Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
De szépek! Nincsen sajnos Celica-m, egy Corolla WRC-m van. Az IXO Altaya Celica-k ára az valahogy mindig magasan maradt idehaza, és 5-6 ropit nem adok egy butított verzióért. Kintről persze lehet venni akár 2500-ért is, csak ugye a posta.....
Ááááááááá fantasztikus kis méregzsák. Mintha egy utcai Metro beszedett volna egy rakás szteroidot. :-) Valamelyik könyvemben olvastam anno, hogy amikor Colin McRae eelőször próbál ki egy Metro 6R4-et, miután kiszállt belőle azt mondta hogy vezethetetlen. Erre a faterja, Jimmy McRae csak ennyit mondott: Nem vezethetetlen csak egy Metro. :-) Volt egy trükkje ahogy menni kellett vele, de alattomos egy jószág hírében állt. Tony Pond is bírálta.
Sokak ennyi ugrik be a B csoportról.Pedig voltak érdekes gépek homologizálva......még a VFTS is!Jaja,Mcrae papa még a halála elött egy versenyen rajthoz is állt az MG-vel,találtam is képet róla.
Kúrva nagy gép!! Érdekes hogy ez is Gr.B, de valahogy ezt a csoportot mindenki azonnal a Sport Quattro-val, meg 205T16-al azonosítja be. Pedig mik mentek még ott.......... Ez is pl. F1 technika volt abban a V8-as Rover motorban. De mekkora elmebaj kis gép volt. Fogtak egy jellemtelen kisautót, és egy B-s szörnyet varázsoltak belőle. Mondjuk az már más kérdés hogy nem volt nagy durranás. Panaszkodtak rá a gyáriversenyzők is tán. Colin-nak volt egy ilyen sárkány privátban azt tudtad gondolom. Meg asszem Didier Auriol-nak is van egy.
A múltkorába néztem szét egy oldalon,ezer féle festék meg lakk,de egyikhez ilyen kell,a másikhoz olyan,csövek,kábelek,kompresszorok,kiegészítők,pisztolyok,fotómaratások......
Az biztos hogy nem kis pénz egy Tamiya makett. Na és a másik, hogy kell legyen egy valamirevaló festékszóród is, meg millió féle kis bizgentyű. Na meg sok idő. Nekem a fater repülőgépmakettezik, most már rá is ér, aztán szoktam látni hogy medig készül egy-egy darab. Összecsapni azt nem érdemes.
Ja, nézd meg, még MG Metro 6R4 is van makettban, meg ki tudja még mi. Azért kíváncsi vagyok hogy 6R4 mikor lesz 1/18-ban............ Bár' ha lesz is, nem Sunstar áron. Szerintem a Kyosho az ami elkövethetné, elvégre van nekik a Mini, akkor az Austin Healey 3000, tipikus angol rallygépek. Meg mennyi szűz téma van még ajajj...............
Bazzz!!!! Meg nem mondtam volna! :-) Mondjuk kíváncsi lennék rá hogy milyen tartós egy ilyen. Szerintem elég kényesek lehetnek nem? Tehát ennek a minimum egy pormentes vitrin. Én még mindig a fííímre szavazok, mint Báró Orsós Márkusz Álehándró. Azért az mégis időtálló. A műanyag makettezés is szép hobbi, elvégre te építed össze a gépedet, főleg ha valami jó részletes Tamiya makett vagy ilyesmi. De sok rosszat hallottam az időtállóságról.
Ja, és talán Jean-Pierre Jabouille ül benne.... Fúúú de más volt minden te jó ég. Az autó már olyan csúnya hogy szép. Tetszik hogy szabadon figyel a V6.
Most lehet hogy hülyeséget írok, de a Lotus -Renault egy makett igaz? :-)
Igen, ha megnézzük anno volt több utcai verseny, főleg az USA-ban. Long Beach, Detroit, Las Vegas stb..... De valamelyik futam 1 alkalmat élt meg. :-) Mindenestre még mindig jobb volt mint Bahrein meg a többi számítógéppel tervezett Tilke pálya.
Bizony, én is hallottam az 1400 lovas legendát. Állítólag azzal a sor4-es BMW Turboval ( a papagáj színű géppel ) nem tudom ki, de olyan időt ment a régebbi sikános Monzában, hogy nem tudták megdönteni. De én úgy tudom hogy az ennyire bikára felcsavart motorokat csak kvalifikáción használták, futamon nem. Ott 1000 lóerő körüliek voltak. :-) De semmi biztos adatot nem tudok, van ezer féle legenda.
Az új turbós motorok miatt aggódnak többen, mármint hogy hangra sem lesznek olyanok mint a mostani V8, pedig már ezek sem nagy durranások. Ha más nem lehet, én kiegyeznék a V10-esekben, azok is tudták a 950-1000 lovat, meg legalább mentek is. Más volt....... Szajkózzák itt a költségcsökkentést, errefel mekkora idióta fejlesztéseket meg szabályokat hoznak.
Érdekes volt újra végig nézni a detroiti pálya vonalát.
A mai trend ugye az utcai pálya,ezt erőltetik,de valójában ehez szinte csak Monaconak van köze.
1.5 T.Mire kinötte a gyerekbetegségeit,ki is tiltották,és jött a mai napig tartó szívómotor korszak.Ha jól emléxem a BMW konstrukciójáról még 1400 lóerőt is suttogtak.Elviekben 2013-ban visszatérnek....mármint az 1.5 Turbó.
Látom szóba került a fekete-arany Lotus-Renault Turbo, a F1-es turbo korszak alighanem legkultikusabb járműve. Ezt tényleg még azok is ismerik, akiket nem nagyon érdekelnek a régebbi korok F1-es autói. Az 1.5-ös Renault-Gordini Turbo V6, az ekkora már kezdte kinőni a gyeremekbetegségeit, tehát sokkal megbízhatóbb erőforrás lett mint a 70'-es évek legvégének konstrukciói. Mert azok bizony még renitenskedtek.... Biztos emlékeztek a "teáskanna" Renault Turbokra. Azért azt még hozzá kell tenni hogy ugyanennek a motornak a 2 literes verziója azért csak nyert egy Le Mans-t........
Megmondom őszintén hogy ilyen 1/12-es most látok először. Gyönyörű egy darab, ez főleg egy külön kis vitrinben mutatna jól. Az árát nem is saccolom inkább.
Linkelek egy videót, ilyen szépen szóltak ezek a motorok. Eddie Cheever / Renault Re40 V6 Turbo / Detroit. Szóval ez még nem a fekete-arany gép, de a motor ugyanaz.