Ez érdekes, jó hogy van legalább 20 kontrollálható forrás, csak mik ezek?
Pl. az Ensoniq-ban is volt jó sok, dehát nem biztos hogy itt arra van szükség. Mivel ez presetgépnek néz ki, tehát nem valószínű hogy konrollerekkel drawbarokat húzogathassunk. Monjuk ha manuálonként (midi csatornánként) állítható pl a hangerő, az már kész nyereség.
Az orgonára meg tessék vigyázni, sérülékeny darab! Igaz így jobban áttekinthetők az alkotóelemei :-)
Pl. milyen hosszú is egy rendes Hammond waterfall billentyűzet.
Cső mester! Én is írtam, hogy az Emut keresztbe-kasba lehet külsőleg vezérelni. A dolog úgy néz ki, hogy MASTER üzemmódban vannak a lényegi alap kontroller beállítások, mint minden jólfésült Emuban. Ha jól emléxem A-L-ig vagy K-ig (nem tom) vannak abc szerint elnevezve a szabad kontroller források.
Namost ezután megint vannak külön definiálva (asszem 4-4 vezérlő) a lábkapcsolók és lábpedálok (tehát folyamatos 0-127 midi értékállítás) címzésére. Ez a global setup, tehát amit itt belőssz az mindent a hatálya alá von, DE! És most jön a lényeg! Preset szintjén, az egész átszabható! És ezt nem tudják pl. Rolandok, Korgok, Yamahák, mármint a szintik. De neked magyarázom akinek ESI samplere volt?
Gyakorlatilag a dolog annyiban új itt a Proteus 2000-t követő Emu moduloknál, hogy egy az egyben kiterjesztették rájuk is az E4 csúcssamplerből már ismert "Modulation Path Cord" okosságot. Ennek mindössze annyi a jelentése, hogy egy telefonközpont szintjén a felhasználó gyakorlatilag mindent mindennel összedughat, vezérelhet, hajthat!
Innentől kezdve csak a fantáziád szab határt.
Egyébként ajánlom az emu oldalán a supporton belül a pdf kéziköyvét. Abba a-z-ig mindenre választ kapsz és valami 1-2MB, tehát modemmel is lejön 10-15 perec alatt!
Csakmer ennyire kedvet kaptál hozzá. :)
Fiúk / Lányok! djuice-kolléga szavaival élve ma este sikerült "otthont adnom" egy Emu B-3-nak. Pontosabban otthont készítettem a cuccnak, mert hát ugye lesz kb. 10 nap mire ideér. A lényeg, hogy elfogadható áron sikerült hozzá jutni - 301.-EUR + 20-ért ideküldik Pestre. Aztán kezdődhet az újabb paraméterharc és a "pro és kontra" eszmecserék. Mint az előzőleg említettem vala, mindenkit szívesen látok egy teszt-délutánra. Sajna egyelőre csak a hifi-tornyomra tudom kivinni, vagy fejhallgatóval lehet majd kipróbálni. A billentyűzetem sem éppen waterfall, egy Fatar TMK-88-om van, félig-súlyozott (semi-weighted), de a célnak egyelőre megfelel.
Ha valaki előtanulmányozásokat szeretne folytatni, akkor a használati utasítás az emu honlapjáról letölthető (www.emu.com) aztán a supportban kell addig kattintgatni, míg a manual-hoz nem jut. Sajnos csak angolul van meg, és amit vettem, ahhoz is csak angol nyelvű használati utasítást adnak. Magyarul gondolom képtelenség beszerezni, de ha valakinek van ötlete, hogy németül hol lehetne rábukkanni a neten, akkor legyen olyan szíves és szóljon. Én a google-t végigzongoráztam, de nem találtam sehol.
Tehtube-nak annyit szeretnék mondani, hogy magam is drawbarok híve vagyok, attól orgona egy orgona. Ha B.D. folyamatosan igazgatta a regisztereket játék közben, akkor az feltehetőleg a női elégedetlenségére vezethető vissza :-) , az én kb. 45 perces videófelvételemen egy számon belül egyszer sem nyúlt a drawbarokhoz. Na de nem is ez a lényeg. Kár, hogy Emu-ék lespórolták a drawbarokat, mert ha ott lennének, akkor a többi klón-gyártó cég becsukhatta volna a boltot. Van viszont 512 preset, amikkel azért el lehet boldogulni, a hangminőség pedig VADÁLLAT. Egyetlen ilyen hangminőségű klónnal sem találkoztam még - mindez 1,5 kg Lacikával együtt hón alatt... Az OB-5 höz, CX-3-hoz nem akarom hasonlítani, talán Tehtube-val lesz lehetőség egy direkt összehasonlításra. Egy viszont tutti: nem kapok gerincsérvet a szállításánál és az is tutti, hogy a hangja veszedelmesen jó. Mikor először hallottam Németországban egy jazz-klubban, csak kapkodtam a fejem, hogy hová dugták a Hammondot meg Lacikát - aztán ott volt rackben ez a kis szörnyeteg a maga 19 coll terjedelmével, egy Quasimidi Cyber-6-tal meghajtva. Na de majd fogjátok hallani...
De megkérdeztem. Nagyon egyszerűen. A kis lezli mellett volt még egy basszuskombója. A sztereó (úgyis szárazon monó) egyik oldalát a lezlibe küldte, a másikat a kombóba. Annak letekerte minden magasát és kész. Szóval a lezli szólt a teljes frekitartományban, csupán egy állóhanxóróval a basszusra rásegített.
Végülis ha belegondolok, az én Allsound LA2700-asom pont ilyen, de egybeszerkesztve. (no jó, kétrészes, csak másképp)
Ugye, milyen fontos és jó a "szabványos felhasználói felület" :-) ?
Ámbár a a VK után a CX3-at cipelvén nagyon erősen zsibbadni kezdett a kezem :-)
Nem értem minek csináltás olyan súlyosra. Még a VK is nehéz a 14 kilójával. Az XB1 csak 10kg, a Nord Electro meg csak 7!!! Az a műanyag húzóregisztermechanika nem indokolja és a billentyűzet sem, mert a Nordban is olyan van.
A Viscountnál még értem, mert 1/1 olyan fadobozt kreáltak. Az egy igazi műbútorasztalos faszekrény. Az összes szintinél egy könnyített fémvázra rátesznek itt-ott fa díszítőelemeket. (VK, Nord, XB) Az olasznál meg mint a leslie, egy igazi doboz, fémtartók nélkül. Fém csak a billentyűk körül van, mint az igazi Hammondban. Esetleg a CX3 is ilyen szerkesztésű, azért akkora a súlya? Ok, azt látom hogy magasabb, mert ott már a billentyűk fölött van a drawbarkészlet úgy, ahogy kell.
Szerintem "töltelék" orgonahangnál csak azért venni egy külön vasat, akkor nem olcsó mulatság még annyiért sem.
Azt, hogy sok kontrollert lehet hozzárendelni, nem én írtam :)
Igazából szerintem ez a modul annak jó, aki "tölteléknek" használ orgonahangot, pontosan a (nem)kezelhetősége miatt. Én is a kezelhetősége és a 17 kilója miatt döntöttem a CX-3-nál egyébként :) Ha nem lett volna olyan vonzó a 2 szett drawbar, vagy a lekerekített billentyűzet akkor maradtam volna a VK-7-nél (amit eredetileg akartam) vagy ha nem számított volna a súly, akkor még gyűjtögettem volna pár hónapig egy szép A100-ra, amit mindig is akartam :)
A Sponza-videó nagyon érdekelne, ha meglesz digitális formában! Meg az is, hogy az orgonista hogy route-olta szét a CX-3 hangját a két erősítőre! Nem kérdeztétek meg?
Booker T Jones, vagy Roy Phillips akinek a jateka olyan izes, es markansan szol a Hammondjuk...az a befuto nalam mostanaban a sok Jazz orgonista mellett!
Joey nem is annyira utánozhatatlan. Pl Jimmy Smith is :-) Azt mondta róla, hogy játékát nézve, mintha magát hallaná-látná :-) Joeyben, Jimmy Smithben és legfőképp Jimmy MCGriffben az a jó, hogy hallatlanul kemény, agresszív játékra képesek, és ez jó. Nem az a puhány főzelék. De a theatre orgonista Earl Grant is vadállatul tudott játszani, csak figyelmesen kell hallgatni.
Barbara folyamatosan igazította, de Kuypers is a regisztereket. A letölthető videóján gyakran nyúlt hozzá. A koncerten ezt láttuk.
Énnekem annyi a véleményeltérésem, hogy lehet valami jó hangú, és ilyen a B4 is, de a játszhatóságot mára fontosabb helyre tettem akár a hangnál is. Ezért cseréltem le a VK7-et az OB5-re. Pedig a 15 kiló helyett az 50 kiló, tiszta mazochizmus. Amikor ma elindultam koncertre kicsit szitkozódtam, hogy szivatom meg magam ezzel, hiszen egyedül épp, hogy be tudom tenni a konténert a kocsiba. De amikor ma 10-12 közt 1000 ember előtt lenyomtuk a koncertet és nem kellett zsonglőrködnöm, folymatosan kontrollálhattam a hangját, rábólintottam magamban, megérte. A látványról nem is szólva :-) És műlezliről :-) Szóval jó játszani egy hangszeren ami B3, vagy nagyon közel áll hozzá. És ha jobban esik a játék, elképzelhető hogy jobb dolgok kerülnek ki a kezeink alatt.
Gyenge hasonlat, de miért is ne, odaülünk a Trabi "fedélzete" kezelőszervei mögé, vagy egy mai élvonalbeli kocsiba, biztos nagyon más érzés. Szóval kíváncsi vagyok a hangjára, de én inkább a manuális szabad játszadozás oldaláról közelítem meg a dolgot, ezért látom kissé másképp. Mindenesetre KarnEvil azt írta, hogy egy csomó kontroller hozzárendelhető. Na ez érdekelne hogy mivel mit lehetne rajta igazítani menetközben? Gondolkodva még egy alternatíván, azt hiszem írtam, egy Voce agy, meg egy új kontrolleres Fatar kbd, már két regiszterkészlet!
Amit vettem még a DB5-höz, egy Nanosynth-et, abban viszont benne van a 9 drawbar hangmintája, meg a két perkáé. Meg egy csomó effekt, miegymás. Még nem tudom ámítógépen keresztül programozni, de ha összejönne, akkor megírnám magamnak ami kell és lájtos helyekre csak ezt a félkilós kis tündérkét vinném a kétkilós, négyoktávos Fatarommal. Zseb-buli :-) Ma viszont a DB5 tetején volt ez az összeállítás. Már kissé nyújtózkodnom kellett. Valahogy így nézett ki:
Hammondot mintavenni ugyan lehet, de a nevét nem lehet használni. Ezért van a Rolandon is a drawbars helyett harmonic bars fölírva, a leslie helyett rotating speaker és a Hammond hang helyett a vintage electromagnetic organ sound.
Ennyi, csak nevén ne nevezzük, a többi mehet.
Tényleg szeretném meghallgatni ezt az EMU-t ha lehet és én Budán vagyok.
A CX3, meg jól szólt a Mike Sponza Band orgonistájának keze alatt. Valahogy csak átíratom dévédére a kamerafelvételemet :-)
Köszi az elismeréseket, igazából ez arról tesz tanúbizonyságot, hogy nem tévedett nagyot a fülem a B-3 modul behallgatásakor! THANX BOYS!!!
K.Evil Yamija tényleg jó a CX3-mához (hallottam :)), ami szintén nagyon jó kis klón, csakhát derága a drága! :) (nekem legalábbis)
Tehtube! Szerintem, ha módod lesz rá vhol, nyugodtan hallgasd+ te is a B-3at, lehet hogy hammond-b-3 barátunk tud ebben majd legelőbb segíteni, ő már nagyon várja hogy otthont adjon egy ilyennek.
Amúgy hammond-b-3, szerintem tévedsz, mert Hammondról már régebben is csináltak sampling anyagot mások is és szerintem ahhoz nem kell suzukiék beleegyezése hogy valaki akár a saját B3-máról is ne készíthessen mintákat (most gyártó téren értem, nem home user szinten). De ezt mondjuk nem 1000%-al állítom, csak így látom logikusnak!
...na de kedves KarnEvil - ez a kis Emu modul azért többet tud annál, hogy csak az alulfizetett bulikra legyen jó. Tény, hogy a drawbarokat én is nagyon hiányolom, hiszen azok tesznek orgonává egy orgonát, de ha jól meggondolom még OB-3, VK-7, XB-2, CX-3 (régi) "koromban" menet közben én se nagyon tili-toliztam, hanem az előre beállított settingeket használtam. Van egy Dennerlein koncert-videófelvételem, Barbie-baba se húzogatott egy szám közben. Na de könnyű Neked, akinek egy új CX-3 röfög a keze alatt, az adjon hálát a Jóistennek, mert szerintem az a pillanatnyilag legjobb Hammond-klón, csak hát hülye drága. :-)
Nem, ez tényleg nem rotoros. De ez nem is baj, mert a CX-nek szerencsére elég jó a műlezlije, a mechanika meg csak nehezítene a dolgon :)
Majd ma lesz időm belekukkantani, de azt már kitapogattam, hogy 5 hangszórós a kicsike. Majd leírom, hogy mit találtam benne :)
Egyébként az említett Emu B3-at én is kipróbáltam, és abszolút egy véleményen vagyok Djuice-al, nagyon vadállat. Hangilag egyetlen "hátránya" (lenne!), hogy leslie csak mintavételezve van benne, ezért a billentyűzeten felfelé haladva gyorsabb a fordulatszám :) de kit érdekel? A csupasz hangokat kiválóan lehet használni, rádobni egy igazi Lászlót, vagy valami effektet és kész. Persze a kezelhetősége a drawbarok hiánya miatt nem valami hasonlítható össze egy igaziéval, de akkor is ez a legolcsóbb megoldás és jól szól.
Nem, ez nem a "bólogatós" forgóhanxórós lezlierősítő. Azoknak RA-RH a vezetéknevük. Ámbár nem látni a hanxóróselyem mögé.
Tegnap jót gyomláltunk Laurenssel. A csodaszép lezlijéből kitessékeltük a rotosonic lentiforgót, hogy helyt adjon az igazi fa dobrotornak. Néha a kevesebb több.
Hát, kíváncsivá tettetek erre a struccra van emura vagy mi.....
Képzeljétek, ezt a vintage Yamaha PS-75-ös aktív falat szó szerint fillérekért vágták hozzám és nagyon jól szól rajta a CX-3! Zsír állapotú. Csak kíváncsi vagyok, hogy ismeri-e valaki, mert én még soha nem hallottam róla és a neten sem találtam róla semmit.
Testvéreim az Úrban! "Kirugott lelkészi becsületszavamra" mondom, hogy amit djuice az imént írt az Emu B-3-ról, az szóról-szóra igaz. Én az előbbiekben nem dicsértem fel méltóképpen ezt a kis mütyűrt, mert az ízléseink különbözőek és nem akartam befolyásolni senkit. De bíz' igaz mindaz, amit djuice írt, pontosabban maximálisan megegyezik az én véleményemmel. Tény, hogy bosszantó, hogy legalább lenne ott az a nyomorult 9 drawbar, de az is tény, hogy a hangja valami csoda. Mondhatnám úgy is, ha djuice "ÁLLAT"-nak nevezi, akkor én rátetézek, hogy egyenesen "VADÁLLAT", méghozzá a legvérengzőbb fajtából. Annak idején utánakérdezősködtem még Németországban, aztán egy zeneházban elregélték, hogy a hangokat egy eredeti B-ról szedték le egy az egyben, méghozzá különböző helyeken, azaz: stúdió, koncerttermek, stb. tehát különböző akusztikával rendelkező helyiségekben és ezeket samplerezték be abba a kis 19 collos méregzsákba. Állítólag ez volt az első és eddig egyetlen engedély Hammond-Suzuki bácsiéktól, hogy egy gyártó (tehát az Emu) egy az egyben leszedhesse és besamplerezhesse a B-3 hangjait. Információ származik: Reinhold Rettich www.mistermusic.de További információ: www.vintagesynth.com aztán Emu > B-3 Szóval ha valaki tud drawbarok nélkül élni, az nyomuljon rá az Emu-ra, szerintem nem fog csalódni. Én is szívesebben kavarnék egy igazi B-3-mal, de erre se pénzem, se helyem és ha esetleg megint elkezdenék zenekarozni, akkor derekam/hátam se lenne hozzá. Egy VK-7, vagy XB-2 kinézetű klón persze pofásabb, de abban bizonyára mindannyian egyetértünk, hogy a hangzás a döntő, nem pedig a külső. Hát ennyit az Emu-ról, én most veszek egyet mindenképpen, ha itt lesz, eljöhettek hozzám bízvást letesztelni (Budapest) - kajáról a nejem gondoskodik :-)
Abszolút egyetértek az előttem szólóval, de mint írtam is az Emu B-3 pont arra jó és annak való aki nem akar huzi-vonizni csak játszani már végre egy gatyaszaggatóan élethű Hammond hangon. És midis keyboardja (kvázi 1 szinti) mindenkinek kell hogy legyen otthon aki már billentyűsnek nevezi magát, úgyhogy hammond-b-3 kollégától elindulva, egy kis mázlival már 50-60 rongyért is beszerezhető, innentől fogva bármilyen klón csak drágább (és hangban egész biztosan gyengébb). Nyilván magamból (illetve a nem túl vaskos tárcámból) indultam ki, tehát a hasonszőrűeknek érdekes lehet megoldásként. Továbbá ismétlem, mégcsak 2 nappal ezelőtt se tántorított volna el senki azzal hogy lehet drawbarok meg pedálok-manualok nélkül is élvezni a Hammond hangot. Jelentem: LEHET! Egyszerűen megrészegedsz attól a nüansznyi kis klattyogásoktól, percegésektől, rottyanásoktól, fortyanásoktól amit hűen utánoz. Most jön a lényeg! Fülessel próbáltam és jött egy olyan preset, ami splitelve volt. Mi volt az alsó fertályon, na mi? Olyan testes, vaskos "lábgép" hogy egyből lekaptam a fülest mert azt hittem közben kirakták nekem valami nagy erőlködőre a hangot. Nem, az biz a fülesből jött, csak mellesleg valami "tér" mikrofonnal teremakusztikát is vettek az adott mintával együtt. Még most is a fülembe van. Én se hittem volna, de ami ennyire magával tud ragadni, arra aszondom, no... bánja kánya ha ennyi pénzért bepisálok a hangjától! :) Mellesleg vagy tizen-huszon külső kontrollerre lehet minden létező paramétert kirakni belőle, ezen felül jön vagy hat lábkapcsoló stb. tehát nem lehet annyira gond egy alsó manual hangerején csavarintani.
Na mindegy nem akarok itt senkit eltéríteni az eredeti elképzelésétől, mindig az igazi az igazi, de aki mégha csak inspirációból is B3 érzést keres, esetleg passzió téren örömködésre v bármi és nem futja a "szekrényes" változatokra a büdzséből, ezt gondolkozás nélkül megveheti. Sőt, akár kiegészíteni meglévő klónokat is bőven megéri!
Egy kis plusz info: ez a dedikált B-3 modul 64 hangig polyphon és csak 1 stereo out pár van rajta alapból, de létezik bele bővítő kártya (vagy esetleg ezzel szerelt változat is akad használtan) ami plusz 2-2 sub out-ot jelent Emu módra (bypass-bemenet is!), meg digit out stb. Polyja is bővíthető 128-ra, plusz 3 másik hangminta bővítő panel (expansion board) is belepréselhető, akár külön dedikált vonós hangkönyvtárral vagy analóg szintis cuccokkal is. DE! A hardveresen tökéletesen megegyező, csak gyárilag polyban, kimenetekben fullra bővített Proteus 2000 modulba (+ a testvérkéibe) is ugyanígy benyomható ennek a B-3nak a panel verziója, íy még Hammondon kívül némi GM hangkészlet is megvan hozzá pl. egy 16MB-os sztereo zongorával, tehát nagy a szabadsági fokok száma a dolognak. Tényleg nem pofázok többet, aki kapja marrja!!!
Hát fiúk, én némi ellenvetéssel élnék. Az ok, hogy szép, jó mintavételezett hangja van és még egy fontos az EMU-nál, jó az előerősítője. Tiszta, dinamikus. Volt ESI32-m.
De, orgonálni igazából két kézzel jó. Balkézre vagy harmónia, vagy basszus. Viszont ezek más hanxínt igényelnek. Sőt, menetközben gyakran felmerül hogy esetleg halk-hangos, tehát játék közben igazítani kellene egy kicsit. A Leon Kuyperses videón is rendszeresen előfordul. Igazából a legtöbbet a kíséreten kell változtatni, nem is a szólam hanxínén. A VK7-nél is a mellék Fataromra tettem a közvetlen drawbar módot, majd az OB5-nél is, az A102-nél is legtöbbet a balkézen igazítok. Namost egy presetgépen ez a nehézség. A szóló rendben, de mi van ha egy kicsit halk/hangos vagy tompa/éles a kíséret/basszus? Csak húzóregiszterrel lehet az elgondoltaknak megfelelően igazítani. Igazából majd nem is egy, hanem két készlet kell majd. El lehet bíbelődni egy készlettel is, de ahogy nekem is mindig felmerült anno, másnak is mindig az motoszkál ebben az esetben a fejében, hogy de jó lenne még egy húzóregiszter készlet, hogy mindkét kézre/manuálra jusson. És ha lábbassz is van akkor még 2 húzóka :-)
Ha olcsó és nem élő megoldásra van igény, én Don Airey összeállítását javasolnám: VMK Fatar azzal a 9 tolópotijával, akár kettő is egymás fölött.
Vagy egy Voce modul, vagy kombóorgi, plusz egy ilyen VMK és akkor megvan a két készlet.
Szerencsere, vagy sajnos en a "klonok"-hoz nem tudok hozzaszolni. En orthodox valodi, csoves, hanggeneratoros, scanner-es Fa, Fém Hammondhoz vagyok hozzaszokva:-)
Igen az elteresek szerian belul valoban vannak...erdekes ez, meg spinet-eknel is tapasztaltam!
Volt kb 3 kis Hammond-om L100, P100, T200, es biza mas volt mindnek, olyannyira pl: hogy a P100 szep lagyan szolt, kremesen , utanna az amerikai L102 meg eroteljesebben, keyclickesebben.....persze lehet itt az is szamitott, hogy amcsi volt, mas cső esetleg, trafo stb....
Aztan jott az M3, az mar igazi B3 feeling....utott, rugott mint egy lo, a hangja!
Fantasztikus volt (most jelnleg buszke gazdaja Jon Lord ur, Tiszakecsken):-)
Annal a Hammondnal hallottam ezt eloszor, hogy a perca koppnasnak ereje van, es a folso egy oktavja mar ugy visit, ahogy annak rendje es modja!
Most az A100, ebbol mar 3 felet hallottam ez vegallomas, hacsak nem akarok ajtot szelesiteni a bolton, mert akkor beferne egy B3 is:-)) ugye az melyebb, de minek...
Legenda...? Szepek a esztergalt labak, es a lecsukhato teto!?
Meg 3 szor annyiba kerul...ezek mind gyonyoruek, ra kellett jonnom....Ravasz Laci baratomnak C3-ja van, az elso erszetesbol 1955-bol.....csoda, fantasztikus szep! Tehtube-nak A102 ami ugye A100, csak meg egzotikusabb, "noiesebb formaja van" csodalatos lakasba!!!Nagy Lacinak: B3-ja van utcso eresztes 1974-bol....mind mind spitzenklasse! Viszont a hangjuk az olyan, hogy csukott szemmel, ha C3-at, A100-at vagy B3-at hallasz akkor nem mondod meg...
RT3 mogott nem ultem meg, annak is ez kell hogy legyen a hangja, de azert kivancsi lennek...es hat a pedal lecsenges...az jo! Viszont akkor batar hangszer az....ormotlan dog:-)
Hi djuice - vicces, olvasd el az előző hozzászólásom végét :-) én is írtam szinte Veled egy időben az Emu B-3-ról. Most viszont tényleg tünnöm kell, mert a fiam ordít és el kell altatnom! Szia
Na fiúk-lányok! Ma rendesen meglepetés ért. Nem tom ki próbált már közületek Emu B-3 hangmodult, én is próbáltam már vagy 3x, de ma teljesen meglepődtem, hogy miért vettem eddig én félválról ezt a kis ketyerét! Lehet hogy hozzájárult az utóbbi időkben agyonhallgatott Hammondos Cdk élménye is a témához, mondhatni rendesen a fülembe mászott az igazi Hammond sound, ami egy korongról átjöhet, de alapvető véleményváltoztatást kellett eszközölöm az ügy kapcsán. Ez a kis modul ÁLLAT! Nincs semmi most a piacon szerintem ami ehhez hasonlóan megadja azt az igazi élményt, amikor libabőr és társai kerekednek felül az emberen, a könny kicsordulásáról már nem is beszélve. Vagyishogy se VK7 se semmilyen klón nem rúg úgy hátba mint ahogy ennek az eredetivel azonos hangja! Nyilván nem űberel egy valódi B3-at, de hogy közel ugyanazzal a döggel erőszakolja meg a füled az hót ziher! E hangzatos szavak persze ne tévesszenek meg senkit, nem pótolja a real drawbarozást meg még sok minden mást sem 1 rack modul szintjén, viszont hazugságmentes, eredeti, NEM MŰLEZLIS B3 hangot garantál már 80-90-100e.Ft környékén, ha CSAK ez számít vkinek. Én aszondom, persze hogy jó lenne egy double manual + 25-ös legyezős basszpedál + lacika, nincs is ennél felemelőbb, de ilyen hangi élmények mellett lesz..rom hogy mi van vagy mi nincs még! (ezt én se gondoltam hogy ezt fogom mondani, de most kénytelen vagyok! :))) Szóval akinek némi kompromisszummal ugyan, de elég egy ilyen 2kg-os doboz hogy sírvafakadjon a gyönyörtől, az ilyet vegyen ha használtan talál még vhol, mivel sajna már nem gyártják! Egy ellensége létezik ámítóépen, az USB Charlie. Ám ez is hasonlóan sample playback alapú, csak legfeljebb itt a hangonként vett több perces mintáktól lehet indián táncot járni örömünkben, viszont kevésbé mobilis egy színpadi felállásnál! Én egy Korg M1-el hajtva próbáltam a B-3 modult és tapasztalatból mondom hogy ez a tipusú szintimechanika (eredetileg Yamaha DX7) tökéletes Hammondozni, persze lehet megszokás kérdése is ez, de szerintem így egy olcsó felállást lehet kialakítani, ami hangban üt, de nagyonnagyon!
Mindezt azoknak, akik hozzám hasonlóan keresnek valami mobilis, de zúzós Hammond alternatívát, OLCSÓN! Az meg megint egy csomó plusszal jár, amit az Emu név jelent a szinti piacon, sztán meg MIDI, belső dual-FX proci (zengető, kórus stb.), baromijó és teljesen egyedülálló szűrő szexció (ez külö megér egy misét Hammond minták szintjén is), arpeggiator, a modulációs lehetőségekről nem is beszélve... Én csak azt nem értem miért nem hallottam meg ezt elsőre??? Relytély! :) (ja, és ne szomorkodjon az se akinek Emu samplere volna, létezik sampling cdn is eme B-3 kollekció! :)) Na erről ennyit! :)
Hi Lauerns, hát igen, elírtam, az A -szériával semmi gond, de a B-3-"fertőzés" azért nálam elég erős. Többet is volt alkalmam kipróbálni huszonegynéhány év alatt Németországban - ott is tombol a Hammond-őrület... :-) De ahogy tehtube is megerősítette hozzászólásában, ezek a hangszerek nem egyformán szólnak, még akkor sem, ha ugyanazon model képviselői is. Én a dolgok technikai részéhez nem sokat konyítok, ezért ebbe nem bonyolódom bele, de kézzel, és nem digitális alkatrészekből összerakott hangszerektől nem várható el a 100%-os azonosság, de az nem is baj - a lényeg, hogy mindegyik maga a csoda. Én az M100-al gigeztem egy 760-as Leslie, valamint egy Fender Rhodes (Mark I !!!) társaságában - bluest meg funky-t játszottunk. Elgondolhatod, mennyire boldogok voltak a társaim, mikor pakoltunk egy-egy bulira... Apropó Fender Rhodes: nekem volt 5 vagy 6 az elmult több mint 20 éveben. Azok sem szóltak egyformán, a Mark II perdig egyáltalán nem tetszik. Egyetlen előnye, hogy lapos a teteje és stabilabban áll rajta pl. egy "klónozott" Hammond, mint a félgömbölyű Mark I-en. Szóval, mikor a harmadik Hexenschuß-t is megkaptam orgonacipelés közben, na meg egy zeneboltos barátom beőrített a VK-7-tel, akkor eladtam az M100-at meg a Lesliet. A VK-7 tény, hogy nem rossz, de a legfelső oktávon (szerintem) nem jó, olyan visítós. Eladtam, és akkor kezdődött meg a vége-hosszat nem érő kísérletezés. Szerintem az Orla-n meg a Voce-n kívül, mindent kipróbáltam. Előbbi kettő demója elég volt ahhoz, hogy ne vegyem meg, vagy kölcsönözzem ki kipróbálás céljából. Ami nekem tetszett, az az OB-3 squared, de az első OB-3 (=Viscount D9e) sem rossz, sőt ez utóbbi analógabb, mint az újabb változat. Egy Dynacord CLS-222-vel használtam, mindent összevetve, nekem ez a párosítás tetszett a legjobban, egészen a "végekig", amíg Magyarországra nem költöztünk és abba nem hagytam az aktív zenélést. A Korg CX3, (a régi model), amit agyba-főbe dicsérnek - hááááát engem inkább egy Dr. Böhmre emlékeztetett. Az új CX-3 viszont tény, hogy jó, nem beszélve az új BX-3-ról.
Ezek ugyebár a nem olcsó cuccok. Ami szintén nem rossz, az az Emu B-3 modulja, de egy vérbeli orgonistának mégsem való, mert hiányoznak a húzóregiszterek. Biztos ismered a gépet, Németországban bagóért (= 200-300-EUR) már meg lehet venni az eBayen. A hangokat egy eredeti B-ról szedték le a Leslie-beállításokkal együtt (mondjuk ez sem túl szerencsés), ízlés dolga, most mégis gondolkodom azon, hogy veszek egyet itthonra. Mindenemet eladtam, mikor ide költöztünk, mert szükség volt minden fillérre... Most szedegetek össze néhány cuccot, vettem egy Fatar TMK-88-at, van egy Korg 05/RW modulom (ne röhögjetek ki, szerintem nagyon jó a zongora benne), van hozzá 100 orgona-hangszínem is, de azért azok nem túl varázslatosak még itthoni használatra sem. A zenekarozásról álmodozom, de nem hiszem, hogy lesz rá időm. Majd fogjuk látni. Most viszom befejezem, mert a fiamat kell elaltatnom :-) - jó éjszakát!
A T az mar mas!:-) Amugy meg a T 100-as jol szolt a Balazs Feco kezei alatt, igaz, lehet egy jo csoves fa Leslie-vel volt megtamogatva a hangja:-)
Gyere parsze barmikor szivesen latlak, es varlak a boltomban!
Kecskemet, Vorosmarty u, 6
Victor Audio a neve, 11-18-ig ott vagyok, es szolnak a jo zenek, es az igazi Hammond:-)Joey-t en is imadom, es varom is hogy juli 20.-an lathassuk itthon!
Viszont van tole vagy 7-8 cd-m biztos, de ezt a Danny Gatton félét nem hallottam meg...Et milyen, rendesen Hammond-on nyomja vegig, mi a lemez cime?
Barbara "barbi"-t meghat mar volt szerencsem az elmult harom evben 3x latnom!
Elsozor itt helyben Kecskemeten, mert a Jazz festival keretein belul, Ő volt a fo vendeg...marha jo volt!!! Igaz nekem a Hammond hangja nem olyan ordas, mint egy Jimmy Smith jobb lemezen pl, de azert szep, es noies, meghat ahogy jatszik....az summa cum laude!:-)
Akkor most nincs is igazi hanggeneratoros Hammond-od?
Persze a B3 a csucs, de A100, C3 detto, csak jol legyen osszekotve a Leslie-vel....stb stb
Hol ultel mar amugy B3 mogott, emlitetted!?
Majd osszeveted az A100-al, hogy olyan e a hangja!?:-)Szerintem az lesz!
Sam Paglia-t ismered e? Ő egy olasz orgonista, de valmai katharzis az urge!! Ajnlom, vagy majd cserelhetunk is ha jossz.
Először is, nem készült olyan sokfajta Hammond, csak a belsőépítészek, asztalosmesterek voltak kreatívak.
Már soxor leíródott, az A100-ak, B3, C3, D100-ak, Rt3, műszakilag tökéletesen megegyező típusok. Csupán az eltérő orgonaszekrény-játszóasztal=console, azaz optikai a különbség. Ezek mellé szorosan csatlakozik az M3-as. Igazi B3, csak műszakilag kevesebbet adtak belőle. (2×44+12, nincs foldback)
Ezután jönnek azok a típusok, ahol elkezdték már oldalirányban módosítani a nagyot. Szóval sorrendben:
M100-ak. Tökmindegy melyik, egyformák belül, majd E100-ak, L-P100-ak, H100-ak, T100-ak. A többit hagyjuk.
Mindegyik elektromechanikus Hammond másképp szól, mert a kézi összeszerelés során nagy volt a szórás. Szerencsére olyanok mint a zongorák, nincs két egyforma darab belőlük. Fontos még az állat mexólaláshoz, hogy lehetőleg a kevésbé csillapított, papírkondis legyen a TG.
Nem kell mindig lezli. A legnagyobb Hammondos számok lezli nélkül szólnak. Purple 70-73 közt, Jimmy Smith a '60-as években. Barbara Dennerlein is a legkeményebb szólóinál leállítja a Hohner lacikáját. Pl. Joey is a 99-es Incredible lemezén.
Szerintem érdemes visszamenőleg akár 2 évvel is elolvasnod a topicot, mert rákérdezel hogy ismeri e Viktor Barbarát, amikor épp márciusban számolunk be képekkel a legutóbbi Dennerleines klubkoncertünkről Bécsett. Nagyon sok!!! hasznos dolog már korábban is felmerült, egészen a részletekbe menően. Pár mexólalással alább többször leíródott hogy Cserháti Pityinek Debrecenben angol Rt3-asa van.
Sajna a klónok tényleg nem érik el az eredetik hangját, de itt-ott vannak figyelemre méltó típusok.
- A Suzukik tényleg nem nagy számok. A lezlijeik viszont tényleg jók. A 122XB is ok, de meg vagyok elégedve a kis 2101-esemmel is.
- A VK-k hibáik ellenére igen jók. 6 évig megbízható koncerteszközöm volt a 7-es az Allsound koncertlezlimmel. Változatos hangképű, sokoldalú, dinamikus és inkább rokkos szerszám.
- Helyette most az Oberheim/Viscount OB5-ös nagyon bevált. Nagyon jó árú kétmanuálos B3 klón. Alig van rajta igazítanivaló. Szép, vastag, meleghangú jószág, amely "csak" B3 hangzást tud. Kicsit nehezebb, alutokkal 50kiló, de mégsem 200!
- Igencsak hasznos a Voce V5+ is. Nagyon ügyes, jó hangú, autentikus amerikai modul. Cimbora árulja, mert XE1-et vett. Ő tudja :-)
- Legélethűbb a NI B4-es progija sok tekintetben. Nekem a vibrátó, ahol a legtöbb másolat elvérzik, a C3-as chorus/vibrato, de ebben jó.
- A Clavia Nord Electro is gyengus.
Egyébként a mostani waterfallos Fatar billentyűzetekben egy dolog hibádzik: egyből ott a csuklópont, míg a Hammondoknál vagy 10cm-el hátrébb. Csak az OB/DB5 ilyen.
A VK8-nak nincs waterfallos billentyűzete, csalás. A fekete billentyűzete nem is hasonlít az eredeti waterfallra. Keskeny, magas.
Van viszont a klónoknak egy nagyon nagy előnyük: egyáltalán elvihetők fellépésre, míg az eredeti nagyok gyakorlatilag nem.
Ok, nagy apparátussal, óriási költséggel megoldható, rendhagyó esetekben, de akkor is felmerül hogy miért kell összeveretni, megrázkódtatásoknak kitenni egy ilyen szép, jó, de kényes hangszert? A Bon Jovi új dvd-n is OB5 van. Stainton Cocker mögött BX3-al nyomta.
Hi Laurens, sorry, igazad van. Nem az A, hanem a T-sorozatra gondoltam, tudod azok a beépített kazettásmagnós "csodaszerek" - T400, T500, stb.
Kecskemétre szívesen elmegyek majd, ha meghívásnak tekinthetem, amit az imént írtál! Nagykőrösön vannak rokonaink, Kecskemét onnan már csak egy dobás.
M100 illetve M111 - tudod, ez mindig ízlés dolga... A B-3 se mind egyformán szól, na meg persze az sem mindegy ki, meg hogy játszik. Nekem Joey de Francesco a "non plus ultra". Van egy CD-m Danny Gatton-nal - ha gondolod, szívesen elküldöm. Még a nem egészen 3 éves fiam is total bezsongott tőle - ezt halálos komolyan mondom!
Barbie-babát (Barbara Dennerlein) ismered? Szerintem ő is nagyon jó.
Visszatérve az "ízlés dolgára", ez tényleg annyira individuális. Amikor eladtam 3 éve az M100-t, vettem egy Roland VK-7-t, azt mondták, az a legjobb "wannabe". Csak éppen a digitális hang az agyamra ment, a felső oktávokon visított mint egy csecsemő. Van aki meg odáig van érte. A VK-8 meg aztán a totális torzszülött, de legalább waterfall-billentyűzete van. Hammondék XB-2 je, meg az XK-cuccok - borzadály. Na de nem szidom őket tovább :-) Egy biztos és ezzel gondolom egyet értesz velem: A csúcsok csúcsa a B-3. De ugye mint írtam, az ízlések különbözőek és én ezt maximálisan tiszteletben tartom.
Bizony Ő a Cserhati Pityu Debrecenben!
Most a P Box-ban jatszik!
Menj a P Box weboldalara....konnyen megtalalhatod a keresokben....de lehet csak
.hu a vege:-) Ot irhatsz is Neki!
Milyen A sorozatra gondolsz? Az 1936-ban piacra dobottra, mert ha igen akkor ok, de az A100, A101, 102,105 stb az egyenlo a B3-al! Mirol beszelunk?
Itt a bizonyitek, gyere Kecskemetre, es meg akar Leslie forgas nelkul is olyan hangot mutatok, hogy azt sok sok "falusi templom" megirigyelne...de nem is azok, hanem akar szegeny Jimmy Smith bacsi is megemelne elotte a kalapjat!
Az M111, es M100 kozott meg nincsen mechanikai, elektronikai kulonbseg...miert rosszabb?Azert mert mas a kottatartoja?:-)) Amugy az M101 talan a legszebb ebbol aszeriabol...azokkal a labakkal...A legnagyobb Magyar banda is azt hasznalta a Syrius-ban a Pataky Laci...jol is szolt! Az M102 pl a Pink Floyd Pompei-en lehet szemugyre venni! ezek voltak, hogy idezzem a korai katalogusokat: " higher priced spinet models"
A B3 meg csak a Labai maitt, es csukhato fedel miatt olyan draga, ja es a Legenda....ja es Jimmy bacsi, meg sokan masok, Lord, is a Purple-bol is jatszott A, B, C modellen egyarant...nincs kulonbseg!