Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Igazad van. Kipróbáltam, egy erős ragasztószalaggal valóban vissza lehet egyenesíteni. Valószínűleg. Vagy ha a terepasztal megfelelően merev, és a delikbens jobban bízik a normál ragasztókban a négy sarkát száradásig leterhelve. a helyén marad esetleg elég csak a sarkokat ragasztani, a közepe úgyis az asztalhoz feszül.
És ha mondjuk felragasztom a kétoldalas szalaggal a fára a Styrofoanot, utána a terepépítésnél használt ragasztó nem szedi le azt fáról? Mert azért ott is rendes feszültség keletkezik.
Fát nem egyszerű dolog ragasztani. Az ilyesmit nem folyékony meg pasztás ragasztóval kell, hanem kétoldalas, tekercses szalag, padlószőnyeg ragasztóval, abból is elég kis darabokkal. Annyi már megfogja, de a fát nem görbíti.
Az a gond, hogy amikor a hungarocellre (én Styrofoamot használok) felviszed a terepet, annak rendje és módja szerint meggörbíti az alaplemezt. Max ha valamilyen fa alapra ragasztod az alapot, de akkor is a fát a teljes száradásig valami baromi erős felületre atombiztosan fel kell rögzítened. A 18 mm-es bútorlapra ragasztott Styrofoam simán meggörbítette az egész diorámát.
Pedig elég gyakran lógok azon az oldalon, mégse láttam. Mondjuk ez nem digitális, én viszont digitális asztalt szeretnék. Ha már kicsi, legyen profi. :)
Finom fogalmazás. Én csak azért nem tartanék ekkora sebességet, mert olyan cc 110*60-70 centiben gondolkodom, azt meg pár másodperc alatt bejárná ezzel a sebességgel.
Még egy kérdésem lenne: egy 10 tengelyes gőzős 3 hosszabb vagonnal kb milyen hosszú ebben a méretben?
Teljesen, főleg, hogy én olyan sebességgel biztos nem vinnék vonatot, mint ahogy Te küldöd a Taurus-t. Tényleg, az házi festés? Csak mert nem láttam N-esben Máv kéket eddig sehol.
Nincs itt titok. A korong medence egy megfelelő átmérőjű virágalátét. A híd egy osb lapból lett kivágva. A meghajtás egy magnó, vagy walkman meghajtása lehetett. Két nyomógombbal mozgatható jobbra balra, megfelelően alacsony fordulatszámmal pontosan bejátszható a kívánt állásra. A sín betáplálása rugalmas vékony vezetékkel van megoldva. Folyamatosan körbe nem tud forogni mert feltekeredik a vezeték, de egy teljes fordulatot és a megfelelő vágányhoz val beállást tökéletesen tudja. Ez csak egyszerkezetkész állapot, az aprólékos kidolgozás még várat magára. Ha készen lessz küllemre olyan lesz. ha nem jobb minta gyári. Már forog működik eddig kb. 500 ft-ba van. Néhény kép:
Nézd vissza a topikban az asztalomat, azon a belső ívek 9120-asak, padlógázzal meg végig rajtuk a Taurus is meg a 10 tengelyes gőzös is (6 + 4 a szerkocsin). Mndezt 4 és 6 tengelyes vontatmányokkal. Beraktam egy csomó ilyen képet meg videot linkeltem.
Sziasztok! N-es tapasztalatokkal rendelkező emberektől kérnék egy kis segítséget. Szeretnék egy kis asztalt, a Fleischmann ágyazatos sínét néztem ki, WinTrack-ban nagyjából meg is terveztem a pályát, de elég sok 9120-as kanyart használnék. Ennek 192mm a körsugara. Jártam egy boltban, ahol rákérdeztem, hogy mennyire necces ez az ív, ahol azt mondták, hogy nagyon, nagyobb mozdonyok nem fognak elmenni rajta. Ezek után találtam ezt a start-set-et: http://www.fleischmann.com/products/Fleischmann/939881.aspx, ahol egy szerkocsis szép hosszú gőzöst adnak ugyanezzel a kanyarral. Namármost a boltos a hülye, vagy a gyártó adja el olyan sínrendszerrel a cuccait, amit úgyis lehet kidobni, mert képtelen gyökkettő feletti sebességgel bevenni a vas?
Mielőtt lerakom a modellházakat a terepasztalra, szeretnék egy-egy nagyobb részt (pld. város, falu, stb.) ráragasztani valamilyen anyagra, amit egyszerűen rárakok a terepasztalra utána. Tehát a pontos méretrevágott pld. hungarocell-lapon áll a város, házastul, figurástól, világításostól, amit utána rárakok az asztalra, bekötöm a világítás két kábelét és a peremeknél némi eldolgozás után kész van.
Itt is látszik hogy a lemosó elég agresszív anyag, pár mozdulat és már jön is le a festék. Azért a fékolaj kicsit kíméletesebb a műanyaghoz. De persze műanyag és műanyag közt is van különbség. A mozdonykasznikhoz inkább a fékolaj a jó, de ha nagyon sokáig benne marad ( pl. több napot ) akkor a műanyag porhanyóssá válik. Legalábbis régi MEHANO mozdonnyal jártam már így.
Ezt a beáztatást amúgy nem értem. Mindenki beáztatja a modelljeit, én meg fogtam egy körömlakk lemosós rongyot és elkezdtem törölgetni. Egy idő után simán lejön. Miért kell az egész kasznit bemeríteni? Tényleg szükség van rá?
Rajzszög + megfelelő hosszúságúra vágott fonal/damil + 1 a fonal/damil végére kötött ceruza. Ha csak a vágánytengelyt rajzolod, egy vonal. Ha pedig a sínszálakat akarod "belőni", vágányonként két vonal.