Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Annyi halk megjegyzésem lenne a gondolataidhoz, hogy nyilván azért írt 185x110-et, mert akkora hely van ott ahova tenni akarja.
A 8-as alak viszont 185-ön nem segít azon (vagy csak minimálisan), hogy egy komolyabb szerelvény nem fér el az egyenes részen. De ezt végül is nem tudjuk, hogy mit akar futtatni rajta.
Viszont töröm a fejemet, mert az egyik srácnak úgy 2-3 éve terveztek egy terepasztalt a Vasútmodellezésben (talán, de csak talán a by-169 nickű gyereknek) amely valami hasonlóan kicsi alapterületre lett kitalálva és igen jó kis pálya volt rajta, mellékvonali hegyes-emelkedős cucc volt. Biztos emlékszel rá, mert a vége az lett, hogy a kész terveknek a srác nagyon örült, hogy pont ilyenre gondolt majd mindenkit elküldött a fenébe.:-)))
Miután a H0 az kívánalom, elő kéne keresni azokat a terveket abból a topikból.
A 185 az legyen inkább 200, vonatkoztass el az ovális dilikörtől és bármi belefér H0-ban.
Az ovális egy rossz beidegződés, hogy lennie kell egyenes szakasznak, meg, hogy az állomás az mindig egyenes és a terepasztal elején van. Ha ezeket elfelejted, bármit meg tudsz építeni.
Oválpálya helyett én nyolcast építettem, négy alagútkapu - két alagút szakasz, két vágányos állomás + egy rakodóvágány. De ahogy írtuk, ez egy játszós asztal.
Ez a nyolcas pálya, 250 x 120-on, itt az állomásra befér akármi.
De az ovális két egyenes szakasza helyett a két ívből induló váltókkal és az állomás ívbe helyezésével is sok helyet nyersz, ha ragaszkodsz ahhoz az elrendezéshez.
A neten vannak tervek, gondolatébresztőnek jók, és nem fontos centiről centire másolni, ér saját ötletet belevenni.
Hali! A H0ás arány túl nagy rá. Szerintem a legjobban a TT mérettel jársz, vagy esetleg N-es mérettel ha sokmindent szeretnél rá. Én egy 20-20 centivel nagyobb asztalt kezdtem el TT méretben és szerintem a te méreted is alkalmas lenne rá.
A postán pont most lopták el két ilyen mozdonyom. 8 ezer Ft volt darabja. Az Ehattonsból jött, harmincegynehány font volt az eredeti ára.
Megírom, milyen festésűek voltak, ha valahol feltűnne hirtelen két vatta új Mehano mozdony, az az enyém, és a kisfiam még mindíg várja, hátha megérkezik a karácsonyi ajándéka :(
Azt már megtanítottam neki, hogy ha jön a postás, kiabáljon rá, hogy tolvaj....
Szerinetm ha itt azt mondják, hogy egy ekkora alpterületre semmit nem tudsz csinálni H0-ban, annak lehet valami alapja. De ne higgyél senkinek, rakjál ki egy oválpályát ekkora alapterületre, tegyél rá egy 4-5 személyvagonos szerelvényt, majd gondolkodj el azon, hogy további síneket lerakni már csak az oválison belülre tudsz, viszont annál kisebb ív már nem igazán van mint amivel elkészült a külső pályaszakasz.
A szerelvényt meg azért mondtam, hogyha 5 darab 25 centis személyvagont megy egy 30 centis gőzöst felteszel, akkor az már rá sem fér az egyenes szakaszra, a kanyarban van az eleje no meg a vége is.
De ha más az alapelképzelésed a pálya nyomvonalával (pl. csak egy kis iparvágányt akarsz modellezni egy üzemcsarnokkal) akkor mondd azt és szívesen ad tanácsot mindenki aki ért hozzá, de az általad adott paraméterekre bizony az a válasz esik ki, hogy nem fog menni, illetve nem fogod élvezni.
Hát testvéri ágon kaptam párszáz sínt,3 mozdonyt. Magyarul H0. Amugy az N azt mondják túl mütyi. És habár jó eljátszani a gondolattal hogy 5-10 vonat szaladgál összevissza ezen a terepen a H0 és TT inkább.De H0 amí g ezek bírják. Esetleg ha majd kész lesz.
Szerintettek mit lehet kihozni1 db 185*110 ta.-ból? meglehet csinálni egy kétsines hosszitott körivet a belsőből 4 leág (2 egy belső kör a belsö körivel)azzsemR1 =belső R2=külső 1 váltó kétszintes asztal projekt ,másik erdei kitérő nyilván a nagyobb a látványosabb ezért oda dimb-domb alsóra (kisebb) (85*147)(-/+ 1,2cm) gyártelep mozdonyforditó kocsiszín.
Lenne egy sűrgősen eladó HO terepasztalom. Mérete 265*165cm Új Piko a sinekből épült van rajta egy három vágányos állomás és egy fűtőház tolópaddal. Analóg szakaszolt az irányítása amit két trafó lát el. Úgy lett kialakítva, hogy ha helyhiány van akkor fel lehet húzni a plafonra. Egyszerre 4-5 mozdony is közlekedhet rajta. Adok hozzá két darab mozdonyt egy Piko E44-est meg egy Piko Nohabot. Irányár 80.000ft ami ebben a kategóriában egyáltalán nem sok érte szerintem. Érdeklődni e-mail címemen: m61_017@hotmail.com
Üdv! Szeretnék becsatlakozni a topikba! H0 kisvasút lejt és emelkedő kiegyenlítésben tudnátok segíteni? Valamint R1,R2 ív töredezettség mentesítésében?(lehet hogy kisebb v. nagyobb az ív)
Szerintettek újban menyi lehet egy ilyen kis iskolabusz szerü mozdony?
Én letöltöttem egy panoráma képet a netről és kinyomtattam 4 db A4-es fektetett lapra. Minél szélesebb a panoráma kép annál több A4-es lapra fér rá. A 4 db lap cirka 1,2 m lett.
Az oldalt Te emlitetted, de úgy tűnik, hogy csak a képeket nézegeted. Kb. ettől a bejegyzéstől indul az tervezés, epítés. A szövegből számomra kiderül, hogy ez nem lesz egy vérprofi asztal, inkább csak játszos, amin a gyerekek jókat játszhatnak.