Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1752
Én is thetube-t akartam írni, de én is elírtam, így lett a te(c)htube :-)
Előzmény: hammond-b-3 (1751)
hammond-b-3 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1751
...sorry, elírtam a neved, tehtube-ról thetube-ra kereszteltelek át :-)
Előzmény: tehtube (1749)
hammond-b-3 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 1750
Hi Thetube, próbáltam Nekde privát mailt küldeni, de a freemail.hu visszaküldte. Na ja... A lényeg, hogy szólok, ha megjött a gép. Szerintem Nálad kellene a tesztelést lebonyolítani, mert nekem csak egy ókori hifi-cuccom van itthon, a másik, Nálad lehetne direktben összehasonlítani a Te OB-5 szerszámoddal. Te ugye Budán laksz, így nem lesz gond összehozni a meetinget. Üdv.: Zsolt
tehtube Creative Commons License 2005.05.17 0 0 1749
Érdekelne a hangja, légyszíves szólj, ha majd minden összejön hogy meghallgathassam. Köszi, Zs
Előzmény: hammond-b-3 (1748)
hammond-b-3 Creative Commons License 2005.05.16 0 0 1748

KedvesFiúl/Lányok,

 

en aszondom, ki kell próbálni a cuccot, mármint az Emu-t. Én rábízom magam a szakértőkre. djuice-kollégának privát emailben "bevallottam", hogy én amolyan "analog-zenész" vagyok, ezalatt azt kell érteni, hogy ha beültem egy Fender Rhodes, meg az M100 mögé, akkor már jól éreztem magam, az igazság az, hogy ezekhez a sampler-cuccokhoz SEMMIT sem értek. Annyit viszont magam is észrevettem, hogy az M100-hoz viszonyítva melyik klónnal tudtam együtt élni és melyikkel nem. Egy biztos: sem a régi CX-3, sem a VK-7 / 8, sem a Voce, sem az OB-3, sem az Orla nem győztek meg. Az egyetlen, ami tetszett, az az Emu B-3 volt, viszont azonnal "tovább lapoztam" a hiányzó drawbarok miatt - Tehtube most fog örülni... :-) Volt annyi elektronikus lacikám is, mint égen a csillag: Dynacord CLS-222-től kezdve a H&K Rotosphere-ig mindent kipróbáltam, adtam-vettem a cuccokat, a nejem már rosszul volt, hogy jönnek-mennek a csomagok és semmi se jó! Az Emu-tól én is hanyatt estem, de a hiányzó drawbarok miatt  be se hoztam a házba, pedig a presetek nagyon tetszettek. Hogy most mégis rányomultam az Emu-ra, annak az a bizonyos jazz-klubbos élmény az oka. Más dolog valamit kipróbálni és más egyszerűen csak hallani kívülről, hallgatóként. Ismétlem, amikor meghallottam az orgonát, akkor két cocktail között elkezdtem a színpadon keresgélni, hogy hol van a nagy böhöm B-3 meg lacika... A hang odavágott a földhöz, úgy dübörgött, mint azelőtt semmi más. Azt mondtam, ilyen nincs, ez nem igaz. Hogy egy ilyen kis "műfing", mint az Emu B-3, mire képes, el nem tudtam képzelni. Most lesz alkalmam bőven kipróbálni, hiszen vettem egyet és ismétlem, szívesen látok mindekit közületek, aki szintén szeretne tesztelni. Aztán ki-ki ítélje meg maga, jó-e, vagy nem a cucc. Most jönnek az álmatlan iccakák, aztán ha megjött, jelzem nektek is és lehet jönni, de szívesen ki is kölcsönzöm majd a nem fővárosi kollégáknak!

djuice Creative Commons License 2005.05.16 0 0 1747

errefel lehagyja a felét ez a fórum motor...

 

Personnel </P>

Executive Producer/

Sampling/Presets/</P>

Audition Demos

Tim Swartz

Sample Editing/

Presets</P>

Ed Dickie

Sample Editing

Michael Struble

Presets/AuditionDemos</P>

Scott Plunket

Audition Demos

Nate Tschetter

Swingin’ B-3 Demo

Scott Plunket

Performer/Equipment/AuditionDemos/Inspiration</P>

John Novello

Technical/Logistics/Council</P>

Sam Ward

Equipment

Hammond B-3

Hammiond A-100 Customized

122 Leslie - Tube

145 Leslie - Transistor

John's Rack 'O' Gear

 

Recording

Eight Tracks, 24-bit Digital

Track 1 - - 122 Leslie Upper Left

Track 2 - - 122 Leslie Upper Right

Track 3 - - 122 Leslie Lower Center

Track 4 - - 145 Leslie Upper Left

Track 5 - - 145 Leslie Upper Right

Track 6 - - 145 Leslie Lower Center

Track 7 - - Direct Line Out

Track 8 - - Direct Line from John's Rack

24 bit A/D Conversion - Apogee AD 8000

djuice Creative Commons License 2005.05.16 0 0 1746

Nos igen! Mint mondtam, minden megoldható, pl. hogy vannak tiszta lezli nélküli csupasz alapminták is benne (összesen egyébként 141 minta figyel 32MB-on) és egy preset 4 ilyen alapmintát tartalmazhat (layer). Minden layer úgy paraméterezhető, amit nemsok szinti tud! Pl. 24 "bedrótozás" v. PatchCord /layer! Paraméterek természetesen össze is vonhatók egy virtuális drótra és +12 drót van külön egy preset vezérlésére (az egyes layereken felül!) Mindezek 64 forrásvezérlo közzül rendelhetok 64 céleszközre, szabadon. Tehát nem jelenthet gondot semmi ha nagyon akarjuk, bár ezek kissé körlülményes és hozzáértést igénylő dolgok, de végülis az Emu mégsem az orgonáiról vált híressé! Ezek ugyanis színtiszta szintetizátor építési elemek. Azért most hogy direkt ezért átfutottam a gépkönyvet, van 1-2 okosság amit Emuék kizárólag a Hammond imitáció miatt raktak, csak a B-3 modulba! Ilyen pl. a perka monofonitásáért felelő: PRESET MODULATION PROCESSOR. Én korábban azt hittem ismerősöm Vintage Keyse nyomán hogy itt is egy kalasnyikov szintjén fog kerregni egy glissandónál a hang, de ez KÖZEL SINCS ÍGY! Nagyon akkurátus a modellezés! Van is a g.k.-ben egy ronda ábric erről, aláírva, hogy ez nem egészen a könnyen értelmezhető dolgok egyike :)

 

Na nem akarom tovább húzni-nyúzi ezt a "fingfurészelést", én bőven azt mondom hogy az áráért még dísznek is megteszi ez a dobozka, viszont a demói alapján nem biztos hogy megítélhető pozitívan, mindenképp egy személyes találkozást igényel őkelme! Ami meg a drawbar hiányát illeti, sampling alapon ezt szinte lehetetlen megoldani ellenben ott vannak a csupasz minták baronként, azzal lehet pepecselni.

Ami még kiderült, hogy ez csak 2db 32MBos bovítokártyát tud fogadni 4 helyett, de lehet pl. FlashRom is benne amibe saját minták tölthetok.

 

Végül egy kis háttérinfó, mit is hallunk belőle és kik/mik által:

 

hátha mond vkinek vmit...

Előzmény: tehtube (1745)
tehtube Creative Commons License 2005.05.16 0 0 1745

Ez érdekes, jó hogy van legalább 20 kontrollálható forrás, csak mik ezek?

 

Pl. az Ensoniq-ban is volt jó sok, dehát nem biztos hogy itt arra van szükség. Mivel ez presetgépnek néz ki, tehát nem valószínű hogy konrollerekkel drawbarokat húzogathassunk. Monjuk ha manuálonként (midi csatornánként) állítható pl a hangerő, az már kész nyereség.

 

Az orgonára meg tessék vigyázni, sérülékeny darab! Igaz így jobban áttekinthetők az alkotóelemei :-)

Pl. milyen hosszú is egy rendes Hammond waterfall billentyűzet.

Előzmény: djuice (1743)
djuice Creative Commons License 2005.05.16 0 0 1744
végülis így jár aki előbb ír mint olvas. :)) elmodtam még 1x amit "H-B-3" kolléga. (bocs a rövidítésért, de olyan hosszúra tervezted a nickedet... :))
djuice Creative Commons License 2005.05.16 0 0 1743
Cső mester! Én is írtam, hogy az Emut keresztbe-kasba lehet külsőleg vezérelni. A dolog úgy néz ki, hogy MASTER üzemmódban vannak a lényegi alap kontroller beállítások, mint minden jólfésült Emuban. Ha jól emléxem A-L-ig vagy K-ig (nem tom) vannak abc szerint elnevezve a szabad kontroller források. Namost ezután megint vannak külön definiálva (asszem 4-4 vezérlő) a lábkapcsolók és lábpedálok (tehát folyamatos 0-127 midi értékállítás) címzésére. Ez a global setup, tehát amit itt belőssz az mindent a hatálya alá von, DE! És most jön a lényeg! Preset szintjén, az egész átszabható! És ezt nem tudják pl. Rolandok, Korgok, Yamahák, mármint a szintik. De neked magyarázom akinek ESI samplere volt? Gyakorlatilag a dolog annyiban új itt a Proteus 2000-t követő Emu moduloknál, hogy egy az egyben kiterjesztették rájuk is az E4 csúcssamplerből már ismert "Modulation Path Cord" okosságot. Ennek mindössze annyi a jelentése, hogy egy telefonközpont szintjén a felhasználó gyakorlatilag mindent mindennel összedughat, vezérelhet, hajthat! Innentől kezdve csak a fantáziád szab határt. Egyébként ajánlom az emu oldalán a supporton belül a pdf kéziköyvét. Abba a-z-ig mindenre választ kapsz és valami 1-2MB, tehát modemmel is lejön 10-15 perec alatt! Csakmer ennyire kedvet kaptál hozzá. :)
hammond-b-3 Creative Commons License 2005.05.16 0 0 1742
...ja, és így néz ki a cucc :-)

hammond-b-3 Creative Commons License 2005.05.16 0 0 1741

Fiúk / Lányok! djuice-kolléga szavaival élve ma este sikerült "otthont adnom" egy Emu B-3-nak. Pontosabban otthont készítettem a cuccnak, mert hát ugye lesz kb. 10 nap mire ideér. A lényeg, hogy elfogadható áron sikerült hozzá jutni - 301.-EUR + 20-ért ideküldik Pestre. Aztán kezdődhet az újabb paraméterharc és a "pro és kontra" eszmecserék. Mint az előzőleg említettem vala, mindenkit szívesen látok egy teszt-délutánra. Sajna egyelőre csak a hifi-tornyomra tudom kivinni, vagy fejhallgatóval lehet majd kipróbálni. A billentyűzetem sem éppen waterfall, egy Fatar TMK-88-om van, félig-súlyozott (semi-weighted), de a célnak egyelőre megfelel.

Ha valaki előtanulmányozásokat szeretne folytatni, akkor a használati utasítás az emu honlapjáról letölthető (www.emu.com) aztán a supportban kell addig kattintgatni, míg a manual-hoz nem jut. Sajnos csak angolul van meg, és amit vettem, ahhoz is csak angol nyelvű használati utasítást adnak. Magyarul gondolom képtelenség beszerezni, de ha valakinek van ötlete, hogy németül hol lehetne rábukkanni a neten, akkor legyen olyan szíves és szóljon. Én a google-t végigzongoráztam, de nem találtam sehol.

Tehtube-nak annyit szeretnék mondani, hogy magam is drawbarok híve vagyok, attól orgona egy orgona. Ha B.D. folyamatosan igazgatta a regisztereket játék közben, akkor az feltehetőleg a női elégedetlenségére vezethető vissza :-) , az én kb. 45 perces videófelvételemen egy számon belül egyszer sem nyúlt a drawbarokhoz. Na de nem is ez a lényeg. Kár, hogy Emu-ék lespórolták a drawbarokat, mert ha ott lennének, akkor a többi klón-gyártó cég becsukhatta volna a boltot. Van viszont 512 preset, amikkel azért el lehet boldogulni, a hangminőség pedig VADÁLLAT. Egyetlen ilyen hangminőségű klónnal sem találkoztam még - mindez 1,5 kg Lacikával együtt hón alatt... Az OB-5 höz, CX-3-hoz nem akarom hasonlítani, talán Tehtube-val lesz lehetőség egy direkt összehasonlításra. Egy viszont tutti: nem kapok gerincsérvet a szállításánál és az is tutti, hogy a hangja veszedelmesen jó. Mikor először hallottam Németországban egy jazz-klubban, csak kapkodtam a fejem, hogy hová dugták a Hammondot meg Lacikát - aztán ott volt rackben ez a kis szörnyeteg a maga 19 coll terjedelmével, egy Quasimidi Cyber-6-tal meghajtva. Na de majd fogjátok hallani...

tehtube Creative Commons License 2005.05.15 0 0 1740

De megkérdeztem. Nagyon egyszerűen. A kis lezli mellett volt még egy basszuskombója. A sztereó (úgyis szárazon monó) egyik oldalát a lezlibe küldte, a másikat a kombóba. Annak letekerte minden magasát és kész. Szóval a lezli szólt a teljes frekitartományban, csupán egy állóhanxóróval a basszusra rásegített.

Végülis ha belegondolok, az én Allsound LA2700-asom pont ilyen, de egybeszerkesztve. (no jó, kétrészes, csak másképp)

Ugye, milyen fontos és jó a "szabványos felhasználói felület" :-) ?

Ámbár a a VK után a CX3-at cipelvén nagyon erősen zsibbadni kezdett a kezem :-)

Nem értem minek csináltás olyan súlyosra. Még a VK is nehéz a 14 kilójával. Az XB1 csak 10kg, a Nord Electro meg csak 7!!! Az a műanyag húzóregisztermechanika nem indokolja és a billentyűzet sem, mert a Nordban is olyan van.

A Viscountnál még értem, mert 1/1 olyan fadobozt kreáltak. Az egy igazi műbútorasztalos faszekrény. Az összes szintinél egy könnyített fémvázra rátesznek itt-ott fa díszítőelemeket. (VK, Nord, XB) Az olasznál meg mint a leslie, egy igazi doboz, fémtartók nélkül. Fém csak a billentyűk körül van, mint az igazi Hammondban. Esetleg a CX3 is ilyen szerkesztésű, azért akkora a súlya? Ok, azt látom hogy magasabb, mert ott már a billentyűk fölött van a drawbarkészlet úgy, ahogy kell.

Szerintem "töltelék" orgonahangnál csak azért venni egy külön vasat, akkor nem olcsó mulatság még annyiért sem.

Előzmény: KarnEvil (1739)
KarnEvil Creative Commons License 2005.05.15 0 0 1739

Tehtube,

Azt, hogy sok kontrollert lehet hozzárendelni, nem én írtam :)

Igazából szerintem ez a modul annak jó, aki "tölteléknek" használ orgonahangot, pontosan a (nem)kezelhetősége miatt. Én is a kezelhetősége és a 17 kilója miatt döntöttem a CX-3-nál egyébként :) Ha nem lett volna olyan vonzó a 2 szett drawbar, vagy a lekerekített billentyűzet akkor maradtam volna a VK-7-nél (amit eredetileg akartam) vagy ha nem számított volna a súly, akkor még gyűjtögettem volna pár hónapig egy szép A100-ra, amit mindig is akartam :)

A Sponza-videó nagyon érdekelne, ha meglesz digitális formában! Meg az is, hogy az orgonista hogy route-olta szét a CX-3 hangját a két erősítőre! Nem kérdeztétek meg?

Előzmény: tehtube (1736)
LaurensHammond Creative Commons License 2005.05.15 0 0 1738
Booker T Jones, vagy Roy Phillips akinek a jateka olyan izes, es markansan szol a Hammondjuk...az a befuto nalam mostanaban a sok Jazz orgonista mellett!
Előzmény: tehtube (1737)
tehtube Creative Commons License 2005.05.15 0 0 1737
Joey nem is annyira utánozhatatlan. Pl Jimmy Smith is :-) Azt mondta róla, hogy játékát nézve, mintha magát hallaná-látná :-) Joeyben, Jimmy Smithben és legfőképp Jimmy MCGriffben az a jó, hogy hallatlanul kemény, agresszív játékra képesek, és ez jó. Nem az a puhány főzelék. De a theatre orgonista Earl Grant is vadállatul tudott játszani, csak figyelmesen kell hallgatni.
Előzmény: perempe (1734)
tehtube Creative Commons License 2005.05.15 0 0 1736

Barbara folyamatosan igazította, de Kuypers is a regisztereket. A letölthető videóján gyakran nyúlt hozzá. A koncerten ezt láttuk.

Énnekem annyi a véleményeltérésem, hogy lehet valami jó hangú, és ilyen a B4 is, de a játszhatóságot mára fontosabb helyre tettem akár a hangnál is. Ezért cseréltem le a VK7-et az OB5-re. Pedig a 15 kiló helyett az 50 kiló, tiszta mazochizmus. Amikor ma elindultam koncertre kicsit szitkozódtam, hogy szivatom meg magam ezzel, hiszen egyedül épp, hogy be tudom tenni a konténert a kocsiba. De amikor ma 10-12 közt 1000 ember előtt lenyomtuk a koncertet és nem kellett zsonglőrködnöm, folymatosan kontrollálhattam a hangját, rábólintottam magamban, megérte. A látványról nem is szólva :-) És műlezliről :-) Szóval jó játszani egy hangszeren ami B3, vagy nagyon közel áll hozzá. És ha jobban esik a játék, elképzelhető hogy jobb dolgok kerülnek ki a kezeink alatt.

Gyenge hasonlat, de miért is ne, odaülünk a Trabi "fedélzete" kezelőszervei mögé, vagy egy mai élvonalbeli kocsiba, biztos nagyon más érzés. Szóval kíváncsi vagyok a hangjára, de én inkább a manuális szabad játszadozás oldaláról közelítem meg a dolgot, ezért látom kissé másképp. Mindenesetre KarnEvil azt írta, hogy egy csomó kontroller hozzárendelhető. Na ez érdekelne hogy mivel mit lehetne rajta igazítani menetközben? Gondolkodva még egy alternatíván, azt hiszem írtam, egy Voce agy, meg egy új kontrolleres Fatar kbd, már két regiszterkészlet!

 

Amit vettem még a DB5-höz, egy Nanosynth-et, abban viszont benne van a 9 drawbar hangmintája, meg a két perkáé. Meg egy csomó effekt, miegymás. Még nem tudom ámítógépen keresztül programozni, de ha összejönne, akkor megírnám magamnak ami kell és lájtos helyekre csak ezt a félkilós kis tündérkét vinném a kétkilós, négyoktávos Fatarommal. Zseb-buli :-) Ma viszont a DB5 tetején volt ez az összeállítás. Már kissé nyújtózkodnom kellett. Valahogy így nézett ki:

 

Hammondot mintavenni ugyan lehet, de a nevét nem lehet használni. Ezért van a Rolandon is a drawbars helyett harmonic bars fölírva, a leslie helyett rotating speaker és a Hammond hang helyett a vintage electromagnetic organ sound.

Ennyi, csak nevén ne nevezzük, a többi mehet.

 

Tényleg szeretném meghallgatni ezt az EMU-t ha lehet és én Budán vagyok.

A CX3, meg jól szólt a Mike Sponza Band orgonistájának keze alatt. Valahogy csak átíratom dévédére a kamerafelvételemet :-)

Előzmény: djuice (1735)
djuice Creative Commons License 2005.05.14 0 0 1735

Köszi az elismeréseket, igazából ez arról tesz tanúbizonyságot, hogy nem tévedett nagyot a fülem a B-3 modul behallgatásakor! THANX BOYS!!!

 

K.Evil Yamija tényleg jó a CX3-mához (hallottam :)), ami szintén nagyon jó kis klón, csakhát derága a drága! :) (nekem legalábbis)

 

Tehtube! Szerintem, ha módod lesz rá vhol, nyugodtan hallgasd+ te is a B-3at, lehet hogy hammond-b-3 barátunk tud ebben majd legelőbb segíteni, ő már nagyon várja hogy otthont adjon egy ilyennek.

 

Amúgy hammond-b-3, szerintem tévedsz, mert Hammondról már régebben is csináltak sampling anyagot mások is és szerintem ahhoz nem kell suzukiék beleegyezése hogy valaki akár a saját B3-máról is ne készíthessen mintákat (most gyártó téren értem, nem home user szinten). De ezt mondjuk nem 1000%-al állítom, csak így látom logikusnak!

perempe Creative Commons License 2005.05.14 0 0 1734
Csak benéztem a topicba, de nem hiába!

Szvsz fel lehetne egyik-másik híresség szintjére fejlődni, de Joey igazán utánozhatatlan.
Előzmény: LaurensHammond (1720)
hammond-b-3 Creative Commons License 2005.05.14 0 0 1733
...na de kedves KarnEvil - ez a kis Emu modul azért többet tud annál, hogy csak az alulfizetett bulikra legyen jó. Tény, hogy a drawbarokat én is nagyon hiányolom, hiszen azok tesznek orgonává egy orgonát, de ha jól meggondolom még OB-3, VK-7, XB-2, CX-3 (régi) "koromban" menet közben én se nagyon tili-toliztam, hanem az előre beállított settingeket használtam. Van egy Dennerlein koncert-videófelvételem, Barbie-baba se húzogatott egy szám közben. Na de könnyű Neked, akinek egy új CX-3 röfög a keze alatt, az adjon hálát a Jóistennek, mert szerintem az a pillanatnyilag legjobb Hammond-klón, csak hát hülye drága. :-)
Előzmény: KarnEvil (1732)
KarnEvil Creative Commons License 2005.05.14 0 0 1732
Tehtube, ez a modul jó lenne az igazán alulfizetett fellépésekre ;)
Előzmény: tehtube (1730)
KarnEvil Creative Commons License 2005.05.14 0 0 1731

Nem, ez tényleg nem rotoros. De ez nem is baj, mert a CX-nek szerencsére elég jó a műlezlije, a mechanika meg csak nehezítene a dolgon :)

Majd ma lesz időm belekukkantani, de azt már kitapogattam, hogy 5 hangszórós a kicsike. Majd leírom, hogy mit találtam benne :)

 

Egyébként az említett Emu B3-at én is kipróbáltam, és abszolút egy véleményen vagyok Djuice-al, nagyon vadállat. Hangilag egyetlen "hátránya" (lenne!), hogy leslie csak mintavételezve van benne, ezért a billentyűzeten felfelé haladva gyorsabb a fordulatszám :) de kit érdekel? A csupasz hangokat kiválóan lehet használni, rádobni egy igazi Lászlót, vagy valami effektet és kész. Persze a kezelhetősége a drawbarok hiánya miatt nem valami hasonlítható össze egy igaziéval, de akkor is ez a legolcsóbb megoldás és jól szól.

tehtube Creative Commons License 2005.05.14 0 0 1730

Nem, ez nem a "bólogatós" forgóhanxórós lezlierősítő. Azoknak RA-RH a vezetéknevük. Ámbár nem látni a hanxóróselyem mögé.

 

Tegnap jót gyomláltunk Laurenssel. A csodaszép lezlijéből kitessékeltük a rotosonic lentiforgót, hogy helyt adjon az igazi fa dobrotornak. Néha a kevesebb több.

 

Hát, kíváncsivá tettetek erre a struccra van emura vagy mi.....

Előzmény: LaurensHammond (1729)
LaurensHammond Creative Commons License 2005.05.13 0 0 1729
Lehet rosszul emlekszem, de ez nem Leslie szeru forgos erosito? Szep regi "vintage" darab, gratula hozza!!!:-) Ezek szepen szolnak!
Előzmény: KarnEvil (1728)
KarnEvil Creative Commons License 2005.05.13 0 0 1728

Képzeljétek, ezt a vintage Yamaha PS-75-ös aktív falat szó szerint fillérekért vágták hozzám és nagyon jól szól rajta a CX-3! Zsír állapotú. Csak kíváncsi vagyok, hogy ismeri-e valaki, mert én még soha nem hallottam róla és a neten sem találtam róla semmit.

 

hammond-b-3 Creative Commons License 2005.05.13 0 0 1727
Testvéreim az Úrban! "Kirugott lelkészi becsületszavamra" mondom, hogy amit djuice az imént írt az Emu B-3-ról, az szóról-szóra igaz. Én az előbbiekben nem dicsértem fel méltóképpen ezt a kis mütyűrt, mert az ízléseink különbözőek és nem akartam befolyásolni senkit. De bíz' igaz mindaz, amit djuice írt, pontosabban maximálisan megegyezik az én véleményemmel. Tény, hogy bosszantó, hogy legalább lenne ott az a nyomorult 9 drawbar, de az is tény, hogy a hangja valami csoda. Mondhatnám úgy is, ha djuice "ÁLLAT"-nak nevezi, akkor én rátetézek, hogy egyenesen "VADÁLLAT", méghozzá a legvérengzőbb fajtából. Annak idején utánakérdezősködtem még Németországban, aztán egy zeneházban elregélték, hogy a hangokat egy eredeti B-ról szedték le egy az egyben, méghozzá különböző helyeken, azaz: stúdió, koncerttermek, stb. tehát különböző akusztikával rendelkező helyiségekben és ezeket samplerezték be abba a kis 19 collos méregzsákba. Állítólag ez volt az első és eddig egyetlen engedély Hammond-Suzuki bácsiéktól, hogy egy gyártó (tehát az Emu) egy az egyben leszedhesse és besamplerezhesse a B-3 hangjait. Információ származik: Reinhold Rettich www.mistermusic.de  További információ: www.vintagesynth.com  aztán Emu > B-3  Szóval ha valaki tud drawbarok nélkül élni, az nyomuljon rá az Emu-ra, szerintem nem fog csalódni. Én is szívesebben kavarnék egy igazi B-3-mal, de erre se pénzem, se helyem és ha esetleg megint elkezdenék zenekarozni, akkor derekam/hátam se lenne hozzá. Egy VK-7, vagy XB-2 kinézetű klón persze pofásabb, de abban bizonyára mindannyian egyetértünk, hogy a hangzás a döntő, nem pedig a külső. Hát ennyit az Emu-ról, én most veszek egyet mindenképpen, ha itt lesz, eljöhettek hozzám bízvást letesztelni (Budapest) - kajáról a nejem gondoskodik :-)
djuice Creative Commons License 2005.05.13 0 0 1726

Abszolút egyetértek az előttem szólóval, de mint írtam is az Emu B-3 pont arra jó és annak való aki nem akar huzi-vonizni csak játszani már végre egy gatyaszaggatóan élethű Hammond hangon. És midis keyboardja (kvázi 1 szinti) mindenkinek kell hogy legyen otthon aki már billentyűsnek nevezi magát, úgyhogy hammond-b-3 kollégától elindulva, egy kis mázlival már 50-60 rongyért is beszerezhető, innentől fogva bármilyen klón csak drágább (és hangban egész biztosan gyengébb). Nyilván magamból (illetve a nem túl vaskos tárcámból) indultam ki, tehát a hasonszőrűeknek érdekes lehet megoldásként.
Továbbá ismétlem, mégcsak 2 nappal ezelőtt se tántorított volna el senki azzal hogy lehet drawbarok meg pedálok-manualok nélkül is élvezni a Hammond hangot. Jelentem: LEHET! Egyszerűen megrészegedsz attól a nüansznyi kis klattyogásoktól, percegésektől, rottyanásoktól, fortyanásoktól amit hűen utánoz. Most jön a lényeg! Fülessel próbáltam és jött egy olyan preset, ami splitelve volt. Mi volt az alsó fertályon, na mi? Olyan testes, vaskos "lábgép" hogy egyből lekaptam a fülest mert azt hittem közben kirakták nekem valami nagy erőlködőre a hangot. Nem, az biz a fülesből jött, csak mellesleg valami "tér" mikrofonnal teremakusztikát is vettek az adott mintával együtt. Még most is a fülembe van. Én se hittem volna, de ami ennyire magával tud ragadni, arra aszondom, no... bánja kánya ha ennyi pénzért bepisálok a hangjától! :)
Mellesleg vagy tizen-huszon külső kontrollerre lehet minden létező paramétert kirakni belőle, ezen felül jön vagy hat lábkapcsoló stb. tehát nem lehet annyira gond egy alsó manual hangerején csavarintani.

Na mindegy nem akarok itt senkit eltéríteni az eredeti elképzelésétől, mindig az igazi az igazi, de aki mégha csak inspirációból is B3 érzést keres, esetleg passzió téren örömködésre v bármi és nem futja a "szekrényes" változatokra a büdzséből, ezt gondolkozás nélkül megveheti. Sőt, akár kiegészíteni meglévő klónokat is bőven megéri!

Egy kis plusz info: ez a dedikált B-3 modul 64 hangig polyphon és csak 1 stereo out pár van rajta alapból, de létezik bele bővítő kártya (vagy esetleg ezzel szerelt változat is akad használtan) ami plusz 2-2 sub out-ot jelent Emu módra (bypass-bemenet is!), meg digit out stb. Polyja is bővíthető 128-ra, plusz 3 másik hangminta bővítő panel (expansion board) is belepréselhető, akár külön dedikált vonós hangkönyvtárral vagy analóg szintis cuccokkal is. DE! A hardveresen tökéletesen megegyező, csak gyárilag polyban, kimenetekben fullra bővített Proteus 2000 modulba (+ a testvérkéibe) is ugyanígy benyomható ennek a B-3nak a panel verziója, íy még Hammondon kívül némi GM hangkészlet is megvan hozzá pl. egy 16MB-os sztereo zongorával, tehát nagy a szabadsági fokok száma a dolognak.
Tényleg nem pofázok többet, aki kapja marrja!!!

tehtube Creative Commons License 2005.05.13 0 0 1725

Hát fiúk, én némi ellenvetéssel élnék. Az ok, hogy szép, jó mintavételezett hangja van és még egy fontos az EMU-nál, jó az előerősítője. Tiszta, dinamikus. Volt ESI32-m.

De, orgonálni igazából két kézzel jó. Balkézre vagy harmónia, vagy basszus. Viszont ezek más hanxínt igényelnek. Sőt, menetközben gyakran felmerül hogy esetleg halk-hangos, tehát játék közben igazítani kellene egy kicsit. A Leon Kuyperses videón is rendszeresen előfordul. Igazából a legtöbbet a kíséreten kell változtatni, nem is a szólam hanxínén. A VK7-nél is a mellék Fataromra tettem a közvetlen drawbar módot, majd az OB5-nél is, az A102-nél is legtöbbet a balkézen igazítok. Namost egy presetgépen ez a nehézség. A szóló rendben, de mi van ha egy kicsit halk/hangos vagy tompa/éles a kíséret/basszus? Csak húzóregiszterrel lehet az elgondoltaknak megfelelően igazítani. Igazából majd nem is egy, hanem két készlet kell majd. El lehet bíbelődni egy készlettel is, de ahogy nekem is mindig felmerült anno, másnak is mindig az motoszkál ebben az esetben a fejében, hogy de jó lenne még egy húzóregiszter készlet, hogy mindkét kézre/manuálra jusson. És ha lábbassz is van akkor még 2 húzóka :-)

 

Ha olcsó és nem élő megoldásra van igény, én Don Airey összeállítását javasolnám: VMK Fatar azzal a 9 tolópotijával, akár kettő is egymás fölött.

Vagy egy Voce modul, vagy kombóorgi, plusz egy ilyen VMK és akkor megvan a két készlet.

Előzmény: djuice (1722)
LaurensHammond Creative Commons License 2005.05.13 0 0 1724
Szerencsere, vagy sajnos en a "klonok"-hoz nem tudok hozzaszolni. En orthodox valodi, csoves, hanggeneratoros, scanner-es Fa, Fém Hammondhoz vagyok hozzaszokva:-) Igen az elteresek szerian belul valoban vannak...erdekes ez, meg spinet-eknel is tapasztaltam! Volt kb 3 kis Hammond-om L100, P100, T200, es biza mas volt mindnek, olyannyira pl: hogy a P100 szep lagyan szolt, kremesen , utanna az amerikai L102 meg eroteljesebben, keyclickesebben.....persze lehet itt az is szamitott, hogy amcsi volt, mas cső esetleg, trafo stb.... Aztan jott az M3, az mar igazi B3 feeling....utott, rugott mint egy lo, a hangja! Fantasztikus volt (most jelnleg buszke gazdaja Jon Lord ur, Tiszakecsken):-) Annal a Hammondnal hallottam ezt eloszor, hogy a perca koppnasnak ereje van, es a folso egy oktavja mar ugy visit, ahogy annak rendje es modja! Most az A100, ebbol mar 3 felet hallottam ez vegallomas, hacsak nem akarok ajtot szelesiteni a bolton, mert akkor beferne egy B3 is:-)) ugye az melyebb, de minek... Legenda...? Szepek a esztergalt labak, es a lecsukhato teto!? Meg 3 szor annyiba kerul...ezek mind gyonyoruek, ra kellett jonnom....Ravasz Laci baratomnak C3-ja van, az elso erszetesbol 1955-bol.....csoda, fantasztikus szep! Tehtube-nak A102 ami ugye A100, csak meg egzotikusabb, "noiesebb formaja van" csodalatos lakasba!!!Nagy Lacinak: B3-ja van utcso eresztes 1974-bol....mind mind spitzenklasse! Viszont a hangjuk az olyan, hogy csukott szemmel, ha C3-at, A100-at vagy B3-at hallasz akkor nem mondod meg... RT3 mogott nem ultem meg, annak is ez kell hogy legyen a hangja, de azert kivancsi lennek...es hat a pedal lecsenges...az jo! Viszont akkor batar hangszer az....ormotlan dog:-)
hammond-b-3 Creative Commons License 2005.05.12 0 0 1723
Hi djuice - vicces, olvasd el az előző hozzászólásom végét :-) én is írtam szinte Veled egy időben az Emu B-3-ról. Most viszont tényleg tünnöm kell, mert a fiam ordít és el kell altatnom! Szia
Előzmény: djuice (1722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!