Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14769
Te élvezed, amikor ilyen értelmetlen zöldségeket offolsz ide?

Ha nem érted, akkor a PgUp billentyű segítségével át lehet siklani felette.

hm
Előzmény: gumpy (14762)
Mariazellerbahn Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14767
Már régóta figyelemmel kísérem ezt a topicot, ha nem is olvasom minden egyes beírást. A lényeg viszont világos.
A kérdés viszont: ez nem egy, a tegnap óta létezö probléma! Akkor miért nem tettek már hamarább intézkedéseket annak érdekében, hogy liberalizálják a piacot, és más, privát társaságoknak lehetöséget adva, ezen vonalak átvételét és forgalma lebonyolítását? Ha nem is mindet, de egy párat el tudnák képzelni ilyen formában! Nincs meg a politikai háttere? Ha ez nem kívánatos, akkor nem is lesz meg! Miért is, egy buszos céget könnyebben meg lehet alapítani, mint egy privát vasutat, ami eddig nagy számban meg is történt. Nagybácsi, sógor, vagy más hozzátartozó, aki ilyen céget alapított, meg lett engedve a vasúttal párhuzamos forgalom, ami ugye egyböl gyengítette és gyengíti a vasút forgalmát. Ezek után meg kiabálni könnyü, hogy nincs forgalom a vasúton. És ugyanez vonatkozik a tehervorgalomra is. Vesztesek pedig azok, akik háza elött ezernyi teherhépkocsi halad el, az, aki télen hiába várja a buszt, mert az valahol elakadt, stb. Javuló életminöség!!
Legyen busz, legyen tehervorgalom közúton, de kiegészítöként, és nem párhuzamosan!
Ha ez így megy tovább, akkor ma a mellékvonalak, holnap pedig a fövonalak vannak soron, 20 év múlva pedig már nem lesz vasút, ezzel szemben többszörösére nö a közúti forgalom. Ez pedig nem a döntéshozók lakhelye elött fog lezajlani.
f_k Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14766
Előzmény: f_k (14765)
f_k Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14765

1993 ban is tervezték :)

 

 

Előzmény: k.novotny (14753)
DLala Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14763
Így van.
A kérdés már csak az, hogy kik és milyen célból.
Előzmény: Törölt nick (14743)
gumpy Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14762
"OFF
Igen. De ez egy így működő élőlénycsoport egy így működő bolygón. Lehet megszokni, vagy lehet megszökni.
El lehet képzelni egy harmadikat: se nem megszokni, se nem megszökni, hanem megváltoztatni. Csakhogy minden megváltoztatási kísérlet a saját alapműködésedből adódik, abból az alapműködésből, amellyel nem értesz egyet és meg akarod változtatni. Azaz a megváltoztatás élménye valójában maga a megszokás. Előfordult már nemegyszer, hogy valaki ezt levezetve magában, a végén inkább megszökött. De akadt, aki továbbvezette, mégpedig úgy, hogy a megszökés sem más, mint a megszokás egy formája. Na, ezután már semmi sem maradt..."

Te élvezed, amikor ilyen értelmetlen zöldségeket offolsz ide?
Előzmény: hmsoft (14513)
DLala Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14761
14736.
Ő is tudja.
Előzmény: Törölt nick (14758)
f_k Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14760

Ha az összes többi magyar-szlovák határátkelőhelyen van személyforgalom

 

Hídvégardó/Torna nad Bodvu (Torna) 94 esen.

 

????

 

Ott sincs.

Előzmény: v_peti (14752)
gw Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14759

Tavaly a szlovákok nem 28 vonalat zártak be, hanem többet, igaz, hogy ebből egy párat visszaállitottak, de ezen a vonalon Bgyarmat-Losonc az ő saját vonalukat is tönkretették a teherszállitással (Nagykürtős-Losonc viszonylatban szénvonatokkal), hogy a Losonc-Kalonda közötti Bz-s vonatuk sem tud járni rajta, ezért már az sem jár. Ő nekik sincs pénzük napi 5-6 utasra, több milliárd koronát befektetni.

 

Ebből az utolsó mondat kivételével semmi se igaz...

Előzmény: k.novotny (14756)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14758
"Attól, mert kineveznek valakit valahova egy bizonyos feladat végrehajtására még nem válik belőle vasutas."

Igazad van. Akkor nincs is negyvenezer vasutas - nincs is probléma a létszámmal! :))
Előzmény: DLala (14728)
rg7 Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14757

Na épp erről van szó.

 

Régen mentek korridorvonatok.

 

Régen az ősmagyarok jurtában laktak.

 

Amúgy meg a Sátoraljaújhelyen sem hiszem, hogy túl sokan mennének át! Vagy Bánrévénél sem. Semmivel sem lenne ez sem gazdaságtalanabb.

 

Szóval. Állítod, hogy nem sokan mennek át a meglévő átkelőkön, ami feltehetőleg gazdaságtalan. Emellett szorgalmazod, hogy nyissunk még soha meg nem térülő, gazdaságtalan átkelőket, viszonylatokat.

Hát nem semmi...

Előzmény: v_peti (14754)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14756

Idáig is tudtam, hogy semmiféle szakmai dolgokat nem olvasol, és csak irogatsz különböző kérdéseket a topikokra, ahelyett, hogy egy-két napot kihagynál, és olvasnál, na nem topikot, hanem vasúti könyveket (kb. 1915-től 1400 különböző vasúti témájú könyv jelent meg), ebből elég sok könyv foglalkozik a határmenti közlekedéssel is, na nem mostani időktől, hanem még Trianontól kezdődően, csak egy közismertett emlitsek Vasúthistoria könyvekben találsz róluk elég szépen

 

Tavaly a szlovákok nem 28 vonalat zártak be, hanem többet, igaz, hogy ebből egy párat visszaállitottak, de ezen a vonalon Bgyarmat-Losonc az ő saját vonalukat is tönkretették a teherszállitással (Nagykürtős-Losonc viszonylatban szénvonatokkal), hogy a Losonc-Kalonda közötti Bz-s vonatuk sem tud járni rajta, ezért már az sem jár. Ő nekik sincs pénzük napi 5-6 utasra, több milliárd koronát befektetni

Előzmény: v_peti (14754)
RIKA424 Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14755
Helyreállítják? Mennyibe fog ez kerülni?
Előzmény: Törölt nick (14744)
v_peti Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14754

A 2-es érv abszolút elfogadhatalan! Régen mentek korridorvonatok. Azok meg is álhattak volna, akkor nem kellett volna új vonat.

 

Amúgy meg a Sátoraljaújhelyen sem hiszem, hogy túl sokan mennének át! Vagy Bánrévénél sem. Semmivel sem lenne ez sem gazdaságtalanabb.

 

Előzmény: k.novotny (14753)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14753

 

 

1. mert egyes politikusoknak (mindkét oldalon) ütőkártya a kezükben

2. mert gazdaságtalan

Előzmény: v_peti (14752)
v_peti Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14752

???

 

Ha az összes többi magyar-szlovák határátkelőhelyen van személyforgalom (igaz, néhány helyen csapnivaló menetrenddel) és Komáromnál jelenleg szünetel, akkor ez az egy átkelő miért élvez negatív diszkriminációt???

Különbenis az elmúlt ciklusban egy normálisabb kormányuk volt, szemben a mostanival.

 

 

Előzmény: k.novotny (14751)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14751

Úgy látszik, hogy még mindig nem érted:-)))

 

A magyar állam a 60-as években már e téren meginditotta probálkozásait, főleg abban az időben, amikor a CSD Nagykürtősre is bevitte a vonalát (Peage). Hiába lesz Magyarországon ilyen meg olyan választás, ha a szlovákok nem akarnak erről a témáról a továbbiakban sem tárgyalni (függetlenül, hogy magyarországon ki és mire szavaz, semmi köze a dologhoz), ez nem önkormányzati választás (ott polgármestereket választanak), a két vasút összekötése nagy politikai döntés lenne...

Előzmény: v_peti (14750)
v_peti Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14750

Jönnek az önkormányzati választások. Néhány szavazatért cserébe megérné beindítani a közlekedést.

 

 

Előzmény: k.novotny (14748)
IST Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14749
Főiskolás koromban lehúztam jópár évet a székesfehérvári IBM-ben, hogy tudjam fizetni a tankönyveimet, a bejárást, a kajámat. 8 órát, néha 16-ot húztam le a suli mellett. Nem panaszkodtam, csináltam, kellett a pénz a fentiekre.
Aztán az IBM vezetése kitalálta, hogy igaz, hogy nyereséges a székesfehérvári gyár, de jóval olcsóbban gyártanák ugyanezt máshol, ott, ahol alacsonyabb a bérköltség. Hiába, az IBM nem szociális foglalkoztató volt. Tudod mit jelentett ez mintegy nyolcezer embernek? Egyik napról a másikra nekiállhattak munkát keresni. Persze, lehetett volna szidni a tulajdonosokat (gondolom meg is történt), lehetett volna aláírást gyűjteni, hogy márpedig mennyire megérné a cégnek ha maradna, mégsem maradt, simán áthelyezték a gyártást.
Tisztelem azt, hogy mennyit küzdesz a vasútvonalért, amely mellett dolgozol, megbecsülöm a kemény munkát. Lehúztál 9 évet, viszont a dolgok változnak. Lehet szidni a MÁV-ot, a politikusokat, a döntéshozókat, a tanácsadókat, de egy cseppet sem leszel vele te sem előrébb. Ma Magyarországon mintegy kétmillió ember szembesül azzal nap mint nap, hogy mi van, ha megszűnik a munkahelye, nem fizeti ki időben a megrendelő, mit fog csinálni azután. Ha az újabb állás, új lehetőségek keresése helyett mindenki f@szkalapozna, aláírásokat gyűjtene, tiltakozó akciókat szervezne, gyanítom ma már senki sem dolgozna.
Természetesen a jogod megvan, hogy érzelemből írj ide hozzászólásokat, de én is kérlek arra, hogy viseld el azoknak a megjegyzéseit, akik más indokok alapján mondják meg a véleményüket!
Nézd meg kérlek hmsoft képtárát, mennyit vonatozik fel-alá az országban illetve a környéken, mindig hozza a friss orosz vasúti híreket is. rg7-ről sem lehetne mondani, hogy utálja a vasutat, tessék csak megnézni micsoda Ganz-os adatbázist tart karban magánszorgalomból! Én a munkahelyemen kikötöttem, hogy olyan helyre akarok ülni, ahonnan látom a Bp Kelenföld-Bp Déli szakasz forgalmát. Szóval akik némi racionalizálást elfogadhatónak tartanak bizonyos körülmények között, azok is lehetnek vasútbarátok, vasútmániások.

Még valami:
t. úr nagyon sokszor leírta már, hogy nem ő a döntéshozó, ő csak egyike az ezzel foglalkozó csoportok résztvevőinek. Engem meglehetősen megdöbbentene, ha egyvalaki véleménye alapján hozták volna meg a mellékvonalak megszüntetésének javaslatát. Gondolom a csoport elé bedobtak számokat a bevételekről, kiadásokról, utasszámokról, vonal állapotról, stb-ről, amik alapján nekik kellett _közösen_ javaslatot tenniük. Ha rosszak ezek a számok, márpedig ezt itt elég sokan hangsúlyozzák, akkor miért csak ezeknek a csoportoknak a tagjait kell anyázni, miért nem azokat a MÁV alkalmazottakat, kollégáitokat, akik ezeket a számokat eléjük tették?
Előzmény: Törölt nick (14745)
k.novotny Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14748

De akkor legyen már átmenő személyvonat?

 

Eltudod képzelni, hány éve húzodik ez a dolog?

 

Nem a vasúttal van a probléma, hanem a politikával, na nem csak a mienkel, hanem a másik oldalon lévővel is. Tehát ez nem vasúti, hanem politikai kérdés, itt pedig pláne nem veszik figyelembe pl. "v peti" óhaját, sohaját, de még a bánatát sem

Előzmény: v_peti (14746)
rg7 Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14747

aki tiszta szívből szereti a vasutat

 

Igen, valami ilyesmi. De próbálom mindezt ésszel tenni, a szemre oly gyorsan felszökő hályog mellőzésével.

Belátom nem könnyű elfogadni azokat a nézeteket, amiket ma sok egyéb tényező a vasútra kényszerít, de észre kell venni, hogy a világ örökké változik, halad.

Ma már nem gőzmozdonyok járnak a viciken sem, pedig dédapáink fiatalkorában minden bizonnyal szentségtörés volt dízel motorkocsikkal vicizni, de mivel jobb és olcsóbb volt, mint a gőzös, ezért kiszorította azt.

A másik aspektus pediglen az lenne, hogy észre kell venni (ha sikerül a hályog mögül kinézni), hogy hosszú évek óta nincs pénz semmire ami vasút. A zsák alján egy kanyi nincs. Ha költeni kell valamire, akkor a többség javát szolgáló dolgokra kell, s nem a néhány tucat ember gyönyörére. Mondom ezt úgy, hogy nekem is fáj, hogy pl. nem láthattam üzemben pl. Szigetvár-Kaposvárt...

 

A körülötted lévő dolgokat ismerem, elismerem, így felesleges bemutatkoznod:), bántani meg még inkább nem akarlak, akartalak.

 

De én is úgy gondolom, hogy érzelmektől vezérelve nem lehet gondolkodni. Persze félted a környezeted, az elért dolgokat, ami egy természetes reakció, de fel tudsz mutatni egy olyan megoldást, ami költség nélküli racionalizációt tesz lehetővé? Szerintem ha igen, akkor t úr egyből bemutat az ő No.1-ének...

 

A zsák alja üres....

Előzmény: Törölt nick (14745)
v_peti Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14746

Na végre!

De akkor legyen már átmenő személyvonat? Meg kellene próbálni. Több utasa lenne biztosan, mint a Kondorosi Bz-nek.

 

Előzmény: Törölt nick (14744)
rp-bubu Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14742

"Most azokhoz szólok, akik "t" úr tanítványai, vagy csak tetszik nekik az ő mellékvonalellenes beállítottsága: mi, mellékvonalbarátok, elfogultan, szinte rajongásig szeretjük a mellékvonalakat. Majdnem, mint anya a beteg gyermekét, talán jobban is szereti, félti, mint az egészségeset. Arra kérlek benneteket, hogy ezért ne nézzetek le minket, ne gúnyolódjatok ezzel. Mi sem gúnyolódunk azon, hogy ti meg az autóbuszokat szeretitek."

 

Magamra vettem. Nem hinném, hogy bárki ezen vagy bármelyik fórumon is mellékvonal ellenes lenne. Viszont vannak akik, nem addig kívánnak foglalkozni a témával, hogy de szép... ha nem arról vitatkoznak, hogy mit kell tenni, hogy tovább is szép legyen mindenkinek illetve arról beszélgetnek, hogy az imádat tárgya, milyen szerepet töltbe társadalmunkban, a közlekedésben. Nem hinném, hogy bűnös dolgok lennének ezek.

 

t úrat nem ismerem, nem tartom magamat tanítványának, első fórumos belépéseim egyikében rögtön kemény vitába keveredtünk, pont mellékvonali témában. De egyet észre vettem, véleményét adatokkal szokta alátámasztani, vállalja tévedéseit, és kimondottan jó vita partner. Ha erre nincs szükség akkor forduljatok a moderátorhoz, hogy vegye tiltó listára az előbb felsoroltakat. Én inkább vitáznék vele a helyetekben. Érvekkel, kontra érvekkel próbálnam meggyőzni a másik felet a saját igazamról. (Én is ezen vagyok)

 

Meg van a helye az érzelmeknek is a vicinális témában, de nem szabad a szakmát kihagyni, és egyet sose felejtsetek el: a dolgok nem itt dőlnek el ezért nem kell vérre menni. De nem szabad úgy se viselkedni, mintha ez egy zárt szoba lenne, ahonna nem kerülnek ki információk.

 

Mi vetne jobb fényt a mellékvonal "szerelmeseire", ha egy újság író miután a forumon informálodott a mellékvonali témához ezt írná:

 

"A mellékvonal bezárásának terve felkavarta az emberek érzéseit, akik szentimentálisan ragaszkodnak a gazdaságtalan vonalakhoz" (a gazdaságtalant csak az újságírói nyelvezet miatt használtam)

 

vagy ha ezt olvasnátok

 

"A mellékvonalak bezárásának terve, komoly szakmai és társadalmi vitát váltott ki..."

Előzmény: Törölt nick (14734)
v_peti Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14741

Leírtál 3 dolgot ami a stratégia-fejlesztési dolgokhoz kapcsolódik. A 4. kakukktojás. Vagy ilyen sokoldalú feladatod van?

 

Előzmény: Törölt nick (14739)
v_peti Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14740

Tényleg: Mikor áll helyre ott a rend???

 

 

Előzmény: v_peti (14738)
v_peti Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14738

Nógrádszakáli pályaelmosás ügye,

 

Ennek mi köze a hosszútávú fejlesztésekhez???

Előzmény: Törölt nick (14736)
rg7 Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14737

Kérek mindenkit mindkét oldalról, hogy legyünk egymással szemben tapintatosabbak, mert a hozzászólások néhol már a bunkóság határát súrolják!

 

Mondod mindezt egy kiadós faszkalapozás után. (14388)

Érdekes.

:))

Előzmény: Törölt nick (14734)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14734

Teljesen egyetértek Veled.

 

Nagyon, de nagyon sok ismerősömmel beszéltem arról, hogy szoktak-e írogatni a Mellékvonalak, vicinálisok-ba, vagy esetleg csak olvassák?

 

Tudod mi volt a válasz? Szinte egyöntetűen? Az, hogy nem, mert nem bírják elviselni az egyik, "t" betűvel kezdődő nicknevű firkász írásait, mert stílusát lekezelőnek, vasútellenesnek, és számukra megalázónak tartják.

 

Szerintem a tisztelt Moderátoroknak jobban oda kellene figyelniük, hogy míg "t" úr számára meg van engedve a sértő hangnem, addig a többi hozzászóló csak csókolommal köszönhet neki.

 

Most azokhoz szólok, akik "t" úr tanítványai, vagy csak tetszik nekik az ő mellékvonalellenes beállítottsága: mi, mellékvonalbarátok, elfogultan, szinte rajongásig szeretjük a mellékvonalakat. Majdnem, mint anya a beteg gyermekét, talán jobban is szereti, félti, mint az egészségeset. Arra kérlek benneteket, hogy ezért ne nézzetek le minket, ne gúnyolódjatok ezzel. Mi sem gúnyolódunk azon, hogy ti meg az autóbuszokat szeretitek.

 

Tudom, hogy nem mindenkinek szimpatikusak a mellékvonalak. De ez egy olyan topic, ahol a mellékvonalak iránt természetszerűleg nagyobb az érzékenység. Aki mellékvonalellenes dolgokat ír ide, azt kicsit tapintatlannak tartom.

 

Tudom, hogy nem célszerű a topicok számát szaporítani. De ezen a topicon az itt kialakult vitát, nézeteltérést csak úgy lehetne kezelni, ha létrehoznátok egy topicot, ahol kizárólag mellékvonalellenes hangok kaphatnának hangot.

 

Mi lenne, ha a műemlékvédő topicot ellepnék az olyan emberek, akik műemlékellenes nézeteket vallanak: Bontsuk le, új építése olcsóbb. Verjük le a vakolatdíszeket, mert semmi forintális hasznot nem hajtanak, felújításuk meg sokba kerülne. Stb.

 

Kérek mindenkit mindkét oldalról, hogy legyünk egymással szemben tapintatosabbak, mert a hozzászólások néhol már a bunkóság határát súrolják!

 

KÖSZÖNÖM.

Előzmény: Törölt nick (14730)
rg7 Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14733
*****
Előzmény: rp-bubu (14732)
rp-bubu Creative Commons License 2006.08.06 0 0 14732

"taxxx legfeljebb csak MÁV alkalmazott lehet, de ő soha sem lesz és ezek után nem is lehet vasutas. Aki a vonatközlekedést meg akarja szüntetni az nem csak nem lehet vasutas hanem megkérdőjelezhető az is, hogy mit keres egy vasútbarátoknak tartott fórumon. Szerintem jó lenne, ha végre befejezné "áldásos" ténykedését, mielőtt bármiben kárt tesz. Bár már tett kárt és elég sokat."

 

Milyen igazad... üljetek csak a kis sérthetetlen burkotokban, tudomást se véve a világról. A szakmát meg végképp zárjátok ki!

Beszélgessetek titkos Volános sógorokról, vasútrontó multicégek vezetőből álló szabadkőművespáholyokról, úgy látszik erre van igény...

Ne vegyél tudomást semmiről, mert nem a világ változott meg a mellékvonalak körül, hanem fegyverrel tartják távol a karhatalmisták az utazni vágyó tömegeket.

 

Ugyan olyan vagy, mint az az egyszerű ember aki addig nem veszi tudomást a munkahelyének elvesztésének lehetőségéről míg el nem viszik a gépeket és be nem deszkázzák az ajtókat... után meg banbán bámul a kamerába az esti hiradóban és nem érti. (pedig mindenki sejtette és nem kapott 3 hónapja fizetést)

 

Sebaj

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (14730)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!