Keresés

Részletes keresés

wartburger Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1038
Hát, olyat még nem láttam!
Előzmény: binyus1 (1036)
ROCOman Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1037
Küdd el ímélbe mit szeretnél, mekkora helyen és miből megépíteni! Ha tudom, megtervezem. :-)
Előzmény: binyus1 (1036)
binyus1 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1036
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Hol tudnék letölteni Magyar nyelvű terepasztal tervező programot?
A segítséget előre is köszönöm!
ROCOman Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1035
Ha elhagyod a felső kitérő vágányt, a nyílt vonal vágányaid tudod egymás fölött átvezetni. Ha minden igaz, akkor a műfűre gondoltál. Laminált padlókkal, szőnyegekkel foglalkozó boltokban lehet ilyet venni, s nem is vészes az ára. A vágányok alá javaslom a szintén laminált padló alá lefektethető lemezeket (Pl.: FixPrix). Van sötétszürke színben is. Csendesebb lesz az asztal, s később is ráérsz az ágyazattal bíbelődni.
Előzmény: Sea Hawk (1029)
ROCOman Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1034
Társam a kínokban. Nálam talán annyival jobb a helyzet, hogy a kocsi a ház előtt alszik a cucc meg a garázsban van, csak ne lenne olyan hideg... :-)))
Előzmény: man tg (1033)
man tg Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1033

Ez jó:"Két hétig volt a padlón összerakva a pálya"

Irigyellek! Az én cuccaimat nem engedik be a lakásba sem.:-(

Én száműzve vagyok a garázsba, az is csak addig, míg a feleségem haza nem ér.

Akkor asztal felcsuk, kocsi beáll...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (1027)
A 12 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1032
Hello!
S.O.S.!!!!!
Hogy lehet a síneknek tökéletes sablont készíteni?
Mert kavarodok a sínek meg csak gyülnek ráadásul ahányszor összeprobálom rakni
mindig papír régi piko szétb.. a müanyag talpfás sínét. A síncsatlakozások jellemzése
Mount everest,Grand canyon
A pályát már tervezgetem (utólag is kösz a segítségéget) az ívnél és a scsatlakozásoknál gondok vannak.
Van valakinek ötlete 185*110 asztalt 200-210*130-140
Csak lecsatolható panel toldás.
Asztal keret:Zárt szelvény
Fa rétegelt lemez (de új kiadások elkerülése véget farostlemez kéne.
teljesen mindegy csak tartson,egyszerü és olcsó legyen
elöre is kösz!
007Gergő Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1031

Az alsó vakvágányok ne legyenek párhuzamosak a fővonnallal, hanem a váltó kitérését követve távolodjanak tőle.

 

Esetleg csak a két felső.

 

Előzmény: Sea Hawk (1029)
007Gergő Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1030

Noch, Bush, Faller termékei között keresgélj!

 

 

 

Előzmény: Sea Hawk (1029)
Sea Hawk Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1029
Sziasztok!Sajna időhiány miatt csak tervezgetem az asztalt,emelkedőt ,hídat nem akarok és így az átós vágány az asztalon nem lehetséges.Van egy tervem ami még full egyszerü,de  nem vagyok túl kreativ az a bajom.Én csak tehervonat közlekedtetésben gondolkodom tehát nagy állomás épület sem kell.De most nem is ezért írok ,hanem a napokban gondolkoztam ágyazat kérdésben.Mivel lehetséges az hogy x ídőn belül nagyobb asztalom lesz és nem akarok bajlodni a ragasztós köves sínekkel arra gondoltam hogy most a sínek alá ,közé nem rakok követ.Amire gondoltam a következő lenne láttam valahol olyan tekercsben  mint a füszönyeg csak nem zöldben hanem valami sötét színben.Remélem valaki tudja mire gondolok és tud segíteni benne hol lehet szerezni mert mostanában nem láttam ,illetve ki gyárt ilyeneket.Azért egy tervet az asztalomról feldobok hátha valaki hozzászól egy jó javaslattal.Az asztal mérete mivel már kész van 130 X 250cm. A segítséget előre is köszönöm
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1028

(A hozzászólásodra válaszolva, de általánosságban írva:) nálunk ez volt az egyik sarkallatos pont, mindkét emelkedőm vége ívben van. De nem okoz gondot, műanyag kerekes Fugi kocsikkal sem a gépeknek. Mivel csak három mozdonyunk van, ehhez alakult a személykocsipark is, minden ingavonat, mozdony - bhv - bhv - bdt összeállításban közlekedik, kivéve az IC vonatot, amely a futásra képtelen GOSA kocsikból áll, és a tehervonatot.

Ingavonati módban is használjuk a mozdonyokat, tehát tolni is szokták a szerelvényeket, de ilyenkor sincs gond. A Fuggerth kocsik kinematikája szarabb, mint a drágábbaké, ez egy sajátosság, kis csiszolás és kenés kellett nekik, hogy a megfelelő működés létrejöjjön.

E nélkül a sorjás és gyakran megakadó kapcsoló befogó siklást okozhat, vagy szétakadást.

 

Az emelkedők alján ha rosszul van kivitelezve, szétakad a szerelvény. A terepasztal lapja nálam vékony rétegelt lemez, az emelkedőt simán kivágtam fűrésszel és a lemezt hajlítottam, ez eleve megadott egyfajta kezdő ívet, már csak a tetejénél kellett ugyanezt kialakítani, ott úgy történt, hogy az ellendarabot meg a másik rétegelt lemezből vágtam. Amikor a váz összeállt, tartottam a fa lemez vetemedésétől, így egyszerűen ragasztóval és kissebb közdarabokkal rögzítettem pár helyen. Egyelőre tart a váz, de még csak olyan fél éve van összerakva, nincsenek hosszú éves tapasztalataim ezügyben.

Előzmény: baktairrrr (1026)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1027

Két hétig volt a padlón összerakva a pálya, a leendő egyenesekkel, ívekkel, a leendő pályaterv alakult folyamatosan párhuzamosan a gépen kitalált pálya épült meg 1:1-ben. Ha a gépen rájöttem egy jobb megoldásra, átépült a pálya. Így alakult ki a minimális helyigény is végül.

Minden gépet, kocsit kipróbáltunk, feljárattuk, lejárattuk, átnéztük, nyúztuk, mielőtt megépítettük az asztalt, biztosra mentünk, hogy bírni fogják, így is lett.

Előzmény: man tg (1022)
baktairrrr Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1026

Üdv!

Jó amit írtál, de ne egyenesekkel csináld a tesztet, hanem a majdanni legkisebb ívvel! Elég szép ellenállást produkál pár hosszú, 2 tengelyes kocsi (pl piko konténerszállítók), amikor ívben húzod őket, és az ellenállásuk talán a legkisebb probléma, mert azt meg lehet oldani "izommal", és ezt a helyzetet még tetézi az is, hogy milyen kupplungot használsz. Az én asztalomon is van egy elég necces íves emelkedő, mondjuk nem látszik, mert a nagyja alagútban, de sok fejtörést és tesztet csináltam mielőtt elkezdtem vágni.

Előzmény: man tg (1022)
A 12 Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1025
Na jó!
!!!??***...(morgás,)
Nem tudnátok valamit mondani amivel 100% ellenörizni lehet .
Egy olyan is jó ha 1:1 es képet adtok R1,2,3,4 ívekről amit ki lehet nyomtatni mert a négyes metró építéséről mintázodik a síneim lerakása semmi ötletem.
Mostmár lemondtam a kétkörives ovál ról mert a sínek elhalanak a váltó miatt.
egy .... kört nem tudok kirakni.
A 12 Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1024
az ötlet jó
Előzmény: man tg (1022)
man tg Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1023
Előzmény: A 12 (1018)
man tg Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1022

Én nem vagyok ilyen bátor, és ez az első "emelkedős" asztalom.

Mint a 1020-as hsz.-ban írtam a tervezetthez képest nagyobbra csináltam az asztalt a 10/4-es szabály miatt.

Még a V100-as is rongyol felfelé rajta 5db 4teng.személyvagonnal tapadógyürű nélkül.

Ez az emelkedő örök téma a visszaolvasásaim alapján. Én nem akartam porúl járni.

Egy lécre kellet volna rakni pár sint tesztelés képpen, és emelni az egyik végét hogy mi az amit még jól leküzd a gép.

 

Előzmény: Törölt nick (1015)
man tg Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1021
Előzmény: man tg (1020)
man tg Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1020

Igaz hogy elég zsufik az asztalok, de nekem a vonalvezes miatt tetszik ez :

http://www.noch.de/de/produktkatalog/artikel_detail_neu.php?shop_artikelid=2821414&navi_Kategorie1=NOCH&navi_Kategorie2=Fertiggelände&navi_Kategorie3=Fertiggelände&navi_Kategorie4=

 Nem tudtam ilyen kacskaringot kialakítani mint ezen van.

Nekem az asztal alapterülete nagyobb (290X160-ra nőtt a sok tervezgetés miatt) így meg tudom nyújtani , ezért jóval szellősebb lesz.

És kell is, mert min. 100cm az állomás hossza amit szeretnék.

Már azon gondolkodom, hogy az itt található toldalékot is melléteszem L alakban.

http://www.noch.de/de/produktkatalog/artikel_detail_neu.php?shop_artikelid=2821414&navi_Kategorie1=NOCH&navi_Kategorie2=Fertiggelände&navi_Kategorie3=Fertiggelände&navi_Kategorie4=

Csak akkor már lehet nem fér be a kocsi a garázsba. :-))

Előzmény: Törölt nick (1016)
Holgery Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1019
Rossz hír, hogy rövid szakaszon is ugyanúgy tartani kell a maximális emelkedési (szöget) mértéket, azaz 10 cm-en 4mm-t lehet emelkedni. Sőt arra is vigyázni kell hogy a vízszintesből nem mehetsz át azonnal a 4%-os emelkedésbe! A nem két tengelyes járművek különben csúnyán leugorhatnak a sínről.
Előzmény: A 12 (1018)
A 12 Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1018
Hello!
Meg érkezett a mozdonyom.
10cm-en mennyit lehet felvinni emelkedőbe hogy föltápászkodjon?(csak felüljárot akarok,nem métereket menni.
hamarosan töltök föl képet.
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1017

Sziasztok! Szeretnék a terapsztalomon építeni egy Pályafenntartási telepet ehhez kérnék segítséget! (pár kép is megfelel) Előre is köszönöm!

 

Üdv.: martin13

Törölt nick Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1016

Szépek szépek, de csak elsőre, brutális, ahogy minden négyzetcentimétert vasút fed holott csak egy kis falut ábrázolna a legtöbb Noch asztal.

Akkor már inkább Paksinuti ötlete, több szint, ívben levő állomás, szinteltolással elhelyezve az üzem és iparvágányai, szóval azon is van minden, mégsem tűnik zsúfoltnak!

Előzmény: 007Gergő (1004)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1015
Nálam H0 asztalon 1 méteren emelkedik 7cm-t, ez brutál emelkedőnek számít, de úgy tűnik, bírják a gépek: Fuggerth M41-esek és egy V43-as, amik ugye tapadógyűrű nélküliek, három Fugi kocsival járnak, bírják. Egyedül a ROCO Gosa kocsikkal vannak gondok, mivel azokból egy dolgot kihagytak: a forgó kerekeket, még lejtőre állítva sem gurulnak el.
Előzmény: man tg (1008)
ibiTT Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1014

 

Szia!

 

Nézzél át a kérdéseddel a TT-be kezdtem topicba!

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9155436&la=96471818

Előzmény: C.A.B (1013)
C.A.B Creative Commons License 2010.01.07 0 0 1013

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy tudna-e valaki ajánlani terepasztal építéséhez valami szakirodalmat számítógépre felvitt formában? (TT méretben építem az asztalt)

Egyenlőre az építés résznéla tartok, ehhez szeretnék pár ötletet, tanácsot.

Köszi!

man tg Creative Commons License 2010.01.06 0 0 1012

Igy már világos!

 

Köszönöm!

Előzmény: wartburger (1011)
wartburger Creative Commons License 2010.01.06 0 0 1011
trix
Előzmény: man tg (1010)
man tg Creative Commons License 2010.01.06 0 0 1010

Ezt a cselt kifejtenéd bővebben?

Hogy csökkken a távolság?

Csak annyi, hogy párhuzamos sineknél, az egyik fel, a másik le?

Tehát rövidebb szakaszra lehet tenni az emelkedést, és a lejtést?

 

 

Előzmény: 007Gergő (1009)
007Gergő Creative Commons License 2010.01.06 0 0 1009

Nem szokott baj lenni a Noch asztalok emelkedőivel, de soha nem számoltam utána.

 

 

Van egy bevált csel, az egyik vágány lejt a másik emelkedik, így majdnem fele akkora távolságon éri el a kellő magasságot a szintbeli kereszteződéshez.

 

Előzmény: man tg (1008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!