Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Ha elhagyod a felső kitérő vágányt, a nyílt vonal vágányaid tudod egymás fölött átvezetni. Ha minden igaz, akkor a műfűre gondoltál. Laminált padlókkal, szőnyegekkel foglalkozó boltokban lehet ilyet venni, s nem is vészes az ára. A vágányok alá javaslom a szintén laminált padló alá lefektethető lemezeket (Pl.: FixPrix). Van sötétszürke színben is. Csendesebb lesz az asztal, s később is ráérsz az ágyazattal bíbelődni.
Hello! S.O.S.!!!!! Hogy lehet a síneknek tökéletes sablont készíteni? Mert kavarodok a sínek meg csak gyülnek ráadásul ahányszor összeprobálom rakni mindig papír régi piko szétb.. a müanyag talpfás sínét. A síncsatlakozások jellemzése Mount everest,Grand canyon A pályát már tervezgetem (utólag is kösz a segítségéget) az ívnél és a scsatlakozásoknál gondok vannak. Van valakinek ötlete 185*110 asztalt 200-210*130-140 Csak lecsatolható panel toldás. Asztal keret:Zárt szelvény Fa rétegelt lemez (de új kiadások elkerülése véget farostlemez kéne. teljesen mindegy csak tartson,egyszerü és olcsó legyen elöre is kösz!
Sziasztok!Sajna időhiány miatt csak tervezgetem az asztalt,emelkedőt ,hídat nem akarok és így az átós vágány az asztalon nem lehetséges.Van egy tervem ami még full egyszerü,de nem vagyok túl kreativ az a bajom.Én csak tehervonat közlekedtetésben gondolkodom tehát nagy állomás épület sem kell.De most nem is ezért írok ,hanem a napokban gondolkoztam ágyazat kérdésben.Mivel lehetséges az hogy x ídőn belül nagyobb asztalom lesz és nem akarok bajlodni a ragasztós köves sínekkel arra gondoltam hogy most a sínek alá ,közé nem rakok követ.Amire gondoltam a következő lenne láttam valahol olyan tekercsben mint a füszönyeg csak nem zöldben hanem valami sötét színben.Remélem valaki tudja mire gondolok és tud segíteni benne hol lehet szerezni mert mostanában nem láttam ,illetve ki gyárt ilyeneket.Azért egy tervet az asztalomról feldobok hátha valaki hozzászól egy jó javaslattal.Az asztal mérete mivel már kész van 130 X 250cm. A segítséget előre is köszönöm
(A hozzászólásodra válaszolva, de általánosságban írva:) nálunk ez volt az egyik sarkallatos pont, mindkét emelkedőm vége ívben van. De nem okoz gondot, műanyag kerekes Fugi kocsikkal sem a gépeknek. Mivel csak három mozdonyunk van, ehhez alakult a személykocsipark is, minden ingavonat, mozdony - bhv - bhv - bdt összeállításban közlekedik, kivéve az IC vonatot, amely a futásra képtelen GOSA kocsikból áll, és a tehervonatot.
Ingavonati módban is használjuk a mozdonyokat, tehát tolni is szokták a szerelvényeket, de ilyenkor sincs gond. A Fuggerth kocsik kinematikája szarabb, mint a drágábbaké, ez egy sajátosság, kis csiszolás és kenés kellett nekik, hogy a megfelelő működés létrejöjjön.
E nélkül a sorjás és gyakran megakadó kapcsoló befogó siklást okozhat, vagy szétakadást.
Az emelkedők alján ha rosszul van kivitelezve, szétakad a szerelvény. A terepasztal lapja nálam vékony rétegelt lemez, az emelkedőt simán kivágtam fűrésszel és a lemezt hajlítottam, ez eleve megadott egyfajta kezdő ívet, már csak a tetejénél kellett ugyanezt kialakítani, ott úgy történt, hogy az ellendarabot meg a másik rétegelt lemezből vágtam. Amikor a váz összeállt, tartottam a fa lemez vetemedésétől, így egyszerűen ragasztóval és kissebb közdarabokkal rögzítettem pár helyen. Egyelőre tart a váz, de még csak olyan fél éve van összerakva, nincsenek hosszú éves tapasztalataim ezügyben.
Két hétig volt a padlón összerakva a pálya, a leendő egyenesekkel, ívekkel, a leendő pályaterv alakult folyamatosan párhuzamosan a gépen kitalált pálya épült meg 1:1-ben. Ha a gépen rájöttem egy jobb megoldásra, átépült a pálya. Így alakult ki a minimális helyigény is végül.
Minden gépet, kocsit kipróbáltunk, feljárattuk, lejárattuk, átnéztük, nyúztuk, mielőtt megépítettük az asztalt, biztosra mentünk, hogy bírni fogják, így is lett.
Jó amit írtál, de ne egyenesekkel csináld a tesztet, hanem a majdanni legkisebb ívvel! Elég szép ellenállást produkál pár hosszú, 2 tengelyes kocsi (pl piko konténerszállítók), amikor ívben húzod őket, és az ellenállásuk talán a legkisebb probléma, mert azt meg lehet oldani "izommal", és ezt a helyzetet még tetézi az is, hogy milyen kupplungot használsz. Az én asztalomon is van egy elég necces íves emelkedő, mondjuk nem látszik, mert a nagyja alagútban, de sok fejtörést és tesztet csináltam mielőtt elkezdtem vágni.
Na jó! !!!??***...(morgás,) Nem tudnátok valamit mondani amivel 100% ellenörizni lehet . Egy olyan is jó ha 1:1 es képet adtok R1,2,3,4 ívekről amit ki lehet nyomtatni mert a négyes metró építéséről mintázodik a síneim lerakása semmi ötletem. Mostmár lemondtam a kétkörives ovál ról mert a sínek elhalanak a váltó miatt. egy .... kört nem tudok kirakni.
Rossz hír, hogy rövid szakaszon is ugyanúgy tartani kell a maximális emelkedési (szöget) mértéket, azaz 10 cm-en 4mm-t lehet emelkedni. Sőt arra is vigyázni kell hogy a vízszintesből nem mehetsz át azonnal a 4%-os emelkedésbe! A nem két tengelyes járművek különben csúnyán leugorhatnak a sínről.
Hello! Meg érkezett a mozdonyom. 10cm-en mennyit lehet felvinni emelkedőbe hogy föltápászkodjon?(csak felüljárot akarok,nem métereket menni. hamarosan töltök föl képet.
Szépek szépek, de csak elsőre, brutális, ahogy minden négyzetcentimétert vasút fed holott csak egy kis falut ábrázolna a legtöbb Noch asztal.
Akkor már inkább Paksinuti ötlete, több szint, ívben levő állomás, szinteltolással elhelyezve az üzem és iparvágányai, szóval azon is van minden, mégsem tűnik zsúfoltnak!
Nálam H0 asztalon 1 méteren emelkedik 7cm-t, ez brutál emelkedőnek számít, de úgy tűnik, bírják a gépek: Fuggerth M41-esek és egy V43-as, amik ugye tapadógyűrű nélküliek, három Fugi kocsival járnak, bírják. Egyedül a ROCO Gosa kocsikkal vannak gondok, mivel azokból egy dolgot kihagytak: a forgó kerekeket, még lejtőre állítva sem gurulnak el.
Azt szeretném megkérdezni, hogy tudna-e valaki ajánlani terepasztal építéséhez valami szakirodalmat számítógépre felvitt formában? (TT méretben építem az asztalt)
Egyenlőre az építés résznéla tartok, ehhez szeretnék pár ötletet, tanácsot.
Nem szokott baj lenni a Noch asztalok emelkedőivel, de soha nem számoltam utána.
Van egy bevált csel, az egyik vágány lejt a másik emelkedik, így majdnem fele akkora távolságon éri el a kellő magasságot a szintbeli kereszteződéshez.