Lecsekkoltam Holger Testvérünk honlapját, nagyon jól használható infók vannak rajta a Hammond-orgonálásról! Ritka az ilyen... Találtam rajta egy nagyon dögös Charlie Parker-témát, amit eddig nem is ismertem (Scrapple From The Apple), hirtelen felindulásból meg is tanultam, ajánlom mindenkinek!
Nagyon mosolyog a Leslie mogul a Holger kollega:-))
Koszi elore is a cd-t!
Igen, ez mar dilihaz, nincs mas temam, Hammond, Leslie...stb:-)Ez vermergezes, betegseg, de a jofajtabol!:-)
Jól mondod Laurens, ebbe bele lehet hülyülni: nem csak otthon, meg a fórumban, hanem a fejünkben is ott forog a rotor :-) A nejem (pszichológus) azt mondta, hogy a "Lipótra" (diliház) fogunk kerülni. Lehet, hogy igaza van; nem tudom, megnéztétek-e a www.jazztet.de honlapot, elég ránézni Holger barátunk orcájára (hátha még ismernétek is személyesen...), szóval ő szerintem már megérett egy terápiára.
Kedves Laurens, a CD-t hétfőn küldöm ajánlottan, aztán majd jelezz vissza, tetszett-e? Meglepődnék, ha nem! :-)))))))
Na nem eleg mar ,hogy itthon is forog a rotor, meg a Forumban is....:-)))Bele lehet hulyulni:-)
A cimem nem titkos, a bolt cime ahova kuldheted, es koszonom elore is!
Victor Audio
Kecskemet
6000
Vörösmarty u,6
Hát persze. Sok jó van, nagyon sok jó orgonista. Ezt a hármat csak azért említettem, mert szerintem még a nagy sztárok közül is kiemelkednek mint Jimmy Smith, Joey DeFrancesco, Booker T, Lord, Emo. Grant a nagyon expresszív játékával és az egyébként finom nótákba is soxor eszméletlen erőt rak bele. Davis a nagyon változatos hangzással és vidám megközelítésse, McGriff pedig a Smith-nél is feszesebb, keményebb hozzáállásával.
És minden nagy orgonistáról van kép hogy játszik B3-on, C3-on, A100-akon. Máson nem, csak ezeken, mert ezek minden tekintetben ugyanazok. (Smith, Scott, Lord, DeFrancesco, McGriff, Medeski...)
Jó ötlet, egy-két forgó tölcsért én is felteszek :-)
A nyáron biztos megyünk Nagykőrösre és akkor persze beiktatok egy kecskeméti hammondos látogatást Nálad, aztán lehet élvezkedni. Addig is nagyon várom az Emu B-3-t, majd elviszem azt is és Te is letudod tesztelni.
A CD miatt írd meg légy szíves a postacímedet, ha nem akarod publikussá tenni, akkor privát emailben, de legkésőbb vasárnap estig, mert a jövő héten végig vidéken leszek, viszont hétfőn reggel még fel tudnám adni a Gatton/de Francesco "hangélményt" :-)
Ők is persze....de meg mennyire jok!!!
Szerencsere sok sok jo volt, es van is...nem is gondoltam volna anno, hogy kitekintve kis Hammond zene mentes orszagunkbol mi volt pl Amerikaban....eletveszely, es most is olyan kulturaja van...
Jimmy Mc Griff valoban nagy kiraly! Neki is volt vagy 30-40 lemeze:-)
Jo ez a Larry Goldings gyerek is...Ő kortars B3-as...igaz legutoljara C3-al, A100-al lattam egy DVD-n:-) Szuper jol nyomja...esetleg nincs valakinek Tole valami itt a forumosok kozt???
Ahhh, most hogy latom a boritojat is beugrott...anno nezegettem a Joey discographiat es lattam mar...ez sajnos nincs meg nekem, ha tudnal egy kopiat kesziteni lekoteleznel!:-) Cserebe jatszhatsz a Hammond orgonamon!:-)
Ugyis most keszult el az igazi osszeparositasa egy igazi fatokos Leslie-vel! Hangja mint Rhoda Scott, Jimmy Smith, De Francesco...total, elmeny beulni moge, es nehez otthagyni..:-) Gyere majd Kecskemetre, es zenelunk, csereberelunk cd-ket is akar!
Hi Fiúk, főleg Laurens, lévén, hogy kérdeztél a Danny Gatton / Joey de Francesco CD-ről, amelyről írtam, hogy nekem megvan. Nos rábukkantam Danny Gatton honlapján, íme:
Nagyon nagy, megvan Nekunk is Tehtube-val a Mississippi Moan!
Igazi amerikai studiomunka, valoban eszemeletlen jol szol, en azert szeretnem ha legtobb lemezem igy szolna:-) Tiszta, tiszta, de a Hammond az karcos koszos am benne...igazi csoves!
Most, hogy írtad, eszembe jutott, hogy nekem is van tőle egy eredeti CD-m, a Mississippi Moan! Fantasztikus billentyűs, mindkét hangszeren! Tiszta autentikus blues! És amellett ez az egyik legjobb hangzású lemezem! Kicsit hiteltelen is a kristálytiszta hangzása miatt... :)))
Ma szereztem kb 10 db Jimmy McGriff cd lemezt!
Ajanlom mindenkinek, fantasztikus ahogy szol a keze alatt a Hammond!
Killer sound!!!
A masik pl , Tony Zamagni, es a Bruce Katz Band..mostani orgonistak, hibatlan, szuper Blues zenek, termeszetesen igazi B3-al, es Leslie-vel!
Tudok egy helyet Kecskemeten ahol lehet is ilyet kapni, ha valakit erdekel komolyabban..:-)
Long live Hammond organ!!!
eladom a HAMMOND XM-1 es modulomat. Drawbar-controlle nélkül.Csak rack-modulként volt használva. Kifogástalan állapotban van.Lenne egy kis ALLSOUND LESLIE-m is hozzá. 120 Watt L A 5061 ALLSOUND Serien nr: 1624 2csatorna,külön Volume,bass,treble, 1 12es hangszóró lefelé,és alul a kalap. E-mail dudu45@freeweb.hu Keszthelyen lakom,Tel,06 30 3852280
Hi Thetube, próbáltam Nekde privát mailt küldeni, de a freemail.hu visszaküldte. Na ja... A lényeg, hogy szólok, ha megjött a gép. Szerintem Nálad kellene a tesztelést lebonyolítani, mert nekem csak egy ókori hifi-cuccom van itthon, a másik, Nálad lehetne direktben összehasonlítani a Te OB-5 szerszámoddal. Te ugye Budán laksz, így nem lesz gond összehozni a meetinget. Üdv.: Zsolt
en aszondom, ki kell próbálni a cuccot, mármint az Emu-t. Én rábízom magam a szakértőkre. djuice-kollégának privát emailben "bevallottam", hogy én amolyan "analog-zenész" vagyok, ezalatt azt kell érteni, hogy ha beültem egy Fender Rhodes, meg az M100 mögé, akkor már jól éreztem magam, az igazság az, hogy ezekhez a sampler-cuccokhoz SEMMIT sem értek. Annyit viszont magam is észrevettem, hogy az M100-hoz viszonyítva melyik klónnal tudtam együtt élni és melyikkel nem. Egy biztos: sem a régi CX-3, sem a VK-7 / 8, sem a Voce, sem az OB-3, sem az Orla nem győztek meg. Az egyetlen, ami tetszett, az az Emu B-3 volt, viszont azonnal "tovább lapoztam" a hiányzó drawbarok miatt - Tehtube most fog örülni... :-) Volt annyi elektronikus lacikám is, mint égen a csillag: Dynacord CLS-222-től kezdve a H&K Rotosphere-ig mindent kipróbáltam, adtam-vettem a cuccokat, a nejem már rosszul volt, hogy jönnek-mennek a csomagok és semmi se jó! Az Emu-tól én is hanyatt estem, de a hiányzó drawbarok miatt be se hoztam a házba, pedig a presetek nagyon tetszettek. Hogy most mégis rányomultam az Emu-ra, annak az a bizonyos jazz-klubbos élmény az oka. Más dolog valamit kipróbálni és más egyszerűen csak hallani kívülről, hallgatóként. Ismétlem, amikor meghallottam az orgonát, akkor két cocktail között elkezdtem a színpadon keresgélni, hogy hol van a nagy böhöm B-3 meg lacika... A hang odavágott a földhöz, úgy dübörgött, mint azelőtt semmi más. Azt mondtam, ilyen nincs, ez nem igaz. Hogy egy ilyen kis "műfing", mint az Emu B-3, mire képes, el nem tudtam képzelni. Most lesz alkalmam bőven kipróbálni, hiszen vettem egyet és ismétlem, szívesen látok mindekit közületek, aki szintén szeretne tesztelni. Aztán ki-ki ítélje meg maga, jó-e, vagy nem a cucc. Most jönnek az álmatlan iccakák, aztán ha megjött, jelzem nektek is és lehet jönni, de szívesen ki is kölcsönzöm majd a nem fővárosi kollégáknak!
Nos igen! Mint mondtam, minden megoldható, pl. hogy vannak tiszta lezli nélküli csupasz alapminták is benne (összesen egyébként 141 minta figyel 32MB-on) és egy preset 4 ilyen alapmintát tartalmazhat (layer). Minden layer úgy paraméterezhető, amit nemsok szinti tud! Pl. 24 "bedrótozás" v. PatchCord /layer! Paraméterek természetesen össze is vonhatók egy virtuális drótra és +12 drót van külön egy preset vezérlésére (az egyes layereken felül!) Mindezek 64 forrásvezérlo közzül rendelhetok 64 céleszközre, szabadon. Tehát nem jelenthet gondot semmi ha nagyon akarjuk, bár ezek kissé körlülményes és hozzáértést igénylő dolgok, de végülis az Emu mégsem az orgonáiról vált híressé! Ezek ugyanis színtiszta szintetizátor építési elemek. Azért most hogy direkt ezért átfutottam a gépkönyvet, van 1-2 okosság amit Emuék kizárólag a Hammond imitáció miatt raktak, csak a B-3 modulba! Ilyen pl. a perka monofonitásáért felelő: PRESET MODULATION PROCESSOR. Én korábban azt hittem ismerősöm Vintage Keyse nyomán hogy itt is egy kalasnyikov szintjén fog kerregni egy glissandónál a hang, de ez KÖZEL SINCS ÍGY! Nagyon akkurátus a modellezés! Van is a g.k.-ben egy ronda ábric erről, aláírva, hogy ez nem egészen a könnyen értelmezhető dolgok egyike :)
Na nem akarom tovább húzni-nyúzi ezt a "fingfurészelést", én bőven azt mondom hogy az áráért még dísznek is megteszi ez a dobozka, viszont a demói alapján nem biztos hogy megítélhető pozitívan, mindenképp egy személyes találkozást igényel őkelme! Ami meg a drawbar hiányát illeti, sampling alapon ezt szinte lehetetlen megoldani ellenben ott vannak a csupasz minták baronként, azzal lehet pepecselni.
Ami még kiderült, hogy ez csak 2db 32MBos bovítokártyát tud fogadni 4 helyett, de lehet pl. FlashRom is benne amibe saját minták tölthetok.
Végül egy kis háttérinfó, mit is hallunk belőle és kik/mik által:
Ez érdekes, jó hogy van legalább 20 kontrollálható forrás, csak mik ezek?
Pl. az Ensoniq-ban is volt jó sok, dehát nem biztos hogy itt arra van szükség. Mivel ez presetgépnek néz ki, tehát nem valószínű hogy konrollerekkel drawbarokat húzogathassunk. Monjuk ha manuálonként (midi csatornánként) állítható pl a hangerő, az már kész nyereség.
Az orgonára meg tessék vigyázni, sérülékeny darab! Igaz így jobban áttekinthetők az alkotóelemei :-)
Pl. milyen hosszú is egy rendes Hammond waterfall billentyűzet.
Cső mester! Én is írtam, hogy az Emut keresztbe-kasba lehet külsőleg vezérelni. A dolog úgy néz ki, hogy MASTER üzemmódban vannak a lényegi alap kontroller beállítások, mint minden jólfésült Emuban. Ha jól emléxem A-L-ig vagy K-ig (nem tom) vannak abc szerint elnevezve a szabad kontroller források.
Namost ezután megint vannak külön definiálva (asszem 4-4 vezérlő) a lábkapcsolók és lábpedálok (tehát folyamatos 0-127 midi értékállítás) címzésére. Ez a global setup, tehát amit itt belőssz az mindent a hatálya alá von, DE! És most jön a lényeg! Preset szintjén, az egész átszabható! És ezt nem tudják pl. Rolandok, Korgok, Yamahák, mármint a szintik. De neked magyarázom akinek ESI samplere volt?
Gyakorlatilag a dolog annyiban új itt a Proteus 2000-t követő Emu moduloknál, hogy egy az egyben kiterjesztették rájuk is az E4 csúcssamplerből már ismert "Modulation Path Cord" okosságot. Ennek mindössze annyi a jelentése, hogy egy telefonközpont szintjén a felhasználó gyakorlatilag mindent mindennel összedughat, vezérelhet, hajthat!
Innentől kezdve csak a fantáziád szab határt.
Egyébként ajánlom az emu oldalán a supporton belül a pdf kéziköyvét. Abba a-z-ig mindenre választ kapsz és valami 1-2MB, tehát modemmel is lejön 10-15 perec alatt!
Csakmer ennyire kedvet kaptál hozzá. :)
Fiúk / Lányok! djuice-kolléga szavaival élve ma este sikerült "otthont adnom" egy Emu B-3-nak. Pontosabban otthont készítettem a cuccnak, mert hát ugye lesz kb. 10 nap mire ideér. A lényeg, hogy elfogadható áron sikerült hozzá jutni - 301.-EUR + 20-ért ideküldik Pestre. Aztán kezdődhet az újabb paraméterharc és a "pro és kontra" eszmecserék. Mint az előzőleg említettem vala, mindenkit szívesen látok egy teszt-délutánra. Sajna egyelőre csak a hifi-tornyomra tudom kivinni, vagy fejhallgatóval lehet majd kipróbálni. A billentyűzetem sem éppen waterfall, egy Fatar TMK-88-om van, félig-súlyozott (semi-weighted), de a célnak egyelőre megfelel.
Ha valaki előtanulmányozásokat szeretne folytatni, akkor a használati utasítás az emu honlapjáról letölthető (www.emu.com) aztán a supportban kell addig kattintgatni, míg a manual-hoz nem jut. Sajnos csak angolul van meg, és amit vettem, ahhoz is csak angol nyelvű használati utasítást adnak. Magyarul gondolom képtelenség beszerezni, de ha valakinek van ötlete, hogy németül hol lehetne rábukkanni a neten, akkor legyen olyan szíves és szóljon. Én a google-t végigzongoráztam, de nem találtam sehol.
Tehtube-nak annyit szeretnék mondani, hogy magam is drawbarok híve vagyok, attól orgona egy orgona. Ha B.D. folyamatosan igazgatta a regisztereket játék közben, akkor az feltehetőleg a női elégedetlenségére vezethető vissza :-) , az én kb. 45 perces videófelvételemen egy számon belül egyszer sem nyúlt a drawbarokhoz. Na de nem is ez a lényeg. Kár, hogy Emu-ék lespórolták a drawbarokat, mert ha ott lennének, akkor a többi klón-gyártó cég becsukhatta volna a boltot. Van viszont 512 preset, amikkel azért el lehet boldogulni, a hangminőség pedig VADÁLLAT. Egyetlen ilyen hangminőségű klónnal sem találkoztam még - mindez 1,5 kg Lacikával együtt hón alatt... Az OB-5 höz, CX-3-hoz nem akarom hasonlítani, talán Tehtube-val lesz lehetőség egy direkt összehasonlításra. Egy viszont tutti: nem kapok gerincsérvet a szállításánál és az is tutti, hogy a hangja veszedelmesen jó. Mikor először hallottam Németországban egy jazz-klubban, csak kapkodtam a fejem, hogy hová dugták a Hammondot meg Lacikát - aztán ott volt rackben ez a kis szörnyeteg a maga 19 coll terjedelmével, egy Quasimidi Cyber-6-tal meghajtva. Na de majd fogjátok hallani...
De megkérdeztem. Nagyon egyszerűen. A kis lezli mellett volt még egy basszuskombója. A sztereó (úgyis szárazon monó) egyik oldalát a lezlibe küldte, a másikat a kombóba. Annak letekerte minden magasát és kész. Szóval a lezli szólt a teljes frekitartományban, csupán egy állóhanxóróval a basszusra rásegített.
Végülis ha belegondolok, az én Allsound LA2700-asom pont ilyen, de egybeszerkesztve. (no jó, kétrészes, csak másképp)
Ugye, milyen fontos és jó a "szabványos felhasználói felület" :-) ?
Ámbár a a VK után a CX3-at cipelvén nagyon erősen zsibbadni kezdett a kezem :-)
Nem értem minek csináltás olyan súlyosra. Még a VK is nehéz a 14 kilójával. Az XB1 csak 10kg, a Nord Electro meg csak 7!!! Az a műanyag húzóregisztermechanika nem indokolja és a billentyűzet sem, mert a Nordban is olyan van.
A Viscountnál még értem, mert 1/1 olyan fadobozt kreáltak. Az egy igazi műbútorasztalos faszekrény. Az összes szintinél egy könnyített fémvázra rátesznek itt-ott fa díszítőelemeket. (VK, Nord, XB) Az olasznál meg mint a leslie, egy igazi doboz, fémtartók nélkül. Fém csak a billentyűk körül van, mint az igazi Hammondban. Esetleg a CX3 is ilyen szerkesztésű, azért akkora a súlya? Ok, azt látom hogy magasabb, mert ott már a billentyűk fölött van a drawbarkészlet úgy, ahogy kell.
Szerintem "töltelék" orgonahangnál csak azért venni egy külön vasat, akkor nem olcsó mulatság még annyiért sem.
Azt, hogy sok kontrollert lehet hozzárendelni, nem én írtam :)
Igazából szerintem ez a modul annak jó, aki "tölteléknek" használ orgonahangot, pontosan a (nem)kezelhetősége miatt. Én is a kezelhetősége és a 17 kilója miatt döntöttem a CX-3-nál egyébként :) Ha nem lett volna olyan vonzó a 2 szett drawbar, vagy a lekerekített billentyűzet akkor maradtam volna a VK-7-nél (amit eredetileg akartam) vagy ha nem számított volna a súly, akkor még gyűjtögettem volna pár hónapig egy szép A100-ra, amit mindig is akartam :)
A Sponza-videó nagyon érdekelne, ha meglesz digitális formában! Meg az is, hogy az orgonista hogy route-olta szét a CX-3 hangját a két erősítőre! Nem kérdeztétek meg?
Booker T Jones, vagy Roy Phillips akinek a jateka olyan izes, es markansan szol a Hammondjuk...az a befuto nalam mostanaban a sok Jazz orgonista mellett!