Hi Laurens, sorry, igazad van. Nem az A, hanem a T-sorozatra gondoltam, tudod azok a beépített kazettásmagnós "csodaszerek" - T400, T500, stb.
Kecskemétre szívesen elmegyek majd, ha meghívásnak tekinthetem, amit az imént írtál! Nagykőrösön vannak rokonaink, Kecskemét onnan már csak egy dobás.
M100 illetve M111 - tudod, ez mindig ízlés dolga... A B-3 se mind egyformán szól, na meg persze az sem mindegy ki, meg hogy játszik. Nekem Joey de Francesco a "non plus ultra". Van egy CD-m Danny Gatton-nal - ha gondolod, szívesen elküldöm. Még a nem egészen 3 éves fiam is total bezsongott tőle - ezt halálos komolyan mondom!
Barbie-babát (Barbara Dennerlein) ismered? Szerintem ő is nagyon jó.
Visszatérve az "ízlés dolgára", ez tényleg annyira individuális. Amikor eladtam 3 éve az M100-t, vettem egy Roland VK-7-t, azt mondták, az a legjobb "wannabe". Csak éppen a digitális hang az agyamra ment, a felső oktávokon visított mint egy csecsemő. Van aki meg odáig van érte. A VK-8 meg aztán a totális torzszülött, de legalább waterfall-billentyűzete van. Hammondék XB-2 je, meg az XK-cuccok - borzadály. Na de nem szidom őket tovább :-) Egy biztos és ezzel gondolom egyet értesz velem: A csúcsok csúcsa a B-3. De ugye mint írtam, az ízlések különbözőek és én ezt maximálisan tiszteletben tartom.
Bizony Ő a Cserhati Pityu Debrecenben!
Most a P Box-ban jatszik!
Menj a P Box weboldalara....konnyen megtalalhatod a keresokben....de lehet csak
.hu a vege:-) Ot irhatsz is Neki!
Milyen A sorozatra gondolsz? Az 1936-ban piacra dobottra, mert ha igen akkor ok, de az A100, A101, 102,105 stb az egyenlo a B3-al! Mirol beszelunk?
Itt a bizonyitek, gyere Kecskemetre, es meg akar Leslie forgas nelkul is olyan hangot mutatok, hogy azt sok sok "falusi templom" megirigyelne...de nem is azok, hanem akar szegeny Jimmy Smith bacsi is megemelne elotte a kalapjat!
Az M111, es M100 kozott meg nincsen mechanikai, elektronikai kulonbseg...miert rosszabb?Azert mert mas a kottatartoja?:-)) Amugy az M101 talan a legszebb ebbol aszeriabol...azokkal a labakkal...A legnagyobb Magyar banda is azt hasznalta a Syrius-ban a Pataky Laci...jol is szolt! Az M102 pl a Pink Floyd Pompei-en lehet szemugyre venni! ezek voltak, hogy idezzem a korai katalogusokat: " higher priced spinet models"
A B3 meg csak a Labai maitt, es csukhato fedel miatt olyan draga, ja es a Legenda....ja es Jimmy bacsi, meg sokan masok, Lord, is a Purple-bol is jatszott A, B, C modellen egyarant...nincs kulonbseg!
En nem olvastam meg, de nem birtam a Te linkedet nezve, nem ramenni arra a boritora bal oldalt, ahol egy C3-ason egy mesztelen no fekszik....:-)
Egy banda Black Sabbath-okat jatszik Hammond-al:-)) Marha jo:-))) Igy meg nem hallottam:-)
Tulajdonkeppen mi az ami nem szolna jol a Hammond-on...meg lehet hogy a lakoldalmas rock is elmenne rajta:-)
Szia tonewheel, először is hadd köszöntsek újoncként itt Magyarországon valamennyi Hammond-őrültet ne vegyétek sértésnek, az őrültet + előjellel értem, hiszen aki egyszer odaült egy B-3 elé és forgott mellette a Leslie, amúgy rendesen, annak libabőrös lesz a háta, feláll a szőre, stb. és az élménytől nem fog tudni megszabadulni soha. Nagy öröm számomra, hogy rábukkantam erre a fórumra, bizonyára sokat fogok Tőletek tanulni, talán én is tudok majd adni Nektek egy-két tippet Hammond ügyben.
Nos tonewheel, azt kérdezted korábban, hogy van-e az országban. Igaz 25 év után most nemrég költöztem Magyarországra, de azt már tudom, hogy van egy B-3 Debrecenben, Cserháti István tulajdonában (ő valamikor a P-Mobil, meg P-Box zenekarokban játszott, most Debrecenben övé a McDonalds. Szívesen bemutatja a hangszerét, ha arra vetődik egy érdeklődő!)
Tehtube-nek igaza van, az M111 nem egy nagy durranás, inkább egy M100-ra koncentrálnék a helyedben, bár Németországban a B-3-hoz is hozzá lehet jutni viszonylag jutányosan. Nekem volt M100-om egy 760-as Leslievel, úgy szólt mint az ágyú. De eladtam, mert a próbahelyünk egy pincében volt és ha gigre mentünk, mire felcipeltük a lépcsőn, vért izzadtunk, így áttértem a Wannabe-cuccokra, de őszintén szólva, egyik sem győzött meg igazán. Most hadd ne soroljam fel az összes könnyen transzportálható orgonát, modult, elektronikus Lesliet, amelyeket kipróbáltam az összes létező variációban (igény esetén szívesen megteszem, saját véleményemet hozzáfűzve), de arra jutottam, hogy az eredetinek nyomába sem léphetnek. Ugyanez vonatkozik az új B-3-ra is szerintem tragédia és kérnek érte 15-20 ezer EUR-t. Na de ez már nem is Hammond, hanem Suzuki. Ez még nem is lenne baj, de messze nem úgy szól, mint a jó öreg B-3.
Az én javaslatom, próbálj rámenni egy M100-ra, igaz csak 2x 3,5 oktáv, de meg lehet szokni, főleg ha jól mozog a bal kezed is.A lényeg a Leslie!!!! Én mindig azt mondtam, legyen inkább egy gyengébb Hifi-tornyod, de szuper hangfalakkal. Szóval inkább egy M100, de egy nagyon jó Leslievel, hiszen a leggyönyörűbb B-3 is úgy szól jó Leslie nélkül, mint egy falusi templom orgonája. J
Az A-sorozatról csak annyit: nem szabad értük pénzt adni.
Ha felmész a német eBayre (www.ebay.de) vagy az amerikaira (www.ebay.com), akkor biztos rábukkansz B-3 orgonákra is, M100-ra is, naponta kell figyelni.
Egyelőre ennyit most, így is terjengős voltam. Végül hadd hívjam fel a figyelmet két nagyon jó weboldalra. www.jazztet.de (angol/német verzió, Holger jó barátom, nála betegebb, fertőzöttebb hammondossal még nem találkoztam. A másik: www.tone-wheelmaker.de (Alex barátom honlapja, ő árul, javít, szívesen ad tanácsokat, stb.) Üdv:: Zsolt
Laurens! Ennek a "decemberi" fószernak érdekelne a kiléte. Hetente 1x megfordulok a "pulykakakas városában" és szívesen meglesnénk azt az RT3-at. Ha kapcsolatban vagy vele és kötélnek áll, ide küld már el az elérhetőségét légyszi: djuice@estmail.hu
Thanx!
Ma este 23-24h közt a Civil Rádióban (98,00MHz) lemezbemutatót tartok. Végre kész lettem a lemezünkkel. Minden szám biztos nem fér bele, de sok biztos igen. Végig csak a Hammond A102+Leslie351 szóla vala benne. Ez meg gyakorlatilag, B3+122. Elég rokkos lett. Kecskemét-Szentendre-Érd közt tudtam venni kb az adást. Jó vételt :-)
Ha vennél orgonát, én sokkal inkább az RT3 típusút javasolnám az M111 helyett. Az is gyakorlatilag a B3, csak még több, ahogy írtam. Legfeljebb nagyobb a lábpedálja. 32-es a szokásos 25-ös helyett.
Az M111 viszont kisorgona, spinet. Ok, ez biztos olcsóbb, de a klasszikus Hammond hangot csak kisebb keresztmetszetben tudja, míg a másik 100%-ban.
Persze nem mindegy milyen állapotúak, mennyibe kerülnek. Az átalakítás mint a többinél is, megoldható, ahogy Laurens is mondja. Üdv.
Nyugodtan megveheted!
Gyere a kecskemeti "Hammond hivatal"-ba:-), es megoldjuk a frekit,+ mindent!
Victor Audio
Kecskemet
6000
Vorosmarty u, 6
76/417 672
Sziasztok! Nem tud valaki egy "szakit" aki jártas az átalakításban (117V60Hz -> 230V/50Hz)? Úgy néz ki hogy egy német boltoson keresztül sikerült találnom egy M111-es orgonát csak az a bibi,hogy Amcsiból volna a cucc. Egyébként van neki egy RT3-as is de azon még egyenlőre gondolkozok. Szerintetek van valaki aki tud segíteni az átalakításban? Vagy inkább hagyjam az orgonákat és vadásszak olyanra ami már át van alakítva?
Ok, Miskolc tényleg arrébb van ahogy a PMobil is mondta :-)
Pestről oda-vissza 500km. Egy tank benzin, autópályajegy kb 5e. A beugró 15Eu volt. És videózhattuk volna végig az egészet.
A kaját kihagytuk. Vittünk magunkkal inkább.
A Ravasz Lacié '55-ös C3, de amit adtak hozzá az nem leslie, "csak" az álló hangrendszer. Olyan, amilyet az A100-akba a lábába építenek bele. Szép példány, de nem cserélném a hangját az enyémre :-) Az elvileg egyforma Hammondok közt a kézigyártás miatt igencsak nagy a szórás. Hasonló mint igazi zongorák esetében.
1 misiért nem kapsz semmit. 1,5 körül: A100-ak, C3; 1,5-2: Rt3, 2-2,5: B3. Egyébként műszakilag mint orgona tök ugyanazok csak a tok más. Semmi különbség mint hangszer. Belsőépítészeti csak a difi. Ok, a C3, B3, Rt3-nak van billentyűfedele, az A100-aknak meg beépített hangrendszere. Ennyi.
Az európai lezliknél egyszerű a helyzet, csak be kell dugni a jackdugót és kész. Az amerikai lezliknél vagy kell egy méregdrága preamp (sokfajta létezik), különböző számú érintkezős a dugója 5-6-9-11 típustól függően, egyik az orgonából, a másik önállóan kapja a negyfeszt. Valamelyik hangszórójelről működik, asszimetrikus, valamelyik előerősítőről, szimmetrikus. SZétbonyolították. Igaz, akkor nem volt az '50-es években miből kiindulni, csak a hanxórójelből.
Annyi van még, hogy az eladó E112-m szinte majdnem ugyanaz műszakilag mint a fönti nagy harcosok és kb. féláron! Összevethető az A102-mmel. (2×5 okt+sugaras lábbassz, u.az mechanikus hanggenerátor, mechanikus scannervibrátó, 9-2-9 drawbar, fullcsöves) kb. 5 ével újabb kiadás. Most illesztettem bele egy régi műlezli effektemet, hát azzal a saját 50W-os beépített csöves hangrendszere is nagyon ordas lett! De ott van mellette az Allsound koncertlezlim, azzal a falat tudom bontani.
Nagyon köszönöm a sok sok segítséget. Mit tudtok a B3-ról? Van egyáltalán az országban ilyen? Igazából ez a típus izgatja legjobban a fantáziámat. Valahol olvastam ,hogy az A100 is tudja produkálni azt a hangzást mint a B3 ez igaz? Mi a különbség köztük? Egyébként érdemes az orgonát egy jól összeszoktatott Leslie-vel megvenni? Akkor kevesebb gondom lesz itthon az átformálásával?
Tonewheel! 1 misi egy B3-ért szerintem nem gáz, pláne ha 25-ös legyezőbasszussal meg lacikával adják. Én vagy 3-4-5 éve láttam a zenészmagazinban egy ilyen fenti konstrukciót de az akkor került 2,5 milkacsokiba. Valszeg tudta a paraszt mit akar eladni és ahogy elmondta valami Kanadában bárzenészkedő magyar muksóé volt, very megkímélten, eredeti papírokkal. Namost nem láttam, tehát lehet hogy a fele se igaz volt! :) Én is aszondom hogy hívjad fel a Ravasz Laci gyűjtő barátomat, neki szokott lenni Hammond is, Rhodes is, Wurly is... Dobj egy emilt a djuice@estmail.hu címre és megadom a számát!
Tehtube! Majd ha lesz ilyen max. Bécsi Hammond eksön, akkor megbeszélhetjük hogy csatlakozok, csak először Miskolcról kell hozzátok felérnem. Vétek volna kihagyni azt az októberi Barbis bulit, csak győzzem pénzzel! :) (mennyiből lehet egy ilyen Bécsi kiruccanást megúszni, vacsival, fuvarral, belépővel? mer akkor már el is kezdek rá félrerakni, Joeyra már gyűjtögetek :)) Asszem ez az év az én tour shedule-omban is fullra be lesz tabellázva ilyen mókákkal! :)) Amúgy köszi a sztorit, élménygazdag lehetett az elmondásaid alapján! :)
Az RT3 az megegyezik a C3-mal, csak hosszabb, mert a 25-ös sugaras helyett 32-es konkáv lábbasszpedálja van. A formája egyébként oldalról ua. A beltartalom is, csak hozzátették extraként a lábbasszszintit. SZokták a B3-at a Hammondok királynőjeként, az Rt3-at királyaként emlegetni. Cserháti Pityinek Debrecenben van egy ilyene. Angol összeszerelés, eleve 230V-os. A 2,5M kissé húzós érte. Ez inkább B3 ár. A100-C3-Rt3 inkább másfél körül. 1M körül inkább roncsokat látni. A lezli sem olcsó, kb. a fele. Fontos az árban, mennyire akarja eladni a tulaj, mert ugye, ha nem sürgős... :-)
Ithhon megoldható a honosítás, de munka, pénz. Az enyémeim is mind "honosítottam".
Azért ha kimész, nézz körül, hátha, de valahogy haza is kell juttatni.
B3-as, 1-2 millio kozt "luxus", de ennyi az ara! Nem nagyon kapod meg olcsobban, meg kint is amcsiban is 4-8ezer dolcsi egy szep allapotu, szervizelt!
RT-3-as a leghatfajditobb, legnehezebb konstrukcio!!!:-)
A legnagyobb tulajdonkeppen, de megsemn hasznaljak nagy bandak!
Igazi koncertorgonanak szanta Laurens mester anno 1949-1969-ig gyartottak! Vigyazz 525 pound a sulya, nem labraejteni!:-)
Szelesebb a C3-tol is meg vagy 20centivel, van benne egy ugyes dolog, amit Rhoda Scott eloszeretettel hasznal a mai napig a Hammond labbasszusjatekanal! Ez a sustain, lecsenges! Szelesebb is a pedalsorja 32db, a C3 25-ehez kepest!
Igazi luxus koncert orgona!
Van elado egyebkent az orszagban RT3, Debrecenben!
Ugy tudom kozel 2 millat ker erte a gazdaja...
Köszi a sok sok infót. Mit tudtok az RT3-asról? Az milyen konstrukció? Nem tudtok itthon valakit aki ilyen cuccokat árul? Az az igazság hogy így belegondolva lehet hogy olcsóbban megúszom ha itthon veszek egy orgonát nem? Ahogy leírtad, ettől az átalakítástól is nagyon félek. Van erre szakember akire biztonsággal rá lehet bízni egy ilyen "honosítást"? Bocsi a sok kérdésért,de ilyen téren nagyon tapasztalatlan vagyok.Úgy látszik eléggé rögös az út ami elvezet egy "igazi" klasszis orgonán való élvezkedéshez.....................Az a baj ,hogy itthon is láttam már elvétve hirdetni egy két különleges jószágot ,de nagyon eltérő árakon.B3-at 1000.000tól akár 2000.000ig is szerintem ennyiért már nagyon luxus.(bár ha valakinek van rá pénze)
Nehéz kérdést tettél föl. Mennyi, honnan? Általában elmondható hogy nálunk kb. annyival kerül többe, mint a bedobozolás, ideszállítás, vám, áfa, honosítás. Egy szép, jó állapotú Hammond ott sem olcsó. Megbecsülik az amerikaiak a minőségi régiséget. A kinti kereskedők meg szintén ráteszik a maguk hasznát, főleg ha előtte mexervizelik.
Előfordulhat alkalmi vétel hagyatékból, olyat is hallottam hogy a szomszéd odaajándékozta, mert neki már nem kell, de ezek rendhagyó esetek.
Szóval ahová mész, azon a környéken kell majd keresgélni, mert 3-500$-t nagyon könnyen elkérnek néhány százmérföldes útért a "szomszédból". (1-2 $/mile oda+vissza) Ezek 2-400 kilós dolgok, két ember sem elég a mozgatáshoz, ez is + költség.
Milyen típust is: amelyik neked tetszik és van rá kereted. Amiket írtál, jó típusok.
A 122-es leslie is bőven megteszi. Annál a 31H a nagyobb.
Itthon viszont mindent át kell alakítani, 117V60Hz -> 230V/50Hz, ami már komolyabb tapasztalatot igényel. Meg a leslie-vel való összekötés is nagyon munkaigényes, anyagigényes, nem egyszerű feladat. Nekem az egyik fél évig készült hogy tökéletes legyen, de Laurensnek is már sok-sok hónap elment az összeköttetés/vezérlés/meghajtás csiszolásával.
Legjobban jársz, ha valakitől egyben tudod megvenni az orgonát leslie-vel, mindenestül.
A szekrény formája nem befolyásolja a hangot. A C2 a C3 elődje, még perka nélkül.
Üdv mindenkinek! "Új hús" vagyok ezen a fórumon ,de a hozzászólásokat olvasva tényleg sok hozzám hasonló megrögzött ember van az országban aminek nagyon nagyon örülök. Igazából egy kis segítséget is szeretnék kérni , hátha valaki tud valami okosat mondani. A nagybátyám kint él az USA-ban és már nagyon régóta rágom a fülét, hogy "hazatelepülése" ürügyén hozzájuthassak ey két itthon kuriózumnak számító dologhoz- persze vám és áfa mentesen. Ilyen szívem csücske a Hammond orgona is (már gyerek korom óta a hangjának bűvöletében élek)Most van egy VK8-as orgonám és egy XB2-es orgonám amelyek csak kis részben tudják nyújtani a Hammond hangjának eredeti élményét. Már nagyon régóta vágyok egy igazi csöves,elektromechanikus orgonára. A jövő hónapban utazok ki az USA-ba és feltett szándékom hogy vegyek egy igazi "nagyágyút" én B3-ra vagy RT3-ra vagy C3-ra gondoltam persze egy 122-es vagy akár komolyabb Leslievel. Nem tudjátok mire számítsak árban vagy hol tudnék utánnanézni a kinti áraknak?A kérdésem továbbá az ,hogy hogyan fog működni az orgona meg az erősítő itthon ha kint 110-115 voltos feszültség a szabvány? Át lehet alakítani? Láttam egy újságban hordozható rackes hammondot is azt hiszem C2-es volt (bár nem mernék rá megesküdni) az is elektromechanikus? Van olyan jó hangja mint a "szekrényes" tesóinak?
Először is, már két koncertet közhírré tettünk. Csehországban volt Scott-Dennerlein ősszel, most ez a bécsi. Mindkét alkalommal hárman ültünk az ötszemélyes kocsiban. Szóval volt még két szabad hely. Ezután is meglesz szerintem ez a lehetőség. Ok, nem mindegy ki hol lakik.
Amikor a két nő együtt játszott, érezhető volt a különbség Barbara lábának virtuozitásában, de persze ez nem minden. Azért Rhoda sem mackósan nyomta a pedált, sőt a pedálszólója során felvette a versenyt Barbarával. És mégvalami, Rhoda más stílus. Ő ez a gospeles, ízi listeninges, míg Barbara modern cool jazzes. Talán Rhoda meg ízesebben játszik. Barbara hűvösebb német precizitás. Olyan mint kinek a szőke, kinek a fekete tetszik.
Rájöttem mi a difi. Eddig én is úgy gondoltam hogy a lábbillentyűzetet is úgy jó nyomni mint a kézit. Mezítkéz, mezítláb (zokni). Fura is lenne kesztyűben virgászni. Nem is volt rossz, meghát Rhoda is így csinálja. Egyszer csakúgy a vastag cipőben is odaültem az orgi mögé és érdekesen avval is ment a pedál, sőt érezhetőbben krakteresebb lett a leütés. Gyorsan beszereztem egy nagyon vékony, könnyű, valamelyest hegyesített orrú bőrcipőt és visszatettem a lábpedálom védő műanyag csíkjait.
Szóval az a lényeg, hogy egy orgonálócipő aranyat ér. Ezt Barbara is mondta a koncertjén. És ne lötyögjön a lábon.
Koncert: Volt a 25-ös bassz alatt az eleje-vége közt félúton egy fémsín, ahová a midikapcsolókat tették. Egy egyszerű szintinagybőgő hangot adott ki ami monofón volt. Ez a jellegzetessége. A végén ráadáskor egyszer rátette a rendes orgibasszusra a pedált, de már kontakthibás volt, kimaradt pár hang, úgyhogy gyorsan visszakapcsolta szintire. Kár, pedig az igazi vastag mellbevágó hang alul is az orgonából jön ki. Ok, nem rossz ez a szintibőgő sem, ilyen is kell.
98%-ban csak a ballábát használta és a sarkát is ritkán. Villámgyorsan átfog vele kb. 1,5 oktávot. A jobblába is ok szólónál, de azzal egyébként dinamikázik, pedálozik. Egylábbal a 16-odok, kétlábas szólónál a 32-edek is megvannak. A basszpedálja nem érzékeny, vagy nincs arra állítva, így a hangerőt egy, a padra tett lábpedállal balkézzel igazítja. Kézzel "tapossa" a Hohner lezli két nyomógombját is.
Szerintem inkább nézni kéne. Legközelebb ősszel lesz ugyanitt. Szerintem arra el kéne többünknek menni. Szervezés kérdése. Egyértelműen fantasztikus élmény volt.
Egy londoni cimbi meg volt ott Joey-en. Dumálgatott vele, minden, dedikáltatott, de nem volt elájulva tőle. Keveset használta a lábát, soxor csak kíséret, ének, trombita volt. Kicsit lájtos, nem az a vadállat. Júniusban megtapasztaljuk mi az igazság.
És ezek más "sztárok". Beértünk a klubba, ott vacsorázott mellettünk Barbara, koncertszünetben beszélgettünk, utána -mint lejjebb közzétettem- fényképeztünk. Nem megközelíthetetlenek. Sajnos nem fért már be az ápr 26-i Raphael Wressing, de volt helyette előtte Mike Sponza :-) Úgylátszik adódik alkalom, csak figyelni kell.
Tehtube mondott némi dolgot az Absoluteon Barbara Dennerleinről, gondoltam inkább itt folytatnám, mivel ott nemsok senki járkálgat közülünk.
(boszorkányos lábtechnikájáról volt szó)... Nekem sokáig Rhoda Scott néni volt a nagy bajok. Emléxem, mikor anyám egyszer elárulta hogy ő egy néni (voltam vagy 7-8 éves akkor :)) teljesen lelombozódtam, mert azt hittem jól zenélni csak férfiak tudnak, a Rhoda név meg nem tűnt akkori fejjel túl nőiesnek. hihihi!
Barbarát nem túl rég ismerem, vagy 3-4 éve láttam egy szilveszteri műsorban a 3sat-on, ő volt az egyik műsorvez. ui. a jazzről szólt akkor egész nap minden, Armstrongtól-Hancockig. Na ott nem semmit művelt le a lábaival-kezeivel és rájöttem, hogy ő az a Barbara Dennerlein akitől van egy B3 sampling CD-m is. :)
Tavaly megint elcsíptem a 3saton egy Rhoda Scott néni koncertet és az utolsó pár számot duo játszották Barbarával. (meg persze a dobos Daniel Humair-el, aki meg a férje Rhodának asszem) Szegény Scott mama rendesen alul maradt Barbival szemben... Na fogjuk gyorsan rá azért mert kissé "ráncosabb" már Barbaránál, meghát az ízületek... :)))
Cső bátyó! Ha tudnál részletesebben mesketélni a Bécsi buliján látott-hallott dógokró, akkor megköszönném, mivel már meg akartam kérdezni párszor, csak mindig lemaradt. :)
Pedig a Hammond+ Leslie konfiguraciodat ismerve az inkabb 60-as evek Cső koma!:-)Csak nem a mikrofonok voltak, nem Neauman-ok?:-))
Sam Pagliat hallgatok...vazze' orulet a csavo, es ahogy szol a Hammond-ja!!!
Mindenki hajtson fol legalabb egy lemezet!!!