Akkor most következnének a süti kérdéseim :) :
-a szakaszolást úgy kell elképzelnem, mint külön álló részek? Minden szakszhoz külön trafó?
-fizikailag hogy néz ki? milyen alkatrészek kellenek hozzá? Ha ez le volt már írva, bocsi, csak elég angy a topik átolvasáshoz.
aztán egy másik téma:
-H0 Dani, olvastam, h te csak hajlítható sínekből építkezel. Ez igencsak megkönnyítené a kölcségeket, ugyanis egy 73 cm-s N-es Fleischmann sín 700 ft, míg egy 31 cm-s sima egyenes 50. Mennyire lehet szép szabályos íveket hajlítani?
Előzmény: Leopold (838)
szüx Creative Commons License 2009.12.18 0 0 843

Hello Úrak!

Szigetszentmiklos kőrnyékén lakik-e valaki aki tudna nekem némi segitséget nyujtani elektromosság terén? 

Köszönettel Szűcs Gábor

H0 Dani Creative Commons License 2009.12.18 0 0 842
Jó ötlet, annyit még hozzátennék, hogy a leghosszabb mozdonnyal és a maximális szerelvényhosszal próbálkozz, így a rövidebb, könnyebb szerelvényeknek is biztosan jó lesz.
Előzmény: csgabesz1982 (841)
csgabesz1982 Creative Commons License 2009.12.18 0 0 841

Szia!

 

Én is most kezdem az N-es pályám építését, és javaslom, hogy előbb csinálj egy kifutási próbát. Értem ezalatt: A szerelvényt tedd fel egy egyenesre, állítsd a legnagyobb sebességre amit használni akarsz, majd indítsd el a mozdonyt, és tegyél a "pálya" végére egy megtáplálatlan részt is, és ott meg tudod nézni hogy mennyit fut ki a mozdony a szakaszhatártól. Mozdonysúly és sebesség függvénye a dolog. Nálam bevált

Nem tudom mennyire voltam érthető... :)

Gábor

Előzmény: Hagar (826)
H0 Dani Creative Commons License 2009.12.18 0 0 840

Ez én új asztalomon a sínek 90%-a flexi sínből van semmi gond nem volt a lefektetéssel, semmit nem szerkesztettem ki előre és szerintem elég jó lett, párhuzamosan futnak a vágányok. A képen az alsó részen futó négy vágány alagútban lesz és ezért itt nem volt fontos  a párhuzamosság.

 

 

Az élethűség témáhozz annyit fűznék hozzá, hogy mindent le lehet kicsinyíteni (házat, fát, embert, a járműveket), de sajnos a hosszméreteket nem lehet még modulasztalon sem, hiszen egy 2 km hosszú állomás (Az állomás a bejárati jelzőtől az ellenkző oldali bejárati jelzőig tart) az asztalon kb 23 m lenne.

 

Igaza van az előttem szólóknak. Figyelembe kell venni a jelzők elhelyezését, a szakszolásokat is. A vonat orra mindenképp a jelző előtt legyen. :-)

 

Előzmény: Leopold (833)
H0 Dani Creative Commons License 2009.12.18 0 0 839

Köszönöm! Én csak analóggal foglalkozom, a digit nekem túl drága, ezért nem tudtam.

 

Előzmény: Hernyofan (827)
Leopold Creative Commons License 2009.12.17 0 0 838
Szakaszolni pont, hogy az analóg pályán kell. A digitálison a nagy pályák esetén szegmentálás van, de az más tészta, azt ne keverjük ide.

Ha egy fővonalon az állomáson 3 vágányod van, és azt akarod, hogy kettőn bent tudjon állni a szerelvény és csak az egyikről tudjon kiállni, amelyiknek nyitva a kitérő és áll a jelző, akkor ezeket a vágányokat szakaszolni kell és vagy a váltó, vagy a jelző adja meg nekik a villanyt.

A digitnél erre nincs szükség, mert ott maga a mozdony kapja a parancsot, a sínben folyamatos villany van, sőt kell is, hogy legyen.
Előzmény: Hagar (835)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.17 0 0 837
Ha jól emlékszem az egyik kolléga pont olyan körömlakklemosóba áztatta a szergejt és megmarta a kasznit tehát nem biztos hogy jó megoldás. Fékolajba kell rakni, de abba is kb 15-20 percre, inkább többször ismételve.
Előzmény: Garichak (822)
Hagar Creative Commons License 2009.12.17 0 0 836
Márha a technika amit írtál, az digitális asztal esetében van úgy. A szakaszolásról az ugrott be.
(még most sem bírok fogalmazni)
Hagar Creative Commons License 2009.12.17 0 0 835
:) ezzel tisztában vagyok, csak nem volt erőm érthetőbben megfogalmazni egy áttanult éjszaka után.
Analóg pálya lesz, nem tervezem a digitalizálását.
Előzmény: Leopold (831)
lacus117 Creative Commons License 2009.12.17 0 0 834
Így már értem!
Akkor köszönöm mégegyszer a válaszokat!
Üdv:
Laci
Előzmény: Leopold (833)
Leopold Creative Commons License 2009.12.17 0 0 833
Jó a flexi, de akkor a nyomvonalat neked kell kitűzni. Nagyobb macera mint amennyit megspórolsz vele. Baromi pontosnak kell lenned, hogy párhuzamosan fussanak a sínek az ívekben is, meg előtt-utána. Ez a darabos elemekből csak összepattintás kérdése, flexi esetén neked kell kirajzolnod.
Előzmény: lacus117 (832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!