4 Jours de Dunkerque 3. szakasz, Le Cateau-Cambrésis - Saint-Quentin, 193 km
1 Kenny De Haes (Bel) Topsport Vlaanderen 4.38.34 (41.57 km/h) 2 Thor Hushovd (Nor) Crédit Agricole 3 Gerald Ciolek (Ger) Team High Road 4 Jean-Patrick Nazon (Fra) AG2r - La Mondiale 5 Borut Bozic (Slo) Cycle Collstrop ... 7 Koen De Kort (Ned) Astana 11 Grégory Rast (Swi) Astana 15 Roman Kireyev (Kaz) Astana 25 Benoît Joachim (Lux) Astana 32 Andrey Zeits (Kaz) Astana 84 Berik Kupeshov (Kaz) Astana 0.13 106 Tomas Vaitkus (Ltu) Astana
Az összetett:
1 Stéphane Augé (Fra) Cofidis - Le Crédit par Téléphone 13.49.45 2 Clément Lhôtellerie (Fra) Skil-Shimano 0.19 3 Kenny De Haes (Bel) Topsport Vlaanderen 2.44 4 Rony Martias (Fra) Bouygues Telecom 2.45 5 Florian Vachon (Fra) Roubaix Lille Metropole 2.47 ... 23 Koen De Kort (Ned) Astana 2.54 25 Roman Kireyev (Kaz) Astana 32 Grégory Rast (Swi) Astana 36 Benoît Joachim (Lux) Astana 62 Andrey Zeits (Kaz) Astana 103 Berik Kupeshov (Kaz) Astana 3.07 109 Tomas Vaitkus (Ltu) Astana
A csapat:
1 Cofidis, Le Credit Par Telephone 41.35.21 ... 3 Astana 2.36
Úgy néz ki, valaki elmondta a fijjugnak, hogy ez egy verseny, vagy mi a fene, ezért igyekeztek elöl csoportosulni. :-) Szépen fel is jöttek a csapatversenyben, most már csak egy sikeres szökést kéne prezentálni valahogy. Talán majd holnap:
Szerintem kábé azt, amit eddig is: ismeretlen a formája, a hegyekban akar valamit nyújtani, és az esélyesekről kérdezték. Az olaszokat említette (Di Luca, Savoldellli, Simoni, Ricco) Klödent, Levit és Solert. Érdekes, hogy Menchovot nem hallottam...
A kuffernak még kell a röntgen, de Bercit nem kell megmotozni, elég, ha egy százas izzó elé áll. :-)
Valszeg a csapat által biztosított egyen-bőrönd, azért van rajt a neve, hogy a transzfernél a megfelelő szobába pakolják. Bár erre is lehetne olyan matrica, mint a bringákra.
Az megújult Astana a leginkább doppingmentes ProTour gárdák közé tartozik. Semmi jele sincs, hogy a csapatban doppingot használnának, ezt támasztja alá a biológiai útlevél vizsgálatának első eredményei. Az elnők felvetett egy példát is, miszerint az eltelt 4 hónapban a Német Andreas Klödent 24-szer ellenőrizték. Az ellenőrzéseket 5 különböző szervezet végezte. Minden esetben negatív mintát produkált.
Máris van egy váltás a csapatnál Dmitriy Muravyev (Kaz) helyett Benjamin Noval Gonzalez (ESP) lesz ott a rajtná. Ez szerintem még erősebbé teszi a csapatot, mind az időfutamon, mind a hegyekben:)
4 Jours de Dunkerque 2. szakasz, Henin-Beaumont - Le Cateau Cambrésis, 192.2 km
1 Gert Steegmans (Bel) Quick Step 4.46.50 (40.205 km/h) 2 Mark Renshaw (Aus) Crédit Agricole 3 Jean-Patrick Nazon (Fra) AG2r - La Mondiale 4 Gerald Ciolek (Ger) Team High Road 5 Stefan Van Dijk (Ned) Mitsubishi-Jartazi ... 29 Koen De Kort (Ned) Astana 61 Roman Kireyev (Kaz) Astana 67 Tomas Vaitkus (Ltu) Astana 74 Grégory Rast (Swi) Astana 87 Benoît Joachim (Lux) Astana 96 Berik Kupeshov (Kaz) Astana 112 Andrey Zeits (Kaz) Astana DNF Aaron Kemps (Aus) Astana
Az összetett:
1 Stéphane Augé (Fra) Cofidis - Le Crédit par Téléphone 9.11.11 2 Clément Lhôtellerie (Fra) Skil-Shimano 0.06 3 Gert Steegmans (Bel) Quick Step 2.44 4 Ian Stannard (GBr) Landbouwkrediet - Tönissteiner 2.46 5 Florian Vachon (Fra) Roubaix Lille Metropole 2.47 ... 44 Koen De Kort (Ned) Astana 2.54 45 Roman Kireyev (Kaz) Astana 59 Grégory Rast (Swi) Astana 68 Benoît Joachim (Lux) Astana 100 Berik Kupeshov (Kaz) Astana 103 Tomas Vaitkus (Ltu) Astana 128 Andrey Zeits (Kaz) Astana
A csapat:
1 Cofidis, Le Credit Par Telephone 27.39.39 ... 18 Astana
Szökős terep ide vagy oda, a sprinterek nem engedték a gyereknapot, és kikövetelték, ami jár. A csapatból a kazah ifjak, Zeits és Kuspesov akcióztak, jegyzőkönyvezhető eredmény nélkül. Kemps pedig azóta beteg, hogy Georgiából visszatért, ráadásul bukott is ma, szóval elege lett az egészből...
Akkor küldted el. Na de előtte le is kellett fordítani, már csak a gépelés legalább 15 perc :)). Mondjuk nekem is mindig kajaszünetem van, mert csinálok magamnak, csak akkor nem jutok net elé :).
A csapat új beszállítóval gyarapodott, versenyzőink a jövőben Pearl Izumi cipőkben fognak majd lépkedni a pódiumra, illetve általában ha éppen nem a drótszamáron tartózkodnak a gyár sportcipőit viselik majd. :-) A "próbafutam" a Georgai körön volt, Levi és kompániája ott tesztelte a csukákat.
A cégtől nem idegen a kerékpársport, ők szállítják a Slipstream ruháit.
Chris Brewer pedig elemezte a Giro konkurenciát, név szerint Di Luca, Savoldelli, Simoni, Ricco, Rujano, Menchov, Pellizotti és a Slipstream azok, akikre Chris szerint oda kell figyelni.
Szegény Röné megszívta... Ahol indulunk, ott nyerni kell (kis túlzással), ez most nem az a helyzet, mint a TMO volt, ahol Ullrich és Zabel elfértek egymás mellett. Azért remélhelőleg Bécsben már sprintelhet egyet. :-)
Köszönöm szépen a fordítást, alázatos srác ez a Hasi.
Az írottakkal meg teljesen egyetértek, nekem is az nem tetszik ebben az egészben, hogy egy rakás olyan kerekestől veszik el a lehetőséget, akik nem férnek oda Klöden vagy Leipheimer mellett a legerősebb csapathoz, de mondjuk egy Giron indulnának. Nem beszélve az olasz kiscsapat versenyzőiről, akiket életük nagy lehetősége előtt pár nappal léptettek vissza a versenytől. Ha színjáték volt, akkor volt túl korrekt a dolog. Ha nem, akkor sem... Nem szeretem, hogyha ilyenekkel játszadoznak, szerintem az UCI, vagy éppen a szervezők néhány döntésüknek nem is érzik igazán a súlyát, és hogy mekkora csalódásokat okoznak vele embereknek. Ha pedig érzik, az annál nagyobb baj...
No erre mondtam én, hogy Bruyneel jelenleg nagy hatótávolságú ágyúval lő verebekre. Mivel a csapat csak kis versenyeken indulhat, itt veti be a szuperfegyvereit, ami nemcsak nyomasztó fölényt jelent a helyi versenyzőkkel szemben, de kiszorítja a csapat „kisbiciklistáit” a saját, megszokott vadászterületükről. Hülye A.S.O.! Ennek is ők az okaiL
A 31 éves burgenlandi nem került be a Contador, Klöden és Leipheimer neve által fémjelzett csapatba.
A LAOLA’ riportjában beszél a kényelmetlen helyzetéről, a csapatváltásról, és esetlegesen megvalósítható céljairól.
- Rene Hasselbacher, véleményed szerint miért indulhat mégis az Astana a giron?
- Nem tudom. Nem sokat mondhatok a dologról, mert én is csak az újságból tudtam meg. A meghívásnak végül is jó alapjai vannak. Hatalmas hiba lenne, ha az Astanát kihagyják a csúcseseményekből, amelyet csak nagyon kevés versenyrendező engedhet meg magának.
- Miért nem kerültél be a csapatba?
-A tour kizárás miatt nem kérdéses számunkra, hogy a legerősebb csapatunkkal és győzelmi reményekkel indulunk útnak, mert a csapatkapitányunk itt indulhat. Az én indulásom nem került terítékre. Contador és Klöden oldalán nekem nincs helyem.
- Nem jól emlékszem, hogy eredetileg a giro volt a fő célod a szezonban?
- Ha meghívtak volna bennünket a tourra, így is lett volna. De reagálnunk kellett az adott körülményekre, és meg kellett változtatni a céljainkat. A giro lett az Astana számára a szezon új csúcspontja. Az istálló legjobb lovait nem hagyhatjuk ki. . Ez logikus.
- A tour többé nem téma az Astana számára?
- Nem, mert eddig nem kaptunk meghívást. A mai tudomásunk szerint ez nem is fog megváltozni. Én magam sem tudom elképzelni, hogy indulhatnék ott. Inkább nem is csinálok gondot magamnak ebből. Nekem így is jó.
- De még nem írtad le a dolgot?
- Mi az, hogy leírtam? Hosszú évekig ezzel a témával voltam elfoglalva, és mindig újra csalódnom kellett. Most totál laza vagyok. Nyíltan megmondták nekem, hogy hogyan és milyen versenyeken indulhatok idén. Többé nem rojtosítom ki az idegeimet.
- Végül is akkor lenyugodtál. Hogy lesz tovább?
- A következő versenyem a portugál körverseny lesz, utána a luxemburgi, júniusban pedig minden valószínűség szerint a svájci körverseny. A bevetési lehetőségeink korlátozottak, azt kell megragadni, ami van. Emiatt most négy hétig nem is versenyeztem. De végig edzettem, és motivált is maradtam.
- A helyzeted nem lehet valami kielégítő.
- Természetesen nem, de mit tegyünk. Nem sokáig töröm ilyesmin a fejem. Kerékpárversenyző vagyok, versenyezni akarok. Ha nem tudok, más megoldást kell keresnem. Rossz jel volna, ha homokba dugnám a fejem. -Beszéltél már a csapattal a jövő évi kilátásokról?
- Még minden más meglepő volna. Egyáltalán nem látszik olyan rossznak. De a szezon még hosszú, ezért várni és reménykedni kell. Végül is én csak a saját versenyritmusomat akarom újra felvenni.
-A rezignációból úgy tűnik, hogy nagyon elgondolkodtál.
-Ebben a pillanatban én csak a saját jövőmre gondolok, nem pedig a kerékpársport jövőjére, mert tiszta fejem, sokat edzem, és nagyon szeretnék végre újra versenyezni. Nincsenek több vízióim, csak a közvetlen cél lebeg a szemem előtt.
-Az egyik ilyen cél a 60. osztrák körverseny?
-Kilencven százalékig biztos vagyok a startolásban. Hogy milyen ambíciókkal, az még függőben van. Ha elindul egy Klöden, akkor az egyetlenrendeletetésünk, hogy védelmezzük a sárgatrikót. A saját célomat, hogy szakaszt nyerjek, ekkor a csapat érdekében háttérbe kell szorítani.
-Lehetségesnek tartod Contador indulását?
-Nagyon is elképzelhetőnek tartom. Természetesen akkor, ha nem indulhatunk a touron. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez szabad utunk van a győzelemhez. Minden versenyt meg kell nyerni előbb. Albertoval, vagy nélküle.
Rene Hasselbacherrel Michael Fruhmann beszélgetett.
No ja:-) Frösi is német, de micsoda történetet tudna kikerekíteni belőle, ha véletlenül megnyerne egy körversenyt. Csak hát galád emberek mindig teletömik hegyekkel a körversenyeket:-)